saa lige en söd större amphipod i familien gammaridae imorges imellem nogen af lövene.de er köd aeder/aadsels aedere
http://en.wikipedia.org/wiki/Gammaridae
Haha, hvor er det godtPoulD skrev:Rigtig flot snegl Ole. Og godt billede også.
Du ved så meget om snegle, kan du ID en snegl for mig uden et billedeHuset ligner en Tiger Kaurie. Selve sneglen ligner en Nassarius, bare meget større og med skarpe aftegninger i klare gule og røde farver på ryggen.
Købte den fordi den var så superflot. Snydt igen Poul. Den gravede sig straks ned i sandet og det eneste jeg har set til den siden er store muldvarpe gange.
Mine Nassarius kommer da i det mindste op engang imellem når jeg fodrer.
Nope. Undskyld ulejligheden. Jeg har nu selv brugt nogle timer på snegle research (vær sød ikke at fotælle det til nogen uden for SF) og jeg er kommet frem til, at det faktisk må være en art Nassarius (bare 3 gange større end alle andre jeg har set ).ole. skrev:kan det vaere en mitra mitra? http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mitra-mitra.jpg
de tar bytte pa sipuncula orme,de er rovdyr
Mange tak Ole. Jeg havde ingen ide om, at der fandtes så mange snegle arter. id er jo nærmest umuligt uden et billede. Er godt nok ked af hvis den ikke er reefsafe. Og undskyld støjen, jeg burde selvfølgelig have oprettet en selvstændig tråd til mit spørgsmål i stedet for at stille det her.ole. skrev:nu er det svaert for mig at vide hvad du har i baljen poul,men et godt kendetegn pa en nassarius er ligesom de har en klöft i halen,nassarius er den enestes konk snegl der anses for reefsafe babylonina er ogsaa en konk snegl eller populaert "whelk" de er ikke reefsafe beklager hvis jeg bliver ved med at trampe pa din parade
det var saa lidtPoulD skrev:Mange tak Ole. Jeg havde ingen ide om, at der fandtes så mange snegle arter. id er jo nærmest umuligt uden et billede. Er godt nok ked af hvis den ikke er reefsafe. Og undskyld støjen, jeg burde selvfølgelig have oprettet en selvstændig tråd til mit spørgsmål i stedet for at stille det her.ole. skrev:nu er det svaert for mig at vide hvad du har i baljen poul,men et godt kendetegn pa en nassarius er ligesom de har en klöft i halen,nassarius er den enestes konk snegl der anses for reefsafe babylonina er ogsaa en konk snegl eller populaert "whelk" de er ikke reefsafe beklager hvis jeg bliver ved med at trampe pa din parade
Hvordan Jim kan mangle 2000L i hans balje er mystisk, men der gættes dog på flere forklaringer. Hvordan du kan få 1000L i et 500L akvarium, det er for mig en langt større gådeole. skrev:saa har jeg lavet ca 1000 liter vandskift paa akvariet
skal du ikke til at lave en trådengelquist skrev:Tid til en update...?
Jeg har etableret en DSB i min balje og lader den modne i ro og mag-
Følger derfor spændt dit DSB projekt:)