"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Gold Lightning Maroon x Gold Nugget //nyt akv. projekt i væg

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Besvar
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af Mikas »

Hvad med red sea ABC i stedet for Balling ? Og så bare en foder aut i sumpen ? Jeg synes det utroligt nemt at styrer


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af Jones »

Det skal doseres manuelt ikke? Jeg vil helst have noget, der kan doseres med maskine, da jeg så slipper for at være så meget over akvariet. Vi rejser en del og derfor vil jeg have et system, der kan passe sig selv når vi er væk. Af samme årsag har jeg valgt at benytte Apex, da det giver mig mulighed for, at holde øje med det fra hele verden (hvis der er Internetadgang).

Foderautomat er på ønskelisten. Jeg tænker at købe den fra Neptune systems, da den er kompatibel med min Apex. Måske kan den sidde over returpumpen, så foderet bare sendes direkte op i akvariet? Det burde vel ikke give problemer som stoppet pumpe med tiden?


o_O
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af Mikas »

Det skal tilføjes som pulver . Det jeg mente med at bruge det i en foder automat . Jeg bruger pt 5 gram om dagen i mit . Så der kan være til ret mange dage i en foder automat :)


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
palsmark
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 324
Tilmeldt: man 22. nov 2010 14:43
13
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2010

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af palsmark »

Hej Jones

Rigtigt spænende at følge :GO
Jeg starter selv et Reefer 170, op om nogle måneder.
Så jeg suger alle dine erfaringer, til mig.
Hvor har du tænkt dig at sætte doserings maskine ?
Jeg tænker om man skulle bygge en hylde i skabet, eller har du fundet en god løsning ?

Mvh.
Jonas :beer:


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af Jones »

Min plan er at sætte den øverst i højre side af skabet og så lade slangerne løbe i kabelskjulere. Jeg hader synet af uorden i et underskab, så det skal der bare være helt tjek på. Jeg har dog ikke fundet ud af, hvordan slangerne bedst kan placeres. Af den årsag er jeg ikke kommet videre med montering af doseringsmaskinen. Det er faktisk lidt træls, da den jo bringer stabilitet til systemet. Men det bliver gjort inden ferien er slut. Med et barn mere på vej skal det snart være selvkørende. Som i meget snart :D


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af Jones »

Mikas - Det er sgu da ret smart. Har du så bare blandet de tre pulvertyper sammen? Og skal der doseres samme mængde af hver type. Man får jo et problem, hvis der pludselig skal tilføres ekstra af én type, når det hele allerede er blandet. Så kan man ikke bare ændre på det.


o_O
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af S1m0n »

Jones skrev:Min plan er at sætte den øverst i højre side af skabet og så lade slangerne løbe i kabelskjulere. Jeg hader synet af uorden i et underskab, så det skal der bare være helt tjek på. Jeg har dog ikke fundet ud af, hvordan slangerne bedst kan placeres. Af den årsag er jeg ikke kommet videre med montering af doseringsmaskinen. Det er faktisk lidt træls, da den jo bringer stabilitet til systemet. Men det bliver gjort inden ferien er slut. Med et barn mere på vej skal det snart være selvkørende. Som i meget snart :D
Hejsa. Ved ikke om du har set mit underskab på mit reefer ? (Dog er jeg ikke klar over om du ka lave det på samme måde ang plads) Men du ka ihvertfald bruge det som inspiration. Håber det er ok jeg poster billedet her, ellers siger du til, så fjerner jeg det asap :)
IMG_0739.JPG
Slangerne er ikke monteret på billedet. Men de er alle ført i de kabelbakker der er monteret bag ved mit grå pvc, som går helt hen til retur pumpen. Og ser nu således ud :)
IMG_1005.jpg
IMG_1006.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af Jones »

Det ser godt ud Simon. Slangerne kan jeg lave på samme måde fra doseringsmaskinen til sumpen. Skal blot finde den mest hensigtsmæssige vej fra dosering doseringsmaskine til væskebeholderne til venstre for sumpen. Refugium har jeg også tænkt mig at lave for, at kunne holde alger og lave pods. Har du bare skåret folien med hobbykniv? Det ser fint ud. Og hvad er det for noget lys du har i skabet?


o_O
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af Mikas »

Jones skrev:Mikas - Det er sgu da ret smart. Har du så bare blandet de tre pulvertyper sammen? Og skal der doseres samme mængde af hver type. Man får jo et problem, hvis der pludselig skal tilføres ekstra af én type, når det hele allerede er blandet. Så kan man ikke bare ændre på det.
Det er kun en pulver med alle tingene i som de laver til små akvarier .
Synes den virker fint hos mig ..
Jeg startede bare med at hæve alle mine værdier til det de skulle være med Balling fra Carsten jeg havde stående og så begyndte jeg bare at prøve mig frem med hvor meget pulver jeg skulle bruge om dagen for at holde ca på det jeg ville have . Nu tjekker jeg kun ca en gang om ugen og Mg og kh hver anden uge .

http://www.redseafish.com/reef-care-pro ... ation-abc/" onclick="window.open(this.href);return false;


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af S1m0n »

Jones skrev:Det ser godt ud Simon. Slangerne kan jeg lave på samme måde fra doseringsmaskinen til sumpen. Skal blot finde den mest hensigtsmæssige vej fra dosering doseringsmaskine til væskebeholderne til venstre for sumpen. Refugium har jeg også tænkt mig at lave for, at kunne holde alger og lave pods. Har du bare skåret folien med hobbykniv? Det ser fint ud. Og hvad er det for noget lys du har i skabet?
Mine væske beholdere står ved siden af de 3 skuffer (3stk 1,5L cola flasker :)) Men er klar over du nok en en smule mindre plads i 170-udgaven.
Folien jeg har udskåret på frontruden af sumpen, er bare skåret med hoppykniv ja. Ridser umiddelbart ikke hvis man ikke bruger vold.
For at lave de lige kanter og runde udskæringer, har jeg bare brugt en lineal og et rundt låg fra kryderier for at lave de runde hjørner :)
Lyset i skabet er bare alm hvide LED strips der er klistret op i toppen. 7 stk på 30cm ialt :) lyset tænder kun når jeg åbner lågerne. Er lavet med magnet kontakter :)


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af Jones »

Tak for tip Mikas, jeg undersøger det nærmere, selvom jeg hælder mest til Balling da jeg har pulver til at blande væsker og har doseringsmaskine liggende.

Simon - jeg må se om jeg kan få lavet noget fornuftigt. Pladsen er ikke til en masse i mit skab


o_O
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af S1m0n »

Jones skrev:Tak for tip Mikas, jeg undersøger det nærmere, selvom jeg hælder mest til Balling da jeg har pulver til at blande væsker og har doseringsmaskine liggende.

Simon - jeg må se om jeg kan få lavet noget fornuftigt. Pladsen er ikke til en masse i mit skab
En Ide kunne evt være at placere væskebeholderne et helt andet sted end under akvariet. Evt i et møbel der står i nærheden af akvariet. Det kræver blot slangerne gemt i en kabelskjuler eller lign langs fodlisten :) Sådan en doserings maskine ka SAGTENS suge / pumpe mange meter væk fra doserings maskinen. endda også med højde på.
Overvejede nemlig selv at have mine væske beholdere stående gemt under sofaen eller et helt andet sted, for at kunne ha meget større dunke med væske til at stå, så derfor testede jeg min doserings maskine. Og bare for sjov havde jeg maskinen monteret i skabet som på billedet, væske beholderen placerede jeg ude på opgangen med en halv etages fald og en afstand på præcis 10m. Og den trak uden problemer væsken hele vejen op og ind i sumpen :) Bare hvis det ku være en mulighed for dig :)


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af Jones »

Kan sagtens have dem stående til højre for akvariet. Der er lige 15-20 cm til væggen. Det er nok den bedste løsning, sa jeg så ikke får så proppet et skab. Så skal jeg bare have monteret en hylde på indersiden af skabslågen, til foder, testsæt osv. Og så begynder det at ligne noget. Rowa reaktor burde jeg også lige få fat i :D og evt til kul.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Ny skummer)

Indlæg af Jones »

[video][/video]

En video af den mislyd, jeg tidligere har oplevet fra skummeren. Den var så vendt tilbage i løbet af natten, hvilket kunne høres helt op på 1. sal. Har kontaktet Decocean, så mon ikke der bliver fundet en løsning på det. Det lader til at rotoren med nålehjul arbejder sig frem i pumpehuset og rammer frontens inderside. Har set slidspor netop der og på nålehjulet kan man se slid på de længste pinde. Vil dog understrege, at når den ikke lige laver det stunt, så er det fortsat den mest stille skummer jeg har oplevet. Og for pokker hvor er den god. Virkelig et godt køb :GO


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Skummerens morgensang - vid

Indlæg af Jones »

Så fik jeg lavet ophæng til doseringsmaskinen
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


o_O
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Skummerens morgensang - vid

Indlæg af S1m0n »

Det ser sku fint ud. Kanon løsning:)


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
palsmark
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 324
Tilmeldt: man 22. nov 2010 14:43
13
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2010

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Skummerens morgensang - vid

Indlæg af palsmark »

Jones skrev:Så fik jeg lavet ophæng til doseringsmaskinen
Det ser godt ud :GO
Er det bukket i plexiglas, er den limet eller skruet op ?


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Skummerens morgensang - vid

Indlæg af Jones »

Fandt et gammelt stykke plexiglas i kælderen, som jeg varmede over nogle sterinlys, som var stillet op på en lille række. Så er det bare at bøje det forsigtigt. Lavede den på ganske kort tid. Og så har den fået fire små skruer. Jeg tør ikke lime noget op af frygt for at det en dag ender i sumpen. Oar også monteret en lille Ikea lampe, men den bliver skiftet til et LED lysrør, som måske bliver tilsluttet med magnetkontakt, så lyset tænder automatisk når skabet åbnes. Må lige se om jeg kan finde tid til dét projekt på et tidspunkt.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Skummerens morgensang - vid

Indlæg af Jones »

En lille update.

Jeg har købt en LSD fisk her på forum. Den spiser pellets og leder ellers efter pods hele dagen. Fantastisk lille fisk. Jeg prøver at få et godt billede af den en dag, men det kniber lidt fordi den konstant er på farten efter føde.

Mine bubble rim rhodactis står store og flotte og bliver delt ud på mindre sten på et tidspunkt. Jeg tænker at en eller to bliver sat til salg når tiden er til det. Skulle nogen have interesse er I velkomne til at skrive. Så skal jeg nok sende billede. Og ellers kommer der billede i en eventuel annonce.

St. thomas skiverne står pænere end nogensinde og fylder virkelig meget. Sendte en af dem afsted til et nyt hjem i dag. De resterende får lige lidt tid inden stenen bliver delt op i mindre stykker. Så kommer der nok også nogle af dem til salg. Og ellers skal de spredes lidt rundt i akvariet. De er grønne med lilla arme og er mine små perler fra Caribien. Skal nok få smidt billeder ind af dem når tiden lige er til det.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Skummerens morgensang - vid

Indlæg af Jones »

[video][/video]

Min LSD fisk spiser pellets. Den er meget tynd og var det da jeg fik den, men jeg håber at den tager på med tiden.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense (Skummerens morgensang - vid

Indlæg af Jones »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Link til video af fisken der spiser pellets.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 i Odense -LSD fisk spiser pellets - V

Indlæg af Jones »

Så er det tid til en update. Og ikke en helt almindelig en. Flere af mine venner, bekendte og brugere på dette forum ved, at jeg er vild med klovnefisk. Jeg havde på et tidspunkt gang i et lille avlsprojekt i kælderen, men det væltede på en ferie og blev sat midlertidigt på pause. Udstyret står der dog stadig og planerne er ikke glemt. Det er drømmen om nogle helt særlige klovne heller ikke. Siden 2012 har jeg ønsket mig lightning maroons, men det har altid været utopi at få et par til Danmark. Dels pga deres sjældenhed og så naturligvis også pga prisen. Efter at have været i kontakt med diverse opdrættere i USA og England samt danske forhandlere, har jeg fået mange forskellige priser. I USA ville jeg selv kunne købe et par og tage dem med hjem. Det samme i England. Men jeg er ikke vild med at skulle flyve med et par fisk i den prisklasse. Det efterlader mig med de danske forhandlere. Jeg fik et fornuftigt tilbud hos én forhandler, men det var alligevel for dyrt eftersom det ikke var muligt at få fiskene som WYSIWYG. Og så skulle pengene endda forudbetales. Jeg var ikke helt vild med dette, hvorfor jeg atter henlagde drømmen igen. Jeg fulgte fortsat det amerikanske marked og kunne på daværende tidspunkt konstatere, at fiskene nu var nede i en pris hvor jeg godt kunne være med. Men det var i USA. ØV.

Ved en tilfældighed kom Kim, Tom og jeg til at tale om netop denne fisk og en dag eller to efter gjorde Tom mig opmærksom på, at Dejong havde et par. WOW, nu skulle der handles. Troede jeg. Han havde lige overset at det var flere år siden at de var på lager. I min iver overså jeg det også. Faktisk var jeg så ivrig at jeg nåede at kontakte Moby fra Deep Ocean, der med det samme konstaterede at de IKKE var på lager. Moby kontaktede så Dejong og “hokus pokus, Johans ønske i fokus”, pludselig var der et par fisk på vej. Om det var tilfældigt ved jeg ikke, men Moby’s seriøsitet, tid og kommunikation har virkelig været prima.

- Okay, men hvad så nu? Betaler jeg en masse penge forud for nogle fisk jeg ikke har set, tænkte jeg. Nej, sørme om ikke Dejong sendte Moby et billede af fiskene som jeg havde ønsket. De så pæne ud, så det blev et klart “JA”, hvorefter Moby atter måtte sikre sig, at de kunne gemme fiskene til mig. Det har de så bekræftet i dag. Nu ser det altså ud til at der kommer lightning maroons til Danmark. Wow, det er stort. I hvertfald for mig :)

Fiskene kommer til at gå i karantæne hos dem, hvorefter de fragtes til Danmark og deres nye hjem i mit Red Sea Reefer 170 som de skal dele med en LSD fisk som allerede bor her. Min flammekejser må vige pladsen da jeg ikke har nerver til at gamble med fisk, jeg har ønsker mig i så mange år og som ikke dukker op hver dag, på denne side af atlanten.

Med tiden er planen at se om jeg kan få dem til at yngle, men indtil de er gamle nok vil jeg blot nyde deres skønhed.

Info om Lightning Maroons:

Der er tale om Premnas Biaculeatus fra Papua Ny Guinea (PNG).
I 2008 blev der fundet én fisk med det særprægede "lightning" mønster, men denne fisk formodes at være død i fangeskab.
I 2010 dukkede der så endnu en fisk op i samme område, hvorfor der måtte være tale om et særligt gen. Denne fisk blev overdraget til Matt Pedersen i USA, som lykkedes med at opdrætte et kuld unger i første forsøg. Det foregik ved, at han satte hunnen, der var "lightning" sammen med en vildtfanget han, der var fanget i samme område, nemlig Fisherman's island i PNG. Det ville øge chancerne for succes, hvis der var tale om et recessivt gen. Lightning genet ville naturligvis først komme til udtryk ved F2 unger, men man skal jo starte et sted. Æggene blev lagt og ud kom larverne. De voksede op og flere af dem havde lightning genet, hvorfor det blev bevist at genet er dominant og ikke recessivt. Alle kendte lightning maroons nedstammer fra den hun, der i 2010 blev fanget i PNG og bragt til USA.


Og nu skulle der så være et par på vej til mig i lille Danmark, om en uges tid. Der tales meget om designerklovne og det unaturlige ved dem, men naturen skaber selv picasso, misbar, lightning og en lang række andre varianter, hvorfor disse afvigelser ikke kan siges at være unaturlige. Det unaturlige er når mennesker udvælger fisk til videre parring. Men genet for “lightning” har Moder Natur selv bragt til verden. Og lige netop lightning er, i min optik, en særdeles spændende fisk. Den udvikler sig hele livet, hvilket betyder at den som ungfisk vil have store hvide plamager, der med tiden bliver mere hullet og ender som et sandt lightning mønster. Endvidere kan de have guld i deres mønster. Ikke to er ens.

Tak fordi du læste med
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Jones ons 17. aug 2016 10:30, rettet i alt 1 gang.


o_O
soulflame
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 554
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 13:15
11
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2013

Re: Red Sea Reefer 170 - Lightning Maroon update

Indlæg af soulflame »

Så smukke Johan


Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Red Sea Reefer 170 - Lightning Maroon update

Indlæg af Allan M »

Spændende Update og tillykke. Glæder mig til at se foto af dem - hos dig :-)


Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 - Lightning Maroon update

Indlæg af Jones »

Tak. Det svarer vel til at du får en zoa, som der kun er set to eksemplarer af i naturen og hvor der så er lavet en koloni ud fra den ene. :D Se det er et sprog du forstår.

Jeg glæder mig også til at se dem i mit eget akvarie.


o_O
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Red Sea Reefer 170 - Lightning Maroon update

Indlæg af Tutter »

Hvor et de smukke, tillykke.


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Red Sea Reefer 170 - Lightning Maroon update

Indlæg af crazy seahorse »

Tillykke med dem, Johan.
Spændende historie om fiskene. Du har lavet et stort forarbejde :GO Jeg holder meget af at læse den slags.
Jeg kan godt forstå, at du ikke vil gamble med dem. En Flammekejser er en smuk fisk, men de er løbende til at få fat på.
Håber at du får held med dem.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Red Sea Reefer 170 - Lightning Maroon update

Indlæg af Mic4700 »

Tillykke med fiskene , og held og lykke med projekted. :GO


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Red Sea Reefer 170 - Lightning Maroon update

Indlæg af Jones »

Jeg har læst og læst på Matt's blog http://www.lightning-maroon-clownfish.com" onclick="window.open(this.href);return false; gennem flere år. Foruden selv at lære en masse om lightning genets udtryk håber jeg at kunne dele en masse information med de af jer, som måtte have interesse. Ligesom du Erik, nyder jeg også at læse ting som er gennemtænkt af afsenderen. Jeg vil derfor gøre mit bedste for, at dele mine oplevelser med jer, så I også kan få et indblik denne variant af Premnas biaculeatus.

I skriver tillykke, men fiskene er her slet ikke endnu :) Vi må se hvordan det kommer til at gå. Og jeg skal nok holde de interesserede opdateret i tråden her.


o_O
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Red Sea Reefer 170 - Lightning Maroon update

Indlæg af nbd »

Det er altså en fornøjelse at læse dit indlæg. Tak fordi du deler dit nørderi med os :beer:

Som biolog bliver jeg lidt fanget af genetikken i fiskenes mønster. Men når jeg søger på scholar.google.com får jeg ikke mange hits. Der foreligger åbenbart ikke videnskabelig litteratur om dem...?


Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"