Så er flytningen vel overstået og der er ro på + tid til akvarie igen.

Mit 530 L måtte afvikles da jeg ikke får plads til det igen (har det endnu og overvejer at sælge det). Et prioriteringsspørgsmål.

Ovenstående kører efterhånden stabilt igen (flytningen ned fra 3. sal og til huset var ikke nem og jeg mistede en smule. Heldigvis ikke ret meget. Mest pga. dumhed og mangel på omtanke.

Nå, vi skal videre. Min næste DT bliver altså en cube på 80 x 60 x 75 cm (b x d x h) og ca. 360 L og får samlet ca. 1080 L saltvand. Cuben fødes med rent vand fra røret lige over og overløbet returnerer vandet til sumpen gennem et overløb i bunden. Så langt så godt.
Jeg er bare gået lidt i stå med den her cube. Jeg lavede en "fejl" i det gamle 530 L. Synlige pumper og lidt rør. Det kørte fantastisk men jeg var virkelig træt at de synlige installationer. Denne gang skal DT altså være uden synlig teknik. Teknikken står i reolen ved siden af og må gerne både støje, plaske og brumme. Jeg har jo rummet til det.

Men den cube ......! Jeg har tænkt og tegnet på pumpetårne og vendt den med Flemming/Lejre. Jeg var egentlig klar men han ville ikke umiddelbart lave det sådan. Hmm, nu i vildrede med både teknik og indretning.

Skal det være med pumpetårne eller ej? De kan godt være på sideruderne men intet på bagruden.
Skal det være med stenopbygning i midten og sideruder frie eller opbygning mod sideruder og fri plads i midten?
Jeg har allerede 2 stk. Tunze 6100.10 styret fra min GHL som kan give masser af cirkulation i cuben.
Lampen er også klar. En dæmpbar Onyx fra Rapid LED. Den giver VIRKELIG meget lys og kan nemt lyse de 75 cm i dybden op.
Rensning og vandskift m.m. er også lagt fast. Mangler kun plan for indretning i cuben + cirkulation for at kunne gå i gang.
Jeg lægger lidt billeder op så i kan se. Al hjælp og tanker påskyndes, så på forhånd tak. Jeg lover tilgengæld at lægge alle fremskridt op hvis interessen er der..?
VH Flemming