"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Twinks 330 ltr. - - lukket ned og flyttet til hjørnet

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
niko9260
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 350
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 21:42
11
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af niko9260 »

Glæder mig rigtig meget til at følge med i dit reef's udvikling!!!
Super fedt at følge dit projekt helt fra starten :K
Rigtig fin stenopsætning, den ser meget naturtro ud ifølge mig :GO

Mvh Nikolaj


mit shallow reef. 224 ltr +170 ltr sump LUKKET NED.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=60292" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh Nikolaj
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

niko9260 skrev:Glæder mig rigtig meget til at følge med i dit reef's udvikling!!!
Super fedt at følge dit projekt helt fra starten :K
Rigtig fin stenopsætning, den ser meget naturtro ud ifølge mig :GO

Mvh Nikolaj
Tak for de pæne ord :GO om det er naturtro ved jeg ikke,men jeg syntes selv det ser godt ud :)


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

Lidt update. Teknikken driller :(

De 2 blæsere jeg købte er der lavet reklamation på. De ville ikke dreje.

Jeg har fået en t1 wifi controller, som stod af efter få timer i drift. Den kan kontaktes via wifi og programmeres, men pumpen spinder ikke. Den røg mod hong kong idag.
Og så da jeg kom hjem fra job er historien præcis det samme med den anden t1 wifi controller :(

Op a bakke, lååååååårt


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

Nå det er vist tid til en bette update. Der er ikke sket meget.
Har været først ferie og så sygdomsramt.
Der har været brune alger, som er gået væk. De grønne alger har kun været til stede på min overløbskasse og på ingen sten. Er lidt i tvivl om hvorvidt de kommer eller ej. Jeg rensede jo stenene i saltsyre, så måske de bare ikke frigiver noget ??
Der er lidt cyano, nok fordi at jeg har fodret lidt for at give gode betingelser for alle mine pods.
Må hellere måle vand værdierne snart


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af PederP »

Ser godt ud :)
Har du fået en levende sten/sand til at pode dit akvarium? Det kan sætte gang i det hele.


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af crazy seahorse »

Twinks skrev:Lidt update. Teknikken driller :(

De 2 blæsere jeg købte er der lavet reklamation på. De ville ikke dreje.

Jeg har fået en t1 wifi controller, som stod af efter få timer i drift. Den kan kontaktes via wifi og programmeres, men pumpen spinder ikke. Den røg mod hong kong idag.
Og så da jeg kom hjem fra job er historien præcis det samme med den anden t1 wifi controller :(

Op a bakke, lååååååårt
Uhh, jeg synes jeg har set det mange gange nu.
Kender selv til et eksempel på nogle strømforsyninger, der blev købt i Gong gong land.
De havde samme specs, alt skulle passe og de virkede fint og gjorde det de skulle. De kostede kun det halve eller mindre, så det var jo værd at tage med.
Efter 3 mdr, stod den første af. Ny blev sat på, så stod nummer to af. Der er nok købt 3-4 stk. nu. 3 måneder er for lidt i mine øjne. De originale har kørt i årevis.
Ofte er der en grund til, at ting er billige.
Jeg har selv tænkt tanken, de koster kun det halve, men så skifter jeg dem bare når de ikke kan mere.
Men, sådan noget går jo bare ikke når det passer ind i planerne. Det sker jo altid når det er mindst belejligt. Lige før en ferie, eller når leverandøren har dem i restordre.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

PederP skrev:Ser godt ud :)
Har du fået en levende sten/sand til at pode dit akvarium? Det kan sætte gang i det hele.
Jeg fik 6 kg ls med utrolige mængder pods på :K
Og lidt småsten fra andet godt indkørt akvarie.

Alle var i akvariet en uge/fjorten dage og derefter i sumpen.


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

crazy seahorse skrev:
Twinks skrev:Lidt update. Teknikken driller :(

De 2 blæsere jeg købte er der lavet reklamation på. De ville ikke dreje.

Jeg har fået en t1 wifi controller, som stod af efter få timer i drift. Den kan kontaktes via wifi og programmeres, men pumpen spinder ikke. Den røg mod hong kong idag.
Og så da jeg kom hjem fra job er historien præcis det samme med den anden t1 wifi controller :(

Op a bakke, lååååååårt
Uhh, jeg synes jeg har set det mange gange nu.
Kender selv til et eksempel på nogle strømforsyninger, der blev købt i Gong gong land.
De havde samme specs, alt skulle passe og de virkede fint og gjorde det de skulle. De kostede kun det halve eller mindre, så det var jo værd at tage med.
Efter 3 mdr, stod den første af. Ny blev sat på, så stod nummer to af. Der er nok købt 3-4 stk. nu. 3 måneder er for lidt i mine øjne. De originale har kørt i årevis.
Ofte er der en grund til, at ting er billige.
Jeg har selv tænkt tanken, de koster kun det halve, men så skifter jeg dem bare når de ikke kan mere.
Men, sådan noget går jo bare ikke når det passer ind i planerne. Det sker jo altid når det er mindst belejligt. Lige før en ferie, eller når leverandøren har dem i restordre.

Erik
Blæserne var købt i dk (men vi ved jo alle hvor de bliver lavet)
Wifi controllers kan man jo kun købe ved fish street i gong gong land.
Har fået den ene skiftet og den anden kommer så snart den første har holdt 1 uge :smart:


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

Så kom jeg alligevel bagud med denne tråd.

Der vil snart komme en update, men lige nu har jeg et par spørgsmål.
Jeg har købt 2 koraller idag. En pink gonipora og en ukendt koral

Pasning og placering af gonipora, nogen med gode råd. ??

Id af den anden koral
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

ingen ??


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af trine... »

Synes det er ret svært at se på det billede. .. umiddelbart ville et par skud fra hoften være Merulina eller Pectinia.Lidt close ups med knap så meget blåt ville kunne hjælpe på nærmere id.


Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

Fik lige taget 2 nye billeder af korallen.
Utroligt så stor forskel der er under lampen og over lampen.


Ingen med pasningsråd af en pink gonipora
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Carsten »

trine... skrev:Synes det er ret svært at se på det billede. .. umiddelbart ville et par skud fra hoften være Merulina eller Pectinia.Lidt close ups med knap så meget blåt ville kunne hjælpe på nærmere id.
Det kunne meget vel være en Merulina ampliata


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Carsten »

Goniopora, er en hel masse meget forskellige arter, med meget forskellige krav. Det er derfor ret væsentligt at vi ved hvilken art.
Nogle er meget svære at få til at trives i det lange løb. Polypperne vokser ned af, og bliver kortere og kortere. Andre er ikke så besværlige.
Desværre ses kunstigt farvede Goniopora fra tid til anden i handlen.
Det er rimeligt let at se forskel på en ægte og en kunstigt farvet.
De kunstige har samme farve over det hele, hvor de ægte farvede er der forskel på polypperne og "stænglen" måske ikke så meget men den er der.


Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

Carsten skrev:
trine... skrev:Synes det er ret svært at se på det billede. .. umiddelbart ville et par skud fra hoften være Merulina eller Pectinia.Lidt close ups med knap så meget blåt ville kunne hjælpe på nærmere id.
Det kunne meget vel være en Merulina ampliata
Det ligner hvis jeg ser på google. Købte den et sted der ikke vidste hvad det var, så slap med en 100kr seddel. :)


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

Carsten skrev:Goniopora, er en hel masse meget forskellige arter, med meget forskellige krav. Det er derfor ret væsentligt at vi ved hvilken art.
Nogle er meget svære at få til at trives i det lange løb. Polypperne vokser ned af, og bliver kortere og kortere. Andre er ikke så besværlige.
Desværre ses kunstigt farvede Goniopora fra tid til anden i handlen.
Det er rimeligt let at se forskel på en ægte og en kunstigt farvet.
De kunstige har samme farve over det hele, hvor de ægte farvede er der forskel på polypperne og "stænglen" måske ikke så meget men den er der.
Jeg kender ikke arten, kun at hver polyp har 24 "arme"
Umiddelbart tror jeg ikke den er farvet da farven ikke er ens over det hele.

Så vidt jeg kan google er de glade for lidt "svæv" i vandet at spise af og fodres med meeeget småt foder


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af crazy seahorse »

Twinks skrev:
Carsten skrev:
trine... skrev:Synes det er ret svært at se på det billede. .. umiddelbart ville et par skud fra hoften være Merulina eller Pectinia.Lidt close ups med knap så meget blåt ville kunne hjælpe på nærmere id.
Det kunne meget vel være en Merulina ampliata
Det ligner hvis jeg ser på google. Købte den et sted der ikke vidste hvad det var, så slap med en 100kr seddel. :)
Hvis den er lidt "fluffy" i det, lidt kødfyldte "blade", så ville jeg mene at det er en Pectinia. Hvis den så samtidig sender en skov af lange fine tentakler ud om natten, så ville mit bud være Pectinia.
Dejlig nem og voksevillig koral, der kan blive ret stor.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

crazy seahorse skrev:
Twinks skrev:
Carsten skrev:
trine... skrev:Synes det er ret svært at se på det billede. .. umiddelbart ville et par skud fra hoften være Merulina eller Pectinia.Lidt close ups med knap så meget blåt ville kunne hjælpe på nærmere id.
Det kunne meget vel være en Merulina ampliata
Det ligner hvis jeg ser på google. Købte den et sted der ikke vidste hvad det var, så slap med en 100kr seddel. :)
Hvis den er lidt "fluffy" i det, lidt kødfyldte "blade", så ville jeg mene at det er en Pectinia. Hvis den så samtidig sender en skov af lange fine tentakler ud om natten, så ville mit bud være Pectinia.
Dejlig nem og voksevillig koral, der kan blive ret stor.

Erik
Det er den ikke. Sådan ret hård i det og umiddelbart ingen tentakler om natten


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

Okay, jeg har netop idag set den sende små 1-1,5 cm lange gennemsigte tentakler ud. Dog i dagslys og kun i det ene hjærne, så lur mig om ikke der er mere når det bliver mørkt


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Carsten »

Twinks skrev:Okay, jeg har netop idag set den sende små 1-1,5 cm lange gennemsigte tentakler ud. Dog i dagslys og kun i det ene hjærne, så lur mig om ikke der er mere når det bliver mørkt
Hvis den kun gør det et sted, så er det nok mere fordi der er noget som generer den.
Det er jo en form for stress for korallen. Men stress kan også være at der er noget ved vandet den ikke bryder sig om.
Har oplevet det med en Echinopora lamellosa, som sendte tentakler ud midt på dagen, og efter ca. 1 uges tid begyndte den at dø.
Hvad der forårsagede det ved jeg ikke. Da den koral var død, bredte det sig til en tilsvarende. Men ingen andre koraller lod sig mærke med noget.
Står den så andre koraller kan komme i kontakt med den?


Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

Vi får at se, den har trukket dem ind igen, så mon ikke noget har svømmet imod den.


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

Mine pods dør :shout:

Jeg havde utroligt levende sten til opstart, altså mht pods. De havde vandvittigt liv af pods.

Desværre daler bestanden kraftigt og støt.. stenene er i sumpen, så ingen fisk til at æde dem, men jeg ser dem stort set aldrig mere. Hvad gør jeg galt :shock:


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. build in progress

Indlæg af Twinks »

Lige et billede fra her den anden dag. Vi ligger i byggerod og akvariet får ikke så meget kærlighed.
Udledt fra anden tråd, så er her en vidunderkoral, som er glad og sund.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
dyr200
Reactions:

Re: Twinks 330 ltr. - - lukket ned og flyttet til hjørnet

Indlæg af dyr200 »

har du stadig din achillis


Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Twinks 330 ltr. - - lukket ned og flyttet til hjørnet

Indlæg af Twinks »

Det har jeg.


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"