"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

AndersGS 570 L - Update

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: AndersGS 570 L - Opgradering af lys!

Indlæg af FEM64 »

Fedt at du kunne bruge dem. De passer desværre hverken over Cuben eller mit nye projekt. Og ja, der er smæk på dem og de giver et helt andet lys end LED. Overvejer faktisk en 150 cm T5 over mit nye sammen med LED.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: AndersGS 570 L - Opgradering af lys!

Indlæg af AndersGS »

FEM64 skrev:Fedt at du kunne bruge dem. De passer desværre hverken over Cuben eller mit nye projekt. Og ja, der er smæk på dem og de giver et helt andet lys end LED. Overvejer faktisk en 150 cm T5 over mit nye sammen med LED.
Jamen det er så lækkert og de GHL'er er altså topklasse!
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: AndersGS 570 L - Opgradering af lys!

Indlæg af palamo123 »

Hvordan går det mht vækst og T5? ser du en forskel på korallerne
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: AndersGS 570 L - Opgradering af lys!

Indlæg af AndersGS »

Hej Kenneth

Havde ikke set dit indlæg :)

Jo, der er stor forskel! Maxspect'erne kunne simpelthen ikke fylde akvariet med lys - de er slet ikke kraftige nok til denne størrelse balje. Så det er en helt klar forbedring - nu har jeg jo lys i hele akvariet istedet for kun i midten!

Korallerne virker til at være rigtig glade for T5'erne, men det var jeg nu på forhånd godt klar over de ville.

Lige i starten var jeg dog selv lidt vægelsindet, for jeg skal godt nok love for der kom smæk på lyset - men nu efter et stykke tid er jeg rigtig godt tilfreds :GO

Der kommer lige en videre update i næste indlæg.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af AndersGS »

En lille update:

Akvariet har nu kørt siden Okt 2013 - så næsten 1 år og 4 måneder.

Seneste projekt har været at få koblet kalkreaktor til og nu skal folk der overvejer at købe kalkreaktor stoppe med at læse :T
For hold nu k... en kamp det har været - ikke det at få selve kalkreaktoren til at fungerer, det har faktisk været overraskende nemt, sådan en Shuran Jetstream 1 er altså bare kram! Men den pokkers CO2 flaske/reduktionsventil har drevet mig til vanvid. Jeg har tømt noget der ligner 4 x 4 kg CO2 på at finde problemet.

Det starter med at jeg køber en 4 kg flaske(bytte/leje) og en reduktionsventil fra CO2 art. CO2'en fiser bare ud af flasken selvom magnetventilen ikke er åben. Så teorien er jo straks at det er den 400,- reduktion der har været for billig og ringe. MANGE modifikationer senere dvs total adskillelse og ompakning og faktisk endte det også med en ny dyr reduktionsventil. Stadig samme problem!!! :angry: Senere finder jeg så ud af at problemet slet ikke er i reduktionsventilen, men i flasken. Som i øvrigt blev trykprøvet i mellemtiden. :MA

Det viser sig at der sidder en prop modsat gevindet hvor man skruer reduktionsventilen på og det er her utætheden ligger.
IMG_5833.jpg
IMG_5834.jpg
Jeg havde jo sådan set afskrevet flasken som værende problemet, da den jo fint kunne holde trykke når hovedventilen stod lukket, men det var skisme den der var "fejl" på :doh:

Men for pokker hvor var det dejligt at finde problemet, så nu kører reaktoren flittigt derud af :GO Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvad der har været mest belastende, dét ikke at kunne finde problemet eller dét at ens akvariebuddies konstant mobber én med det :T Ak, ja :D

I mellemtiden har jeg desværre igen været ramt hårdt af fiskedød, denne gang røg min elskede hvidbrystede samt strigusus + kardinalparret og lidt andre. Det var en rigtig rigtig træls periode :BA :BA

Jeg har gået med mange tanker siden det, men min gode akvariebuddy Lars(Cido) sendte egentlig en rigtig god artikel som handlede om problematikken om "Bekæmpelse af Ich" kontra "Regulering af Ich" og er nået frem til at jeg ikke nogensinde kommer til at slippe af med det, men i stedet må få lavet mit setup, så det er så fit for fight som muligt til at kunne stå imod nye angreb. Dvs der skal monteres et kraftigt UV-filter og min foderrutine omlægges så primærkosten nu er hjemmelavet frostfoder og noritang.
Det har godt nok tæret hårdt med den fiskedød, for det er aldrig noget jeg har døjet med iu mine forrige akvarier - det er en grim omgang!
Når det bliver varmere i vejret vil jeg forsøge mig med et par murerbaljer i haven med artemia og phytoplankton.

Nok om alt modgangen - der skal også været lidt medgang :)

Efter jeg har fået monteret det nye lys skal jeg love for akvariet har ændret sig, den her T5/LED kombination virker til at være rigtig god. Korallerne trods lidt udsving i værdierne har fået væsentlig bedre farver - jeg kender endda et par gutter som bare vil sige "at de rent faktisk bare endelig har fået lidt farve" :beer:

Lidt iPhone billeder - skal nok få taget nogle bedre snart.
IMG_5844.jpg
IMG_5854.jpg
IMG_5855.jpg
IMG_5857.jpg
IMG_5858.jpg
IMG_5860.jpg
Ud over alt driften så er jeg selv ret krakilsk og er desuden gift med en der går enormt meget op i om akvariet støjer - så en del tid går med støjreduktion.
Nu har jeg så fået fat i nogle forskellige produkter som kan hjælpe på den problematik og er egentlig ganske godt tilfreds efterhånden.
Seneste tiltag har været at monteret "Sylomer" et fransk produkt som anvendes til vibrationsdæmpning i konstruktioner - dét har altså virket!
IMG_5894.png
Det er sådan med dB at 3 dB er lig en fordobling af lyden, så det er egentlig ganske meget.

Bare for at sætte i relief, så er 40 dB et stille bibliotek og 58 dB en mikrobølgeovn der kører.

(er der andre der synes det kunne være sjovt med lydmålinger så download den app der hedder "Decibel 10th" i appstore - den er faktisk meget præcis ift prof. udstyr, så længe man holder sig under 85 dB)

Det var lige et lille status fra det nordjyske :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: AndersGS 570 L - Opgradering af lys!

Indlæg af palamo123 »

Det er rigtig godt ud. Flotte farver.
Kunne du eventuelt linke til det støjreducerende materiale ?
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af AndersGS »

palamo123 skrev:Det er rigtig godt ud. Flotte farver.
Kunne du eventuelt linke til det støjreducerende materiale ?
Jo da :)

http://www.plastiforms.fr/pdf/Sylomer_SR28.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: AndersGS 570 L - Opgradering af lys!

Indlæg af AndersBoerglum »

Ser rigtig godt ud, men hvem er det der mobber? :KP
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af AndersGS »

AndersBoerglum skrev:Ser rigtig godt ud, men hvem er det der mobber? :KP
Det ved du vist godt :violent:

:T :T
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af Chrissy62 »

Hvor ser det bare super godt ud, Anders :)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af PederP »

Hvor ser det fedt ud med lyset :) Og korallerne spiller stadig max ser det ud til!
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af Ole Bach »

Fuck hvor ser det nye lys godt ud! Man får helt lyst til at overveje at smide T5 over sin egen balje.
Godt du fik styr på kalkreaktoren. Den skal du nok blive glad for med tiden, jeg skal også snart igang med montering af en på mit akvarie
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af bima »

Det ser sgu da godt ud Gs.
Og jeg syntes at du har klaret tilkobling af kalkreaktor rigtig flot. :rofll: :rofll: :rofll: :rofll: :rofll:
Senest rettet af bima fre 20. feb 2015 12:25, rettet i alt 1 gang.
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af Nicklossi »

Det ser lækkert ud!
Det der sylomer, har du bare klistret det på indvendigt i skabet, eller skal der gøres noget mere ''aktivt''? :-)
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af AndersGS »

bima skrev:Det ser sgu da godt ud Gs.
Og jeg syntes at du har klaret tilkobling af kalkreaktor rigtig flot. :rofll: :rofll: :rofll: :rofll: :rofll:
Der kan I se hvad jeg mener :crazy: :crazy: :crazy:
:K :beer:
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af AndersGS »

Nicklossi skrev:Det ser lækkert ud!
Det der sylomer, har du bare klistret det på indvendigt i skabet, eller skal der gøres noget mere ''aktivt''? :-)
Det jeg har fået var en ret uden lim, men det vi normalt bruger er med tape bagpå. Er dog ikke klar over hvordan det er ift. saltvand, men umiddelbart burde der jo ikke være noget?
Brugeravatar
Cido
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 249
Tilmeldt: søn 1. apr 2012 06:25
12
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2012

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af Cido »

Bare lige for at lukke den med kalkreaktoren, ja så er det sgu godt at du er udlært maskinmester det gjorde jo at det "kun" tog 2 mdr. og kostede 15 kg CO2 inden fejlen var fundet :sneaky2: :sneaky2:
Men ellers ser det sgu bare godt ud og du har ret, hvis man leger lidt med Ipad'ens indstillinger kan man godt få lidt farve på korallerne :T :T
Nå spøg til side, flot fremgang og fed belysning det ser rigtig godt ud :GO
Jeg håber du har fået styr på fiskedøden så der også her kommer fremgang :y

Mvh Lars
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 904
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 19:01
11
Postnummer: 6541 Bevtoft
Saltvand siden?: 2012

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af MarkBruhn »

Super gennemgang og tak for den decibel app. :-)
Det ser bare helt vildt godt ud. :-)
Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af PoulD »

Syn's det er ualmindelig tarveligt af de usympatiske personer der mobber dig Anders. Med venner som dem behøver du da i hvert fald igen fjender. Skam jer!

Jeg kunne måske forstå det hvis det var noget man med rimelighed kunne forvente du selv burde kunne finde ud af, men det der svarer jo nærmest til at mobbe Amalie Szigethy fordi hun ikke kan forklare hvorfor E = mc²

Jeg synes tværtimod du fortjener megen ros for din store vedholdenhed. Ikke mindst synes jeg også det er utrolig modigt af dig, at dele historien her på forum. Jeg mener, der kunne jo for eksempel sagtens være en eller anden Greenpeace fanatiker her på forum som kunne få blå tånegle over, at du i den grad har fremskyndet den globale opvarmning, med dine gentagne CO2 udslip.

PS: Din balje er nu heller ik så ringe
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af AndersGS »

Haha :K

Jamen hvad er chancen for at man får en defekt CO2 flaske??
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Lige så sandsynligt at man får en defekt ventil...

Men vær god ved Anders, som Maskinmester har han måske aldrig eget en cykel, og han fik en gammel Puck som han brugte al sin fritid på at tune og ikke køre (ja nu hedder du jo ikke Brian for så havde den jo passet bedre)
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af AndersBoerglum »

Wroooooooong! Anders havde en nederen Ciao.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af AndersGS »

AndersBoerglum skrev:Wroooooooong! Anders havde en nederen Ciao.
Den var SÅ fed :K :K :K
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af AndersBoerglum »

Arghhhh
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af Nicklossi »

AndersGS skrev:
Nicklossi skrev:Det ser lækkert ud!
Det der sylomer, har du bare klistret det på indvendigt i skabet, eller skal der gøres noget mere ''aktivt''? :-)
Det jeg har fået var en ret uden lim, men det vi normalt bruger er med tape bagpå. Er dog ikke klar over hvordan det er ift. saltvand, men umiddelbart burde der jo ikke være noget?
Det jeg mener er bare, som det er til at lydioslere skabet med, som at det sidder på indersiden af skabet, eller er det sat på andre steder?
Tror du æggebakkeskum indvendigt i skabet kunne have gjort tricket? :-)
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af AndersGS »

Nej nej, det her er til at sætte under pumper og lign for at dæmpe vibrationer. Det dur ikke til lydisolering.

For at holde lyden inde i skabet skal du bruge en absorbent og en flade der fjerne strukturlyden.

Problemet med æggebakkeskum er at det godt nok dæmper lyden så den opfattes lavere når du stikker hovedet ind i sumpen, men den sender bare lydbølgerne videre ud i skabet. Det mangler altså noget der kan optage lyden.

Jeg har brugt et produkt som klarer begge dele, med selvklæb. Det er nemt.

Det optager lyden/vibrationerne og sender dem ikke videre. Som man kan se på billedet er der en ca 2 mm bitumenplade og en ca 10 mm skum bagved.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af Nicklossi »

Kan være jeg skal i gang med mit eget så..

Jeg har, fra dengang jeg lavede meget anlæg i bil, både skum og blygummi/bitumen, som man jo kunne sætte oven på hinanden. Det skal der eksperimenteres med, når vi skal flytte nu her :-)
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af crazy seahorse »

Gs, du er ikke alene med det Co2 flaskeproblem.
Da jeg fik min forrige flaske lagde jeg mærke til, at manometret kun gik op til 50 Bar, mod normalt 60 Bar. Tænkte ikke videre over det, før jeg en dag skulle fylde nyt medie i reaktoren.
Som jeg plejer, så lukker jeg for Co2 tilførslen på selve hoved hanen. Jeg skruer den helt i, så den er lukket. Så skal jeg bare dreje den op igen efter endt dåd.¨
Der går gerne lidt tid før boblerne standser, den skal jo lige tabe/bruge trykket og tømme slangen. Men den blev ved med at boble og jeg kunne også høre det, da jeg skruede låget af reaktoren. Flasken er utæt på selve flasken, før regulator og magnetventil. Den kan simpelthen ikke lukkes helt.
Jeg har aftalt med leverandøren, at jeg nævner det når jeg skal have den fyldt næste gang. Han har aldrig været ude for det før.
Så der kan altså opstå fejl - lidt som den du var ude for og som jeg altså også har haft. Og de er svære at opdage.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 13:01
8
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af kbrodersen »

AndersGS skrev:Nej nej, det her er til at sætte under pumper og lign for at dæmpe vibrationer. Det dur ikke til lydisolering.

For at holde lyden inde i skabet skal du bruge en absorbent og en flade der fjerne strukturlyden.

Problemet med æggebakkeskum er at det godt nok dæmper lyden så den opfattes lavere når du stikker hovedet ind i sumpen, men den sender bare lydbølgerne videre ud i skabet. Det mangler altså noget der kan optage lyden.

Jeg har brugt et produkt som klarer begge dele, med selvklæb. Det er nemt.

Det optager lyden/vibrationerne og sender dem ikke videre. Som man kan se på billedet er der en ca 2 mm bitumenplade og en ca 10 mm skum bagved.
Hvor har du købt denne plade henne? Kan du sende et link?
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: AndersGS 570 L - Update

Indlæg af AndersGS »

kbrodersen skrev:
AndersGS skrev:Nej nej, det her er til at sætte under pumper og lign for at dæmpe vibrationer. Det dur ikke til lydisolering.

For at holde lyden inde i skabet skal du bruge en absorbent og en flade der fjerne strukturlyden.

Problemet med æggebakkeskum er at det godt nok dæmper lyden så den opfattes lavere når du stikker hovedet ind i sumpen, men den sender bare lydbølgerne videre ud i skabet. Det mangler altså noget der kan optage lyden.

Jeg har brugt et produkt som klarer begge dele, med selvklæb. Det er nemt.

Det optager lyden/vibrationerne og sender dem ikke videre. Som man kan se på billedet er der en ca 2 mm bitumenplade og en ca 10 mm skum bagved.
Hvor har du købt denne plade henne? Kan du sende et link?
Det er gennem mit arbejde - har ikke set den i butikkerne. MEN var i Biltema den anden dag og de har fået et rigtig godt produkt: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-t ... 000018990/" onclick="window.open(this.href);return false;

Her får man netop en bitumenplade med skum på begge sider. Det bliver næsten ikke bedre - men den tager jo noget plads.
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"