"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

.

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af peder »

"The water is coming" næsten ligeså spændende som når Jon Snow siger "The winter is coming" :wink:


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
pkgfx
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: søn 9. feb 2014 21:36
10
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2014

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af pkgfx »

Føj det bliver godt det der :-)


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

pkgfx skrev:Føj det bliver godt det der :-)
peder skrev:"The water is coming" næsten ligeså spændende som når Jon Snow siger "The winter is coming" :wink:
Jeps, så er der kommet vand på akvariet og indkøringen kan så småt gå igang :GO

Billeder af akvariet kommer når jeg får holderen hjem til den sidste lampe, så akvariet står som ønsket :wink:


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af ttkthomsen »

peder skrev:"The water is coming" næsten ligeså spændende som når Jon Snow siger "The winter is coming" :wink:
Men man ved jo bare at vinter ikke kommer i den serie :beer:

Det ser rigtig fint ud! Din baggrund er den malet eller er det en akrylplade og overløbet kan jeg se du har beklædt men en akrylplade? Vil du ikke skriv hvor du har købt hvordan du har skåret den osv?


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

ttkthomsen skrev: Det ser rigtig fint ud! Din baggrund er den malet eller er det en akrylplade og overløbet kan jeg se du har beklædt men en akrylplade? Vil du ikke skriv hvor du har købt hvordan du har skåret den osv?
Det er bestilt på interglas.dk på de mål jeg ønskede. Super service :GO


dyr200
Reactions:

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af dyr200 »

Det ser virkelig godt ud Mike


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

dyr200 skrev:Det ser virkelig godt ud Mike
Mange tak Dyr :GO


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

Hej Forum

Efter 2 uger med arbejde i det nordlige Jylland har jeg lige en fridag inden jeg igen drager mod vest for at arbejde...

Men benyttede min fridag til et besøg hos Carsten i Greve. Må sige at udvalget af koraller var helt i top til yderst fair priser. Men for mit vedkomne var det no go at købe selv om fristelsen var stor. Jeg var kommet for at få en snak med Carsten omkring hans egne Balling væsker, da jeg manglede lidt info omkring disse, blandt andet pga jeg igennem flere år har kørt med kalkreactor eller blandet min Balling selv. Carsten kunne dog ikke komme med meget info udover at jeg selv måtte prøve mig frem. Jeg har valgt denne metode for at gøre det så nemt som muligt (dovenskab :wc: ).

Sumasumarum så fik jeg købt et par dunke med Ca og Kh, og må vente med Mg til han igen får dette på lager. Med 25 liter af hver er jeg sikker på at jeg har nok til de næste par år hvis planen altså holder og akvariet primært kommer til at indholde anemoner.

Men lavede mine første målinger igår efter akvariet havde kørt i 14 dage:
NO2: 0,05
No3: 5
Kh: 7,7
Ph: 8
Po4: ikke testet...
Ca: 390
Mg: 1440
Temp: 26,5
Salt: 1025

Målingerne er mere eller mindre helt som forventet, så den planlagte indkøring går umiddelbart som planlagt og hvis det fortsat kommer til at gå som forventet vil der om 14 dages tid komme et CUC som kan hygge sig inden jeg går på jagt efter tæppe-anemoner.

Jeg har stadig ikke modtaget min gooseneck fra Kessil og når jeg så henvender mig til forhandler via mail for jeg ikke noget svar længere :BA tror det er sidste gang jeg ligger mine penge hos denne forhandler, som imo er faldet helt af på den vedr. service og manglende opdateringer på ens ordre. Men krydser hvad der kan krydses i håb om der snart sker noget :be: Faktisk trist at man skal få sådan en oplevelse ved køb af lamper som rent faktisk set herfra er i top, så herfra en opfordring til at Kessil skal få styr på deres forhandler-netværk i EU.

Nok for denne gang med ønske om at i for jer en dejlig weekend derude :wink:


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Tykki »

Du øhhhh mickael , hvis du nu fik fingrene ud af dit forstads r..hul og kom til tasterne, hvornår kunne du så komme med lidt billeder, info omkring dit liv ( evt lidt akvarie ) osv. Det ville klæde dig voldsomt. Kh


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

Tykki skrev:Du øhhhh mickael , hvis du nu fik fingrene ud af dit forstads r..hul og kom til tasterne, hvornår kunne du så komme med lidt billeder, info omkring dit liv ( evt lidt akvarie ) osv. Det ville klæde dig voldsomt. Kh
Jamen der sker ikke så meget og derfor ikke noget at skrive om, det skyldes stadig en forhandler som siger mere end der overholdes. Har nu ventet snart 3 måneder på en holder til den ene lampe, og har efterhånden snart mistet al tillid til denne forhandler og hans leverandøre da jeg bliver spist af med den ene undskyldning efter den anden....

Det værste er faktisk at jeg intet høre fra forhandler med mindre man selv tager fat i ham, så her bliver der fremover ikke handlet hos forhandlere som driver deres butik som "hobby" forretning :lipssealed:


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Tykki »

Sådan en idiot!!! Punktum .


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Carsten »

Lord Mike skrev: Jamen der sker ikke så meget og derfor ikke noget at skrive om, det skyldes stadig en forhandler som siger mere end der overholdes. Har nu ventet snart 3 måneder på en holder til den ene lampe, og har efterhånden snart mistet al tillid til denne forhandler og hans leverandøre da jeg bliver spist af med den ene undskyldning efter den anden....

Det værste er faktisk at jeg intet høre fra forhandler med mindre man selv tager fat i ham, så her bliver der fremover ikke handlet hos forhandlere som driver deres butik som "hobby" forretning :lipssealed:
Kan den ikke fåes andre steder??


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

Carsten skrev:
Lord Mike skrev: Jamen der sker ikke så meget og derfor ikke noget at skrive om, det skyldes stadig en forhandler som siger mere end der overholdes. Har nu ventet snart 3 måneder på en holder til den ene lampe, og har efterhånden snart mistet al tillid til denne forhandler og hans leverandøre da jeg bliver spist af med den ene undskyldning efter den anden....

Det værste er faktisk at jeg intet høre fra forhandler med mindre man selv tager fat i ham, så her bliver der fremover ikke handlet hos forhandlere som driver deres butik som "hobby" forretning :lipssealed:
Kan den ikke fåes andre steder??
Det kan den da, så speciel er den dog ikke. Men varen er blevet betalt samtidig med at jeg bestilte varen og er løbende blevet fortalt den ene historie efter den anden om at nu bliver det leveret for derefter intet sker.


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af peder »

Hvem er "lystløgneren" så man ikke ender i samme situation?


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

peder skrev:Hvem er "lystløgneren" så man ikke ender i samme situation?
Det vil jeg ikke skrive herinde, det ender bare med en masse bøvl. Skriv pb hvis du vil vide mere :wink:


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

peder skrev:Hvem er "lystløgneren" så man ikke ender i samme situation?
Forhandleren har skrevet en mail til mig her idag efter jeg har skrevet omkring den latterlige lange levering her i tråden. Han skriver at det er hans leverandør som giver besked omkring forsendelser som aldrig bliver til noget. Men det kan jeg jo ikke bruge til noget da jeg trods alt ikke handler med hans leverandøre men derimod med ham.... Hvem der så er lystløgner skal jeg ikke konkludere, ved bare at jeg stadig ikke har modtaget min vare som ifølge sælger skulle være sendt op til flere gange på datoer som jeg har fra sælgeren selv.

Det værste er så at varen stadig står som værende på lager og kan leveres indenfor 7-14 dage ifølge webshop, hvorfor man ikke holder sin leveringsdato ajour er for mig mere eller mindre uacceptabel.

Men jeg fortsætter på 3 måned med at sætte mig på hænderne, dog har jeg fået et CUC i akvariet og bare det at se snegle rode rundt i akvariet er en stor nydelse specielt efter ikke at have haft saltvand i over 2 år :y Så kom der da lidt positivt herfra idag :wink:


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Tykki »

Stik svinet uanset baladen!!!!! Der er alligevel for stille herinde i tiden.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

Tykki skrev:Stik svinet uanset baladen!!!!! Der er alligevel for stille herinde i tiden.
Haha, du er bare fattet med ganske lidt moral Dan :lipssealed:


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Tykki »

Ha det er sandt du gamle. Skal du bruge noget at pode med, ell er det klaret på anden vis?


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

Tykki skrev:Ha det er sandt du gamle. Skal du bruge noget at pode med, ell er det klaret på anden vis?
Hej igen Dan
Jeg har faktisk 3 halve aftaler vedr. Sten til podning (dig, Carsten og Munthe), om det bliver aktuelt er jeg ikke sikker på endnu da jeg har fået et pr sten fra anden side. Skal nok skrive hvis jeg skal bruge :y men det ser umiddelbart ikke ud til at jeg skal bruge mere da det køre ganske fint med min indkøring indtil videre.

Men regner med at jeg smider en bestilling af tæppeanemoner afsted her om 1 lille måneds tid, når disse så er ankommet og forhåbentlig sat sig skal der bestilles 20 Klovnfisk :wink:


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Tykki »

Fedt fedt. Det må jeg blive nød til at sparke din dør ind for at se en gang i sommerens løb.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

Tykki skrev:Fedt fedt. Det må jeg blive nød til at sparke din dør ind for at se en gang i sommerens løb.
Du er velkommen Dan :y


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af den_ »

Fed stensætningen..

Er det ikke bare at afbestille holderen os forhandleren og bestille den et andet sted,


dyr200
Reactions:

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af dyr200 »

Surt med den forhandler og håber da snart du kan få den så du kan komme videre i forløbet med dit mega fede projekt og hvis Dan sparker døren ind ude ved dig så tager jeg med på slæb hvis man må Mvh Morten


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Marco R »

den_ skrev:Er det ikke bare at afbestille holderen os forhandleren og bestille den et andet sted,
Det var også min tanke. Det havde jeg gjort, men kan selvfølgelig godt se, hvis du har fået tingene til en god pris, hvis du har købt meget samme sted på engang, at man så føler sig lidt bundet, hvis man kan sige det sådan. Men efter så lang tid og med diverse forklaringer fra forhandler eller leverandør, er underordnet, så burde forhandleren være villig til at føre pengene tilbage for den holder, så du kan få den købt andetsteds fra :happy:


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Nicki Henriksen »

Det hjælper vel heller ikke så meget hvis det er leverandøren som ikke har varen, der er jo ingen af de andre webshop som har dem liggende på hylden..

Men fedt a følge tråden her :) , ser frem til billeder a tæpperne :GO


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Lord Mike »

Nicki Henriksen skrev:Det hjælper vel heller ikke så meget hvis det er leverandøren som ikke har varen, der er jo ingen af de andre webshop som har dem liggende på hylden..

Men fedt a følge tråden her :) , ser frem til billeder a tæpperne :GO
Som jeg forstår, er det rigtigt at holderen efter sigende ikke skulle være i Europa, det er surt og ikke meget at gøre ved.
Men når man i forløbet efter ordre afgivelsen ikke bare 1 eller 2 men flere gange får besked om at ordre "bliver afsendt" eller for den sags skyld "skulle værre afsendt" på en given dag og vare/varene aldrig dukker op... Fejl kan ske og intet problem herfra, men når det gentages flere gange så syntes jeg ikke det er ok. Der er flere kritik punkter som jeg ikke vil trætte jer med og ej heller vil skrive her :wc:

Syntes lige at det bestemt skal med at jeg igennem flere år har handlet med denne forhandler og altid fået god behandling, gode kvalitets vare samt god service. Men denne gang er det altså gået galt og som tidligere skrevet så kan jeg kun håbe jeg får den sidste del af min ordre ASAP, derved slipper forhandler for mit brok, og jeg slipper for hans desværre nu dårlige service :(
Marco R skrev:
den_ skrev:Er det ikke bare at afbestille holderen os forhandleren og bestille den et andet sted,
Det var også min tanke. Det havde jeg gjort, men kan selvfølgelig godt se, hvis du har fået tingene til en god pris, hvis du har købt meget samme sted på engang, at man så føler sig lidt bundet, hvis man kan sige det sådan. Men efter så lang tid og med diverse forklaringer fra forhandler eller leverandør, er underordnet, så burde forhandleren være villig til at føre pengene tilbage for den holder, så du kan få den købt andetsteds fra :happy:
Som tingene har udviklet sig så får jeg desværre ikke min manglende holder til den sidste lampe hurtigere af den grund. De vare som er købt er jeg fuldt ud tilfreds med, og nu hvor jeg har 90% af de bestilte vare og de nu har været i brug i 1 måned så gider jeg ej heller yderligere bøvl.
Hvis jeg ville have mine penge tilbage så kan jeg slet ikke forestille mig at det ville blive et problem, men dette er ikke aktuelt da jeg som skrevet tidligere ikke for min lampe-holder før alligevel.
dyr200 skrev:Surt med den forhandler og håber da snart du kan få den så du kan komme videre i forløbet med dit mega fede projekt og hvis Dan sparker døren ind ude ved dig så tager jeg med på slæb hvis man må Mvh Morten
Du er da velkommen hvis Dan da vil have dig med på slæb :wink:


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Anders månsson »

så må "tæpperne" da snart lande???
Jet syntes det er et fedt alternativ til hvad vi plejer at se herinde med anemoner og klovne
Hvilke typer tæpper og klovne er der tale om?

laver du close loppe flow så anemonerne ikke hopper i pumperne? (nå jeg så lige at du havde to wortech basser på, men så kunne du da overveje at sælge dem og så lave close loop :beer:)


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af Anden »

Så venter vi 1,5 måned på vand og nu har vi ventet 1,5 måned på foto af vand lol så kan vi vel vente et halvårs tid på foto af dyr.


Billede
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 260 liter med Klovnfisk

Indlæg af StarF »

Er du ikke bange for fugten i sump rummet, ødelægger ghlén ?


Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"