"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyt Rev på Østerbro

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Anden skrev:Kanon så hopper jeg lige til forsiden, er du glad for din stand for jeg er stadig vild med den og det med den er lidt stører end tanken.
jeg fik lige en klump i halsen da jeg syntes jeg kunne huske du havde et uheld med en anemone og så kom jeg lige til at læse det samme igen og nået at tænke nej ik igen før jeg så på dato.
Hej Anders

Ja selve standen / opbygningen er jeg enorm glad for. Skulle måske lige have lagt 10 cm mere på foran ( pt er der 10cm ), da junior elsker at sidde på knæ lige der og tale med fiskene. Men det kræver så at far han holder godt fast i ham, og han er sgu begyndt at blive tung. Jeg er så ikke nået så langt som jeg gerne ville med top og bund, da min far gik bort i sep, og der var en masse problemer mellem undertegnede og min stedmoder. Samtidig dumpede hun lige 20 flyttekasser hos os, som lige skulle sorteres, alt sammen mens vores kælderrum skulle isoleres :shout: :shout: :shout: . Så standen måtte vente.
Nu regner jeg så med at den skulle blive færdig ca midt næste md :K :K :K , så kan det være jeg er så heldig at jeg igen må sove i soveværelset :clap: :clap: .
Vedr Anemonen, så har der faktisk ikke været den død og ødelæggelse alle taler om. Jeg stod jo desværre med kun godt 1,5kg salt, så kunne ikke skifte alverden. Bestilte så 25Kg hos Moby, men der gik næsten 14 dage før det kom, så inden jeg fik skiftet 100L, så tror jeg faktisk det var ligemeget. Det eneste jeg har fået efterfølgende er lidt Cyano på bundlaget, samt en svag stigning i Po4 ( fra 0,03-0,07 ), og efter jeg har sat Rowa og aktivt kul på er den nu nede på 0,05 sååå tager det helt roligt. No4 ligger på ca 5 og de hellige er lige i skabet.
Så om jeg var heldig, og mine filtersokker tog resterne af anemonen, eller om vi af frygt måske alle overdriver problemet ( måske fordi en har haft død og ødelæggelse i akvariet ), det ved jeg faktisk ikke. Men kunne jo tænkes at andre faktorer spillede ind når sådan noget sker.
Skal da også nævne at alle fisk og koraller har overlevet uden nogen men eller symtomer af nogle slags.

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Anden »

Jeg glæder mig rigtig meget til at se det helt færdigt, og nej en anemone der dør er ik det store problem for de andre når du kan overløb og skummer men da jeg tror på karma er et liv et liv og et stort tab i min bog men det var da kanon der ik gik flere dyr til.


Billede
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Anden skrev:Jeg glæder mig rigtig meget til at se det helt færdigt, og nej en anemone der dør er ik det store problem for de andre når du kan overløb og skummer men da jeg tror på karma er et liv et liv og et stort tab i min bog men det var da kanon der ik gik flere dyr til.
Hej Anders

Vi er helt enige, det er bare ikke godt når dyr dør i vores varetægt. Men desværre er vi jo ikke herre over alt, og specielt ikke en vandrene anemone. Og så har jeg da taget lidt lærdom med fra episoden, så den jeg har nu, bliver nænsomt flyttet hvis jeg syntes den er for tæt på noget der bare ligner en pumpe :y :y .

Vedr standen, så må du jo bare komme forbi Østerbro. Der er altid kaffe på kanden, og tid til en røverhistorie og lidt saltvand.

:grouphug: Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Hold hænderne i lommen

Indlæg af Hareskov »

Som overskriften siger. Nogle gange skal man sgu bare sætte sig på hænderne og blive siddende. Jeg havde sådanne en dag Lørdag. Jeg skulle lige rense frontruden på akvariet, og i rent dovenskab flyttede jeg ikke lige lampen. Så kan det jo ikke andet end gå galt, mens man står der og skraber ruden, får man rejst sig op i lampen, som så falder af øjet den hænger i, og direkte ned i akvariet :G :G :G :G . Så siden Lørdag har jeg kørt med et noget alternativt lys setup, sådan lidt ala hvad lampen vil, men nu har den så endelig opgivet og er erklæret død.
Så nu er jagten gået ind på nye lamper, og i min jagt på godt lys, kom jeg til at købe en Radion XR15W Pro, som jeg havde tænkt at teste de næste par dage. Så må vi se om det bliver de store som skal afløse min nuværende. Den lille kan så ryge over karantæne akvariet.
Ved godt det er alt for lidt lys med 1 af de små, men vil lige være sikker på at det er dem jeg vil have. Og syntes at smide små 14K efter 2 lamper, måske er lige i overkanten, inden man ved om det er de rigtige.

Vil prøve at smide nogle billeder op, når lampen engang kommer ( håber det går tjept :be: :be: :be: :be: )

MvH Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af charlie saltvand »

Kære Anders, du er sgu da lidt uheldig......øv!
Da jeg lavede mit set-up forsøgte jeg at tænke "Alt hvad der kan gå galt, vil gå galt" ......
Dan "The man" kalder mig jo også en dengse :biggrin:

Jeg har garenteret ikke fået elimineret muligheden for alle "uheld", men LANGT hen af vejen tror jeg at jeg er dækket rimeligt ind ( knock on Wood, spyt over skulder osv osv)....

Så, op på hesten igen ven.


Har du, nu vi er ved uheld, sikret dig at div børn ikke kan komme ind og rode i sump rummet ? Osv osv.


Lyder spændende med nyt lampe set up :GO

Kram og masser af god karma fra slusen


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Charlie

Jeps en gang imellem har jeg sgu på fornemmelsen, at det bare ikke vil op og køre :shout: :shout: . Nu var det ellers begyndt at gå den rigtige vej, mine fine frag fra Søren var begundt at vise deres rigtige farver, vores kære plejebarn havde åbnet sig helt og vandet var lige i skabet, og så sker det her :wc: .
Nå men op igen mester.
Som du nok husker, så havde vi snakket en del om, at jeg alligevel ville have nyt lys. Min oprindelige ide med 2 Kessil og så 4 T5 rør, er så blevet sat i værk. Dog har jeg valgt Radion istedet for Kessil, da jeg er blevet meget lun på deres reef link system. Mit lille håb er, at jeg kan prøve med 2 stk radion XR15W pro, sat med 60 cm mellem enhederne på et rail system. De skulle kunne klarer længden på 120cm, med 120 graders linser på. Så vil jeg på siden af dette rail monterer de T5 rør, så jeg får dækket hele breden, og får en god blanding af LED og T5 :y . Tiden vil så vise om 2 radion er nok, eller jeg skal have 3 for at dække ordentligt. Så lidt positivt er der da kommet od af dette, nemlig at konen ikke brokkede sig da jeg sagde nye lamper :scream: :scream: .

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Nå som i kan se har jeg ikke været online i et stykke tid. Det gælder desværre både forum og akvariet, så det hele ligner LORT :G :G :G . Nå men alting har jo en grund, og min kære lille søn på 22 mdr, fik feber og var godt syg for små 3 uger siden, vi var ved lægen om mandagen, og de kunne intet se, og mente at vi skulle give Pernodil og komme igen fredag hvis han ikke var bedre :y .
Det var han så ikke. Feberen var der stadig og knægten var nu begyndt at pive lidt når han skulle fylde bleen. Lægen mente så at vi lige skulle tage forbi Hvidovre hospital, og lige få tjekket ham. GUD SKE LOV at vi gjorde det, knægten havde blindtarms betændelse, og som prikken over ièt, så sprang lortet fredag. Så knægten måtte haste overføres til Riget, da man ikke har børnekirugi på Hvidovre ( kan simpelthen ikke fatte, at man bor 700M fra riget, men SKAL til hvidovre for at blive tjekket, når de alligevel intet kan gøre ved det ).
Så Fredag eftermiddag, blev far og søn indskrevet på riget, og knægten akut opereret fredag aften/nat. Herefter kunne man så lige benytte det meste af Påsken på en stue på riget. Han er nu heldigvis frisk igen, og vi har i dag, fået fjernet sting efter operation, så nu når dette er på plads, kan jeg så se hvilken behandling akvariet derhjemme skal have. Sidder lidt og tænker start forfra, men nu må tiden vise.

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Marco R »

Hareskov skrev:Hej Alle

Nå som i kan se har jeg ikke været online i et stykke tid. Det gælder desværre både forum og akvariet, så det hele ligner LORT :G :G :G . Nå men alting har jo en grund, og min kære lille søn på 22 mdr, fik feber og var godt syg for små 3 uger siden, vi var ved lægen om mandagen, og de kunne intet se, og mente at vi skulle give Pernodil og komme igen fredag hvis han ikke var bedre :y .
Det var han så ikke. Feberen var der stadig og knægten var nu begyndt at pive lidt når han skulle fylde bleen. Lægen mente så at vi lige skulle tage forbi Hvidovre hospital, og lige få tjekket ham. GUD SKE LOV at vi gjorde det, knægten havde blindtarms betændelse, og som prikken over ièt, så sprang lortet fredag. Så knægten måtte haste overføres til Riget, da man ikke har børnekirugi på Hvidovre ( kan simpelthen ikke fatte, at man bor 700M fra riget, men SKAL til hvidovre for at blive tjekket, når de alligevel intet kan gøre ved det ).
Så Fredag eftermiddag, blev far og søn indskrevet på riget, og knægten akut opereret fredag aften/nat. Herefter kunne man så lige benytte det meste af Påsken på en stue på riget. Han er nu heldigvis frisk igen, og vi har i dag, fået fjernet sting efter operation, så nu når dette er på plads, kan jeg så se hvilken behandling akvariet derhjemme skal have. Sidder lidt og tænker start forfra, men nu må tiden vise.

Mvh Anders
Hej Anders,

Hold da op en tur I har haft der :BA Nej det giver ikke altid mening desværre.

Men om alt er, så glæder det mig meget, at den lille har det godt igen, og det heldigvis ikke gik værre, nu hvor at den nåede at springe også :happy:

Kan akvariet slet ikke reddes på nogen måde, eller er der flere ting, som spiller ind? :rolleyes:


dyr200
Reactions:

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af dyr200 »

Hold da op Anders, det var virkelig godt de fandt ud af hvad den lille fejlede og at i er hjemme og på benene igen...

Mvh
Morten


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af charlie saltvand »

For fanden ven...... Du skal komme forbi til en pep talk SNARREST! Du har da godt nok været ramt af både det ene og det andet..... Dét kræver hår på brystet!

Godt i fik knægten i kompetente hænder i tide :-).

Hvorfor vil du starte helt om med baljen? Vi ses SNART!


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Når det kommer til ens børn er alt andet så ubetydeligt uinteressant. "godt" at få sådanne historier fra tid til anden så man sætter tingene lidt i perspektiv.

Tilbage til baljen; jeg er ikke sikker på hvad du vil opnå ved at starte forfra (nu ved jeg jo ikke hvordan det ser ug i dag) men din stensætning er IMO perfekt, så det er vel bare at sætte på hænderne og nyde foråret med din søn, eventuelt begynde at skifte vand og sætte op cirkulationen.


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Så er tiden igen inde til forum. Sorry jeg har været offline over sommeren, men det har været total kaos derhjemme.
Vi var jo så uheldige at sønnen på næsten 2 fik sprængt blindtarmen, selvfølgelig lige før påske. Det betød at far og søn brugte det meste af påsken på Riget, og derefter ca 2-3 uger på kontrol og lignende ( Knægten kan jo ikke sige, hvis det gør ondt ). Da det endelig var slut, så troede jeg det var akvarietid, MEN nej. Fik besked fra ejendommen hvor vi bor, at der skulle skiftes vandrør og faldstammer. i køkken og bad.
Så måtte vi lige pakke køkken og bad sammen. Eneste sted var stuen foran, ja gæt selv AKVARIET :BA :BA . Og så startede ellers et helvedes hus. :crybaby: :crybaby: .
Da de endelig kom og fjernede rør i bad og køkken, så fik vi at vide, at efter ca 3 dage ville vi så have vand igen i bad :rolleyes: :rolleyes: , ja ja 3 dage 3 uger hvem tæller :smartass: . Godt så, 2 uger mere gået og vi nærmere os afslutningen. MEN da de nu skulle lave nye faldstammer på toilettet, tillod jeg mig at spørge om ikke vi kunne få tilslutning til hængetoilet, istedet for det gamle med hul gennem gulvet. Jo da sagde VVSeren intet problem, vi skal så bare have et toilet at tilslutte. Jeps far købte straks et toilet, og satte over weekenden skelettet op til dette, så nu var alt klart til VVSerne wohoo. JA DAV DO. Mandag kom men ingen VVSer kom, det somme gjorde tirsdag og Onsdag. Så måtte jeg have fat i Viceværten og høre hvad F.... der foregik, han vendte pænt tilbage dagen efter, men en besked fra udlejer, at jeg havde overtrådt regler for lejebolig, ved at begynde at renoverer toilet unden først at ansøge og få forhånds godkendt arbejdet, og det var alvorligt :rolleyes: :rolleyes: , så alt arbejde i vores lejlighed var stoppet indtil dette var klaret. OK JEG HAR BEDT OM AT FÅ SAT EN GREN PÅ FALDSTAMMEN :shout: :shout: .
Det startede så en 7 uger lang konflikt mellem udlejer og undertegnede, som til sidst endte med godkendelse af planer, for nyt bad. Alt denne til uden et toilet og bad, så ingen osmosevand :crybaby: :crybaby: . Men langt om længe kunne vi sidst i August begynde at tage det gamle terasso op, og støbe nyt gulv JUHUUUUUU, og så lige ØV. For nu havde der jo været hul i vores væg i badet i 8 uger, og der var så lige sneget sig det næste problem ind. VÆGGELUS eller bedbugs :devily: :devily: :devily: :devily: . Så midt i renoveringen fik konen øje på disse søde :devily: :devily: :devily: :devily: kreaturer. Ok på den igen, nu også med skadedyrs bekæmpelse wupti her går det godt. De kom sandelig også og var mægtigt flinke, men der var lige det lille problem, at den gift de brugte, kunne slå alt i akvariet ihjæl :OO :OO. Så nu måtte det pakkes ind i plastik og med seperat luft udefra. Hvem sagde besværlig sommer og efterår :G :G .
Nå men nu er vi fri for Bedbugs, Køkken og Bad næste færdigt, så nu kan jeg igen være her, og prøve at sætte fokus på min lille tank.
Til sidst skal siges, at jeg mistede min Anemone og Min musling i alt dette, resten har stået igennem det hele, og ser sørgeligt ud, men trods alt i live

IM BACK


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Nå ja glemte lige, at på grund af bedbugs, så skulle jeg lige bygge nyt soveværelse til fruen, og nyt børneværelse til ungerne, jo jo man keder sig ikke på Østerbro


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af charlie saltvand »

For helvede gamle dreng!!!!

Nu er der IKKE MERE der kan drille!

Godt at du er BACK :-) :-) :-)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

charlie saltvand skrev:For helvede gamle dreng!!!!

Nu er der IKKE MERE der kan drille!

Godt at du er BACK :-) :-) :-)

Hej min ven.

Næ nu skulle man mene at alt hvad der kunne gå galt, er gået galt. Og skulle der så ske noget, så skulle jeg mene at det var overkommeligt efter denne sommer.
IMG_2730.JPG
IMG_2728.JPG
2 billeder jeg lige kunne snuppe, mellem algerne på ruden, som du kan se er dit lille frag græs vokset ( ca 15*5cm ). Og utrolig glad for at min "orm" har stået imod alt dette.

God weekend
Anders
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
kimmer
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 187
Tilmeldt: fre 22. aug 2014 23:08
9
Postnummer: 3540 Lynge
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Lynge

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af kimmer »

Halløjsa.....for fanden en omgang. Men fedt du ikke tabte gejsten :-).


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

kimmer skrev:Halløjsa.....for fanden en omgang. Men fedt du ikke tabte gejsten :-).

Hej Kim

Ja der var lige lidt der skulle ståes igennem, men når nu alt ser lysere ud, så er det sku lidt nemmere at have det ekstra overskud, som akvariet trods alt kræver. Så op på hesten igen, og få stabile værdier tilbage.

Må da også lige have et par billeder af patienten
IMG_2320.JPG
IMG_2321.JPG
IMG_2323.JPG
Og her fra sommerferien, hvor han så er tilbage for fuld ballade, her taget på fersk gerning, efter at have stjålet fars øl
IMG_2457.JPG
Undskylder billedkvaliteten, men gammel mobilkamera hehe
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Marco R »

Hejsa,

Det var da godt nok en træls omgang, at I har været igennem :(

Dejligt at knægten er rask igen, og der er ved at være styr på køkken og bad :y

Super at du ikke har opgivet modet angående dit akvarie :happy:


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Marco R skrev:Hejsa,

Det var da godt nok en træls omgang, at I har været igennem :(

Dejligt at knægten er rask igen, og der er ved at være styr på køkken og bad :y

Super at du ikke har opgivet modet angående dit akvarie :happy:

Hej Marco

Takkker og jeg må sige, at tror mere det er utroligt at Akvariet ikke har mistet modet med mig :clap: :clap: . Det har været groft forsømt i alt dette, men heldigvis var det jo ikke fuld af koraller, da det stadig er ungt. :beer:

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Nicki Henriksen »

Godt at høre i alle har klaret det @&#* i har været igennem..
lige om lidt er det vinter tid = akvarietid

:GO til din seje dreng, og jer forældre.
Har slet ikke lyst til at forstille mig en a mine dreng skulle ligge der i en hospitalsseng.

De bedste hilsner herfra


Brugeravatar
Flemse
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 433
Tilmeldt: man 3. maj 2010 11:07
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stenløse

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Flemse »

Hej Anders
Godt at du er tilbage, håber at der ikke er mere af samme skuffer til dig og dine!
Godt at du har holdt gejsten!


Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af PederP »

Hold da K.. en historie. Godt at høre at i er kommet godt igennem alt det.
Håber på en god stabil fremtid for balje og familie.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Hvad er det man siger... En ulykker kommer sjældent alene, så mon ikke i er sikret de næste mange år :) Jeres sommer høre hjemme i Anders And eller noget, tragikomiskt. (her bagefter altså)

Skal blive godt at følge dit projekt igen.


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Tak for de mange hilsner og ønsker om bedring. Det er det der gør dette forum så rart, man føler sig næsten som hjemme blandt venner. :grouphug:

Nå men efter endnu en mindre arbejds weekend, nåede jeg endelig frem til akvarie rummet. Og selv om fisk og nogle af de lettere koraller, har klaret det fint, så er mine målinger ikke af de gode. Po4 er pt på 0,12, hvilket jo må siges at ligge "lidt" over behagelig skale :shock: . Jeg har derfor sat gang i vandskifte og har brygget 80L saltvand til i morgen formiddag. Jeg kunne nu alligevel ikke helt forstå det høje tal. og satte mig derfor ned og målte på mit Osmosevand. Her fandt jeg så endnu et problem, det ligger nemlig på 0,03, så jeg skal have lavet en løsning med at rense det, inden jeg benytter det. Der skal siges, at jeg frit henter Osmosevand på mit Jo, så i weekenderne plejer jeg at hoppe ud og hente 190-200L.
Jeg sidder lige pt, og bokser med en løsning, med et enkelt filter med harpik, og så en gammel tunze pumpe på. Jeg er dog bare i tvivl om det er nok?. Så gode råd er velkommen.
Kunne selvfølgelig bare købe et Osmoseanlæg selv, men det er sgu rart, bare at tage ud og hente når man skal bruge det.

Men som sagt, så står den på 80L vandskift, og rens af sump i morgen, og så må jeg hellere få smidt 100ml Rowa på. Så regner med at opdaterer målinger i slut af denne uge.

Mvh Anders :beer:


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Hvordan kan det være så svært at måle de skide værdier :angry: :angry: . I dag måtte jeg lige måle min Po4, som jo blev konstateret Høj i weekenden. Ville egentligt bare se, om jeg havde fået stoppet stigningen :y .
1 måling blev så fortaget med Hanna og kom ud med 0,00 :W :W . lavede så en kontrolmåling, igen med Hanna, og den kom så ud med 0,01 :shock: . Straks begyndte jeg at mistro min Hanna måler for at være syg, og måtte derfor lige have fat i mit Gilberts sæt. Denne måling sagde så mellem 0,00 og 0,025, sååå jeg må konstaterer at jeg har fucket et eller andet op, i weekendens målinger :y :y , måske glas ikke var rengjort ordentligt før måling.
Nå men det gode er jo så at min balje egentligt slet ikke er så syg som forventet, så nu skal der laves en større gang målinger i morgen, og så må der åbnes for frag i weekenden :clap: :clap: .

På et mere ubestemt og ikke bevist grundlag, har jeg siddet og grublet over hvorfor det er gået så meget nemmere med denne balje. En af de ting som jeg har ændret fra den gamle, er saltet. Jeg er gået væk fra BT og har kun benyttet RedSea. Til at starte op på benyttede jeg deres naturlig havsalt, og den benytter jeg stadig til de store vandskifte ( 80L ), og så har jeg deres pro, til de mindre skifte ( 30L ). Har det virkelig så stor betydning for vores baljer? . Min sidste kom aldrig rigtig af med alger, enten var der brun alger cyano eller andet skrammel alger, og til tider en tynd film / slim over sten og andet. Alt dette har jeg stort set ikke set denne gang, og det er på trods af, at det egentligt har passet sig selv, hele sommeren, kun afbrudt af et vandskifte hver 3 uge, og selvfølgelig daglig fodring af fisk.
Jeg ved ikke hvor jeg ellers skulle finde ændringen, jeg køre med samme pumper, samme skummer , samme retur og samme lys. Så belært eller ikke, så bliver der ikke skiftet salt mærke igen, sådan lige med det samme.

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

fts fra denne morgen. stadig rodet omkring akvariet efter al ombygningen
IMG_0545.JPG
IMG_0546.JPG
IMG_0547.JPG
IMG_0548.JPG
IMG_0550.JPG
god onsdag til alle :beer:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Mit lille arbejdsområde bag akvariet
IMG_0551.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Dejligt dejligt dejligt at følge ;) fed dybte, fed stenopsætning, fedt med plads bag ved til ledninger, store dunke med Balling eller hvad du nu har behov for.


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af peder »

Ser sku' da hamrende sundt ud! og hvilke flotte kalkalger du har:-) jow jow du er på rette vej!


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Thomas fra Stockholm skrev:Dejligt dejligt dejligt at følge ;) fed dybte, fed stenopsætning, fedt med plads bag ved til ledninger, store dunke med Balling eller hvad du nu har behov for.
Hej Thomas.

Ja det er rigtigt lækkert med pladsen bag ved, det var også et must da vi byggede dette system. Var træt af at ligge og rode på ingen plads med det gamle, så denne gang skulle der være bare lidt plads til at hygge. Vedr stensætningen, så er jeg faktisk godt tilfreds. Det er dog svært at få hele dybden med på et 2 dimensionelt medie, men den er luftig og har plads til en masse nye fragmenter på sten :y :y :y :y . Ved godt at der er chance for dårligdomme, ved at tage sten med over, men det gode må jo være at det bringer nye bakterier og dermed giver en stører diversitet i revet. Så må jeg tage pest som det kommer.
peder skrev:Ser sku' da hamrende sundt ud! og hvilke flotte kalkalger du har:-) jow jow du er på rette vej!
Hej Peder

Det kører faktisk rigtigt godt pt. Det har selvfølgelig grundet alle de problemer der har været med ombygninger, været lidt udsultet på de 3 hellige. Men de var lige til at rette op, med div væsker og en gang vandskifte.
Der er med vilje ikke tilført alt for mange koraller, men mener selv at vi nu er på det punkt, hvor systemet er klar til dette. Så nu venter jeg bare på at de lokale pushere for nye sendinger hjem. Syntes jeg har været uheldig en gang eller 2, hvis man har taget noget, der har været i butik i et par uger, det har jeg da mistet lidt på. Så nu er det kun friske varer eller frags fra andre der kommer hjem.

Fortsat god dag til alle
Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"