"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyt akvarium i Ringkøbing på vej

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Nyt akvarium i Ringkøbing på vej

Indlæg af Nicki Henriksen »

Flot akvarie/system! Er lidt lun på den skummer til mit akvarie, hvad måler skummeren?
Øv med lampen, kan anbefale giesemann led den siger ingen ting, og kan måske monteres på en alternativ måde?!


Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1468
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Nyt akvarium i Ringkøbing på vej

Indlæg af Jerslev »

Så skulle. Da, Fucking....... Og alt det efterfølgende er strøget af censuren.Akvariet har nu kørt i snart 7 uger, og jeg er begyndt så småt at flytte de gamle koraller over, hvilket er gået fint.
Har ikke flyttet fisk endnu. No3 har nu i 14 dage været 0, men nok fordi grønalgerne optager en del af næringsstofferne.

For 3 dage siden opdagede jeg så pludselig et par planarier på forruden, og jeg har ellers brugt døde sten og podet fra gamle, så de må jo komme derfra, selvom jeg aldrig har set en eneste, og akvariet har stået i 5 år. Jeg har fjernet de 5 dyr, jeg har kunnet se, og har tilbragt to dage med at sidde med forstørrelsesglas og glo ind i det nye for at finde ud af, hvor mange dyr, angrebet består af, men kan ikke finde flere, men ved, at når der er få, er der garanteret flere.
Gode råd var dyre, jeg overvejede en gang Flatworm exit, men den, jeg havde, var for længst overskredet med sidste salgsdato, så jeg kørte til Viborg og købte en scooter Benny, så må vi se, hvad den kan stille op

I dag har jeg kun fundet 1 flatworm på ruden, men der er jo garanteret flere
Senest rettet af Jerslev lør 20. sep 2014 08:54, rettet i alt 1 gang.


450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Nyt akvarium i Ringkøbing på vej

Indlæg af Carsten »

Jerslev skrev:Så skulle. Da, Fucking....... Og alt det efterfølgende er strøget af censuren.Akvariet har nu kørt i snart 7 uger, og jeg er begyndt så småt at flytte de gamle koraller over, hvilket er gået fint.
Har ikke flyttet fisk endnu. No3 har uni 14 dage været 0, men nok fordi algerne, somer de grønne optager en del af næringsstofferne.

For 3 dage siden opdagede jeg så pludselig et par planarier på forruden, og jeg har ellers brugt døde sten og podet farmor gamle, så de måne komme derfra, selvom jeg aldrig har set en eneste, og akvariet har stået i 5 år. Jeg har fjernet de 5 dyr, jeg har kunnet se, og har tilbragt to dage med at sidde med forstørrelsesglas og glo ind i det nye for at finde ud af, hvor mange dyr, angrebet består af, mental ikke se noget, men ved, at når der er få, er der garanteret flere.
Gode råd var dyre, jeg overvejede en gang Flatworm exit, men den jeg havde, var for længst overskredet med sidste salgsdato, så jeg kørte til Viborg og købte en scooter Benny, så må vi se, hvad den kan stille op

I dag har jeg kun fundet 1 flatworm på ruden, men deres jo garanteret flere
Du skulle ikke have drukket af skummer koppen. Hvad er det for en farmor du har podet?? Og hvad har månen at gøre med det. :)
Ellers skulle du bruge en computer istedet for en telefon til at skrive på


Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1468
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Nyt akvarium i Ringkøbing på vej

Indlæg af Jerslev »

he he nu har jeg redigeret - glemte vist at læse korektur


450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Nyt akvarium i Ringkøbing på vej

Indlæg af Carsten »

En ting er helt sikkert. Planarierne er ikke kommet fra de døde sten. Du har podet med sten fra dit andet akvarie, så de er kommet derfra.
Nu ved jeg ikke hvad du har af liv i det akvarie, men der må være noget som tager dem. Men det ses jo meget ofte at der er langt mere liv i akvariet, så længe der ikke er nogen fisk til at snuppe evt. pods og lign.
Er det de små røde planarier du har fået ind??


Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1468
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Nyt akvarium i Ringkøbing på vej

Indlæg af Jerslev »

De er ikke røde, tror jeg, dem kender jeg, mine er mere brune og længere. og har ikke set nogen siden i går formiddags, selvom jeg stort set ikke laver andet end at glo ind i akvariet med forstørrelsesglas, men nu må vi se. det føles vitterligt lidt dumt.
kan heller ikke se nogen i det gamle akvarium, men jo selvfølgelig kommer de derfra. Der går to klovnfisk, en Gramma Loreto, to kirurger samt en enkelt dannebrogsreje, samt det, man ikke ved,man har


450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
bennyben
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 229
Tilmeldt: tirs 1. feb 2005 13:04
19
Postnummer: 5400 Bogense
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Bogense

Re: Nyt akvarium i Ringkøbing på vej

Indlæg af bennyben »

Du har ikke overvejet at lave et skab under hele trappen? Så kunne du også lukke trinene så der ikke kan falde noget ned i akvariet


560 liter akvarie indbygget under trappe - under planlægning.
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"