TRÅD KAN LUKKES: 877 liters akvarie.
- Peters1
- Rev haj

- Reactions: 0
- 21
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Re: 877 liters akvarie.
For pokker en balje
Jeg gentager nok mig selv igen igen, men det ser bare rigtig godt ud.. Lækre koraller og gode billeder 
RSM130 kan følges her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=1199
- Lord Mike
- Rev haj

- Reactions: 1
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Peters1 skrev:For pokker en baljeJeg gentager nok mig selv igen igen, men det ser bare rigtig godt ud.. Lækre koraller og gode billeder
Takker igen Peter, og ja det er da ikke første gang du kommer med disse fine ord
- christiantt
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Ja, det bliver pænere og pænere for hver gang der kommer nye billeder. Også selv om at man ikke skulle tro at det var muligt 
Og rigtig flot akvarierum. Ikke så meget rod, og godt styr på tingene.
- Lord Mike
- Rev haj

- 20
mick skrev:Puha. Der er svært ikke at være en lille smule misundelig![]()
![]()
![]()
Tak for de pæne ordchristiantt skrev:Ja, det bliver pænere og pænere for hver gang der kommer nye billeder. Også selv om at man ikke skulle tro at det var muligt
Men det er helt utrolig hvad sådan en søhare endelig kan krepere i løbet af lidt over 1 uge. På det første billed kan man se at algerne er godt og grundig i gang med at etablere sig i mit fragment-akvarie og det bliv meget være inden for de efterfølgende dage. Og nu hvor jeg har haft en søhare i akvariet i lidt mere end 1 uge ser det allerede ud som på det nederste billed...Nice, så den kommer snart retur til forhandler medmindre der er nogen herinde som kunne bruge en god algespiser.....
- Peters1
- Rev haj

- 21
Hold da
Der er da blevet gået til makronerne... Den må jo siges at være effektiv sådan en lille en 
- Lord Mike
- Rev haj

- 20
Hejsa
Jeg havde i mit gamle akvarie en Plectorhinchus chaetodonoides (Spotted Sweetlips) gående i omkring 2 år, men ret kort tid før akvariet lukkede døde den desværre
Jeg har så hele tiden gået og tænkt på at tilføre denne fisk som efter min mening absolut er en super fisk.
Så da jeg så den hos min fiskedealer igår i en så lille størrelse som jeg ikke har set før, kunne jeg ikke modstå den og bliv nød til at prøve igen. Fisken er omkring 3-4cm lang og svømmer allerede rundt på sin lidt specielle måde og går og napper i bundlaget. Den spiser fint af det foder jeg endtil vidre har givet den, en rigtig god start da dette godt kan drille med netop denne fisk. Så nu håber jeg igen at være heldig med at få denne lidt følsomme fisk til at overleve
Jeg havde i mit gamle akvarie en Plectorhinchus chaetodonoides (Spotted Sweetlips) gående i omkring 2 år, men ret kort tid før akvariet lukkede døde den desværre
Så da jeg så den hos min fiskedealer igår i en så lille størrelse som jeg ikke har set før, kunne jeg ikke modstå den og bliv nød til at prøve igen. Fisken er omkring 3-4cm lang og svømmer allerede rundt på sin lidt specielle måde og går og napper i bundlaget. Den spiser fint af det foder jeg endtil vidre har givet den, en rigtig god start da dette godt kan drille med netop denne fisk. Så nu håber jeg igen at være heldig med at få denne lidt følsomme fisk til at overleve
- Lord Mike
- Rev haj

- 20
Ja, jeg vil lige frem kalde dem for søde, hvis man da kan kalde en fisk for sødHougaard skrev:Så dem godt, det var en sjovt størrelse !
- Hougaard
- Æresmedlem

- Reactions: 3
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Hmmm.. især når man tænker på hvad slutresultatet erLord Mike skrev:Ja, jeg vil lige frem kalde dem for søde, hvis man da kan kalde en fisk for sødHougaard skrev:Så dem godt, det var en sjovt størrelse !
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ja en lille net ting på 70 cm. men mon ikke den er røget en tur på panden inden da.Hougaard skrev:Hmmm.. især når man tænker på hvad slutresultatet erLord Mike skrev:Ja, jeg vil lige frem kalde dem for søde, hvis man da kan kalde en fisk for sødHougaard skrev:Så dem godt, det var en sjovt størrelse !
- Lord Mike
- Rev haj

- 20
Så må jeg sgu udvide på det tidspunkt.....Carsten skrev:Ja en lille net ting på 70 cm. men mon ikke den er røget en tur på panden inden da.Hougaard skrev:Hmmm.. især når man tænker på hvad slutresultatet erLord Mike skrev:Ja, jeg vil lige frem kalde dem for søde, hvis man da kan kalde en fisk for sødHougaard skrev:Så dem godt, det var en sjovt størrelse !
Den jeg havde sidst var en der havde gået hos CarstenH i ca. 1 år, og ca. 2 år hos mig. Jeg ved ikke hvor stor den var da Carsten fik den, men da jeg overtog fisken var den vel ca. 9-10cm og jeg tror ikke den var over 13-14cm da den døde i god foder tilstand. Så det kan godt være at den bliver stor, men det må tage en hel del år for det sker. Om det så er på grund af akvariets størrelse eller hvad der kan være skyld i dens langsomme vækst ved jeg ikke...
Er der nogen af jer derude som har set dem der går i kælderen inde i klovnfisken, de er udfarvet?
-
pedersen
- Foxface

- 20
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Silkeborg
Jeg mener også den spiser søstjerner og mindre snegle når den vokser til, men så skal den nok være noget ældre - den tid, den sorg
- Olsen
- Rev haj

- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Hvad er alt det vin røde noget på de levende sten, som kan ses på billederne herover?
- Lord Mike
- Rev haj

- 20
Kalk-alger.Olsen skrev:Hvad er alt det vin røde noget på de levende sten, som kan ses på billederne herover?
- Lord Mike
- Rev haj

- 20
Goddag år 2009 og rigtig godt nyt"akvarie"år derude
Jeg vågnede idag til super solskinsvejr som bliv nydt i haven med en kop kaffe
så hvilken start dette år fik her i Hvidovre
Umiddelbart derefter tændte det hvide lys og jeg tog disse godmorgen billeder af akvariet. Akvariet har nu kørt lidt over 11 måneder og efter den nye udvidelse med et fragment-akvarie er dette også ved at være indkørt, så nu passer akvariet bare sig selv udovre lige de almindelige ting med vandskift, tømning af skummerkop og brygning af osmosevand. Det næste der skal ske ved akvariet er et skift af de forskellige pære og rør til lysdelen. I den forbindelse vil jeg gerne lege lidt med lyset og vil prøve at se om man kunne få flere farvenuancer ud af korallerne med en anden kombionation af rør og pærere. (forslag modtages gerne
)
Endnu engang godt nytår til jer alle
Jeg vågnede idag til super solskinsvejr som bliv nydt i haven med en kop kaffe
Endnu engang godt nytår til jer alle
- Peters1
- Rev haj

- 21
Som altid en fornøjelse at se billeder fra din hånd af
Det ser bare så lækkert sundt ud det akvarium..
Godt nytår til dig også
Godt nytår til dig også
- Helena
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Man bliver altså så glad når der kommer billeder fra dig

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Caminero
- Sommerfugl fisk

- 18
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Søborg - Kbh.
Hvordan går det med din nye beboer?
Købte selv en for nogen tid siden, men den stod desværre hurtigt af...
Hvor har du iøvrigt købt den?
- Lord Mike
- Rev haj

- 20
Ja det var den der bliv købt forleden hos ThomasHougaard skrev:
Er det den nye?
Peters1 skrev:Som altid en fornøjelse at se billeder fra din hånd afDet ser bare så lækkert sundt ud det akvarium..
Godt nytår til dig også
Mange mange takHelena skrev:Man bliver altså så glad når der kommer billeder fra dig![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hvis du tænker på min fornyelig indkøbte Spotted Sweetlips, så bliv den efter 1 uge nakket af min Pseudochromis porphyreus (den satans hidsigprobCaminero skrev:Hvordan går det med din nye beboer?
- Lord Mike
- Rev haj

- 20
Hej Forum
Jeg går i øjeblikket og venter på en nyt akvarie som jeg har bestilt, i dette akvarie skal der ikke være koraller af noget betydning da jeg har tænkt på det som et mere eller mindre rent fiskeakvarie.
Jeg har et utal af gange prøvet at holde Kejser fisk, men hver eneste gang er de gået i mine LPS koraller og det er uanset hvilken art af kejser jeg har prøvet. Men så nemt giver jeg ikke op, og muligheden for køb af et akvarie på 330 liter til en fair pris, gør at jeg nu starter et akvarie op med kejserfisk og andre koral-spisende fisk. Selve akvariet skulle jeg meget gerne modtage en af de næste par dage. Så nu går jeg og tænker lidt over hvilken cirkulation der skal være i akvariet, udover cirkulationen går tankerne også om jeg skal sætte det til min nuværede sump eller om det nye akvarie skal have sit eget setup med sump og skummer.
Så til jer der har været herhjemme og set mit system, vil jeg gerne høre jeres mening om i tror min nuværende setup kan klare den yderligere belastning som et kejser-akvarie på 330 liter giver??
Her til sidst skal i da lige have lidt aften-billeder af hoved-akvariet
Jeg går i øjeblikket og venter på en nyt akvarie som jeg har bestilt, i dette akvarie skal der ikke være koraller af noget betydning da jeg har tænkt på det som et mere eller mindre rent fiskeakvarie.
Jeg har et utal af gange prøvet at holde Kejser fisk, men hver eneste gang er de gået i mine LPS koraller og det er uanset hvilken art af kejser jeg har prøvet. Men så nemt giver jeg ikke op, og muligheden for køb af et akvarie på 330 liter til en fair pris, gør at jeg nu starter et akvarie op med kejserfisk og andre koral-spisende fisk. Selve akvariet skulle jeg meget gerne modtage en af de næste par dage. Så nu går jeg og tænker lidt over hvilken cirkulation der skal være i akvariet, udover cirkulationen går tankerne også om jeg skal sætte det til min nuværede sump eller om det nye akvarie skal have sit eget setup med sump og skummer.
Så til jer der har været herhjemme og set mit system, vil jeg gerne høre jeres mening om i tror min nuværende setup kan klare den yderligere belastning som et kejser-akvarie på 330 liter giver??
Her til sidst skal i da lige have lidt aften-billeder af hoved-akvariet
- Hougaard
- Æresmedlem

- Reactions: 3
- 20
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Cirkulation er vel næsten lige gyldigt, 2 x 6025 eller 2 x Merea 2400.Lord Mike skrev:Så nu går jeg og tænker lidt over hvilken cirkulation der skal være i akvariet, udover cirkulationen går tankerne også om jeg skal sætte det til min nuværede sump eller om det nye akvarie skal have sit eget setup med sump og skummer.
Jeg ville helt klart sætte det på hovedsystemet, så slipper du for en masse dobbelt arbejde og dobbelt udstyr, og så mange kejsere kan der alligevel ikke være i 330 liter - din skummer er jo rigeligt overdimensioneret i forvejen - og mere vand i systemet gør det jo kun mere stabilt !
- Lord Mike
- Rev haj

- 20
Ja, det bliver ikke den store fiske bestand, da jeg regner med at der skal gå 4-5 forskellige dvægkejsere, søtjerner, søpindsvin og ville endelig gerne have nogle af de meget farverige nøgensnegle. Problemet er at mange af de snegle jeg gerne vil have udgiver gift hvis/når de dør, og den risiko ved jeg ikke om jeg vil løbe.Hougaard skrev:Cirkulation er vel næsten lige gyldigt, 2 x 6025 eller 2 x Merea 2400.Lord Mike skrev:Så nu går jeg og tænker lidt over hvilken cirkulation der skal være i akvariet, udover cirkulationen går tankerne også om jeg skal sætte det til min nuværede sump eller om det nye akvarie skal have sit eget setup med sump og skummer.
Jeg ville helt klart sætte det på hovedsystemet, så slipper du for en masse dobbelt arbejde og dobbelt udstyr, og så mange kejsere kan der alligevel ikke være i 330 liter - din skummer er jo rigeligt overdimensioneret i forvejen - og mere vand i systemet gør det jo kun mere stabilt !
Der er faktisk også et andet problem ved at sætte den til nuværende system, og det er at vandet fra kejserakvariet jo gerne skulle over i det rum hvor min skummer står og dette er placeret i en højere højde.
- Brian
- Æresmedlem

- Reactions: 2
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Din fox koral er nice - glæder mig til min har den størrelse !!!
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
- Lord Mike
- Rev haj

- 20
Den virker større end den faktisk er, da jeg har delt den i 4 stykker og placeret dem med ca. 5cm imellem dem hver....Brian skrev:Din fox koral er nice - glæder mig til min har den størrelse !!!
- jakobvillien
- Rev haj

- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Fint akvarie, og fedt at se det live. Min kæreste var måske lidt skræmt af hvor omfattende et projekt det er at holde så flot et akvarie, men jeg skal nok få hende overtalt! 
- Lord Mike
- Rev haj

- 20
Ja jakob, jeg kunne godt se at hun var lidt skræmt men som vi også snakkede om så behøver det ikke at være så omfattende med udstyr da det uden problemer godt kan laves med mindre teknik og stadig få super gode resultater ud af dettejakobvillien skrev:Fint akvarie, og fedt at se det live. Min kæreste var måske lidt skræmt af hvor omfattende et projekt det er at holde så flot et akvarie, men jeg skal nok få hende overtalt!
Håber stadig det går godt med klovnfiskene