"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Hejsa. Jeg syntes lige jeg vil dele mit forløb med mit nye Red sea reefer med jer. Jeg har allerede en tråd under Ny i faget. Men den er efterhånden blevet lidt rodet.
Det er mit første saltvandsakearie så jeg er meget modtaglig over for gode råd.

Jeg har haft en lidt træls opstart, først blev mit akvarie forsinket så jeg måtte vente over 9 uger på det. Da jeg så fik samlet møblet fandet jeg ud af at mit gulv simpelthen var ekstremt skævt så jeg næsten måtte hæve det 20-30 mm foran.
28511055_10155923953485673_1810588656_n.jpg
Det er nok en af de eneste dårlige ting jeg har at sige om akvariet. At der virkelig burde være en mulighed for at justere skabets højde for at udligne eventuelle skæveheder i gulvet. Jeg brugte timer på at ligge de små klodser ud. :G
Da jeg endelig fik samlet det hele begyndte jeg at lave vand. Da jeg havde lavet omkring 65L fandt jeg ud af at der ikke kom noget forurenet vand ud. Så jeg måtte skille det hele af hvor jeg så fandet en stoppet vand reducering i en af slangerne.
Efter 4 dage fik jeg endelig lavet 350L salt vand med Red sea Pro salt. Det blev hældt i og alt udstyret blev sat til. Jeg satte mine MP40 QD cirkulations pumper til. De larmede som 2 plæneklippere fra den udvendige del og de blev ekstremt varme. Det skal lige siges de er købt brugt herinde, godt nok som i perfekt stand. Dem måtte jeg så sende til coralsand i tyskland også håber jeg garantien dækker. Indtil da har jeg en lille Aquabee 1000 retur pumpe som cirkulations pumpe. :(

Men nu er det endelig oppe at køre. Sådan da :) Jeg har 3 døde atoll søjler i og omkring 30 kg levende sten i akvariet og sumpen. Nogen af dem skal sælges igen da jeg har købt for mange. De LS er købt brugt og skulle være rigtig godt indkørt. Jeg har også fået en lille kop sand fra et kørende akvarie.. Kom endelig med noget omkring stensætningen hvis i ser noget der kan forbedres :)

Akvariet har kørt i en uge i dag og det hele er ved at blive dækket af noget brunt noget. Jeg tror det er en form for alger. Jeg har vedhæftet et billede.
28460932_10155923954935673_1827624920_o.jpg
28504580_10155923954300673_1614601190_o.jpg
Jeg har stadigvæk ikke bestemt mig for bundlag. Jeg syntes det er rigtig svært at blive klog på og at vælge det rigtige :biggrin: Men planen var at det skulle være så hvidt som muligt og ikke alt for groft. Så fint som muligt uden der flyver rundt i hele baljen.

Jeg kan virkelig ikke blive klog på hvordan jeg skal indstille mine lamper og hvor lang tid lyset skal være tændt. Men indtil videre ser det sådan ud
28458658_10155923859635673_579923020_n.png
Det er en indstilling jeg har kopieret fra en på instagra :T m




Udstyr :

Lys : 2 x Ai hydra 26 90W lamper
Skummer : ATI Power cone 200
Retur : Red Dragon 3 Speedy 50W
Cirkulation 2 x Mp40QD

Jeg har spottet nogle svampe, snegle og nogle søstjerner og en ret så stor Bubble tip Anemone, som jeg lige vil prøve at tage nogle billeder af næste gang de dukker op. Så kan i måske hjælpe mig med det er noget der skal op eller blive :)

Jeg glæder mig til at lære meget mere om denne hoppy og rigtig mange tak for hjælpen til jer som har været så rare og tålmodige at hjælpe mig igang med alle mine 100 spørgsmål :)

Hilsen Alex
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af MoG »

Godt at se, at det endelig er oppe at køre, selvom det har være en lidt kedelig start for dig, mht. Leveringstid og problemer med teknik og div.. når der først er fisk og koraller i, så har du glemt alt om det! :biggrin:

Lækkert udstyr du har valgt! :GO

.. og ja, det er de brune alger der er ved at tage fat.. :beer:


Morten
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Mikas »

Det ville ikke være sjovt hvis det var alt for nemt :D
Det skal nok blive rigtig godt det der


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af peder »

Du skal nok få succes, det har du bevist med din tålmodighed.
Du vil gerne have kommentarer på din stensætning, det får du så, jeg syntes det er alt for massivt og virker “stablet” lav det meget mere luftigt og ikke nær så højt, det skal ikke se “færdigt” ud nu’ det er korallerne der skal gøre det visuelle indtryk perfekt.
Prøv at se mange tråde herinde hvor det handler om omlægning på grund af at der er brugt alt for meget LS og når så korallerne vokser er der ikke længere den nødvendige plads, det er meget nemmere at forsøge at gøre det rigtigt fra start. Mit bud ville være at du kan nøjes med det halve af de sten du har i nu, men det er bare min mening og det skal selvfølgelig være dig der er tilfreds ;-)


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Mic4700 »

Tillykke med baljen Alexander. :GO
Lækkert og se du endeligt er kommet derud af efter alle dine bump på vejen , det skal nok blive super godt altsammen.
Mvh. Michael.


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af kalmar »

Mht. Stensætning, hvad så med at bytte om på højre og venstre kolonne (uden at dreje dem).

Ala denne her stil. En lille hule i midten, mere luft i siderne, og skjule den grimme overløbskasse i midten (syntes selv at min er grim :)
reefer setup.JPG
Ja, den er lidt høj, men hvis det er sådan at søjlen er lavet, ville jeg lade den være indtil videre.

Ps: Er det bare mig, eller ligner det 2 hunde der er ved at kysse hinanden :GO
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Tak det er også ret at være igang. Nu skal stenen bare på plads. Jeg kan desværre ikke tage noget af højden da det er søjler. Findes der slet ikke noget der kan vokse på toppen?

Kalmar jeg kan faktisk godt se din pointe. Men jeg er lidt bange for den søjle med den store vandrette flade ikke kan være der pga overløbskassen. Men det er da et forsøg værd. Jeg har lige taget nogle billeder lidt tættere på. Der er ihvertfalde nok huller rundt omkring så der kan komme cirkulation.
Jeg har sat ring rundt om de levende sten jeg har I. Der er 5, hvor den ene som står nederst i midten er ret stor. Men også min yndlings da den har en fed hule. :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Jeg tog lige en måling af miy salt niveau idag. Den var helt oppe på 1030. Sidst jeg målte var den på 1026 så jeg mistænker at mit refraktometer skal kalibers. Der står man skal bruge DI vand. Hvordan i pokker får jeg fat i det ?


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af MoG »

Jeg købte en dunk destilleret vand på Apoteket...
biltema Mv. Har det sikkert også...


Morten
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Schwensen »

Har du ikke et osmoseanlæg med harpiksfilter på?


Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af JJ »

Køb noget rigtigt refraktometer kalibrerings væske fra salifert.

Jeg prøvede også at bruge ro/di vand som viste 0 men da jeg prøvede en rigtig kalibreringsvæske viste mit refraktometer helt skævt...


576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Mic4700 »

Palaarsuaq skrev:Jeg tog lige en måling af miy salt niveau idag. Den var helt oppe på 1030. Sidst jeg målte var den på 1026 så jeg mistænker at mit refraktometer skal kalibers. Der står man skal bruge DI vand. Hvordan i pokker får jeg fat i det ?
Køb dig evt. 1 Dupla Marin flydemåler , så du ude over alt det kalibrerings fis , som går galt for mange , jeg køre selv kun efter min flydemåler uden problemer , kan anbefales. :GO


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Schwensen skrev:Har du ikke et osmoseanlæg med harpiksfilter på?

Jov det har jeg?:)


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Mic4700 skrev:
Palaarsuaq skrev:Jeg tog lige en måling af miy salt niveau idag. Den var helt oppe på 1030. Sidst jeg målte var den på 1026 så jeg mistænker at mit refraktometer skal kalibers. Der står man skal bruge DI vand. Hvordan i pokker får jeg fat i det ?
Køb dig evt. 1 Dupla Marin flydemåler , så du ude over alt det kalibrerings fis , som går galt for mange , jeg køre selv kun efter min flydemåler uden problemer , kan anbefales. :GO
Det lyder lidt mere drift sikkert. Googler lige sådan en fætter.

Men indtil da må jeg lige prøve med noget di vand. 1030 er det ikke nok til at kunne tage livet af pods, snegle osv?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Carsten »

Palaarsuaq skrev:
Mic4700 skrev:
Palaarsuaq skrev:Jeg tog lige en måling af miy salt niveau idag. Den var helt oppe på 1030. Sidst jeg målte var den på 1026 så jeg mistænker at mit refraktometer skal kalibers. Der står man skal bruge DI vand. Hvordan i pokker får jeg fat i det ?
Køb dig evt. 1 Dupla Marin flydemåler , så du ude over alt det kalibrerings fis , som går galt for mange , jeg køre selv kun efter min flydemåler uden problemer , kan anbefales. :GO
Det lyder lidt mere drift sikkert. Googler lige sådan en fætter.

Men indtil da må jeg lige prøve med noget di vand. 1030 er det ikke nok til at kunne tage livet af pods, snegle osv?

Ro på!
1030, er lidt højt, men ikke kritisk.
Hvis pods, snegle og andet kryb skulle dø af den koncentration, så ville der jo aldrig være noget liv i rockpools.

Man kan snakke både for og imod refraktometre og flydevægte.
Refraktometre skal kaliberes jævnligt, men er lettere at arbejde med.
Flydevægte, kan være svære at aflæse præcist, og kan knække meget let


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Mic4700 »

Palaarsuaq skrev:
Mic4700 skrev:
Palaarsuaq skrev:Jeg tog lige en måling af miy salt niveau idag. Den var helt oppe på 1030. Sidst jeg målte var den på 1026 så jeg mistænker at mit refraktometer skal kalibers. Der står man skal bruge DI vand. Hvordan i pokker får jeg fat i det ?
Køb dig evt. 1 Dupla Marin flydemåler , så du ude over alt det kalibrerings fis , som går galt for mange , jeg køre selv kun efter min flydemåler uden problemer , kan anbefales. :GO
Det lyder lidt mere drift sikkert. Googler lige sådan en fætter.

Men indtil da må jeg lige prøve med noget di vand. 1030 er det ikke nok til at kunne tage livet af pods, snegle osv?
Nej 1030 er ikke kritisk overhovedet , sidste gang jeg havde 1 vandprøve med hjem fra Sharm el sheik (Rødehavet) lå salinitet på 1031 , som den normalt ligger på i Rødehavet , det er kun 1 problem hvis du holder dyr fra steder hvor salinitet er markant lavere , det er ikke alle dyr der er lige begejstrede for det.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Jeg slår koldt vand i blodet så. Tak gutter. Måske er det en ide at have begge dele. Så er man da på den sikre side.


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af tim_rn »

Mic4700 skrev:Nej 1030 er ikke kritisk overhovedet , sidste gang jeg havde 1 vandprøve med hjem fra Sharm el sheik (Rødehavet) lå salinitet på 1031 , som den normalt ligger på i Rødehavet , det er kun 1 problem hvis du holder dyr fra steder hvor salinitet er markant lavere , det er ikke alle dyr der er lige begejstrede for det.
why?! :D


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Jeg prøvede lige for sjovt at lave lidt målinger i akvariet. Bare for at blive lidt kendt med det. Shit de er svære at læse. Især min nitrit. Jeg bruger de salifert. Der skal jo så lidt vand i de små glas så det nærmest er umuligt at læse..

Er der nogen andre mærker som er nemmere at aflæse.?

Men jeg syntes nu værdierne ser meget fornuftige ud.

Hvornår er det en god idé at putte det clean up crew I?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Mikas »

Hvis man kigger igennem de der glas fra siden så skal man dividere resultatet med 10. Så hvis den så svare til 2 eller 5 så er det så 0.2-0.5 i stedet . Måske der er noget farve den vej igennem.
Du er ikke i tvivl når de skifter farve. Det er ik mængden a vand der afgør det der :)


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af tim_rn »

Nu ved jeg ikke hvordan vandet er i Næstved, men prøv feks. hvis du vil lære prøverne at kende med lidt højere værdier at teste hanevandet.

Det bliver i hvert fald lettere med tiden. Men der skal jo også være noget af det før du kan måle det. :)


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Mikas skrev:Hvis man kigger igennem de der glas fra siden så skal man dividere resultatet med 10. Så hvis den så svare til 2 eller 5 så er det så 0.2-0.5 i stedet . Måske der er noget farve den vej igennem.
Du er ikke i tvivl når de skifter farve. Det er ik mængden a vand der afgør det der :)
Okay jeg vil sku lige prøve igen i aften.

Ikke fordi jeg er utålmodig men hvornår plejer man at komme det clean up crew I.? Er det bare når alle værdierne er som de skal være?


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

tim_rn skrev:Nu ved jeg ikke hvordan vandet er i Næstved, men prøv feks. hvis du vil lære prøverne at kende med lidt højere værdier at teste hanevandet.

Det bliver i hvert fald lettere med tiden. Men der skal jo også være noget af det før du kan måle det. :)
Det ved jeg faktisk heller ikke. Kunne være jeg skulle prøve det engang.

Hvor højt et niveau skal min skummer egentligt køre under en indkøring?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Carsten »

Forstår ikke helt spørgsmålet med skummeren. Den skal da bare køre derud af, 24/7


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Carsten skrev:Forstår ikke helt spørgsmålet med skummeren. Den skal da bare køre derud af, 24/7
Det var også dårligt formuleret af mig. Det jeg mener er at jeg kan jo styre hvor mange procent den skal køre med. Det var mere om det var nødvendigt den stod og bragede derud af med 100% når der ingen fisk er I:)


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

:)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Carsten »

Hvis den koger noget af så ja


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Carsten skrev:Hvis den koger noget af så ja
Der kommer en lille smule brunt snask. Det var slemmest de 2 første uger. Men hvis jeg skal være ærlig har jeg ingen idé om hvordan man sætter sådan en skummer rigtig op. Jeg har prøvet at Google det men jeg kan ikke rigtig finde en god forklaring.:) jeg har åbnet helt for den ventil hvor vandet løber ud af skummeren igen og den står på 3 i niveauet.

Jeg har lige et spørgsmål mere. ;) der sidder virkelig mange små dyr på mit glas. Jeg har Googlet lidt og søgt herinde. Det ligner cope pods/vandlopper. Men så vidt jeg kan læse kan de ikke overleve i akvariet særlig længe. Men da jeg ikke selv har tilført dem undre det mig lidt. Måske kan I gøre mig lidt klogere på hvad det er. Jeg har prøvet at tage et billede af dem. Men de er virkelig små.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Mikas »

Vand standen plejer at skulle stå lige under der hvor skummer koppen tages af skummeren :) ville bare selv skrue helt op for skummeren til 8-10 stykker


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer 350 Deluxe I Næstved

Indlæg af Palaarsuaq »

Mikas skrev:Vand standen plejer at skulle stå lige under der hvor skummer koppen tages af skummeren :) ville bare selv skrue helt op for skummeren til 8-10 stykker

Okay det er her med gjort. Skummet er helt hvidt, men det er vel fordi det ikke er nogen belastning i akvariet.?

Jeg har phosphate på 0.03
Nitrit og nitrat på 0
Amoniak på 0.
Hvis jeg ellers har kalibereret mit refractometer ordentligt ligger salt niveauet på 1,026.
Jeg har stadigvæk lange brun, grønne alger nogle steder i akvariet men de kommer ikke igen der hvor jeg har fjernet dem. På samme tid har jeg ikke skulle rense glasset I 4-5 dage.
Kan det være rigtig at det allerede er indkørt? :)


Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"