Så er det vist ved at være på tide, at jeg laver en lille tråd om mit akvariumprojekt! Men først lidt forhistorie om mig og mine akvarier

Jeg hentede for 3½ år siden mit første akvarium i Hobro, hvilket var noget af en tur, men var i ekstase over, at skulle hente mit første saltvandsakvarium på ca. 220L! Jeg fik en masse erfaring ved dette akvarium og 1½ år efter, kom der vand i et nyt 250 liters akvarium, som jeg havde købt fra nyt og selv bygget bord til - kort sagt lavede jeg det hele fra bunden. Dette gav mig en stor erfaring for, hvordan sådan et akvarium rent teknisk skal sættes op.
Nu er kæresten og jeg flyttet i hus, og der er derfor kommet plads til et større akvarium! Kæresten krævede dog, at hun måtte få en kat, som jeg ellers ikke er begejstret for (MILDT SAGT!). Men jeg måtte jo gøre op med mig selv, om min kærlighed til saltvand oversteg mit had til katte. Resultatet af dette dilemma endte i, at jeg gav hende en norsk skovkat i fødselsdagsgave, og jeg har i dag været på Lolland for at hente mit nye akvarium

Foruden hus, kat og nyt akvarium så er jeg blevet far d. 15. juni. Jeg har ikke flyttet akvariet herned i huset, fordi jeg hellere vil have det nye op at køre, og så flytte det levende over i det nye og lukke det gamle ned samtidigt. Så indtil videre står jeg uden akvarium, men som erstatning for akvariet har jeg en app på iPad'en, som jeg må trøste mig med, og lære sønnike at holde af saltvand som mig

Og han viser da også interesse;

- Antons første syn på virtuelle saltvandsfisk
Det er mit tredje saltvandsakvarium, og denne gang træder jeg op i mellemvægtsklassen med et akvarium på 546 L. Målene er 140 x 65 x 60 cm (L x D x H), og jeg har tænkt mig at bygge et bord i reglar og MDF. Det var så planen at få en proffesionel til at lakere det med højglans.
Jeg har tidligere lagt en tråd ud omkring nogle søjler, jeg har bygget (viewtopic.php?f=8&t=46216&hilit=+bob), og endelig skal de tages i brug!!!! Jeg er i dag blevet helt færdig med dem, og jeg har allerede afprøvet stensætningen i akvariet

Det ser godt, men der skal selvfølgelig lige suppleres med lidt ekstra levende sten, fra mit nuværende akvarium så de døde sten kan blive levende igen. Jeg har taget et par billeder, så I kan få en forsmag på mit nye akvarium. Der er selvfølgelig lang vej endnu, men jeg er fortrøstningsfuld, og glæder mig til at komme i gang med bordet snarest muligt.
Jeg vender snarest muligt tilbage, når der er nogle opdateringer!