"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Schwensens rev! - Lukker ned.

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Schwensens rev! - Lukker ned.

Indlæg af Schwensen »

Så er det vist ved at være på tide, at jeg laver en lille tråd om mit akvariumprojekt! Men først lidt forhistorie om mig og mine akvarier ;) Jeg hentede for 3½ år siden mit første akvarium i Hobro, hvilket var noget af en tur, men var i ekstase over, at skulle hente mit første saltvandsakvarium på ca. 220L! Jeg fik en masse erfaring ved dette akvarium og 1½ år efter, kom der vand i et nyt 250 liters akvarium, som jeg havde købt fra nyt og selv bygget bord til - kort sagt lavede jeg det hele fra bunden. Dette gav mig en stor erfaring for, hvordan sådan et akvarium rent teknisk skal sættes op.

Nu er kæresten og jeg flyttet i hus, og der er derfor kommet plads til et større akvarium! Kæresten krævede dog, at hun måtte få en kat, som jeg ellers ikke er begejstret for (MILDT SAGT!). Men jeg måtte jo gøre op med mig selv, om min kærlighed til saltvand oversteg mit had til katte. Resultatet af dette dilemma endte i, at jeg gav hende en norsk skovkat i fødselsdagsgave, og jeg har i dag været på Lolland for at hente mit nye akvarium :K Foruden hus, kat og nyt akvarium så er jeg blevet far d. 15. juni. Jeg har ikke flyttet akvariet herned i huset, fordi jeg hellere vil have det nye op at køre, og så flytte det levende over i det nye og lukke det gamle ned samtidigt. Så indtil videre står jeg uden akvarium, men som erstatning for akvariet har jeg en app på iPad'en, som jeg må trøste mig med, og lære sønnike at holde af saltvand som mig :GO Og han viser da også interesse;
IMG_0317.JPG
Det er mit tredje saltvandsakvarium, og denne gang træder jeg op i mellemvægtsklassen med et akvarium på 546 L. Målene er 140 x 65 x 60 cm (L x D x H), og jeg har tænkt mig at bygge et bord i reglar og MDF. Det var så planen at få en proffesionel til at lakere det med højglans.

Jeg har tidligere lagt en tråd ud omkring nogle søjler, jeg har bygget (viewtopic.php?f=8&t=46216&hilit=+bob), og endelig skal de tages i brug!!!! Jeg er i dag blevet helt færdig med dem, og jeg har allerede afprøvet stensætningen i akvariet :y Det ser godt, men der skal selvfølgelig lige suppleres med lidt ekstra levende sten, fra mit nuværende akvarium så de døde sten kan blive levende igen. Jeg har taget et par billeder, så I kan få en forsmag på mit nye akvarium. Der er selvfølgelig lang vej endnu, men jeg er fortrøstningsfuld, og glæder mig til at komme i gang med bordet snarest muligt.
Akvarium side1.jpg
Akvarium side.jpg
Akvarium front.jpg
Jeg vender snarest muligt tilbage, når der er nogle opdateringer!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Schwensen ons 10. sep 2014 20:07, rettet i alt 26 gange.


Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: Schwensens rev

Indlæg af hellfish »

indtil videre spændende! glæder mig til at se det køre!


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Schwensens rev

Indlæg af Nicki Henriksen »

Tillykke med det hele.. :)

Troede lige på det første billed du havde et fuglehus oven på den høje søjle hehe..


krisser_1983
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 72
Tilmeldt: ons 2. feb 2011 20:32
13
Postnummer: 6740 Bramming
Saltvand siden?: 2010

Re: Schwensens rev

Indlæg af krisser_1983 »

Tilykke med den lille og super flot start med det set op..


Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 968
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 20:30
13
Postnummer: 9750 Østervrå
Saltvand siden?: 2010

Re: Schwensens rev

Indlæg af Gizze »

Nicki Henriksen skrev:Tillykke med det hele.. :)

Troede lige på det første billed du havde et fuglehus oven på den høje søjle hehe..
Haha lurede også lige en ekstra gang :W


Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Schwensens rev

Indlæg af AndersBoerglum »

Lækkert akvarie og tillykke med arvingen :) - Hvad skal der i af teknik?


Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Schwensens rev

Indlæg af PoulD »

Til lykke med Anton, hus, kat og dit nye akvarie. Ser frem til at følge det.

//Poul


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev

Indlæg af Schwensen »

Tak :) jeg er lidt ked af hvor dårligt billederne viser mine søjler, da jeg synes de er langt flottere i virkeligheden.
Med hensyn til teknikken, så bruger jeg det, som jeg har i forvejen:
Skummer: ATI BM200
Retur: Tunze silence 2400
Cirkulation: 3 x vortech mp40 (to af dem købte jeg for næsten et år siden nu, og har bare ligget og ventet på et større akvarium)
Lys: jeg skal have købt nyt lys og overvejer at købe to af de nye PS triton.
Sumpen biler på 200 liter.

Jeg overvejer dog, om jeg skulle sælge de 3 vortechpumper til fordel for et Tunze ts48 kit eller 3-4 x Tunze 6095 på multicontroller. Grunden til dette er, at jeg gerne vil have pumperne siddende på bagvæggen, og hvis de skal det, så skal akvariet stå et stykke fra væggen, fordi motorhuset trods alt fylder en del. Hvad ville I gøre ?


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev

Indlæg af Schwensen »

Jeg er gået i gang med at planlægge, hvordan bordet skal bygges. I den forbindelse søger jeg lidt erfaring hos jer, som tidligere har bygget bord til lidt større akvarier :) De planer jeg har lige nu, er at jeg vil bygge bordet med et skelet af reglar/lægter og så beklæde dette med MDF. Jeg er søger lidt spørgsmål angående dimensionerne af lægterne, der skal til for at holde ? Det er trods alt op mod et ton, som det skal bære, og jeg vil gerne have det stabilt. Jeg vil gerne nøjes med en enkelt midterstiver midt for, hvis dette er stærkt nok? Og så to store låger på hver 70 cm i bredden.


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev

Indlæg af Schwensen »

Der må da være nogen, som kan hjælpe med mine spørgsmål til cirkulation og bordbyggeriet ? :)


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Schwensens rev

Indlæg af crazy seahorse »

Schwensen skrev:Der må da være nogen, som kan hjælpe med mine spørgsmål til cirkulation og bordbyggeriet ? :)
Jeg vil da gerne fortælle hvordan jeg har løst det.

Jeg har brugt Fundablokke (tror jeg de hedder) de er lette og er til at skære i, så man kan lave de huller og gennemføringer man skal bruge.
Der er tre søjler af blokke, således at der står en i hver ende (selvfølgelig) og en lidt skævt for midten så der kan stå en sump på 100cm inde i hullet.
Det andet hul blev brugt til teknik og lign.
De er så skruet sammen med reglar 2/4 i top og bund både på for og bagside. Tror nok det hed karmbolte, det de blev skruet sammen med.
Herefter er det hele beklædt med MDF plader og der er sat 3 stk låger á 60 cm på fronten. Jeg fandt nogle pæne køkkenlåger i den lokale brætpusher der passer perfekt.

På toppen ligger en vandfast krydsfinérplade med en 2 cm styroporplade til at udligne evt ujævnheder.
Mit akvarie er på 880L (180x70x70) og det står stabilt og sikkert (havde de samme betænkeligheder som du omkring vægten).
Jeg konsulterede en murer omkring Fundablokkene og om de mon kunne bære. De vejer intet, så jeg var lidt usikker.
"man bygger huse ovenpå sådan nogle, så de skal nok bære den smule vægt" Og det fik han ret i. :GO
Reglarne bærer intet, de er der kun for at sikre det hele sideværts.

Min cirkulation: 2 stk. Tunze 13.000L 1 stk. Tunze 12.000 + 2 stk. Tunze 5.500 L til at skabe liv i overfladen + 1 Tunze waveboks

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev

Indlæg af Schwensen »

Så er der sket lidt i klargøringen af akvariet. Det hele har desværre taget lidt længere tid end forventet, men processen skrider stødt fremad. Jeg er færdig med lampeskjuleren, som blev bygget efter PoulD's forklaring :) Ved selve bordet mangler jeg at få boret ud til rørføring, hvilket først sker når jeg modtager det bestilte PVC fra koiimport. De er lidt langsomme i betrækket? Når der er boret hul, så skal det beklædes med MDF, som står klar og venter. Derefter skal det et smut forbi en autolaker, og males enten hvidt eller sort? På bordet står et akvarium, som jeg overvejede at bruge som sump, men denne er for stor, så jeg har købt ny.
Bord.JPG
Lampeskjuler.JPG
Jeg har også været i gang med at lave skjuler til overløbet. Så jeg har først skrabet resterne af den sorte maling af, og så har jeg eller været i gang med PU-lim, døde LS og groft grus. De får lige lov til at tørre en dag mere, inden jeg begynder at save dem til, så de passer i størrelsen. En lille billedeserie af processen:
remedierne.JPG
Før skum.JPG
Før skum (2).JPG
Skum.JPG
Grus.JPG
Nær af den ene.JPG
Færdige.JPG
Jeg overvejer at live lidt mere grus på, da jeg ikke synes der sidder nok, men omvendt så vil det forholdsvis hurtigt blive dækket af kalkalger og ligne sten. Så jeg er lidt usikker på, hvad jeg gør. Jeg kan desværre først lime dem på, når jeg har modtaget min overløbskam. I forhold til lys er jeg blevet enig med mig selv om, at jeg køber 2 stk af GHL mitras lamperne! Så dem glæder jeg mig til at få hjem ;) God dag!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Ondemand
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 388
Tilmeldt: søn 21. nov 2010 22:30
13
Postnummer: 7570 Vemb
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Vemb, 20 km vest for Holstebro

Re: Schwensens rev

Indlæg af Ondemand »

Schwensen skrev: På bordet står et akvarium, som jeg overvejede at bruge som sump, men denne er for stor, så jeg har købt ny.
Det er da bare skabet der er for lille i mine øjne :)

Ellers ser det rigtig godt ud. Glæder mig til at følge udviklingen. Hvornår bestilte du pvc fra koi? Venter stadig på mit, og bestilte i mandags (bare lige for at høre om det tager flere uger)


Mvh. Thomas Nørgaard
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev

Indlæg af Schwensen »

Ondemand skrev:
Schwensen skrev: På bordet står et akvarium, som jeg overvejede at bruge som sump, men denne er for stor, så jeg har købt ny.
Det er da bare skabet der er for lille i mine øjne :)

Ellers ser det rigtig godt ud. Glæder mig til at følge udviklingen. Hvornår bestilte du pvc fra koi? Venter stadig på mit, og bestilte i mandags (bare lige for at høre om det tager flere uger)
Jeg bestilte i mandags, men jeg havde et spørgsmål omkring længere PVC-rør end dem på én meter. Den svarede han så på tirsdag, hvor jeg svarede stort set med det samme, og bekræftede bestillingen, men har ikke hørt fra ham siden. Lidt irriterende :BA


Brugeravatar
Ondemand
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 388
Tilmeldt: søn 21. nov 2010 22:30
13
Postnummer: 7570 Vemb
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Vemb, 20 km vest for Holstebro

Re: Schwensens rev

Indlæg af Ondemand »

Jeg bestilte også mandag. Engang mellem kl 13 og 15. Har heller ikke hørt fra dem endnu. Nu må vi se hvad der sker


Mvh. Thomas Nørgaard
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev

Indlæg af Schwensen »

Til orientering så har jeg modtaget min bestilling fra koiimport. Fik en mail om at den ekstra ventetid var grundet manglende lagervarer ;) så nu kan bordet blive lavet færdig!


Brugeravatar
Ondemand
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 388
Tilmeldt: søn 21. nov 2010 22:30
13
Postnummer: 7570 Vemb
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Vemb, 20 km vest for Holstebro

Re: Schwensens rev

Indlæg af Ondemand »

Har også modtaget mit i dag. Skrev en mail til dem i går, og fik samme svar som dig. Syntes dog godt de kunne have informeret om den ekstra leveringstid nu når der ikke står noget om lagerstatus når man bestiller


Mvh. Thomas Nørgaard
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev

Indlæg af Schwensen »

Nu er der sket lidt mere i den langsommelige proces frem mod et forhåbentligt gennemført akvarium. Bordet samt lampeskjuleren er færdige, og mangler kun at blive malet. Jeg afventer tilbud fra autolaker, som jeg synes ville være det optimale, hvis ikke prisen er helt ude i hampen! Og ellers må jeg jo selv i gang med malerrulle og maling. Hvad har I brugt til at male jeres skabe med? Jeg har før malet både med oliemaling og så efterfølgende 3 lag skibslak. Dette var dog rimelig besværligt, og jeg tænker det må kunne laves nemmere og ikke mindst billigere!?

Jeg har fået limet de første skillerum i sumpen, og mangler egentlig kun bobbelfælden. Dette kan jeg bare først lime fast, når det andet er tørt. Når dette er limet på, så er jeg sådan set klar til at sætte akvariet op :) Hvilket jeg glæder mig ufattelig meget til!

Jeg overvejer at sælge mine tre MP40 ES pumper og skifte til 2 x tunze 6095 og 2 x 6105 på multicontroller. Dette gør jeg ene og alene af den grund, at jeg godt kunne tænke mig at have pumperne siddende på bagvæggen, fordi man kan se akvariet fra de tre andre sider, som jeg derfor gerne vil have frie for pumper/ledninger. Og vortech pumperne har en rimelig stor udedel, hvorfor akvariet så kommer til at stå et stykke fra væggen. Jeg er dog lidt splittet, for jeg synes vortechpumperne har et superfedt flow!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev

Indlæg af Schwensen »

Lille update:
Efter at have ventet tre uger på maleren skulle vende tilbage, så valgte jeg at ringe til en autolaker i nærheden. Jeg har i dag været over og aflevere bord samt top til ham, så nu sidder jeg på nåle for at få det hjem igen :) Er spændt på at se resultatet, som jeg naturligvis håber bliver fantastisk :D Når det er hentet, så mangler jeg ikke mere, og er klar til at komme vand i!!!! Jeg skal dog ud og enten låne eller købe retur og skummer, som kan køre mens det bliver kørt ind. Jeg skal bruge retur og skummer fra mit gamle, men da dette vil køre simultant med det nye, så kan jeg af gode grunde ikke flytte dette før det nye er klar til det levende, som lever i det gamle :)


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev

Indlæg af Schwensen »

Et spørgsmål til opstartsfasen :) jeg havde egentlig i første omgang tænkt mig at akvariet bare skulle stå helt alene og køre ind, men da jeg har nogle biopellets liggende, så tænkte jeg, om det kunne være en fordel at køre med disse til at starte op med? Vil dette forkorte indkøringsperioden?
Jeg vil dog tage reaktoren fra igen, da jeg ikke ønsker at køre fast med biopellets.


Brugeravatar
Ulle
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 84
Tilmeldt: tirs 4. sep 2012 14:07
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ribe

Re: Schwensens rev

Indlæg af Ulle »

Det ser rigtig flot ud med de sten! glæder mig til at se når det hele er klart !! Gl håber alt går som det skal!!


:)
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev

Indlæg af Schwensen »

Sikke da en forsinkelse der er på mit akvariums opstart :( Jeg har lige ringet og rykket maleren efter to uger, hvor beskeden lød, at de først lige var gået i gang med bordet, og han kunne først love mig det færdigt i næste uge :/

En lille update på teknikken: Jeg har solgt Vortechpumperne og købt et tunze TS48 kit istedet :) Glæder mig til at se pumperne i aktion!


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev! Nu sker der noget!!!

Indlæg af Schwensen »

Endelig sker der noget med mit akvarium :D jeg var ude og hente mit bord og top hos maleren i onsdags. Det er bare blevet superpænt, langt pænere end jeg selv nogensinde kunne have gjort det. Jeg har så de sidste par dage fået sat bordet op på rette sted med akvariet ovenpå, sat sumpen ind, hængt lamper og pumper op, samt lave det sidste rørføring. Så skal der bare lige orden på de MANGE ledninger der kommer til at være i skabet.

Selvom jeg troede der var rigeligt med plads i skabet, så ender jeg alligevel med pladsproblemer. Jeg ender nok derfor med at placere fosfatfilter og kalkreaktor i sumpen hvor der ellers skulle have været refugie.

Selvom jeg de sidste par dage har gået og været lidt nervøs over mine søjler, så blev jeg meget positiv overrasket da der først kom lys over baljen :) desværre kommer det til at tage nogen dage at fylde det med vand, da jeg ikke har haft mulighed for at lave vandet på forhånd.

Billeder kommer imorgen!


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Schwensens rev! Nu sker der noget!!!

Indlæg af Nicki Henriksen »

Tillykke med det hele Peter :)


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev! Nu sker der noget!!!

Indlæg af Schwensen »

Nicki Henriksen skrev:Tillykke med det hele Peter :)
Tak Nicki ;) Håber du har modtaget brevet?

Jeg har i dag fået trukket diverse ledninger, så der nu er strøm til cirkulationspumper og lamper. Jeg mangler faktisk kun at trække rørføringen i skabet nu, så står det klart til vand! Her er et par billeder af bordet og søjlerne i akvariet:
Uden sten front.JPG
Uden sten side.JPG
lækre underbukser.jpg
Med lys, sten og pumper.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Schwensens rev! Nu sker der noget!!!

Indlæg af Carsten »

Hvad måtte du slippe for at få det malet??


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev! Nu sker der noget!!!

Indlæg af Schwensen »

Carsten skrev:Hvad måtte du slippe for at få det malet??
Prisen har ikke ændret sig siden sidst du spurgte :beer:


Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre 11. jan 2008 21:36
16
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

Re: Schwensens rev! Nu sker der noget!!!

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

det ser da super godt ud Schwensen :GO


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Schwensens rev! Nu sker der noget!!!

Indlæg af Carsten »

Schwensen skrev:
Carsten skrev:Hvad måtte du slippe for at få det malet??
Prisen har ikke ændret sig siden sidst du spurgte :beer:
Det var bare så lang tid siden at jeg havde svedt det ud


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Schwensens rev! Nu sker der noget!!!

Indlæg af Schwensen »

Nielsen'sbilplejeAalborg skrev:det ser da super godt ud Schwensen :GO
Tak :) er også selv ret godt tilfreds både med bord og søjlerne. Glæder mig bare til der kommer vand i nu :y


Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"