"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Breum's 675 liters væg akvarie

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Brugeravatar
C-Breum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. jun 2008 18:14
15
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af C-Breum »

Hej folkens.

Tillader mig at bruge lidt server plads her på forummet med at fremvise min lille vandpyt, samt fortælle lidt om mig om.

Har været i saltvands hobbyen siden engang midt 2007, dengang var jeg på SU, så fik fat i et 112 liters ferskvands akvarie med T8 rør for noget der ligner 500,- skar hul i armaturet og satte en BioStar Flotor på siden, en tunze 2500l powerhead samt et varmelegme, havde råd til 15 kg LS, og det var hvad jeg startede ud med. :GO
Efter 1 måneder blev værdierne gode og pengene flere, så sammen med en god kammerat kørte vi i min mors Mazda 626 til det store København ind til Klovnefisken, (som dengang var ejet af Thomas Friis.)
Her blev det til nybegyndernes favorit team, 1 boble anemone og 2 Amphiprion ocellaris samt 1 eremitkrebs. Akvariet stod mere eller mindre med det setup i 6 måneder. Måske en af jer var med til et hygge saltvands møde hjemme hos min mor den ene gang jeg holdt det. :-)
"Har desværre ikke billeder af akvariet mere."

Hvorefter jeg flyttede hjem til min far da jeg havde droppet skolen (HTX) og skulle arbejde i samme by som arbejds knægt i et gulvfirma, samtidig som flytningen overtog jeg et 160 liters samt et 200 liters fra min kammerat, planen var at det 160 liters skulle være et midlertidigt ned i værkstedet indtil mit nye værelse blev bygget over på værkstedet, akvariet blev sat op sammen med en farlig fin HQI som havde indbygget T8 rør, BioStar Flotor'en og alt det andet blev blev fragtet i min helt nye BMW 320i som var 2 år ældre end mig selv. :y
Som projekt "værelse" skred frem blev min far og tømmerne enig om at gulvet på værelset ville have svært ved at bære et 200 liters akvarie sammen med 10 fest glade piger, hvor de fik iden fra med pigerne aner jeg ikke, :GO (18 år, smart i en fart, egen BMW og udsigt til voksne penge hver måned ungdom.) :GO
Har billeder og video af det via linket. http://saltvandssiden.akvariefisk.dk/fo ... ?ID=324715" onclick="window.open(this.href);return false;

Beslutningen stod fast, intet 200 liters på værelset, så det blev sat op i stedet for det mindre i juleferien 2007, det blev faktisk rigtig godt med levende sand som det nyeste til setuppet.
Har billeder og video af det via linket. http://saltvandssiden.akvariefisk.dk/fo ... ?ID=672020" onclick="window.open(this.href);return false;

Værelset begyndt også og tage form på til juleferien, det var dengang samtidig med at RedSeaMax lanceret deres 130 liters til landet, mange lange samtaler gik med at forklare min far at sådan et akvarie kunne gulvet nu altså godt holde til, og god af hjerte som min far er over for hans første fødte fik jeg det i jule- og fødselsdagsgave, :pray: glæden var stor, et akvarie med skummer og overløbs kam, det var high tech!! :Peace:
Akvariet kom hjem og blev sat op, sten, fisk, og alle de andre ting kom i, der gik et par dag med at indstille overløbs kammen, og så fandt jeg hurtigt ud af at deres skummer larmede og sendte bobler ud i akvariet, så den blev skiftet til en Tunze 9002 samt en doseringsmaskine med A, B, C og en Hydor powerhead blev tilføjet, sådan var og er teknikken den dag i dag stadig.
Akvariet fungeret generelt rigtig godt, og fik mange timer til at gå med at nusse om det, det eneste jeg aldrig rigtig har gået op i er værdierne, vidste der var salt i og det var det, men sørget så til gengæld for ikke at proppe det med en masse svinende fisk og krævende koraller, ikke verdens mest spændende akvarie, men det passede fint til mig. :-)
Midt i mit lille vand projekt var jeg flyttet til Bornholm i august 2008 for at aftjene min værnepligt, akvariet stod stadig på værelset hos min far, han sørget for at fodre og fylde vand i når det fordampet samt holde øje med det, hvilket han nød, vedligeholdelsen stod jeg selv for i weekenderne.
Fik aftjent værnepligten og blev konstabel i januar 2009, blev derovre som konstabel og med fokus ISAF udsendelse, fik mit eget 1 værelses på kasernen for 1600,- om måneden, der var 14,6 kvm med entre/mellemgang toilet samt bad, på værelset var der 1 seng, 1 skrivebord, i stol og 1 svæve reol, savnede dog stadig min lille vandpyt selvom jeg var hjemme de fleste weekender, så med over i en taske på Bornholmer færgen fra Køge havde jeg et brugt 54 liters akvarie, min gamle BioStar, HQI'en, Tunze powerhead'en og varmelegmet, nåede kun at få en lille smule sten samt skive anemoner i det, men hyggeligt var det bestemt på det lille værelse. :y
Har billeder og video via linket http://saltvandssiden.akvariefisk.dk/fo ... ID=1372230" onclick="window.open(this.href);return false;

Ind over sommer ferien 2009 blev mine akvarie nedlagt og sendt hjem til min kammerat for pasning da jeg tog til Afghanistan på ISAF mission, der skete så det næst værst tænkelige på en patrulje dernede mit køretøj køre på en vejside bombe også kaldet en IED, til de af jer der har set "Min Krig, Jorden er giftig på DR3" så var det mig der kørte køretøjet, køretøjet som ellers var byggede med den nyeste teknologi inde for armering blev bogstaveligt sprættet op lige under mit sæde af IED'en og det sendte mit hjem til Danmark uden mine ben efter blot 13 dage dernede....
Under alt dette bliver min kammerat forgiftet af en af skive anemonerne og bliver allergisk over for saltvand, så han sælger desværre alt indholdet, alle stenene, fiskene, korallerne osv, men beholder RSM 130'eren.
Jeg gennemgår en masse operationer og går til genoptræning i 10 måneder på Riget hvor jeg også bor.

Springer frem til år 2012 for ikke tråden bliver alt for lang.

Flytter i et lejet hus med massere af plads ind over sen sommeren 2011, mit gamle RSM 130 bliver fundet frem og sat op, til at starte med er det samme teknik som det kørte med inden det blev taget ned, akvariet får den tid det skal have for at "modne" og nye fisk bliver indkøbt, i januar 2012 læser jeg en tråd omkring Alge Turf Scrubber og nøj en spændende del af hobbyen, lige frem at gro alger med vilje, og så slap man for at tømme skummer koppen da der ingen skummer var nødvendig, sikke mange plusser. :hehe: Jeg gik i gang med at lave mit eget setup, til de af jer der evt har lyst til at læse lidt om mine erfaringer med dette er her et link. http://saltvandssiden.akvariefisk.dk/fo ... ID=1390003" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg flytter i eget hus i sommeren 2013 og som det første da jeg er ude og set huset spotter jeg et hjørne i stuen hvor akvariet kan stå, helt perfekt, akvariet bliver opgraderet med MaxSpect 120 watt LED lampe samt en sump på 80 liter, har mange uheld i den periode med defekt overløb, vand i strøm stik, døde koraller osv, bliver lidt træt af hele hobbyen og er faktisk ved at opgive den helt! :BA
En aften sidder min kammerat og jeg og snakker, snakken går over på drømme akvariet, mange liter, lækker sump, flotte koraller, et hus til at bygge det i, "hov et hus, jamen det har jeg jo", altså et hus hvor jeg selv bestemmer, jamen så skulle det da helt sikkert være et indbygnings akvarie i væggen, "men hvor", og så gik snakken. :beer:

Nu kommer vi til hvad denne tråd kommer til at handle om! Endelig! :GO

150 cm langt, 90 cm dybt og 50 cm højde, 1/3 af kontoret, nøj det bliver fedt!
2014-10-04 21.19.04.jpg
Akvariet lige landet.
2014-07-01 19.53.04.jpg
Front og bag glas er med opti-white

Akvarie bordet er bygget af en kammerat og så er det blevet galvaniseret, gulvet er skæret op så bordet kan stå på betonen, planen er det skal dækkes til igen.
akvarie stel.jpg
Af teknik kommer der en Upflow Alge Scrubber anordning i sumpen med DSB, har reserveret en MaxSpect Gyro pumpe til når de kommer til landet, har opgraderet min LED lampe med nye linser, og en masse andet.
Overvejer at starte akvariet op på Triton sporestoffer og RO vand.

Håber ikke min tråd har været for kedelig indtil videre, syntes det er på tide jeg får præsenteret mig ordentligt på dette forum, og på opfordring fra flere andre også. :-)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Macdoo
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn 4. sep 2011 08:52
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Kastrup

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af Macdoo »

Fedt at følge en dsb blive startet op.


Bump. Elsker koraller. Det gjorde ekskonen ikke....
Brugeravatar
Raavig
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 370
Tilmeldt: fre 17. jul 2009 23:53
14
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Sjælland

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af Raavig »

Godt at se du endelig kom igang her inde :)!
(Det var nu polypperne der brændte mig forfærdeligt!:) )

Det bliver et lækkert og anderledes projekt !


Mvh. Christian Raavig
________________
Skimz IBOX nano, 8-7-2014
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Tror ikke jeg har läst om et så stort byg med alge scrubber, skal blive kanont at fölge.
Hvad har du planer om for dyr?
Hvor meget LED (W) skal du have?

Ja og velkommen tilbage til vores elskede hobby ;)


Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af Nicklossi »

Så kom du endelig herind, dejligt :D

Glæder mig sgu til at følge dit akvarie.


Brugeravatar
C-Breum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. jun 2008 18:14
15
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af C-Breum »

Dejligt med positiv respons. :-)

Angående levende i akvariet, så har jeg ikke sat mig fast endnu, af den grund at jeg ikke ved hvor meget Scrubberen kommer til at kunne klare af belastning, og vil hellere have et velkørende akvarie end bestemt koraller osv, men håber det bliver et fint setup alligevel. :-)

Jeg har pt kun købt 1 120 watt MaxSpect lampe med opgraderet linser, drømmen er helt sikkert 2 af dem, men skal også have råd til strømmen, så sætter den op over centrum af akvariet og så umiddelbart bliver der suppleret op med Floodlight lamper i siderne til at starte med.


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af Bingocaller »

120 watt er sgu ikke meget til den størrelse balje :) - men fede planer - og dejligt write up!


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
C-Breum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. jun 2008 18:14
15
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af C-Breum »

Hvor mange watt der er nødvendigt kommer jo helt an på hvad koraller man vil holde. :-)

Og hvis jeg beslutter at holde krævende SPS kan de jo placeres under lampens lys spredning, men ja der kommer helt sikkert til at være nogle zoner som ikke bliver lyst ordentligt op, også derfor jeg overvejer at smide floodlight lamper ind over de områder, da de kan fås med gode lumen for små penge, samt forbruget ikke er voldsomt på dem. : -)
Har i forvejen 1 af de store Floodlight, den kostede mig 500,- smider 6000 kelvin og 5000 lumen med et forbrug på 50 watt. :-)


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af Bingocaller »

I min optik sgu lidt synd med sådan et fedt setup at bruge floodlights og blande tingene ;)

Lys fåes efterhånden til billige penge for gode lamper - synd at gå ned her ved at bruge pisgule floodlights :)


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af hellfish »

Bingocaller skrev:I min optik sgu lidt synd med sådan et fedt setup at bruge floodlights og blande tingene ;)

Lys fåes efterhånden til billige penge for gode lamper - synd at gå ned her ved at bruge pisgule floodlights :)
De fåes altså i alle farver :D .. 10.000 15.000 og 20.000 kelvin har jeg da set dem i !


Brugeravatar
C-Breum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. jun 2008 18:14
15
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af C-Breum »

Bingocalle. syntes du skal tage et kig på kelvin skalaen, 6000 kelvin er en klar hvid farve lige inden den går over og bliver blålig. :-) Og så er 5000 lumen bedre end de fleste akvarie lamper. :-)


Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af hellfish »

6.000 bliver altså pisgult ...


Der vil jeg så give Bingo ret!


Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af dyne »

Ats'en laver du selv den
De laves så de kan tage over 4 frost terninger om dagen


180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
C-Breum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. jun 2008 18:14
15
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af C-Breum »

Kelvin er en farve skala, lyset ved 6000 kelvin vil godt nok aldrig været gult, men klart hvid. :-)

Her er der en floodlight 10 watt, 6500 kelvin over et 54 liters saltvands akvarie min kammerat havde på et tidspunkt.
1658167_10203432701243086_1361557442_o.jpg
1926071_10203584032986285_1308586914_o.jpg
Billederne er taget med telefon, så fokus er lagt lige i lys strålen for ikke at få et helt hvidt
billed. :-)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af C-Breum fre 17. okt 2014 16:30, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
C-Breum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. jun 2008 18:14
15
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af C-Breum »

Dyne. Kommer ikke til at køre med ATS, men UAS, men ja bygger det selv, alt er købt hjem til at få det byggede i sumpen. :-)


Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af hellfish »

C-Breum skrev:Kelvin er en farve skala
Det jeg sgi godt klart over..

Det ser da også vildt kedelig og måske ikke gult, men ferskvands agtigt ud..

Du bestemmer jo heldigvis helt selv


Brugeravatar
C-Breum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. jun 2008 18:14
15
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af C-Breum »

Hvis du er med på det, så forstår jeg ikke du påstår at 600 kelvin er gult. :-)

Samt det er som supplement, MaxSpect lampen kan jo også indstille forskelligt i de farverne den har, og min arbejds lampe var som et eksempel, den bliver brugt til bil polering. :-) Giver ikke meget mening økonomisk og i drift at skulle have 4 af dem i hjørnerne for at spare 1 MaxSpect 120 watt. :-)


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af Bingocaller »

Sorry - men det er sgu noget kedelig farve

Hvis du skulle noget så kig på hvad de forskellige prof lamper laver af output - der er sgu ikke nogen der kører 6000 kelvin rent - og det er der nok en grund til :)


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af ole kekkonen »

Hej c-breum og velkommen til det venlige forum :wink:,det var et spænnende indlæg.
Jeg kan se den røde tråd i det og det er akvariet som du er vendt tilbage til.
Tillykke med den nye balje :h når du er færdig der kommer du så ikke her ned og sætter et optil mig også :biggrin:
selv havde jeg kig på en ats engang og syntes de er spænnede men jeg kunne ikke finde den model jeg skulle bruge og droppet tanken igen.også var jo det store spørgsmål om sådan en ats fjerner noget af betydning?
Selv bruger 6.5k hqi over min balje det har jeg gjort de sidste mange år og jeg elsker dem.folk klager de er gule men jeg syntes det ser naturligt ud og snyder dig ikke til at se tingene som de ikke er og det er heller ikke et dybvands akvarie jeg har tænkt mig.
Det bliver spænnede at følge dit DSB refugium,sidst jeg havde refugium kigge jeg mere idet end i displayet:)


Brugeravatar
C-Breum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. jun 2008 18:14
15
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af C-Breum »

Tak for ordene Ole. :-)

Angående ATS, så det første jeg byggede stod oven på akvariet, det var lidt primitivt og larmede, men du kan tro det virkede!

Mit nuværende setup fungere ikke ordenligt, er stødt ind i for høj PO4 som ligger på 0.64 ppm, problemet er at koncentrationen er forhøj i forhold til NO3 som ligger på 4.0 ppm, så kan slet ikke få algerne til at gro nogle steder, er ved at købe ind til at DIY en PO4 reaktor, der kommer en bygge tråd op med det, prisen bliver under 500,- for materialerne. :-)

Som akvariet stod i går med de værdier, beklager den ringe billed kvalitet.
2014-10-16 17.08.58.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af ole kekkonen »

stirr dig nu ikke blind på de nummer og mål heller næringen på det plankton der er i vandet


Brugeravatar
C-Breum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. jun 2008 18:14
15
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af C-Breum »

De andre værdier er.

Mg 1520 ppm
KH 10,6 dKH
CA 445 ppm

I sumpen er der makro Caulerpa. :-)


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af ole kekkonen »

jeg har saliniteten på 36-37ppt målt med et refraktometer som jeg kalibrerer med en reference vædske der ligger meget tæt på test resultatet og temperaturen ligger omkring de 27-30 grader. :)


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af Anders månsson »

hvor langt er du kommet?
mit ekperiment af et filter, består af små levende sten ca 2500L/t vancirkulation og 660nm led lys. Simpelt og ekstremt effektivt indtil videre... Det har kørt over et år nu!


Brugeravatar
C-Breum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. jun 2008 18:14
15
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af C-Breum »

Lille update.

Har ikke haft så meget tid til at bygge akvarie desværre!

Status pt. er at akvariet er kommet ind og hullet i væggen er lavet.

Mit el værktøj gik i stykker midtvejs, så hullet blev lavet med en hammer. :clap:
IMG_0837.JPG
Akvariet blev løftet ind i hånden af 2 mænd, de syntes det var en lille smule tungt. :biggrin:
IMG_0877.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af Nicki Henriksen »

Hvad er ideen med overløbet?
Det ser ud til at vende ud mod stuen?


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af MoG »

Nicki Henriksen skrev:Hvad er ideen med overløbet?
Det ser ud til at vende ud mod stuen?
Måske der er glemt at tage højde for overløbet, og så hullet er lavet i akvariets fulde længde? :)

Ellers skal hullet bare have nogle meget brede lister rundt om! :biggrin:


Men trådstarter har nok en forklaring på det! :y



Ser frem til at følge med i projektet!


Morten
Brugeravatar
C-Breum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. jun 2008 18:14
15
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af C-Breum »

Pointen med overløbet er at der skulle være en Tunze Wave Maker ved siden af, og derved får man siden næsten helt clean, men efter akvariet er blevet lavet er Maxspect kommet med deres Gyro udgave, så sådan en er jeg skrevet op til, så det indhak er jo så lidt en fejl i designet, :BA regnet med at sætte et stykke glas i så den bliver clean nu når wave makeren ikke skal i.

Hele iden med akvariet er at det skal være med center koral ø, så jeg også kan nyde udsigten inde fra kontoret, og efter akvariet er kommet ind har jeg fundet ud af det også kan ses fra min side af sengen af. :GO
Grunden til overløbet er lavet i siden af akvariet er at der kommer en ramme rundt om akvariet, og i den ene side overlapper rammen så bare overløbet så den ikke kan ses, selve displayet er selvfølgelig i midten af væggen, så der er taget højde for de 10 cm af akvariet som ikke kan ses. :-)
Ide til akvaire indretning.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
C-Breum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tirs 10. jun 2008 18:14
15
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af C-Breum »

Har her ind over jule ferien fået lidt tid til akvarie byggeri og oprydning ved det nuværende akvarie. :-D
IMG_1224.JPG
Er gået igang med at gøre stenen klar til aquascaping, har omkring 100 kg liggende i badet. :K
IMG_1206.JPG
En tur til DecOcean inden ferien blev det også til, må sige jeg har store forventninger til cirkulations pumpen. :wink:
IMG_0965.JPG
Overløbet og siderne har fået silikone, så man ikke kan se igennem, er overrasket over resultatet, troede det ville blive grimmere. :-)
IMG_1217.JPG
IMG_1207.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Breum's 675 liters væg akvarie

Indlæg af Schwensen »

Spændende projekt ;) og dejligt tæt på. Måske kan jeg kigge forbi i fremtiden, når min saltvandstræng skal stilles :p


Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"