"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Toni's lille ny - Nye billeder

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Toni's lille ny - Nye billeder

Indlæg af toni »

Ja så prøver vi lige igen og denne gang i doc først, så SF ikke lige laver samme nummer igen hvor min tekst bare forsvandt ud i inget…

Efter jeg lagde ned mit store indbygget akvarie og gik over til 30 liter da jeg ikke kunne undvære saltvand helt, kunne jeg lige så stille mærke at savnet efter større balje og acros blev for meget. :( Havde egentlig lovet manden at ikke opgradere, da vi har mange andre dyr i forvejen, men da det lille 30 liters blev utæt og begyndte at sive vand ud lige så stille, var der kun 3 alternativ… 1 - Omfuge det nuværende 30 liters, 2 - Nedlægge helt eller 3 - Opgradere. Jeg valgte selvfølgelig det sidste :K Jeg har længe kigget på Red Sea Reefer og synes det er nogle flotte akvarier de har fået lavet sig, men synes samtidig at de er meget dyre og uden udstyr, så hvorfor ikke “lave” et selv. Jeg fik bestilt DT i Opti White på 3 sider og med overløb bag i venstre side og sump hos Bima. Bordet er fra IKEA og er meget flot synes jeg selv. De har mange byg det selv løsninger, og jeg valgte et dobbelt skab så der var mere plads til teknik og samtidig plads til terrariet ved siden af akvariet. Siden skaden ikke var så stor på det lille og der var meget lidt vand der kom ud, troede jeg at jeg havde godt tid fra bestilling til levering og til minimum 1 måneds indkøring før jeg flyttet det lille over… Men nej, lige pludselig skulle det gå stærkt, der kom mere og mere vand ud af det lille, kunne se vand der kom under fra bunden og ud på kommoden. PANIK!!! Jeg fik hentet akvariet hjem den 17 december, blev direkte skruet sammen med pvc og 18 december var teknik, sten og levende flyttet - ikke ligefrem drømmescenariet da jeg ikke ønsker at udsætte mit levende for indkøringen, men der var inget valg. Da det lille var tømt, fandt jeg en revne i bund glasset! Godt det ikke skete mere og jeg kom hjem til et dødt akvarie en dag :GO

Men ja til jer der har opdaget det - så glemte jeg selvfølgelig at sætte bagvæg på i panikken og har stadig ikke fået taget mig sammen til at få en på, men det kommer :wink:

Selve DT er specialmål på 60 cm langt, 39,5 cm dyb og 45 cm højt. Sumpen er 38 cm lang, 30 cm dyb og 25 cm høj, så ca 140 liter i volum, men der er nok samlet set kun 115 - 120 liter vand i baljen. Det blev lavet til at passe bordet som jeg hadde fundet i forvejen.

Stensætningen er en bred “bro” med 3 ben, svært at fange på foto. Og tanken er at der er plads til acros på broen og lps og softies under. Jeg vil helst gerne lave en regnbuebro i lækre acro farver, men baljen skal bare blive klar først :) Efter som der blev ingen indkøring på mig, døjer jeg med stadig lidt forhøjet værdier i No3 og Po4, men mon ikke det stabiliserer sig om i løbet af næste måned. Det har trods alt kun været i gang i lidt over en måned og så kører jeg med for lille skummer ovenikøbet. Denne skal selvfølgelig skiftes ud, men er ikke nået så langt. Har også lidt cyano, men ser lige tiden lidt an før jeg begynder at kæmpe imod dette.

Teknikken består av følgende:

Lys: 1 stk Kessil 160we med spectralcontroller - skal måske suppleres med en mere på sigt. Lige nu er jeg meget tilfreds til trods for at jeg et GHL Mitras to the bone. Men i forhold til størrelsen og at den kun kører på 80 % lige nu, brokker hverken acro eller musling sig. Men igen så er akvariet kun 45 cm højt.
Cirkulation: 1 stk Tunze 6040 - superfed pumpe, og bliver baljen tilgroet køber jeg en mere.
Retur: Eheim 2000 liter - Skruet i bund
Skummer: Tunze 9001 - skal byttes til Tunze 9004
Varme - Jæger 100 watts
Kalkreaktor: Koralin C1001 med PH controller (Holder nok et år ad gangen :) )
Dosering: Grotech NG 3 til VSV og Reef Energy A+B når det bliver tid til det.
Osmolator: Tunze Nano og bruger min gamle 20 liters CA tank til osmosevand som står i skabet ved siden af.
Tunze Care magnet Nano

Fisk:
Mine elskede percula percula igennem 5 år
1 stk gyl gylte ( har allerede sprunget ud 2 gange, heldigvis når jeg var hjemme, men det er vel bare et spørgsmål om…)
1 stk blå djævel damsel

Ønsker en fisk mere der spiser alger. Kirurger er nok desværre udelukket og Hugo’en er grim, så er åben for farverige alternativer til Nano ! Kom frisk med forslag :)

Koraller er et pt et par sps’er, lps’er og softies. Blandt andet er frag af min elskede strawberry som jeg er så heldig at få tilbage :heartlove:

Invertebrater er 4 kardinal rejer, Deresa musling, mini maxi anemone og en håndfuld snegle.

Nu skal baljen bare få lov til at kultiveres færdig og så skal den fyldes med små lækkerier og få lov til at gro :)

Dejligt at være i gang igen :D
DSC07939.JPG
DSC07967.JPG
DSC07972.JPG
DSC07975.JPG
DSC07970.JPG
DSC07974.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af toni man 8. feb 2016 19:57, rettet i alt 5 gange.


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Toni's lille ny

Indlæg af Carsten »

En lidt anden størrelse end hvad vi ellers har set fra din side af :)
Hvad har du i terrariet?


Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Toni's lille ny

Indlæg af toni »

Ja det er mini :) Og nemt :GO Der er grønne anoler ved siden af, så vi har et eksotisk møbel med fisk og firben :wink:


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Toni's lille ny

Indlæg af Carsten »

toni skrev:Ja det er mini :) Og nemt :GO Der er grønne anoler ved siden af, så vi har et eksotisk møbel med fisk og firben :wink:
Almindelige grønne anoler eller noget mere exotisk.
den gang jeg havde terrarier, var Dendrobates og Anolis mine specialiteret


Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Toni's lille ny

Indlæg af toni »

De er søde. Glemte også at der er 2 skildpadder derinde. Et par
testudo hermanni hercegovinensis som er for små til at overleve ude i nu :)


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Toni's lille ny

Indlæg af Marco R »

Hej Toni,

Det ser da bare rigtig lækkert ud :GO

Skal du ikke have en lille baggrund på? :happy:

Knus


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Toni's lille ny

Indlæg af nbd »

Ser flot ud :y

Hvad er det for et underskab? Det ser robust ud.


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Toni's lille ny

Indlæg af Anden »

Det ser godt ud men du har vist glemt sandet til din musling;-)


Billede
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Toni's lille ny

Indlæg af PoulD »

Dejligt at du stadig er med :-)
Vildt nok med kalkreaktor til en så lille balje, men har du både kalkreaktor og dosering, eller ser jeg helt forkert?
Giver den lampe lys nok en Tridacna?


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Toni's lille ny

Indlæg af MortenL »

Lækkert lille akvarium, og super fedt møbel, hvor er det fra?
nbd skrev:Ser flot ud :y

Hvad er det for et underskab? Det ser robust ud.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Toni's lille ny

Indlæg af MortenL »

Anden skrev:Det ser godt ud men du har vist glemt sandet til din musling;-)
Ikke fordi jeg vil overtage tråden, men bliver lidt nysgerrig omkring kommentaren om sand og musling. Jeg har en Tridacna Max, som er jeg fået taget af en sten højere oppe i akvariet, og som nu står en anden sten på bunden, men jeg kan ikke få den til at sætte sig fast, den bliver ved med at flytte sig ud på sandbunden, er det fordi den hellere vil stå i sand, eller er det bare tilfældigt.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Toni's lille ny

Indlæg af Tutter »

Rigtigt fint, hvor mange liter har du


Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Toni's lille ny

Indlæg af toni »

Marco R skrev:Hej Toni,

Det ser da bare rigtig lækkert ud :GO

Skal du ikke have en lille baggrund på? :happy:

Knus
Tak Marco,

Jo det var planen, glemte bare lige i al hast. Men skal nok få det gjort i løbet af næste måned

Knus
nbd skrev:Ser flot ud :y

Hvad er det for et underskab? Det ser robust ud.
Tak :) Det er IKEA og holder meget godt. Sørger for at der ikke er fugt eller vand på. Så det skal nok holde.
Anden skrev:Det ser godt ud men du har vist glemt sandet til din musling;-)
Hehe saltvand er vel som religion, vi kan ikke alle være enige :wink: Men jeg tror jeg vælge at lave en musligne holder som jeg skulpturere ud ad levende sten så den får ordentlig fat. Vil helst have så lidt sand som muligt denne gang. Måske jeg bliver klogere :wink:
PoulD skrev:Dejligt at du stadig er med :-)
Vildt nok med kalkreaktor til en så lille balje, men har du både kalkreaktor og dosering, eller ser jeg helt forkert?
Giver den lampe lys nok en Tridacna?
Tak Poul :)

Er der ikke noget med små mænd i store biler, eller hvordan var det nu... ? :T Tror indholdet i reaktoren vil holde ca 1 år ad gangen, men på den anden side efter egne erfaringer i mellem balling og reaktor. Så vinder reaktoren med kvantespring i egen erfaring. Så jeg valgte at ikke gå ned på udstyr, selv om den er lille baljen. Doseringen er til VSV og RS Reef Energy. I forhold til Deresaen er jeg ikke så bekymret, d de godt kan trives i medium til høj lys intesitet og så er jo lampen 10.000 K actinic, så mon ikke det går. Vi får se :GO
Tutter skrev:Rigtigt fint, hvor mange liter har du
Tak :)

Der er vel 115 - 120 liter i baljen med sumpen.


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Toni's lille ny - Nu med tekst :)

Indlæg af crazy seahorse »

Dejligt at se du stadig er "på", Toni. Nu skal du bare have lidt størrelse på akvariet :T Fint lille akvarie.
Jeg har lavet det samme stunt (med teksten, som pludselig er væk) som dig, adskillige gange. Det er banke irriterende, at se et par timers arbejde forsvinde på den måde.
Skal jeg skrive lange indlæg eller artikler, så skriver jeg altid i et word dokument og copy paster det over når jeg er færdig.
Ellers har jeg fundet ud af, at trykker man "vis prøve", så skriver den at siden er udløbet og man skal genindlæse den - men den smider den ikke ud.
Så kan man for en sikkerheds skyld copy paste og genindlæse.

Deresa er glad for at stå i sand, men jeg har haft Thomas´s store Deresa stående på glasbund uden problemer. Det larmede bare ad h til, hver gang den ville flytte sig. Det gav et ordentligt klonk hver gang.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Toni's lille ny - Nu med tekst :)

Indlæg af Marco R »

crazy seahorse skrev:Dejligt at se du stadig er "på", Toni. Nu skal du bare have lidt størrelse på akvariet :T Fint lille akvarie.
Jeg har lavet det samme stunt (med teksten, som pludselig er væk) som dig, adskillige gange. Det er banke irriterende, at se et par timers arbejde forsvinde på den måde.
Skal jeg skrive lange indlæg eller artikler, så skriver jeg altid i et word dokument og copy paster det over når jeg er færdig.
Ellers har jeg fundet ud af, at trykker man "vis prøve", så skriver den at siden er udløbet og man skal genindlæse den - men den smider den ikke ud.
Så kan man for en sikkerheds skyld copy paste og genindlæse.
Af erfaring når jeg har lavet "Månedens Akvarie", så har jeg altid en fane, eller et nyt vindue, åben af saltvandsforum.dk, da jeg på den måde lige kan gå derover og opdatere eller trykke på et nyt indlæg, så jeg på den måde forbliver online :y

Ovenstående kan bruges, hvis man skriver en lang tekst uden billeder imellem, ellers så kan man engang imellem også trykke på knappen "Vis prøve" af det, som man lige har skrevet, da det vil være det samme som at "opdatere siden" :happy:

En kombination af ovenstående har gjort, at jeg aldrig har oplevet, at den lange tekst, som jeg har skrevet, er blevet væk grundet, at man er blevet logget ud :happy:


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Toni's lille ny - Nu med tekst :)

Indlæg af ttkthomsen »

Hvor ser det bare fint ud! Hvad hedder det møbel du har købt i ikea? :sneaky2:


Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Toni's lille ny - Nu med tekst :)

Indlæg af toni »

Tusind tak :) Møblet er fra deres BESTÅ serie :wink:


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Toni's lille ny - Nu med tekst :)

Indlæg af Anden »

Ja sand sten eller skål den var bare så den kunne rette sig op og fange lyset rigtig, jeg har selv derasa som altid kravler af sten og ned i sandet ligemeget hvad jeg gør.


Billede
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Toni's lille ny - Nu med tekst :)

Indlæg af toni »

Vil prøve at lave skålen, hvis ikke den fæster sig vil jeg vurdere om den skal videre. Den er meget stor i forhold til baljen :smart:


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Toni's lille ny - Nu med tekst :)

Indlæg af toni »

crazy seahorse skrev:Dejligt at se du stadig er "på", Toni. Nu skal du bare have lidt størrelse på akvariet :T Fint lille akvarie.
Jeg har lavet det samme stunt (med teksten, som pludselig er væk) som dig, adskillige gange. Det er banke irriterende, at se et par timers arbejde forsvinde på den måde.
Skal jeg skrive lange indlæg eller artikler, så skriver jeg altid i et word dokument og copy paster det over når jeg er færdig.
Ellers har jeg fundet ud af, at trykker man "vis prøve", så skriver den at siden er udløbet og man skal genindlæse den - men den smider den ikke ud.
Så kan man for en sikkerheds skyld copy paste og genindlæse.

Deresa er glad for at stå i sand, men jeg har haft Thomas´s store Deresa stående på glasbund uden problemer. Det larmede bare ad h til, hver gang den ville flytte sig. Det gav et ordentligt klonk hver gang.

Erik
Tak Erik. Kigger snart forbi med en saks :sneaky2: Tror nemt jeg kan kutte 2 cm af tipperne på dine koraller uden at det ville synes overhovedet bagefter :biggrin:

Lesson learned med teksten, nu e der kun tekstforfatning i docs og så kopiere over til SF, men død irriterende!

Jeg købte Deresaen fra Cido da han lagde ned. Der havde den også hoppet ned fra stenene og vadet rundt i sandet uden at falde til ro. MÅske lidt for aktiv efter min smag, men den er jo flot så den skal lige have chancen. Og musligner er jo sociale, så måske den leder efter en makker.


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Toni's lille ny - Nu med tekst :)

Indlæg af crazy seahorse »

Du er altid velkommen, Toni. Vi skal nok finde noget du kan bruge.
For øvrigt, så har jeg også puttet en Tunze 6040 i min observations tank.
Det er intet mindre end en genial pumpe. Den fylder ikke ret meget og man kan dreje flowet hvorhen man vil. Og så giver den ret meget, af sådan en lille pumpe at være.
Den kan jeg godt forstå du er glad for. Jeg har en ekstra stående i reserve, men det har ikke været nødvendigt endnu.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Toni's lille ny - Nu med tekst :)

Indlæg af palamo123 »

Fedt mini rev.
Fedt med den lille kessil lampe.....Er du tilfreds med controlleren?


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Toni's lille ny - Nu med tekst :)

Indlæg af toni »

palamo123 skrev:Fedt mini rev.
Fedt med den lille kessil lampe.....Er du tilfreds med controlleren?
Hejsa.

Er meget tilfreds med kontrolleren :) Nem at programmere, men når en er vant til mitras er det lidt får få farvespektret at kontrollere...


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Toni's lille ny - Nu med tekst :)

Indlæg af toni »

Nye billeder :) Mig og manden kom lige på Søndagstur til PederP i går :K Fik mange fede frags, så nu ser baljen ikke så tom ud længre. Samt muslingen fik sig en skål sand at hvile i og der er kommet sort (skraldesæk :sneaky2: ) baggrund på. Hvad jeg ikke ka nu om tiden :beer:
Super flotte koraller der ikke er lige at fange med mobilen ;)
2016-02-08 18.09.45.jpg
2016-02-08 18.10.29.jpg
2016-02-08 18.11.13.jpg
2016-02-08 18.11.43.jpg
Har også fået ny skummer siden sidst. En Tunze 9004 og synes den larmer en del. Det ville selvfølgelig hjælpe på hvis den fik plads i sumpen, hvilket den er alt for stor til... :rolleyes:

Så tror jeg må hive fat i Henning for at få bygget større sump...
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Toni's lille ny - Nye billeder

Indlæg af Tykki »

Skide godt med en skål muslingesuppe! Det er super Toni , også kan jyden samtidig flikke en større balje sammen til dig. Ring fluks til Henning . Vh Dan


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Toni's lille ny - Nye billeder

Indlæg af charlie saltvand »

Ser sgu fint ud Toni. Super, og fede Frags du har fået fat i fra PederP.... Jeg må snart til det jyske med den store saks!


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Toni's lille ny - Nye billeder

Indlæg af peder »

Tegner meget lovende, fede frags fra Djursland.


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
11
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Toni's lille ny - Nye billeder

Indlæg af toni »

Tykki skrev:Skide godt med en skål muslingesuppe! Det er super Toni , også kan jyden samtidig flikke en større balje sammen til dig. Ring fluks til Henning . Vh Dan
Hehe nu var det sump og ikke større balje :wink: Man kan hurtigt falde for fristelsen :smart:
charlie saltvand skrev:Ser sgu fint ud Toni. Super, og fede Frags du har fået fat i fra PederP.... Jeg må snart til det jyske med den store saks!
Tak Charlie :)

Jo ham PederP, sidder på nordjysk guld :GO så det kan jeg godt forstå :)
peder skrev:Tegner meget lovende, fede frags fra Djursland.
Tak Peder, jo dette kan gå hen og blive godt. Nu skal der bare studses af nogle koraller der er hos Jacobfisk og så skal det hele bare få lov til at gro til :y Sådan er det når man har så lidt plads at gøre med desværre. Lidt andet format end hvad jeg er vant til :)


Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Toni's lille ny - Nye billeder

Indlæg af palamo123 »

Når du vil af med din musling kan jeg måske godt overtales ;-)


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Toni's lille ny - Nye billeder

Indlæg af PederP »

Hej Toni.

Hyggeligt at hilse på jer.
Altid rart at finde et godt hjem til de små :)
Glæder mig til at se det vokse til.


Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"