"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Re: 450 liter saltvand til mig.. Ny start

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

450 liter saltvand til mig..efter 21 dage red sea mature pro

Indlæg af mathias6200 »

hej alle

så er det tid til et lille update fra mig igen
jeg er nu færdig med de 21 dage som red sea mature pro kit tager for indkøring.
ud over 1 algespisende fisk pr. 100 liter på dag 13(har indsat 2), har jeg hold mig til programmet.
akvariet ser fint ud og algerne er på vej tilbage.
fiskene ser også godt ud, jeg har indtil nu tilføjet: to klovne, en huge og en lille gul kirurg
værdierne efter 21 dages red sea indkøringsprogram ser sådan ud:

kh:8,3
ca:470
mg:1480
no3:2
no2:0
ph:8,2
po4:0,01
saltindhold: 1,026

så synes det ser rigtig godt ud, jeg vil idag hente min duncan som har været hos mine forældre og ikke har haft det for godt der over, så håber den kan få det bedre i min nye balje,.
ved godt at Ca og Mg er for høje, men det regner jeg med kommer fra mit red sea pro salt og at der ingen konsumenter er i akvariet.

konstruktiv kritik tages gerne
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: 450 liter saltvand til mig..efter 21 dage red sea mature

Indlæg af ole kekkonen »

Som med alle Nye baljer Burde man have lav belastning SAA jeg Haaber fiskene Bliver relativt FAA.ligemeget hvad vil der Väre en kort indköring og der vil Somregel Väre noget Sediment dödelighed.selve indköringen Burde ikke Väre det helt store


mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: 450 liter saltvand til mig..update efter 1,5 måned

Indlæg af mathias6200 »

hej alle

tænkte lige det var på tide i hørte lidt herfra igen :)
akvariet har nu kørt 1,5 måneder og er dermed stadig under indkøring som man også kan se på lidt alger på bunden og stenene.

indtil nu har jeg følgende fisk i :

1x klovn
1x gul kirurg
1x lilla kirurg
1x palet kirurg
4x anthias
1x hugo

Palet kirurgen har fået lidt hvide pletter, men spiser rigtig godt og svømmer meget omkring, så regner med det går over uden der skal gøres det store.
har mistet en af mine oprindelig 5 anthias, da de andre var meget efter den, men nu er der ro i flokken :)
den lilla og gule kirurg skulle lige finde ud af hvem der var chef baljen, det blev den lilla kirurg :)

målet mine vandværdier hver søndag før jeg skifter 15 liter vand, vand værdier så således ud sidst:

kh: 7,9 ( er begyndt med lidt balling for at holde den på lidt over 8)
ca: 470(falder langsomt pga mangel af konsumenter)
ma:1455(falder langsomt pga mangel af konsumenter)
no3:7,5
no2:0,10( den komm lige lidt op da jeg tilføjet en ekstra LS i sumpen, men er nu på vej nedmod 0)
ph:8,1
po4:0,01
salt: 34,5

Jeg har også fået tilføjet lidt SPS, LPS zoa'er og skiver.
jeg må dog sige at jeg ikke er helt tilfreds med hvordan det hele står.
mit bud pt. er at der skal mere lys til.
denne påstand bygger jeg på lidt forsøg med at omplacere nogle af de koraller som har stået dårligt længere oppe i revet , hvor det er blevet betydligt bedre med udseendet. min duncan som stod på bunden i forreste hjørne, var næsten helt lukket og havde sammentrukket tentakler. nu står den i midten af akvariet og i halv højde og ser meget bedre ud( se billedet) regner med at jeg om nogle dagen vil smide den helt op på toppen for at se om den så kommer tilbage til gammel skønhed.
vi har tidligere i min tråd diskuteret lysstyrken af min lampe, rørene kan jeg ikke dimme så det er led der skal leges med. har nu sat led'erne på 65% og afventer lidt hvad der sker.
kunne godt tænke mig at høre jeres mening igen til emnet :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: 450 liter saltvand til mig.. update efter 1,5måneder

Indlæg af MoG »

synes det ser ganske fint ud!

kan godt lide din stensætning.. med de platauer.

Dog vil jeg sige at det, efter min mening, er lige friskt nok med den fiskebesætning efter kun 1.5 måned (3 kirurger og 4 anthias!)! Håber ikke at det tilter for dig...

Anthias'erne specielt, ville jeg personligt have ventet med til akvariet er rigtig godt indkørt...


Morten
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: 450 liter saltvand til mig.. update efter 1,5måneder

Indlæg af mathias6200 »

mange tak for de fine ord om stensætning :) ved godt det i starten ser lidt unaturlig ud, men det skulle jo gerne dækkes med koraller i løbet af årene :)

håber også det går godt :)
indtil nu spiser alle beboere rigtig godt og ser ud til at trives. fodre dem flere gange om dagen og holder øje med at alle spiser :)

hvad siger du til min påstand med at mere lys kunne være godt ?


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: 450 liter saltvand til mig.. update efter 1,5måneder

Indlæg af Anden »

Det begynder jo at ligne et rigtig saltvands akvarie, fin lille fungia du har fundet.


Billede
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: 450 liter saltvand til mig.. update efter 1,5måneder

Indlæg af mathias6200 »

Tak tak
Ja opbygger revet stille og rolig, nu hvor jeg har startet så groft op med fisk :)
Fungia'en var endnu mindre da jeg fik den og er købt ved Jesper Ø


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: 450 liter saltvand til mig.. update efter 1,5måneder

Indlæg af Anden »

Det er fedt du tager det langsom og ik bare fylder i, det giver nok bonus i sidste ende, jeg har selv 3 fungia sten der laver de så og det er fedt at se de vokser hurtigere når de er pillet af stenen, og de voksen koster jo nemt kassen.


Billede
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: 450 liter saltvand til mig.. update efter 1,5måneder

Indlæg af mathias6200 »

Økonomien som nyuddannet sætter også en lille stopper for hvor hurtig baljen kan fyldes .. Men synes heller ikke det er sjovt at fylde det hele fra start.. Det skal være en lang process, hvor man måske også bliver nød til at lede efter lige den koral man gerne vil have lidt længere.. Gider ikke bare fylde baljen med koraller for at have koraller i :)
Har idag fået min schuran jetstream 1 , så er da klar med kalkreaktor hvis behovet opstår :)


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: 450 liter saltvand til mig.. update efter 1,5måneder

Indlæg af Anden »

Ja det kender jeg både det men penge og så det med at købe udstyr til hvis nu(selv om man ik har råd), jeg kender så ik lige den med ik bare at fylde op for jeg vil have en af hver slags og helst i hver farve men jeg mener da en schuran jetstream er lidt en luksus ting som nyuddannet, så du har da fået brugt lidt mønt.


Billede
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: 450 liter saltvand til mig.. update efter 1,5måneder

Indlæg af mathias6200 »

Men er der nogen som har nogle ideer i forhold til mit lys dilemma ?


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: 450 liter saltvand til mig.. UPDATE 11.3.2016

Indlæg af mathias6200 »

hej alle

så er det vist på tide med et lille update af min balje.
akvariet har nu kørt i 3 måneder og har været rimelig stabil, ud over små udsving af Nitrat, efter nogle nye beboere ikke overlevede
jeg måler værdierne en gang om ugen og skifter derefter 30 liters vand, værdierne ser pt sådan ud:

kh: 8,4
ca: 460
mg:1500
nitrat: 7,5( på vej ned)
nitrit:0
fosfat:0,01
ph:8,1

jeg doserer ca 60ml kh buffer pr. dag for at holde kh oppe, ellers doserer jeg grotech's coral b, c og vitamino hvor jeg doserer halvdelen af den daglig anbefalede mængde, da anbefalingen er for godt besatte akvarier. Ca og Mg er stadig for høje, men de skulle gerne falde af sig selv med stigende forbrug.

da jeg synes nogle af mine acro'er i toppen virkede til at blive brændt af, er har jeg skruet mit lys ned til 55% til 45% på led'en og mindsket andelen af det hvide lys.

jeg er ved at have opnået min ønske besætning af fisk:

1 gul kirurg
1 lilla kirurg
1 hvidbrystet kirurg
1 palet kirurg
5 grønne chromis
4 anthias
1 firetale
1 klovn
1 hugo

alle fisk har det godt og spiser rigtig godt, mine palet og hvidbrystet døjer dog lidt med hvide pletter , men siden de spiser og svømmer helt normalt ser jeg ingen grund til bekymring.

mine koraller ser ud til at have det godt og de fleste vokser fint, men nogle acro'er ser ikke ud til at have det alt for godt :( men sådan er det vel når man har med levende dyr at gøre.

næste uge kommer der en sending koraller fra whitecorals, som bland andet indeholde strawberry shortcake :W og i bliver ikke snydt for en opdatering når de er kommet i :)

så er der lidt billeder til jer endnu og tager gerne imod konstruktiv kritik og gode råd :)

tak for denne gang og venlig hilsen mathas
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Re: 450 liter saltvand til mig..UPDATE 11.3.2016 ny bill

Indlæg af mathias6200 »

nogen der måske har nogle gode råd angående mine acropora der hænger lidt med hovedet eller er det bare noget man må tage med når man vil have acropora ?
nogen overlever andre gør ikke ?
ikke fordi nogen af dem er døde, men de er begyndt at miste lidt væv på spidserne og polypperne kommer ikke rigtig frem længere


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
jimmi814
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 67
Tilmeldt: tors 5. apr 2012 16:45
11
Postnummer: 7250 Hejnsvig
Saltvand siden?: 2012

Re: Re: 450 liter saltvand til mig..UPDATE 11.3.2016 ny bill

Indlæg af jimmi814 »

Rigtig fedt akvarie du har fået stablet på benene der.
Er helt vild med din stensætning. Dejlig luftigt og med en masse svømmeplads :)


Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Re: 450 liter saltvand til mig..UPDATE 11.3.2016 ny bill

Indlæg af Nicklossi »

mathias6200 skrev:nogen der måske har nogle gode råd angående mine acropora der hænger lidt med hovedet eller er det bare noget man må tage med når man vil have acropora ?
nogen overlever andre gør ikke ?
ikke fordi nogen af dem er døde, men de er begyndt at miste lidt væv på spidserne og polypperne kommer ikke rigtig frem længere
Jeg tør godt komme med et forsigtigt bud. Dit akvarie er simpelthen for nyt til de lidt mere sarte sps'er :)


mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Re: 450 liter saltvand til mig..UPDATE 11.3.2016 ny bill

Indlæg af mathias6200 »

Nicklossi skrev:
mathias6200 skrev:nogen der måske har nogle gode råd angående mine acropora der hænger lidt med hovedet eller er det bare noget man må tage med når man vil have acropora ?
nogen overlever andre gør ikke ?
ikke fordi nogen af dem er døde, men de er begyndt at miste lidt væv på spidserne og polypperne kommer ikke rigtig frem længere
Jeg tør godt komme med et forsigtigt bud. Dit akvarie er simpelthen for nyt til de lidt mere sarte sps'er :)
Hej

Ja det er også mit bud :) men man kan vel være uheldig eller heldig med sådan noget , for nogen acropora vokser jo helt vild :)
Men kunne være nogen lod mærke til andet end det helt åbentlyste :)
Men tak for buddet :)


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: 450 liter saltvand til mig..UPDATE 11.3.2016 ny billeder

Indlæg af mathias6200 »

Hej alle :)

Baljen kører stadig, men synes jeg er begyndt at få en del grøn belægning på bund, ruder og sten for en 2-3 uger siden og det holder ved..

Nogen der har nogle bud hvad det kan være galt ?


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Re: 450 liter saltvand til mig..UPDATE 11.3.2016 ny bill

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Igen som de andre siger, så er baljen jo bare 3 måned gammel (om jeg husker ret) så det er meget muligt at du er kommet til trådalgefasen.
UVC filter, høj MG, "cleaning crew" og så se til at der ikke kommer ind mere nærring i systemet inden fasen er overstået. I mit første byg tog trådalgefasen 6 mdr.

Det skal nok gå godt :)


mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Re: 450 liter saltvand til mig..UPDATE 11.3.2016 ny bill

Indlæg af mathias6200 »

hej

så er der lige lidt billeder af de alger jeg snakkede om tidligere og lidt af de nye koraller jeg modtog af whitecorals
hvad siger i, er algerne stadig pga vedvarende indkøringsfase?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 904
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 19:01
11
Postnummer: 6541 Bevtoft
Saltvand siden?: 2012

Re: Re: 450 liter saltvand til mig..UPDATE 11.3.2016 ny bill

Indlæg af MarkBruhn »

Ja algerne er stadig fra indkøring. :-)
Man kan selvfølgelig altid gøre noget for at minimere alger ved at fodre mindre osv.
Men det første år går tit med forskellige facer og div små problemstillinger.
Men så bliver det kun nemmere derefter.... :-)
Fedt du allerede begynder med en masse sps. Det synes jeg også roligt du kan gøre. Men du må ikke forvente pangfarver på de sarte typer. Men dermed ikke sagt at du ikke kan holde dem og få dem til at vokse. :-)


Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: 450 liter saltvand til mig..UPDATE 11.3.2016 ny billeder

Indlæg af mathias6200 »

Ja det første år er bare noget man skal igennem... Men en af mine sps vokser faktisk og nogle overlever bare.. Og selvfølgelig er nogen også godt til, specielt millapore er gået til :(


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Re: 450 liter saltvand til mig..UPDATE 11.3.2016 ny bill

Indlæg af mathias6200 »

hej

så må jeg også heller smide flere billeder op og ikke kun kedelig algebilleder :)
så her er der lidt billeder af gamle og nye koraller
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: 450 liter saltvand til mig..UPDATE 28.3.2016 ny billeder

Indlæg af mathias6200 »

Hej folkens

Da jeg efter ca et år ikke har kunne få styr på mit algeproblem, har jeg besluttet mig for at starte forfra.
Denne gang skal det køres med triton og derfor har jeg fået bima til at lave en lækker ny sump med mere plads til alger.
Alt teknik forbliver som det første setup.
Der er dog blevet købt 30 kg døde ls som jeg har renset og efter en uge rensning har sat op til stensætningen på billedet.
Bunden er smurt ind i silikone og så sand ovenpå, da resultatet ikke blev helt som ønsket, forbliver der 2mm løst sand i .
Nu mangler jeg bare en ny gennemføring til returen og så skal der snart vand i baljen igen :)
Kæft et arbejde at ned lukke, rense og sætte et akvarie op igen :)
Spørgsmål, ris og ros tages gerne imod :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Re: 450 liter saltvand til mig.. Ny start

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Flot luftig stenopsætning, og ja en bro er et stort arbejde der kræver tålmodighed. Jeg lavede 2 i mit 720, limede 1-2 sten om dagen :)
Limer man et PVC rør fra den ene sten til den anden har man noget at lime rundt som trods alt hjælper at bære broen.


mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: 450 liter saltvand til mig.. Ny start

Indlæg af mathias6200 »

Det var heldigvis kun 3 sten der skulle limes sammen, så det tog kun en times tid ..
Så håber jeg det bliver så flot som jeg forestiller mig det når der først er vokset masser sps på dem


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Re: 450 liter saltvand til mig.. Ny start

Indlæg af peder »

Vil gerne se billeder af den nye "Triton" sump ;-)


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Re: 450 liter saltvand til mig.. Ny start

Indlæg af Hareskov »

Lækker bro, den skal du nok blive glad for. Og så må jeg da lige høre, hvordan dit projekt med de 3 flammer gik :y

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: 450 liter saltvand til mig.. Ny start

Indlæg af mathias6200 »

Hej
Er rigtig glad for Aquascapet, men sådan som det ser ud pt, skal det hele sælges da jeg skal til at bygge hus næste år :(
Mine kejsere blev slået ihjel af mine kirurger :(


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"