Jeg hedder Rasmus, jeg er 28 år og kommer fra Næstved.
500 + påbegyndt 03.03 2013
Teknikliste.
Displaytank:
120x65x65 (500 liter)
Sump:
100x40x40x (160 liter)
Pumper:
3 stk. Tunze Turbelle Nanostream 6055 med Magnet Holder Silence.
(5500 l/h) Alle moded til bedre flow.
MeanWell NES-150-24 strømforsyning
Output voltage: DC24V
Rated current: 6.5A
Power: 150W
Retur:
Tunze 1073.020 Silence.
Ozon:
Sander Ozonisator certizon 100. med hjemmelavet lufttørre.
Skummer:
ATI Powercone 200 IS.
Lys:
3 stk. Maxspect Razor 120 w 16.000k
Fosfatfilter:
Deltec FR 509.
(Rowa)
Fisk/Krebs:
Aniculus ursus (eramit krebs)
Lysmata amboinensis (Pudse reje)
Amphiprion ocellaris (Klovn fisk)
Zebrasoma flavescens (Gul kirug)
Zebrasoma desjardinii
Paracanthurus hepatus (Palet kirug)
zebrasoma scopas
labroides dimidiatus
Chrysiptera parasema
Pterosynchiropus splendidus
pomacanthus Imperator
Siganus unimaculatus (Fox Face)
Invertebrater:
Entacmea quadricolor Lilla flouriserende
Koraller:
Protopalythoa Grøn 20-30 hoveder
Capnella imbricata (Kenyatræ)
Xenia sp.
Euphyllia glabrescens (Hammerkoral)
Euphyllia paraancora (Hammerkoral)
Clavularia viridis (Briareum sp.)
Caulastrea sp. 2 stk (Ir grøn, rød/brun)
Euphyllia glabrescens (Hammerkoral)
Zoanthus 6 kolonier.
Zoanthus coppingeri
Zoanthus sp.
Lobophyllia 3 forskellige med 2-4 hoveder.
Hydnophora
Pavona cactus.
Fungia fragilis.
Discosoma sp. (blue)
Favia sp.
Briareum sp. skrg grøn
seriatopora guttatus (Birdnest Green Tip)
Seriatopora hystrix Pink.
Sarcophyton Grøn.
Sarcophyton Hvid.
Montipora digitata. Rød, Brun.
Stylophora
Ricordea Yuma Grøn.
Montipora samarensis Pink
Acropora milepora
Acropora humilis
Acropora Formosa
Montipora confusa
Chalice
Skylder et par billeder, men undskylder for kvaliteten, lover jeg nok skal finde et kamera til at tage lidt bedre

- Dækplader lavet af vandfast krydsfinet og sort folie der passer med skabet er lagt på.

- Blæserne til armaturet trængte til en omgang.

- Armatur og dækplader monteret.

- Skruer og beslag til skabet og låger var lidt rustne, de fik en gang slibning og kold galvanisering samt en gang sort dækfarve.

- Skruer og beslag til skabet og låger var lidt rustne, de fik en gang slibning og kold galvanisering samt en gang sort dækfarve.

- Den gamle maling på bagglasset var hvid, denne blev skrabet af og en fin Royal Blue blev malet på efterfølgende.

- Den gamle maling på bagglasset var hvid, denne blev skrabet af og en fin Royal Blue blev malet på efterfølgende.

- Prøvefyldning med hane vand, lod det stå en uges tid for at se om der skulle være eventuelle utætheder.

- Der var ingen utætheder så nu var det om at komme videre, købte et aldre akvastabil med alu ramme på 160 liter for en hund inde i byen, fik afmonteret de øverste lister og gav kanten lidt elektrikker tape så man ikke skær sig, dette bliver den nye sump.

- Købte en kun halvt år gammel ATI powercone 200 IS af en venlig bruger herindefra, han havde desværre renset kalkalger af med en grydesvamp så hele keglen var mat ude og inde, den fik jeg poleret op i hånden med en gang auto lak rens og et par timers arbejde :) toppen har lidt tilbage med det hele var meget værre før :) godt tilfreds med resultatet.

- Så skulle der bygges sump, skummeren skulle stå i 19 cm. vand, så der skulle lige bruges lidt glas til at prøve sig frem og tilbage for at få den rette højde (godt naboen ikke skal bruge sit drivhus sådan lige med det samme) ;)

- Jeg var så uheldig at knække akslen på min nye brugte ATI Powercone 200 IS, ud over det faldt vandudstrømmer tårned ned på en gang beton gulv så dev var heller ikke til at rede, dog fik jeg fat i ATi i Tyskland som med god service fandt nye stumper og fragtede dem hjem for 300,- alt inkl. thx to you mr ATI ;) som i kan se er vandudtrømmer huller på den nye model oppe i de 19 cm kontra det gamle som var helt nede i bunden af tårnet, så nu kan man se hvor meget man har åbnet for udstrømmer spjældet, en rigtig god ædring i designet syntes jeg :) så det var ikke så skidt at det ikke var godt for noget :)

- Sumpen bestod sin endelige prøve efter et par ombygninger, det er fedt når det hele bare spiller max ;) nu glæder jeg mig godt nok til at komme videre.. lavede en test blanding med den rigtige mængde køkken salt og skummeren kørte et par dage, fik da skummet lidt ;)

- Så kom hele herligheden endelig ind i stuen hvor mit gamle 530'er malawi akvaruin stop ind til for 2 dage siden :) det her pynter meget mere, selvom det er tomt ;)

- det passer som hånd i handske :)

- Der er lavet overløb og det hele er testet endnu engang, overløbet er lavet af 8mm sort glas, dog har jeg idag valgt at lave et par "covers" til overkløbet med et par glas plader i samme mål som overløbet, på dem er lavet et par små udhæng af døde ls og der er drysset knust døde ls ud over resten af glas pladerne som var smurt ind i PU lim. se nederstående billeder :)

- 08.03.2013

- 08.03.2013

- "cover" til overløb :) 08.03.2013

- Overløb før DIY skjul :) 09.03.2013

- Overløb efter montering af DIY skjuler, lavet af to glasplader, lidt smadret oral sten+støv, vand og lidt fragmenter. syntes det er blevet rigtig godt :) 09.03.2013

- Lige et mere. 09.03.2013