"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Tak skal i ha, allesammen :)
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Nicki Henriksen »

Super fedt, gal hvor er jeg vild med den påfugl :)

Der går nok lidt før jeg vænner mig til a se de akvarier med razor 16K de er meget lilla i lyset?!
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Schwensen »

Nicki Henriksen skrev:Super fedt, gal hvor er jeg vild med den påfugl :)

Der går nok lidt før jeg vænner mig til a se de akvarier med razor 16K de er meget lilla i lyset?!
Synes også lyset er noget lilla i det, men tror måske det er kameraet der ikke fanger det helt rigtigt?
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1328
Tilmeldt: ons 25. aug 2004 11:02
19
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af kenneth olsen »

Fedt akarie!! Din stenopbygning er super cool!
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1166
Tilmeldt: tirs 31. mar 2009 19:23
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Monica&Jacob »

ser fedt ud, hvordan gik det med de røde mos-alger. fandt du noget det hjælp. har dem selv pt. og de irritere mig
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Schwensen skrev:
Nicki Henriksen skrev:Super fedt, gal hvor er jeg vild med den påfugl :)

Der går nok lidt før jeg vænner mig til a se de akvarier med razor 16K de er meget lilla i lyset?!
Synes også lyset er noget lilla i det, men tror måske det er kameraet der ikke fanger det helt rigtigt?
Tak skal i ha. Ved ik om det måske er billederne der snyder lidt, men det er os blevet meget mere blå/lilla end da jeg kørte med t5, synes os det var meget blå i starten, men har vænnet mig til det nu :)
kenneth olsen skrev:Fedt akarie!! Din stenopbygning er super cool!
Tak for det Kenneth :)
jacobfisk skrev:ser fedt ud, hvordan gik det med de røde mos-alger. fandt du noget det hjælp. har dem selv pt. og de irritere mig
De er faktisk væk, jeg hævede magnesium til +1600 i nogle uger og sluttede af med at køre uden lys i 3 dage, det hjalp på det og de forsvandt ligeså langsomt. Men har stadig lidt andre alger, samt lidt cyano, så regner med snart at køre uden lys i en 3 dage igen og se om ik det hjælper lidt på det igen.
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Ja, så er det snart tid til jeg ska ha sat mit akvarie tilsalg, da jeg opgraderer. Jeg har lige bestilt mit nye 1200 liters idag, samt 2 sumpe og en osmosebeholder, så det bliver skønt, men også lidt vemodigt at sku lukke det gamle ned. Der er flere af tingene som jeg skal bruge i det nye setup, så det er ikke det hele der bliver sat tilsalg, jeg beholder bl.a alt levende. Men der vil komme en salgstråd en af de nærmeste uger, med bl.a akvarie med løs alutopramne, bord, sump, skummer, uv filter, samt pvc. Og jeg vil efterfølgende lave en tråd med det nye akvarie og teknikrum, og selvfølgelig masser af billeder :beer:
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Marco R »

Dennis skrev:Ja, så er det snart tid til jeg ska ha sat mit akvarie tilsalg, da jeg opgraderer. Jeg har lige bestilt mit nye 1200 liters idag, samt 2 sumpe og en osmosebeholder, så det bliver skønt, men også lidt vemodigt at sku lukke det gamle ned. Der er flere af tingene som jeg skal bruge i det nye setup, så det er ikke det hele der bliver sat tilsalg, jeg beholder bl.a alt levende. Men der vil komme en salgstråd en af de nærmeste uger, med bl.a akvarie med løs alutopramne, bord, sump, skummer, uv filter, samt pvc. Og jeg vil efterfølgende lave en tråd med det nye akvarie og teknikrum, og selvfølgelig masser af billeder :beer:
Hej Dennis,

Et lille fortillykke med dit nye akvarie :GO
Det lyder rigtig spændende. Vil du løfte sløret lidt mere angående mål og dine planer omkring det nye? :happy:
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Marco R skrev:
Dennis skrev:Ja, så er det snart tid til jeg ska ha sat mit akvarie tilsalg, da jeg opgraderer. Jeg har lige bestilt mit nye 1200 liters idag, samt 2 sumpe og en osmosebeholder, så det bliver skønt, men også lidt vemodigt at sku lukke det gamle ned. Der er flere af tingene som jeg skal bruge i det nye setup, så det er ikke det hele der bliver sat tilsalg, jeg beholder bl.a alt levende. Men der vil komme en salgstråd en af de nærmeste uger, med bl.a akvarie med løs alutopramne, bord, sump, skummer, uv filter, samt pvc. Og jeg vil efterfølgende lave en tråd med det nye akvarie og teknikrum, og selvfølgelig masser af billeder :beer:
Hej Dennis,

Et lille fortillykke med dit nye akvarie :GO
Det lyder rigtig spændende. Vil du løfte sløret lidt mere angående mål og dine planer omkring det nye? :happy:
Tak for det :) tanken får følgende mål 200x100x60 ( lxbxh), og vil blive indbygget. Jeg har fået lavet et teknikrum, med vand og afløb, så det gør det daglige vedligehold lidt nemmere :) . Jeg vil prøve at holde det lidt enkelt og ik alt for overfyldt, både mht fisk og LS. Men det vil blive lidt en kombi af fiske og koralakvarie. Udover de fisk og koraller jeg har nu, vil jeg bl.a have en picassoaftrækker, en imperator og muligvis en annularis, ved godt de kan finde på at gå i korallerne, men håber jeg kan holde dem væk, ved at fodre godt. Jeg har købt en bubble king supermarin 250, så håber den kan følge med, selvom jeg fodrer godt. Så er rigtig spændt på at komme igang med det:)
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af pederrevnørd »

Har først set din balje nu Dennis... Beklager

Skidehamrendrevildtflotminbarerøvforlækker..... :-)

Flot arbejde

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

pederrevnørd skrev:Har først set din balje nu Dennis... Beklager

Skidehamrendrevildtflotminbarerøvforlækker..... :-)

Flot arbejde

Mvh
Peder
Tusind tak for det Peder, det var noget af en kompliment :beer:
Jeg er os stadig rigtig glad for det, og synes og føler os selv jeg har lært meget af det, de 2,5 år jeg har haft det, det var mit første saltvand, så der var rigtig meget at lære. Men nu vil jeg gerne ha noget større og glæder mig til de udfordringer der følger med det:) og håber jeg kan undgå nogle af de fejl som jeg lavede første gang, men der vil jo altid være op og nedture og det er jo bl.a en af de ting jeg synes der gør det spændende og udfordrende:)
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Marco R »

Dennis skrev:
Marco R skrev:
Dennis skrev:Ja, så er det snart tid til jeg ska ha sat mit akvarie tilsalg, da jeg opgraderer. Jeg har lige bestilt mit nye 1200 liters idag, samt 2 sumpe og en osmosebeholder, så det bliver skønt, men også lidt vemodigt at sku lukke det gamle ned. Der er flere af tingene som jeg skal bruge i det nye setup, så det er ikke det hele der bliver sat tilsalg, jeg beholder bl.a alt levende. Men der vil komme en salgstråd en af de nærmeste uger, med bl.a akvarie med løs alutopramne, bord, sump, skummer, uv filter, samt pvc. Og jeg vil efterfølgende lave en tråd med det nye akvarie og teknikrum, og selvfølgelig masser af billeder :beer:
Hej Dennis,

Et lille fortillykke med dit nye akvarie :GO
Det lyder rigtig spændende. Vil du løfte sløret lidt mere angående mål og dine planer omkring det nye? :happy:
Tak for det :) tanken får følgende mål 200x100x60 ( lxbxh), og vil blive indbygget. Jeg har fået lavet et teknikrum, med vand og afløb, så det gør det daglige vedligehold lidt nemmere :) . Jeg vil prøve at holde det lidt enkelt og ik alt for overfyldt, både mht fisk og LS. Men det vil blive lidt en kombi af fiske og koralakvarie. Udover de fisk og koraller jeg har nu, vil jeg bl.a have en picassoaftrækker, en imperator og muligvis en annularis, ved godt de kan finde på at gå i korallerne, men håber jeg kan holde dem væk, ved at fodre godt. Jeg har købt en bubble king supermarin 250, så håber den kan følge med, selvom jeg fodrer godt. Så er rigtig spændt på at komme igang med det:)
Dahm det lyder jo for lækkert :W :W

Glæder mig allerede til din nye tråd :y

Og en masse billeder :happy:
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"