"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

spdiving skrev:Det er sgu blevet rigtig flot dit akvarie...Dejlige billeder med naturlige farver :GO :GO

Steen
Mange tak :) Er os rigtig glad for det, ska bare lige ha styr på den sandbund og det svæv i vandet, men det ska nok bare ha lidt tid :)
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Han$en »

Skum mere vådt, det burde hjælpe på svævet :)
Senest rettet af Han$en man 19. sep 2011 10:24, rettet i alt 1 gang.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Moente »

Rigtig flot akvarium og rigtig flotte koraller. Hvilke fisk har du fået i? :)
Mvh Tobias
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Han$en skrev:Skum mere vådt, det burde hjælpe på svævet :)
Det vil jeg lige prøve :)
Moente skrev:Rigtig flot akvarium og rigtig flotte koraller. Hvilke fisk har du fået i? :)
Mange tak :) . Af fisk har jeg 1 hugo, 1 par mandarinfisk, 2 gule kirurger, 1 acanthurus coeruleus, 6 chromis viridis og 4 Pterapogon kauderni. Ku godt lige bruge lidt flere fisk endnu, men kan ik lige helt bestemme mig for hva jeg gerne vil ha :)
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Moente »

Tak for dit svar, Dennis. Igen, rigtig flot akvarium :)
Mvh Tobias
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Moente skrev:Tak for dit svar, Dennis. Igen, rigtig flot akvarium :)
Selvtak :)
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1150
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 19:13
16
Postnummer: 8000 Århus C

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af AndersNT »

Hvordan går det med dit flotte akvarie?
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Hej Anders:), det begynder så småt at køre som det skal, har dog fået lidt alger på stenene igen, muligvis pga tilsætning af for mange sporestoffer eller måske pga et par døde snegle, eremitkrebsene sku lige låne deres hjem :) . Lige nu tilsætter jeg kun sporestoffer sammen med balling, følger den opskrift på saltvandswiki og skifter 10% vand om måneden. Og fodrer minimalt, kun frost 2 gange om ugen og ellers bare granulat og flagefoder. Jeg synes os der er fin vækst på korallerne, så det er skønt. Prøver på at holde min kh så stabil som muligt, ligger på omkring 8,5. Min fosfat ligger på 0 og min No3 ligger på mellem 0 og 0,25, så det er fint. Har dog os stadig lidt alger på ruderne, men det er nok os svært at komme helt af med. Jeg har os tænkt på snart at lave en billedopdatering, det er ved at være lidt tid siden :) Har lige lidt billeder her, de er ik mere end et par dage gamle.
Mvh Dennis
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Moente »

Smukt!
Mvh Tobias
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Moente skrev:Smukt!
Takker :) Synes os der er ved at være den passende mængde koraller, det ska bare lige vokse lidt til. Men regner med jeg vil have lidt flere fisk, synes stadig det er lidt tomt, har tænkt lidt på to Pseudochromis Fridmani og ku måske os godt finde på at anskaffe mig en Pygoplites diacanthus, hvis man ku være heldig at finde en der kan holde sig fra korallerne, men synes efterhånden jeg har hørt om flere som har haft held med det.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Nicki Henriksen »

Hej Dennis

Er der en opdatering på vej :) ?

Det må have vokset lidt til siden vi sidste så billeder :)

Mvh Nicki
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Hej Nicki :) , ja det er ved at være længe siden jeg har fået lavet en opdatering, nyder jo at læse jeres, så måske jeg os sku ta mig sammen :) . Har kæmpet lidt med alger(rød moslignende) på mine LS, her det sidste halve års tid :G , selvom mine værdier er fine, No3 mellem 0 og 0,25 og fosfat 0,00 målt med red Redsea og Hanna. Fodre kun lidt og skifter 10% vand om mdr. Og fordampet vand bliver efterfyldt med osmosevand. Tilsætter ik andet end balling incl sporestoffer, følger opskriften fra saltvandswiki. Men kan alligevel ik rigtig få bugt med dem. Er igang med at hæve Mg til +1600 og vil prøve at køre med det i min 6 uger, hvis det ik hjælper vil jeg prøve at mørkelægge akvariet i 3-4dage. Men udover det, kører det fint, korallerne vokser lige så stille derud af, så det er dejligt, synes dog den grønne farve halter lidt, så har købt noget zeo iron concentrat, som jeg vil prøve at tilsætte, når jeg har fået bugt med de alger, håber det hjælper lidt på den grønne farve. Kunne stadig godt ønske mig lidt flere fisk, det er stadig lidt tomt. Mit sidste køb er en pygoplites diacanthus, har haft den i snart 3 mdr og den trives fint, den er stadig lidt kræsen, men den elsker granulat og kan os få den til at tage lidt frost nogen gange. Den rører ik korallerne, så det er skønt. Af fremtidige planer, har jeg bestemt mig for det næste køb, bliver kalkreaktor, selvom mit balling bare kører derud af og er super nemt at justere på. Men blander dunke hver 40.dag, og mine ballingdoser stiger stadig lige så stille, så tror at Kalkreaktoren er et bedre valg + at jeg os synes det ku være lidt spændende at lege med sådan en :) Udover det har jeg tænkt lidt på noget andet lys, har jo et ATI powermodul 6X80w og er os glad for designet, men ku godt tænke mig at ku lege lidt mere med farverne på lyset, samt spare penge på strøm og rør. Så tror det bliver noget DIY led, både pga pris, design, vil gerne ha lampen i samme højde som min nuværende lampe og de flest led lamper, skal jo 20 cm over vandet el mere, så regner med at lave en selv, men kalkreaktoren blir mit første køb. Vil lige se om jeg ik får tid til at skyde nogle billeder imorgen aften engang, så i lige kan se hvordan det ser ud for tiden :) Nu håber vi på tørvejr :y , så vi kan få en hyggelig Skt. Hans, go aften til jer alle :) , mvh Dennis.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jamen så ser jeg da frem til de nye billeder :)

Jeg har selv lige haft succes med 3 dage uden lys, det fjernede alle algerne jeg havde.

Jeg kunne selv godt tænke mig så en kejser.. Men jeg har ogaå planer om mange, rigtig mange LPS så nu må vi se, håber det går. :)

Mine LED sidder 10 cm over vandoverfladen, så kan de sagtens..
Det er bare igang, hvis du vil have noget DIY :)

God skt. Hans, og pas på med Benzinen derude :wink:
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Nicki Henriksen skrev:Jamen så ser jeg da frem til de nye billeder :)

Jeg har selv lige haft succes med 3 dage uden lys, det fjernede alle algerne jeg havde.

Jeg kunne selv godt tænke mig så en kejser.. Men jeg har ogaå planer om mange, rigtig mange LPS så nu må vi se, håber det går. :)

Mine LED sidder 10 cm over vandoverfladen, så kan de sagtens..
Det er bare igang, hvis du vil have noget DIY :)

God skt. Hans, og pas på med Benzinen derude :wink:
Takker :) ja det med benzinen blev der da brug for med det vejr :( . Håber os en mørklægning hjælper her. Mht LED, så lyder det jo super, regner med at oprette en tråd, når jeg startet på projektet, der er flere ting jeg lige ska ha lidt hjælp til. Men har været ved at skrive op hva jeg ska ha. Men der går nok lidt tid endnu.
Her er lidt billeder af akvariet:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
spdiving
Reactions:

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af spdiving »

Dejlige billeder du har fået taget.

lækkert at se akvariet stadig står flot. Savner dog også et billede med fuld lys over :hehe:

Steen
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Lidt flere billeder:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Ondemand
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 388
Tilmeldt: søn 21. nov 2010 22:30
13
Postnummer: 7570 Vemb
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Vemb, 20 km vest for Holstebro

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Ondemand »

Flot flot flot akvarie du har dig!
Kan rigtig godt lide din minimale stensætning som giver fiskene masser af plads at svømme på! Og en dejlig orden du har i underskabet :GO
Mvh. Thomas Nørgaard
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

spdiving skrev:Dejlige billeder du har fået taget.

lækkert at se akvariet stadig står flot. Savner dog også et billede med fuld lys over :hehe:

Steen
Tak ska du Steen :) , skal nok lige få taget et par stykker med fuld knald på :) , og så ligge dem ind her engang i ugen :y , Mvh Dennis.
Senest rettet af Dennis søn 24. jun 2012 21:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Nicki Henriksen »

Ej hvor ser det bare godt ud, tillykke med det :)

Ville dog også gerne de et billed med lidt mere lys over :)

Den er så smuk den kejser, nu kan jeg de du har den med grå strube, har du svært ved a få den til af spise og hvad giver du den?
Vil selv prøve a få fat i en med gul da jeg mener a have læst den er lettere.

Mvh
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Nicki Henriksen skrev:Ej hvor ser det bare godt ud, tillykke med det :)

Ville dog også gerne de et billed med lidt mere lys over :)

Den er så smuk den kejser, nu kan jeg de du har den med grå strube, har du svært ved a få den til af spise og hvad giver du den?
Vil selv prøve a få fat i en med gul da jeg mener a have læst den er lettere.

Mvh
Tak for det Nicki :) , ja skal nok lige få lagt nogle flere ind i løbet af ugen :) Ja købte en med grå strube, men havde os godt nok hørt dem med gul strube sku være nemmere at få til at spise. Har haft bestilt dem med gul strube 2 gange ved deepOcean (dejong), men de var udsolgt begge gange, så tog chancen og købte en med grå. Og der gik os næsten 14 dage inden den begyndte at spise. Men den får marine pellets med hvidløg fra omega one, det guffer den i sig hver dag og så får den frost en til to gange om ugen (angel formula). Men mysis, artemia, noritang og kelpflakes gider den ik at røre. Og den ser ud til at trives fint med de andre fisk, den blir ik jagtet på nogle måder, så det er dejligt, og har ik set den røre nogle koraller, så det er sgu dejligt..
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Nicki Henriksen »

Nice, det lyder lækkert.
Det er min nye drømme fisk, og håber der kan flytte en ind hos mig når det nye kommer op og køre.

Sys næsten lige jeg har læst den i naturen hovedsagligt lever af alger og svampe, og den faktisk skulle være en af de kejser man kunne have held med ikke rørte korallerne, har en Genicanthus nu og de er sku nogle dejlige fisk, men konen sys ikke om dem da de ikke har den vilde farve man er vant til fra saltvandsfisk. Ville ellers godt have et par små Bellus :)
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Ondemand skrev:Flot flot flot akvarie du har dig!
Kan rigtig godt lide din minimale stensætning som giver fiskene masser af plads at svømme på! Og en dejlig orden du har i underskabet :GO
Mange tak for det Thomas :) mvh Dennis.
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Nicki Henriksen skrev:Nice, det lyder lækkert.
Det er min nye drømme fisk, og håber der kan flytte en ind hos mig når det nye kommer op og køre.

Sys næsten lige jeg har læst den i naturen hovedsagligt lever af alger og svampe, og den faktisk skulle være en af de kejser man kunne have held med ikke rørte korallerne, har en Genicanthus nu og de er sku nogle dejlige fisk, men konen sys ikke om dem da de ikke har den vilde farve man er vant til fra saltvandsfisk. Ville ellers godt have et par små Bellus :)
Det angel formula foder, som jeg bruger, sku os være nogle forskellige svampe. Synes os man har set flere efterhånden som har har held med at holde den med koraller. Bellus er os flotte synes jeg, men det er rigtig de har ik så skrigende farver som mange andre kejsere, synes heller ik man ser dem så tit i handelen. Har tænkt lidt på at købe en Chelmon rostratus, synes den er vild flot, men den sku vidst os være svær at få til at ta foder.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg tror faktisk jeg har det Angel formula i fryseren :)

Jeg har nu prøvet C. rostratus to gange. Det er ikke lykkes mig a få dem til a spise desværre ellers også en flot fisk.
Håbede den ville tage mine glasroser som jeg har for mange a, men dem rørte den heller ej.
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Nicki Henriksen skrev:Jeg tror faktisk jeg har det Angel formula i fryseren :)

Jeg har nu prøvet C. rostratus to gange. Det er ikke lykkes mig a få dem til a spise desværre ellers også en flot fisk.
Håbede den ville tage mine glasroser som jeg har for mange a, men dem rørte den heller ej.
Ja det er jo nok lidt et sats, men man kan jo ik vide det før man prøver det :) . Har en del rørorme, har hørt nogle har haft held med, at få dem til at spise dem. Men vil lige vente lidt endnu, min coeruleus er så små begyndt at udfarve, så den er begyndt at vise lidt territorial opførsel over for de andre kirurger, så er bange for det måske vil stresse en ny fisk, hvis den i forvejen er lidt sart.
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1150
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 19:13
16
Postnummer: 8000 Århus C

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af AndersNT »

Hvordan går det mon med dit flotte akvarie?
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 325
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:03
13
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af Dennis »

Hej Anders :) , sjovt du skrev jeg har faktisk lige taget et par billeder idag, fordi jeg tænkte jeg lige vil lave et lille indlæg og samtidig ønske alle en glædelig jul og et godt nytår. Det går fint med akvariet, er skiftet over til kalkreaktor, da jeg var træt af at blande balling hele tiden. Har købt en korallin c1501 med ph probe/styring, samt 10kg co2. Kører med grov ARM medie.Det kører bare, det har været en go investering synes jeg, min kh er noget mere stabil nu, end med balling. udover det har jeg skiftet mit t5 armatur ud med 2 stk maxspect razor 160w 16000kelvin. I starten sku jeg lige vænne mig til lyset, men er blevet rigtig glad for det nu, det har givet meget federe farver på korallerne, synes jeg. Alle mine fisk har det godt og spiser godt, de sidste ankomne er vidst mine klovnefisk, som efter et par dage fandt sig til rette i min bubbletip, det var jo dejligt at se. Min påfuglekejser, som jeg vidst har haft i ca 7 mdr, var lidt et sats mht koraller og med at få til at spise, men der har ikke været noget, den holder sig fra korallerne og går fint til fodret, den er mest til granulat, men vil os godt ha frost. Jeg har stadig lidt alger, men det har jeg efterhånden vænnet mig til, kører ruden over en gang om ugen, så det er ikke så slemt. Kører med rowaphos i et filter, samt chaetomorpha alger i sumpen, så det holder min fosfat pænt nede. Vi skal til at bygge om til foråret, hvilket betyder jeg at jeg opgradere til ca 1000liter, har ik helt bestemt målene på det endnu, men det blir indbygget i væggen, samt jeg får mit eget akvarierum med vand og afløb, det gør det daglige vedligehold lidt nemmere, det blir skønt, glæder mig helt vildt. Planen med det nye, mht fisk og stensætning blir ikke meget anderledes end det er nu, der bliver bare lidt mere plads til fisk og koraller, samt en noget større sump til div. Det var alt fra mig i denne omgang. Glædelig jul og godt nytår til jer allesammen :beer:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1150
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 19:13
16
Postnummer: 8000 Århus C

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af AndersNT »

Flot og det lyder spændende med dine planer mht. nyt akvarie :) Hvis det bliver lige så gennemført som dette bliver det helt sikkert flot!

God jul og tak for update :)
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af peder »

Hammerflot ganske enkelt!!
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3603
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Dennis´ 540liters m 175liters sump.

Indlæg af nielsk »

Det ser godtnok lækkert ud! Fedt fedt akvarie!
SPS : Stability provides succes
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"