"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

21.02.24 foto update og et par “bøffer”

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Besvar
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af toni »

Rigtig spændende setup Charlie :GO

Vil glæde mig til at følge din tråd :)


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Mange tak Toni!

Jeg har med stor glæde fulgt din flotte balje et stykke tid. Kan se du er knald skarp og dygtig, så følger med på sidelinien her.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af den_ »

Fedt setup du har fået smidt sammen, det skal nok blive super fedt når der kommer noget mere liv i.
Din kore 5th skal du nok blive glad for den er super fed, har den selv bare ikke i pro udgaven, men det er super fedt at den er så nem at indstille og at den husker en på at man skal huske at fulde de forskellige doserings væsker op.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Den_ tak for rosen, det luner ;)

Ja den Kore 5 er sgu fed. Køre 3 kanaler til Triton tilsætning, en kanal til no-pox. Her i starten for at booste lidt bakterie kultur og så den sidste kanal der suget saltvand ud af baljen igen for at holde salt niveau. Det er genialt med dryp tilsætningen og den holder fint de 5 ml i døgnet. Senere kan jeg jo bruge den kanal til jod eller andet da den kan drosles ned til få dråber i døgnet. Fedt!

Her er lidt fotos af brintoverilte behandlede sten. Nu er det 2 døgn siden de blev hevet op og punkt behandlet. De myldre af liv, pods, fireworms osv. Og søpindsvinet gik tur på den største af dem igår uden bivirkninger. Så det kan anbefales, som du Silas skrev.
image.jpg
image.jpg


Nu er næste udfordring red flat worms..... PIS, memo, når jeg skal starte søheste baljen op, brug DØDE STEN!!!!
Nå, er der nogle af jer der har erfaring med flatworm exit? Og SKAL der aktivt kul på lige efter behandling? De skriver at selve "miderne" udskiller gift når de dør....

Kom MEGET gerne med erfaringer, da jeg overvejer at bruge det. Min ene fisk (gul gulte) ser ikke ud som om den vil æde dem.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af charlie saltvand man 8. jun 2015 17:45, rettet i alt 1 gang.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af toni »

Jeg brugte døde sten til mit... og fik stadigvæk flatworms, monsterkrabber og andre ulidelige ting.. min pointe er nok uanset hvor meget man helgardere sig, så skal lorten nok komme.. mistænker alt fra salt, til sten, til foder som hitchhikere... hvor er det vilje er det vej .. desværre. :wink: Men du skal nok få et flot setup uanset døde sten eller ej :)


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

He he... Tak for opmuntringen Toni.... Ja, det er sgu træls... Jeg har nok bare været heldigere tidligere, har ALDRIG før haft flatworms.... ( som jeg har opdaget :)) jeg mistænker både LS, men også det levende sand jeg købte ( det har jeg ikke prøvet før) det er Nature's Ocean aragonite, Samoa pink super fin korn størrelse.

Kender du det der stas? Saliferts flatworm exit? Hvis jeg skal behandle er det jo smart at gøre nu, inden der kommer for mange af de små sataner og inden der kommer for meget ønsket liv i baljen.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af toni »

lol.. velbekomme ;)

Jeg har brugt aragalive.. hjalp ikke det spor :) og ja glemte også at skylde lidt på sandet :smart:

fra spøg til alvor, tror nok de fleste pæster/bæster er kommet med koraller jeg ikke gad at dyppe desværre.. you live, you learn... uanset hvor dygtig og stædig man er, så e man jo trods alt kun menneske bund i grund.. måske lærer jeg en dag... måske :wink:


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af PoulD »

Jeg ville købe en blue velvet nudi (chelidonura varians) i stedet for at bruge kemikalier. Den er så smuk, at jeg seriøst har overvejet et stykke tid, at tilføre fladorm med vilje, for at kunne holde sådan en.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Det lyder sgu da cool Poul. Er det hos dejong, eller hvor får man finger i sådan en.

Har forøvrigt lige læst op på din balje og tak for kigget forøvrigt for læææænge siden :), du har da også haft en del at kæmpe med, men det der er ser stadig super flot ud, og FEDE fotos wow.

Tjekker lige den der nøgen laban ud. TAK for tippet.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Den er FANDME fin Poul.
image.jpg
Skal da lige på jagt ;)
Dejong har dem, kan så også se den er sart og at den kun lever af flatworms.....
Charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Grath
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 326
Tilmeldt: tors 26. feb 2009 12:44
15
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Galten

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Grath »

Har set dem i Horsens.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af Carsten »

Problemet med de snegle er at de er
"bad shippers" de er ofte så udsultede at de dør inden de får gjort kål på planarierne


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt

Indlæg af charlie saltvand »

Mini Update.

Halløj.

Her på 3 døgn ser de sten jeg behandlede med brintoverilte ok ud, har dog et par " helligdage" rundt omkring, så der sidder stadig lidt red cotton alger på. Venter et par dage mere og ser hvad status er, de får evt. En tur mere. Ind til videre ingen bivirkninger ved behandlingen.

Jeg har lavet en diy. Storm p løsning med min lampe, taget 4 stk rør ud af min 8x 54 watt ati lampe, dem i midten, og hængt min gamle pacific sun Metis led op der, det har gjort at temp i kassen er faldet ret meget og fordampningen i baljen lige så.

Min GYRE køre lige pt. På 90% bølge mode. Stadig super glad for den og den er stadig eneste cirkulationspumpe i baljen.

Dagens fotos.

HUSK taget med ipad, så farverne er ikke retvisende.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Go dag
Charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt. Update 9.6

Indlæg af charlie saltvand »

Så kunne jeg ikke vente længere. Dosserede med flat worm exit i dag. Ca 15 min efter sejlede de små sataner rundt i baljen. Jeg satte GYRE pumpen på 80% oneWay og kunne så fiske RIGTIGT mange op med et fin masket net
image.jpg
Jeg fiskede i ca 3 kvarter og der kom MANGE red flat worms op..... Jeg troede ikke der var så mange, derefter slukkede jeg al cirkulation og blæste under sten mm med en blaster for at få evt. Lig ud... Fiskede også dem op af vandet.

Jeg smed også en sok på nedløbet i sumpen, den har taget en lille smule kryb.

Smed et halvt kilo Rowa kul i retur rummet da jeg observerede de første døde worms i baljen (efter 15 min).

Har ikke lavet vandskifte. Alle andre beboere ser ud til at være ok her 7 timer efter indgrebet.
image.jpg
Fortsættelse følger.

Charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt. Flat worm kur 1

Indlæg af charlie saltvand »

Nøjagtigt 4 uger siden rigtig opstart (19/5)

Har fået hentet lidt græs og en enkelt lille bitte koloni blandet Zoa's ( tror det er atomic Green og watermelon?)
Tingene kører stille og roligt..... Er begyndt at doserer Triton igen, 20 ml af hver af de 3 baser. Så må vi se om der begynder at komme lidt kalk alger, og om mine makro alger begynder at vokse lidt hurtigere ( det skete sidst jeg startede m at dosere) og der er jo ikke rigtigt koraller til at forbruge endnu ;)

Nitrit 0.00
Nitrat 0.00 .... Skal gerne op mellem 2-5 så der er et fornuftigt forhold mellem No3 og Po4 og så mine makro alger får lidt mere guf at leve af.
Po4 0.03

KH 8.00
Cal 410
Mg 1220 ... Blir løftet lidt med Triton booster.

Lidt fotos
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Happy reefing.

Charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt. 1. Måneds Updat

Indlæg af Mic4700 »

Ser godt ud Charlie , Det er Watermelon/Radioactive zoas , godt og se det går fremaf. :GO


Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt. 1. Måneds Updat

Indlæg af Tutter »

Ser rigtigt fint ud, jeg et også vild med dine zoas. :)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt. 1. Måneds Updat

Indlæg af charlie saltvand »

Mic4700 skrev:Ser godt ud Charlie , Det er Watermelon/Radioactive zoas , godt og se det går fremaf. :GO
Takker Mic.. Kunne sgu ikke lige huske "pop" navnet på den ene, et eller andet atom- agtigt.... :scream:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt. 1. Måneds Updat

Indlæg af charlie saltvand »

Og mange tak til jer begge.... Ja, det går stille og roligt den rigtige vej....,, tålmodighed....... Hmmmmm ;)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt. 1. Måneds Updat

Indlæg af charlie saltvand »

Liiige lidt tidligt med sps i baljen, men fik lidt flade blandet bolsjer af en god ven, fin måde at teste på. MANGE TAK buddy!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Go aften derude
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt. Lidt monti som

Indlæg af charlie saltvand »

Har doseret 20 ml. Triton base i 3 dage nu..... Det virker :W

Mine værdier er (selvfølelig) steget, da jeg ikke har noget nævneværdigt forbrug.

KH steget fra 8.0 til 8.8
Cal steget fra 410 til 440
Mg steget fra 1220 til 1300 ( har bostet denne ved siden af, og giver den en smule mere).

Nu skruer jeg dosering ned til sølle 10 ml i døgnet og måler igen om 2 dage.

Po4 er stadig 0.03
No3 er stadig 0.00..... Det der sidder i stenene blir brugt af trådalgerne tænker jeg.
NO2 er stadig 0.00.......

Alle 3 målt med red Sea.....

Hygge og GOD VALG DAG :beer:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt. Lidt monti som

Indlæg af nbd »

Nu spørger jeg måske dumt, men hvad er problemet med fladorm? Jeg har selv lidt fladorme på nogle skiver, men de breder sig ikke. Og de gør tilsyneladende ingen skade på skiverne.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt. Lidt monti som

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa nbd. Jeg syntes ikke der findes dumme spørgsmål :)
Jeg tror ikke der er et problem med flad orm så sådan ( jeg ved det helt ærligt ikke), men jeg vil helst bare ikke have dem i min balje.

Jeg har tidligere set baljer hvor de nærmest har overtaget showet fuldstændigt.

Jeg er så heller ikke sluppet helt af med dem kan jeg se..... Pis, måske det har noget med deres cyklus at gøre? Med det mener jeg at jeg har fået slået de voksne ihjel med den behandling jeg gav i sidste uge, og så er der nu blevet udviklet en ny generation af æg eller noget???? Ved det ikke, men tilbage til dit spørgsmål... Næh der er vel ikke noget galt i at have lidt.... Bare de ikke er i min balje :)

Go dag.
Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 L søheste vandpyt. Lidt monti som

Indlæg af charlie saltvand »

Endnu en hitchhiker......
Er det noget hydra??? :crybaby:

Helt hvid... Ca 8 ben/arme.... Sidder fast på ruden og kravler/flytter sig aktivt ind i mellem....
image.jpg
Og godt nok svært at tage foto af noget på størrelse med et punktum på ruden :smart:

Er det "godt eller skidt" ? Syntes ikke jeg har været super heldig med gode dyr i denne opstart....

Charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af charlie saltvand fre 19. jun 2015 22:09, rettet i alt 1 gang.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler + 112 Lheste vandpyt.19/6Hitchhiker ID?

Indlæg af MoG »

Hej Charlie!

Det ligner umiddelbart meget Medusa Hydroider...

Havde det selv i mit første Akvarie, kort efter opstart. Så dem aldrig igen og heller ikke i mit nuværende 720l!


Morten
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 640 L. Rumdeler + 112 Lheste vandpyt.19/6Hitchhiker ID?

Indlæg af den_ »

Hej Charlie

Tror nok at den gule gylte tager dem


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 Lheste vandpyt.19/6Hitchhiker ID?

Indlæg af charlie saltvand »

Tak gutter!
Dejligt med hurtig og kvalificeret feed back ;)

Her er en 5 ugers update, skal ha gang i den STORE saks og trimmet nogle GHA... =Green Hair Algea.

Ellers går det stille og roligt, har fået skudt mig nogenlunde ind på doserings mængde. Pt sølle 10 ml af de 3 Triton væsker i døgnet, så holder mine værdier.

Her er lidt fotos af alger mm. efter 5 ugers indkøring.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Kom endelig med kommentarer.

Og MEGET gerne et råd til hvordan FAN EN man får vendt fotos rigtigt???

Go uge.

Charlie
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.. Fotos af GHA. 5 uge...

Indlæg af Tutter »

Ser ellers fint ud bortset fra GHA, underligt sådan noget har jeg slet ikke haft? Kan en Hugo eller Amblygobius rainfordi ikke hjælpe dig?


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.. Fotos af GHA. 5 uge...

Indlæg af charlie saltvand »

Uge 6.

Mine GHA er på retur :W

Uge 6 starter i morgen, så baljen har nu kørt i 35 dage.

Mine tråd alger er på kraftigt retur nu. De er ikke fyldigt grønne mere, men mere fesne brune/gul-grønne.

Jeg trækker de af dem der er længst (8-10 cm) ud af baljen ca hver 2 dag.

Mine nærings værdier er stadig.

Po4 =0.03
No3 = 0.00
NO2 = 0.00

Målt med red Sea

Jeg har føjet lidt fisk til baljen for at øge belastningen en smule og også købt en stor søhare ( på størrelse med en knyttet mande næve)

Her er lidt fotos.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: 640 L. Rumdeler + 112 heste pyt.. Fotos efter 35 dages i

Indlæg af Tutter »

Fedt det går den rigtige vej. :W Ser virkeligt godt ud, flotte koraller især din boble koral på billed to bliver den meget stor?


Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"