vi hade forelsket os i et Juwel 18oL rio til saltand
og som ønske fra fruen skulle det så stå i vores (Ny )køkken som skal sættes op inden så længe
det er tegnet op og bestilt
men så da vi hade set det live selve akvariet dog uden vand-saltvand blev vi enig om det måtte godt være på 240 -250 L
for det var der plads til i længden der hvor det skulle stå

men så sad jeg og kikkede her inde hva der var af akvarier tilsalg ...
og der faldt jeg over et som jeg syntes vil passe godt ind der hvor det skulle stå ( liseborg´s gamle akvarie )
det var godt nok på 266 l men det kunne godt gå det var nok bare lidt højere troede jeg ...
så det blev hentet hjem til Aalborg den 24 -02 -2012

men manden i huset hade målt lidt forkert i længden der hvor akvariet skulle stå ...
så det måtte i stuen

men det gør mig ikk noget for så kan jeg jo side i sofaen med en kop kaffe og kikke på akvariet

her er så lidt data på mit nye brugte Akvarie :
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Akvariet er et - Vitera Life 44 .
266 L Display Akvarium
50 L sump ( hvor jeg har bygget en extra bobbelfælde i )

20 L ferskvand kammer
Lys 4 x 39 watt T5 Rør + en Lille akvastabil lampe med en 11 watt energisparepære i over sumpen
Tunze 9005 Skummer
Aquababe 3000 L Retur pumpe
Auto Top Off system wlc-01m
Tunze 2 stk 6045 og 1 stk 6025 nano pumpe ( pillet lidt ved for at give et beder Flow )
58-59 kg Ls ialt akvarie + sump
i selve akvariet er der 3 søjler
de er alle 3 hjemme lavet
den ene søjle er lavet / bygget op på et Rør så den sættes ned over nedløbsrøret + retur

hva der ellers er af indhold kommer der en liste over inden så længe
men alt hva jeg hade i mit Boyu hs 60 er blevet flytte over
og mine 2 gamle Klovne fisk elsker deres nye Akvarie

men der kommer nok flere fisk til i 2012 nu hvor baljen er blevet støre igen ...
og ja en masse frakmenter skal der købes ind til min søjler

Ps .billederne er taget med mobilen i dag