"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Brian's nye 546 liters - Billed update

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: Brian's nye 546L akvarium - update 14/8

Indlæg af bhansen »

Hej,

Jeg fik lige taget et par billeder og så målte jeg No3 (salifert) til 0 og Po4 (Rowa) til mellem 0 og 0.024.

Derudover har jeg sendt en vandprøve til triton lab i dag, så er jeg spændt på at se, om deres målinger passer med mine egne.

Jeg har forøvrigt også noget rød cyano, forskellige steder i akvariet.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Brian's nye 546L akvarium - update 15/8

Indlæg af Ole Bach »

Du har ikke cyanobakterier hvis no3 er = 0 og po4=0
Det skal have noget næring at leve af. Bruger du aktivt kul?


Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: Brian's nye 546L akvarium - update 15/8

Indlæg af bhansen »

Dodomand skrev:Du har ikke cyanobakterier hvis no3 er = 0 og po4=0
Det skal have noget næring at leve af. Bruger du aktivt kul?
Der må næsten være noget næring, selvom jeg ikke kan måle det. Jeg er meget sikker på at det er cyano, som sidder nogle forskellige steder i akvariet. Skummeren koppen bliver også fyldt ganske hurtigt.


Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Brian's nye 546L akvarium - update 15/8

Indlæg af Ole Bach »

bhansen skrev:
Dodomand skrev:Du har ikke cyanobakterier hvis no3 er = 0 og po4=0
Det skal have noget næring at leve af. Bruger du aktivt kul?
Der må næsten være noget næring, selvom jeg ikke kan måle det. Jeg er meget sikker på at det er cyano, som sidder nogle forskellige steder i akvariet. Skummeren koppen bliver også fyldt ganske hurtigt.
Hvad måler du Po4 med?


Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: Brian's nye 546L akvarium - update 15/8

Indlæg af bhansen »

Dodomand skrev:
bhansen skrev:
Dodomand skrev:Du har ikke cyanobakterier hvis no3 er = 0 og po4=0
Det skal have noget næring at leve af. Bruger du aktivt kul?
Der må næsten være noget næring, selvom jeg ikke kan måle det. Jeg er meget sikker på at det er cyano, som sidder nogle forskellige steder i akvariet. Skummeren koppen bliver også fyldt ganske hurtigt.
Hvad måler du Po4 med?
Rowa testsæt


Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Brian's nye 546L akvarium - update 15/8

Indlæg af pederrevnørd »

Du har præcis de parametre der skal til for at have cyano.

Prøv at google red field ratio - du har ikke balance mellem No3 og Po4.

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: Brian's nye 546L akvarium - update 15/8

Indlæg af bhansen »

pederrevnørd skrev:Du har præcis de parametre der skal til for at have cyano.

Prøv at google red field ratio - du har ikke balance mellem No3 og Po4.

Mvh
Peder
Så har jeg googlet det...og fatter ikke meget af det, men forstod dog at der bør være et bestemt forhold mellem Po4 og No3 og så fandt jeg en udregner på nettet...det bør være nok :-)

Jeg prøver at hæve næringsværdierne og ser om jeg kan ramme forholdene nogenlunde.

P.s. det er ikke "red field ratio" men "Redfield ratio" efter Alfred C. Redfield ;-)


Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: Brian's nye 546L akvarium - update 15/8

Indlæg af bhansen »

Hej,

Mit akvarium har nu kørt i lidt over 3 måneder og der er ikke været tilsat noget som helst.

Det er startet op med Dejong salt, som også har været brugt til vandskifte. Jeg har ikke haft nogle koraller i akvariet.

Jeg har netop fået svar på min vandprøve fra Triton. Svar er vedhæftet i pdf format.

Skal jeg til at rette værdierne ind, eller er det lige meget, når det stadig er under opstart og uden koraller?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af pederrevnørd »

Først og fremmest skal du se hvorfor du har kobber i vandet ?

Den er vel 100 gange det anbefalede niveau - uden at have læst på hvor meget kobber hvirvelløse dyr kan tåle, så ser den bekymrende ud.

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af bhansen »

Hej Peder,

Jeg har naturligvis ikke brugt kobber genstande i nærheden af akvariet, så jeg tænker, at det enten må komme ind med osmosevandet fra vandhanen eller med saltet.

Kan man regne med de hobby testsæt, som man kan købe, eller er jeg nød til at sende en prøve osmosevand og ny blandet saltvand afsted for at få det målt hos triton?


Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af minedykker »

En ting jeg har bidt mærke i er at alle der har sendt test ind også mig selv får tilbage at man har kobber i sit vand og det er også folk der bruger forskelligt salt har fået testet 2 gang før kalkreaktor og efter første gang var der målt kobber og andre gang ikke og har ikke ændret på noget....så hvorfor den en prøve sige at jeg har og anden prøve siger jeg ikke har er et godt spørgsmål.

Men ville bare lave vandskifte.


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af pederrevnørd »

Hejsa Brian,

Jeg ved godt du ikke med vilje har kommet kobber i baljen :-)

Jeg ville køre aktivt kul på systemet, og checke TDS og silikatfilteret, samt skifte til et andet saltmærke end dejong.

Jeg tror faktisk ikke at du kan stole på hobbytest kit - men jeg har aldrig testet for kobber, så der må en anden svare.

Ser ud som om at din saltholdighed er for lav, og din K og Mg skal også korrigeres.
Sporeelementerne kan du evt få målt igen via Triton om 3 måneder, efter du har skiftet salt.

Et udmærket link om kobber

http://www.reefcentral.com/forums/showt ... ?t=2104096" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 771
Tilmeldt: lør 17. apr 2010 09:50
13
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af Benny »

Lad os boycotte Dejong salt, er alt for meget Cu i det, det er et dårligt salt....... :)

(Ironi kan forekomme i indlægget)


Hilsen
Benny
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af KasperT »

minedykker skrev:En ting jeg har bidt mærke i er at alle der har sendt test ind også mig selv får tilbage at man har kobber i sit vand og det er også folk der bruger forskelligt salt har fået testet 2 gang før kalkreaktor og efter første gang var der målt kobber og andre gang ikke og har ikke ændret på noget....så hvorfor den en prøve sige at jeg har og anden prøve siger jeg ikke har er et godt spørgsmål.

Men ville bare lave vandskifte.
Jeg havde 0 kobber ved min triton måling, så det er ikke alle målinger der er sådan.
Til gengæld havde jeg lidt tin som jeg ikke kan forklare :embarassed:


/Kasper

Website: Reef App
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af Thue »

De test sæt man kan købe til og måle kobber er ikke ret præsise, så tror ikke du kan bruge dem til og finde ud af hvor evt kobber måtte komme fra. Men tror de fleste salt mærker indeholder kobber i en eller anden mængde.

Men bare put godt med aktiv kul på dit system så skal det nok hive kobberen ud, før i tiden da jeg havde mange fisk og jeg behandlede dem med kobber medicin i karentæne brugte jeg bare aktiv kul til at hive kobberen ud igen, så det skal nok fjerne det.

Mvh Thue


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af ole kekkonen »

Thue skrev:De test sæt man kan købe til og måle kobber er ikke ret præsise, så tror ikke du kan bruge dem til og finde ud af hvor evt kobber måtte komme fra. Men tror de fleste salt mærker indeholder kobber i en eller anden mængde.

Men bare put godt med aktiv kul på dit system så skal det nok hive kobberen ud, før i tiden da jeg havde mange fisk og jeg behandlede dem med kobber medicin i karentæne brugte jeg bare aktiv kul til at hive kobberen ud igen, så det skal nok fjerne det.

Mvh Thue
lidt randy her
Export of Metals: Activated Carbon

Activated carbon is known to bind copper from freshwater,31 and it is obviously known to bind organic materials in both marine and freshwater aquaria. Since much of the copper present in the water column of aquaria will be bound to organics, it stands to reason that some of these organics will contain copper. I've not seen any study of this effect, however, and so the usefulness of activated carbon at metals export remains unknown.

As a first pass, it should be relatively easy to study by determining the copper concentration in a sample of aquarium water (such as mine containing 10 ppb or so of copper), exposing it to carbon, and redetermining the copper concentration. In this experiment, copper is a good test metal because it is largely bound by organics and so should be a representative "best case" for metals export via activated carbon. That experiment should at least indicate if there is any potential use of carbon for aquarists interested in low metals, and I hope to report on it in a future article.
Another possibility, however, is biological control. Copper is known to bind to biological surfaces, ranging from bacteria to corals. Millero shows a graph of copper binding to bacteria, for example, and it demonstrates that the copper binding is a steep function of the copper concentration in the 5-50 ppb range.4 At 50 ppb there is about four times as much copper bound as at 5 ppb. Above 50 ppb (to about 200 ppb where the data ends) there is no additional binding. Because of this copper binding, as the dissolved copper concentration begins to rise within the range of 5-50 ppb, copper will bind to bacteria and blunt the observed rise. Likewise, as the copper concentration falls, copper may be released and blunt the observed drop. Consequently, the copper concentration may be "buffered" by binding to bacteria and other biological surfaces in the range that is typically found in aquaria. This binding may explain why so many aquaria have similar dissolved copper levels.
Sagt på en anden måde en balje med biologisk bundet kobber der sænker værdien er lettere at have med at gøre end en balje der kun indeholder vand :)
http://reefkeeping.com/issues/2003-04/rhf/feature/" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af dyne »

Hvordan går det med akvariet


180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af Anden »

Mega flot akvarie!! Virkelig flot men de 3 frie sider og så åben indretning.

Undskyld det lidt grønne spørsmål men vil det ik blive meget svært at holde med så lidt sten i?


Billede
Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af bhansen »

Det begynder at gå rigtig godt med akvariet...der kommet godt med fisk og koraller i efterhånden :-)

Jeg har fået styr på bakterie udbrudet ved brug af brintovilte. Grunden til at jeg valgte brintovilte er at det bliver nedbrudt til vand og ilt, der burde altså ikke være kemikalie rester tilbage i akvariet efter brug. Man skal dog være meget påpasselig ved brug, da en overdosering kan have fatale følger for det levende i akvariet.

Jeg regner med at komme med en ny billede update snart :-)

Jeg tror at mængden af sten passer meget godt til akvariestørrelsen, men det må tiden vise.


Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af Anders månsson »

ja kom endelig med en update og billeder billeder billeder:-)
Jeg tror ikke jeg har hørt om andre der har brugt brintovilte i deres akvarie, men med forsigtighed... spændende løsning og håber det virker for dig!
Senest rettet af Anders månsson tirs 3. mar 2015 21:19, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af peder »

Anders månsson skrev:ja kom endelig med en udate og billeder billeder billeder:-)
Jeg tror ikke jeg har hørt om andre der har brugt brintivilte i deres akvarie, men med forsigtighed... spændende løsning og håber det virker for dig!
Ok jow da' det tror jeg mange har brugt :wink: mig selv undertegnede! Med stor succes endda' :beer:


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af trine... »

Anders månsson skrev:ja kom endelig med en udate og billeder billeder billeder:-)
Jeg tror ikke jeg har hørt om andre der har brugt brintivilte i deres akvarie, men med forsigtighed... spændende løsning og håber det virker for dig!
Bliver også refereret til som HP eller Hydrogenperoxid...


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af Anders månsson »

Det er altid godt at få rykket sig


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Brian. SMUK balje!

Jeg har et par spørgsmål jeg håber du vil svar på.

Hvor højt over gulv står akvariet? Kan se stellet er lavet af porsa profiler, og syntes det ser ud som om der ikke er rat mange vertikale stivere, hvad med stabilitet? Gynger det? Og er der " ben" nok på?

Hvordan sætter du beklædningen fast?

Håber det kommer til at køre efterhånden.

Tillykke med et flot møbel ;)

Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af bhansen »

charlie saltvand skrev:Hej Brian. SMUK balje!

Jeg har et par spørgsmål jeg håber du vil svar på.

Hvor højt over gulv står akvariet? Kan se stellet er lavet af porsa profiler, og syntes det ser ud som om der ikke er rat mange vertikale stivere, hvad med stabilitet? Gynger det? Og er der " ben" nok på?

Hvordan sætter du beklædningen fast?

Håber det kommer til at køre efterhånden.

Tillykke med et flot møbel ;)

Charlie
Hej Charlie

Tak skal du have! Akvariet kører efterhånden rigtig godt. Jeg kæmper dog med høj Po4 og No3, som dog ikke endnu har haft større negative virkning på akvariet. Dette skal dog ændres og jeg er påbegyndt 20% vandskifte hver uge, skruet op for afskumningen og startet op på VSV. Dette håber jeg vil rette op på næringsproblemet. Næringen er kommet fra min phyto fording, som jeg er nød til grundet nogle NPS koraller, som jeg ikke vil undvære i mit akvarie :-)

Porsa stellet er 80cm højt, dette synes jeg er en god højde, så er der nemlig god plads i skabet til skummer og akvariet er ikke for højt oppe, så man ikke kan se det ordentlig, når man sidder i sofa'en.

Der er kun vertikale stivere i de fire hjørnet af akvariet samt i midten på den lange side, dette har været tilstrækkeligt indtil nu :-) MDF pladerne kan tages af på begge de lange sider og så er MDF pladerne på de korte sider skruet fast i porsa'en, for at stabilisere. Dette er rigeligt stabilitet.

MDF pladerne bliver holdt fast med magnet øverst på pladen og forneden er der limet/skruet en træliste fast med et vinkel jern, som "griber" fast i porsa'en (Se billederne).

Hilsen
Brian
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af charlie saltvand »

Brian!

Perfekt og tak for den fine gennemgang.

Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Brian's nye 546 liters - Triton Analyse

Indlæg af Nicklossi »

Hej Brian.
Er der noget nyt med dit akvarie? :-)


Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: Brian's nye 546 liters - Billed update

Indlæg af bhansen »

Hej,

Tak, det går faktisk rimelig godt :-)

Jeg er ikke så god til at tage billeder, men her kommer lige et par stykker.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Brian's nye 546 liters - Billed update

Indlæg af Nicklossi »

Wow, det ser bare godt ud!
Rigtig fede fisk du har :-)


Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: Brian's nye 546 liters - Billed update

Indlæg af bhansen »

Nicklossi skrev:Wow, det ser bare godt ud!
Rigtig fede fisk du har :-)
Tak skal du have :-)


Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"