"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Holmerens Trigon350 Custom tank (Nu med lidt billeder)

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Besvar
Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Holmerens Trigon350 Custom tank (Nu med lidt billeder)

Indlæg af Holmeren »

Hejsa folkens

Nu fik jeg ENDELIG taget mig sammen til at komme igang igen! En kammerat havde jo alverdens problemer med sit akvarie i samme størrelse, så det tog jo nærmest modet fra mig at komme igang hvis jeg skulle ende ud i de samme problemer :K

Akvariet er et Trigon350 uden øverste brace.
Bordet er custom lavet af mig selv, og er udregnet så der er plads til alt teknik derinde, dog kan sumpen kun være begrænset størrelse og det er jeg lidt irriteret over. Dog skal der kun være alger i sumpen da skummer er ekstern og der ingen filtersokker er, så de 75L der nu kommer bliver lavet til 75L alger.
Af teknik der enten er kommet eller er på vej kan nævnes:
Deltec AP850 (En lille sag på 80cm)
Korallin C1502 Calcium reaktor (Tror jeg.. den ligner men målene passer ikke helt.. Den er dog temmelig stor også)
6kg Co2 flaske
PH Controller (Ebay model, helt ny)
Magnetventil (Ukendt mærke, dog helt ny)
Theilling Rollermat
PacificSun 30cm reaktor (tænker det skal bruges til kul eller lign, men ellers bliver det ren backup/hjælp hvis det skulle ske noget)
1x Tunze Silence 1073-040 (300-3000L/T)
2x Tunze Silenze 1073.020 (200-2000L/T) (Til reaktor)
Kore 5th PRO Dosering (Som også fungere som ATO)
Zetlight ZT6600 LED Lampe (køre lige nu på mit Rio125, men der er ALT for meget power til det lille akvarie så derfor overtaget Trigon350)


Selve akvariet var et ferskvandsakvarie hvor jeg så selv har boret huller og lavet bagpladen til overløbet, så igennem hele projektet har jeg dælme ellers fået testet lidt færdigheder af må jeg indrømme.
Jeg er ikke typen der gider betale mig fra alt, så derfor vil jeg hellere selv lave så meget jeg kan, og det giver jo så også en bedre baggrundsviden omkring tingene i det senere forløb :biggrin:


Nogen vil nok mene det er lidt hul i hovedet med både reaktor og dosering på, men jeg påtænker at køre dosering indtil jeg er blevet familiær med reaktoren og hvordan både PH controller og Kore5th fungere, og så snart det spiller, så får reaktor lov at overtage systemet og gøre hvad det er bedst til :sneaky2:


Jeg har nogle billeder, men har sgu ikke lige styr på hvilken klient jeg skal bruge til at uploade dem, så hvis i har lidt ideer så kom endelig med dem :) EDIT: Jeg tror jeg fangede den nu, så vi prøver, det inkludere dog lidt nakkeøvelser her, men i har sikkert siddet for længe foran PCen alligevel :biggrin: :

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede




Og lige for at slutte af, så var det lige hvad jeg havde af sten oppe i lejligheden :biggrin: Der er hentet en spand mere i kælderen som kommer i snart, dog skal der lige scapes lidt så jeg er sikker på det står som det skal :) Der kommer selvfølgelig også sand i :)

Mvh


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Holmerens Trigon350 Custom tank (Nu med lidt billeder)

Indlæg af Gambi »

jeg tror du bliver ked af den baggrund du har, jeg havde selv sådan en baggrund i mit andet akvaie, og det begyndte at gå i opløsning og krabber og fisk kan nippede bidder af det.

jeg vil forslå reefkeramikplader eller male bagruderne blå eller sort, det vil du blive gladest for i længden, bare en erfaring herfra

ellers så ser det godt ud :GO


Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Holmerens Trigon350 Custom tank (Nu med lidt billeder)

Indlæg af Holmeren »

Gambi skrev:jeg tror du bliver ked af den baggrund du har, jeg havde selv sådan en baggrund i mit andet akvaie, og det begyndte at gå i opløsning og krabber og fisk kan nippede bidder af det.

jeg vil forslå reefkeramikplader eller male bagruderne blå eller sort, det vil du blive gladest for i længden, bare en erfaring herfra

ellers så ser det godt ud :GO


Jeg har nu kun oplevet gode ting :) Det ligner sten når der kommer kalkalger og man kan stikke koraller direkte i væggen istedet for at sætte dem på plugs :)
Jeg har haft tanken om keramik på siderne, men det er bare en irriterende udgift synes jeg :BA


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Holmerens Trigon350 Custom tank (Nu med lidt billeder)

Indlæg af Lord Mike »

Har også kun oplevet godt med det juvel-baggrund, havde det på mit overløb på mit første akvarie for år tilbage. Det sad på overløbet i 3,5 år uden problemer. Ville sætte det op på overløb på mit andet akvarie men fik af vide fra Thomas (klovnfisken) at det var udgået og derfor ikke kunne skaffes...

Fik altså lidt en griner da jeg så din sump :hehe: der er jo mere RollerMat end sump :beer:

Men det ser godt ud det fine akvarie :GO


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Holmerens Trigon350 Custom tank (Nu med lidt billeder)

Indlæg af Gambi »

Ja der er mange udgifter i den her hobby, og det er nu også sjovere at bruge pengene på koraler og fisk. Det skal så også lige siges at det akvarie jeg havde med den baggrund det var 6 år gamlet, 4 år hos en og 2 år hos mig, så det sker sikkert først efter nogle år.


Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Holmerens Trigon350 Custom tank (Nu med lidt billeder)

Indlæg af Holmeren »

Lord Mike skrev:Har også kun oplevet godt med det juvel-baggrund, havde det på mit overløb på mit første akvarie for år tilbage. Det sad på overløbet i 3,5 år uden problemer. Ville sætte det op på overløb på mit andet akvarie men fik af vide fra Thomas (klovnfisken) at det var udgået og derfor ikke kunne skaffes...

Fik altså lidt en griner da jeg så din sump :hehe: der er jo mere RollerMat end sump :beer:

Men det ser godt ud det fine akvarie :GO

Ja det sgu tæt på :D Akvariet har lidt længde på, så der er 75 liter, men rollermat sluger alligevel 20l alene skriver de, så tæt på 1/4 af sumpen :D haha


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Holmerens Trigon350 Custom tank (Nu med lidt billeder)

Indlæg af Holmeren »

Gambi skrev:Ja der er mange udgifter i den her hobby, og det er nu også sjovere at bruge pengene på koraler og fisk. Det skal så også lige siges at det akvarie jeg havde med den baggrund det var 6 år gamlet, 4 år hos en og 2 år hos mig, så det sker sikkert først efter nogle år.

De her er helt splinter nye, så jeg satser da ikke på de går i kage de første mange år :D haha


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Holmerens Trigon350 Custom tank (Nu med lidt billeder)

Indlæg af Gambi »

man kan da håbe :-)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Holmerens Trigon350 Custom tank (Nu med lidt billeder)

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ja, jeg ville nok ikke smide i ret mange flere sten.....


Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Holmerens Trigon350 Custom tank (Nu med lidt billeder)

Indlæg af Holmeren »

Thomas fra Stockholm skrev:Ja, jeg ville nok ikke smide i ret mange flere sten.....


But why ? :O haha

Som de ligger nu bliver de stablet op i en trekant mod bagvæggen, og i midten kommer der er et par fødder og et par små plateau til koraller så både fisk har lidt gemmesteder, korallerne har forskellige niveauer og der kan komme flow gennem stenene :)


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Holmerens Trigon350 Custom tank (Nu med lidt billeder)

Indlæg af Holmeren »

Se nu regnede jeg jo med jeg havde skaffet sten til den helt store guldmedalje, men jeg kan da godt se at det kommer da nærmest kun lige til at passe :D


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"