"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Kirlings rsm 250

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Besvar
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Kirlings rsm 250

Indlæg af Kirling »

Så er vi igang igen i Næstved.. Vi har startet et Red Sea Max 250 l op med indbygget led i låget (ca 72 stk) og en Deltec MC 500 skummer
indkørte sten og Fiji pink sand.. Akvariet har kørt en uge ca.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Kirling ons 10. jun 2015 21:36, rettet i alt 5 gange.


Micogmaj1
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: søn 5. jan 2014 10:38
10
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250

Indlæg af Micogmaj1 »

det skal nok blive godt :) og velkommen tilbage...


intet lige pt.......
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Kirlings rsm 250

Indlæg af Schwensen »

Det ser godt ud :) når jeg starter op igen, så bliver det nok også et red sea akvarium.
Meeeen...? Der er da ikke 50 kg der ?


Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250

Indlæg af Kirling »

Schwensen skrev:Det ser godt ud :) når jeg starter op igen, så bliver det nok også et red sea akvarium.
Meeeen...? Der er da ikke 50 kg der ?
Takker... Ja red sea max har nogen fordele men at få det lydløs er en udfordring !! Hehe nej du har squ nok ret, jeg fik ellers afvide af sælger at der var 50 kilo men har aldrig haft dem på en vægt.. Der er nok nærmere 30 ;)


Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250

Indlæg af Kirling »

Micogmaj1 skrev:det skal nok blive godt :) og velkommen tilbage...

Tak Michael


Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250

Indlæg af Kirling »

Godaften..

Da akvariet kommer til at stå og køre stille og roligt ind her over sommeren (skal lige have et bryllup) så er fokus rettet mod at gøre det så lydløst som overhovedet muligt !!!!
Jeg har søgt på det og kan se der er mange der har prøvet alt muligt, så nu har jeg brug for info der er testet og afprøvet..

Derfor søger jeg råd og vejledning af jer der har haft held med dette..

Så søger :

Nye blæsere - Der er lavet LED i lampen og i denne ombygning er der sat nye blæsere i, dog piver de.. de er lavet så jeg kan juster hastigheden på dem, men lige så snart at der kommer spænding på dem (inden der er nok spænding så de køre rundt) så begynder de at pive, jeg aner ikke om det "bare" er 4 stk nye blæsere eller om det kunne være et andet problem..

Nye pumper - De to retur pumper der sidder i bag kammeret larmer også lidt, hvad har i skiftet dem til for at mindske støjen, de må gerne flytte mindre vand bare de er stort set lydløse..

Skummer - Jeg har en Deltec Mc 500 dog syndes jeg den larmer ALT for meget og har prøvet at justere alt.. Måske er vejen frem en luft skummer?? Men det kunne også være alt andet, den skal virkelig bare næsten ikke sige noget....

Jeg er udemærket godt klar over at det er umuligt at få det lydløst, men jeg vil gerne kunne se en film eller snakke med ungerne uden at blive overdøvet af akvariet..

Håber på i vil give jer lidt tid til at svare og give mig et godt råd, evt nogen links!

Forsat god aften.
Kirling


Claus Johansen
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 105
Tilmeldt: søn 5. jan 2014 11:17
10
Postnummer: 5871 Frørup
Saltvand siden?: 2014

Re: Kirlings rsm 250 (Søger lidt hjælp)

Indlæg af Claus Johansen »

Hej
Min deltec mc500 larmer næsten ikke. Eneste problem er volumen af skummer koppen - har måtte koble en dunk på koppen.

Det der larmer mest er umiddelbart de 2 blæsere som sidder bagerst - fjerner fugt i låget. De larmer meget.

Jeg har installeret en led lampe i låget og frakoblet de 4 blæsere - det har ligeledes hjulpet.

Hvis jeg skulle starte igen ville jeg lave sump i skabet under dt


Med venlig hilsen

Claus Johansen
5871 Frørup
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250 (Søger lidt hjælp)

Indlæg af Kirling »

Claus Johansen skrev:Hej
Min deltec mc500 larmer næsten ikke. Eneste problem er volumen af skummer koppen - har måtte koble en dunk på koppen.

Det der larmer mest er umiddelbart de 2 blæsere som sidder bagerst - fjerner fugt i låget. De larmer meget.

Jeg har installeret en led lampe i låget og frakoblet de 4 blæsere - det har ligeledes hjulpet.

Hvis jeg skulle starte igen ville jeg lave sump i skabet under dt
Hej Claus.

Tak for svar, er det ikke fordi du skummer for vådt så?? Men ja det er tydligt at der er mange der er tilfredse med deres Deltec, sådan er det bare ikke i mit tilfælde, jeg synes den larmer for meget.. så derfor ville jeg meget gerne finde et alternativ.

De 2 bagerste blæser har jeg ikke sat til, men køre kun med de 4 der er indbygget i låget, det er dem der (piver). Jeg tør ikke tage dem fra da jeg frygter at jeg så med tiden vil brænde lampen af, selvom det er LED så bliver det vel stadig for varmt, vel især når det er indbygget..

Jeg har haft flere akvarier med sump, men denne gang vil jeg prøve Red sea max vejen, hvis jeg ville have sump, så ville jeg ikke have købt et Red sea max..

Vh Kirling


Micogmaj1
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: søn 5. jan 2014 10:38
10
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250 (Søger lidt hjælp)

Indlæg af Micogmaj1 »

kirling.... du har da haft red sea før :)


intet lige pt.......
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250 (Søger lidt hjælp)

Indlæg af Kirling »

Micogmaj1 skrev:kirling.... du har da haft red sea før :)
Ja hvad har det med sagen at gøre??


Claus Johansen
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 105
Tilmeldt: søn 5. jan 2014 11:17
10
Postnummer: 5871 Frørup
Saltvand siden?: 2014

Re: Kirlings rsm 250 (Søger lidt hjælp)

Indlæg af Claus Johansen »

hej Kirling.

Korrekt - jeg kunne skrue ned for luften og få en tørrer skumning - men synes der kommer meget snask med og den larmer væsentligt mere, hvis luftskruen lukkes.

Min indbyggede led lampe har 4 blæsere - men jeg har koblet de 2 fra og boret 2. stk. huller i toppen af låget.


Med venlig hilsen

Claus Johansen
5871 Frørup
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250 (Søger lidt hjælp)

Indlæg af Kirling »

Claus Johansen skrev:hej Kirling.

Korrekt - jeg kunne skrue ned for luften og få en tørrer skumning - men synes der kommer meget snask med og den larmer væsentligt mere, hvis luftskruen lukkes.

Min indbyggede led lampe har 4 blæsere - men jeg har koblet de 2 fra og boret 2. stk. huller i toppen af låget.
Ok jeg er ikke interesseret i at bore huller.. Det virker heller ikke som om at det er fordi at blæserne larmer pga at de køre rundt, det er bare denne her pive lyd der kommer, den er der om de kun lige akkurat køre rundt eller om de køre på fuld gas..

Har fået tilbudt denne skummer - AquaMedic Midiflotor 400 indvendig skummer. Er der nogen der ved om denne kan side i bag kammeret og kan man stadig lukke låget??


Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250

Indlæg af Kirling »

Hej forum

Har nu sat en ny pumpe i min deltec mc 500, så nu er den nede på et lydniveau der er fint (tak til engelquist)

Dog er jeg blevet nød til at sætte lidt filtersvamp ned ved siden af pumpen så jeg undgår vibrationer..

Men efter jeg satte den til i fredags der har den skummet HELT VILDT jeg kan slet ikke have koppen på, ligemeget hvad jeg gør så er den fyldt på 10 sek.. skruer jeg så meget ned på luften så koppen ikke bliver fyldt (næsten helt ned) så bliver akvariet fyldt med micro bobler.. jeg ved godt at pumpen måske lige skal køre ind men jeg kan ikke se nogen forandring overhovedet på de 2 dage, den går helt bananas, det eneste der er sket er at jeg også i fredags, har smidt 5 koraller ned, men har stadig ingen fisk. mit no3 er på 2 og po4 er 0,03

skal den bare have tid, eller kan jeg have samlet noget forkert efter jeg rensede den


Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250/Hjælp til Deltec mc500

Indlæg af Kirling »

Hva siger deltec ejerne, er der nogen der har oplevet det samme?


Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250/Hjælp til Deltec mc500

Indlæg af Kirling »

Update..

Algeface er på stærkt retur og tilført lidt koraller

Værdierne ligger pænt, dog er ligger kh på knap 12, tror det er fordi jeg ikke har haft koraller i og har skiftet en del vand - bruger red sea coral Pro..
Så den skulle gene komme ned efter tilførelse af korallerne

Har dog stadig problemer med min skummer, håber snart den falder til ro, og så bliver det godt at få gang i de sidste 7 led (hvid) igen, der er 1 der er gået og de er jo serieforbundet

Der er ingen fisk endnu....

Vh Kirling
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Kirling ons 10. jun 2015 21:26, rettet i alt 2 gange.


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Kirlings rsm 250/Hjælp til Deltec mc500

Indlæg af Mic4700 »

Ser godt ud , kan se det gik godt med korallerne. :GO


Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250/Hjælp til Deltec mc500

Indlæg af Kirling »

Mic4700 skrev:Ser godt ud , kan se det gik godt med korallerne. :GO

Tak Michael..

Ja de står som de skal, tak for handlen :GO


Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250

Indlæg af Kirling »

Har stadig problemer med min skummer.. Den fylder koppen på 1 min..

Jeg lavede et stort vandskift den anden dag og der faldte den til ro i en lille time men så startede den ellers bare igen.. Jeg har renset alt hvad jeg har af filtersvamp intet har det hjulpet.. Den har skummet sådan her i en uge nu.
Kan man evt fjerne nogen af "nålene" på nålehjulet så den laver mindre skum - kan jeg nemlig se er blevet gjort på min gamle pumpe..

Alle forslag er velkommen

Vh kirling..


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Kirlings rsm 250

Indlæg af Bingocaller »

kan du ikke bare løfte den - med en mindre vandhøjde vil den ikke skumme over - jeg havde også en MC i mit før jeg lavede sump - men der var skåret hul i den lille flap for at den kunne være der - den stod på en mursten så vidt jeg husker


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Kirlings rsm 250

Indlæg af Kirling »

Bingocaller skrev:kan du ikke bare løfte den - med en mindre vandhøjde vil den ikke skumme over - jeg havde også en MC i mit før jeg lavede sump - men der var skåret hul i den lille flap for at den kunne være der - den stod på en mursten så vidt jeg husker

Nej har prøvet at løfte den så meget jeg kan.. Intet hjælper det, den fylder stadig koppen på 1 min


jallem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 10. okt 2010 12:36
13
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2010

Re: Kirlings rsm 250

Indlæg af jallem »

Hos mig virkede det hvis jeg bare løftede koppen lidt. Det var måden jeg justerede på. Ved ikke om det er brugbart :)


Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"