"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Bingocallers White RSM 250 -Closure cut :)

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers White RSM 250 - Far er glad igen!

Indlæg af Bingocaller »

De store er købt privat :) De små er ude fra Moby.

Anette kommer til KBH på fredag - glæder mig meget til at se hvad hun har med af spændende ting til mig


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Bingocallers White RSM 250 - Far er glad igen!

Indlæg af Fat_Donnie »

Lyder optur - glæder mig til at se akvariet næste gang. Det har sku været tyndt besat i nogen tid jo hehe.... god dag bingo.


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
chris paarup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 664
Tilmeldt: ons 23. sep 2009 22:33
14
Postnummer: 5560 Aarup
Saltvand siden?: 2009

Re: Bingocallers White RSM 250 - Far er glad igen!

Indlæg af chris paarup »

det ser sku rigtig godt ud.... :GO fed opsætning....


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers White RSM 250 - Far er glad igen!

Indlæg af Bingocaller »

Takker for de pæne ord - bliver også mere og mere glad for min opsætning selvom den er i princippet lugter lidt af trillebøren der smadrede ind i den væltede havelåge.

Men der er dejligt mange steder at stille koraller :)

Det er skønt endeligt at have styr på værdierne - alt er næsten så rent nu at min skummer kun hiver gult pis ud selvom den skummer tørt. Og uden bundlag og snavs kan jeg tillade mig at køre min mp40w på laveste flow.

Banker den op på fuld smadder om morgenen mens jeg går i bad og når jeg kommer ind sf døren og skruer så ned igen 10 min efter. På den måde bliver hvad lidt der måtte ligge på stenene virvlet op og i overløbet eller suget i svampen omkring pumpen som jeg renser engang om ugen.


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers White RSM 250 - Far er glad igen!

Indlæg af Bingocaller »

Fat_Donnie skrev:Lyder optur - glæder mig til at se akvariet næste gang. Det har sku været tyndt besat i nogen tid jo hehe.... god dag bingo.
I er altid velkomne :)

Og hvis kender dig ret har du sikkert et eller andet frag til salg jeg ikke kan leve uden :)


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
chris paarup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 664
Tilmeldt: ons 23. sep 2009 22:33
14
Postnummer: 5560 Aarup
Saltvand siden?: 2009

Re: Bingocallers White RSM 250 - Far er glad igen!

Indlæg af chris paarup »

dejligt med mane steder til koraller, syntes ALTID man mangler plads..... :K


Brugeravatar
pitt
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 227
Tilmeldt: lør 22. jan 2011 15:29
13
Postnummer: 8722 Hedensted
Saltvand siden?: 2011

Re: Bingocallers White RSM 250 - Far er glad igen!

Indlæg af pitt »

Se rigtig godt ud :y få sku helt lyst til at komme vand i mit RSM250 igen det er heller ikke tll at sælge. Så måske man skulle gå igang igen. :wink:


Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers White RSM 250 - Far er glad igen!

Indlæg af Bingocaller »

Har lige skudt en hurtig video for at se hvordan youtube virker

iPhone 4 og hvid balance lidt skæv



Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers White RSM 250 - Far er glad igen!

Indlæg af Bingocaller »

Så fik jeg taget mig sammen til at lave en koralliste - billeder må komme når der er en der gider komme forbi med et ordenligt kamara :)

__LPS & Andre

__Zoanthus (Lyselilla kant – lilla midte – pastelgrøn mund)

__Zoanthus (Mørkerød – grøn mund)

__Zoanthus (Postkassefarvet – grøn mund)

__Zoanthus (Lilla kant – lyserød midte)

__Zoanthus (Brun kant med orange midte)

__Zoanthus (Rød midte – grøn kant)

__Zoanthus (Grøn kant – lilla ring – lyserød ring – lilla midte (ligner meget Rastafarian))

__Zoanthus (Lilla næsten sorte)

__Acanthastrea Lordhowensis (Lyseblå med grøn mund)

__Acanthastrea Lordhowensis (Lyserød med rød mund)

__Acanthastrea Lordhowensis (Lysegrøn stribet med pink mund)

__Acanthastrea Lordhowensis (Grøn ring med lyserød ring og grøn mund)

__Acanthastrea Lordhowensis (Rød ring med orange mund)

__Acanthastrea Lordhowensis (Lilla ring med orange mund)

__Acanthastrea Echinata (Lilla ring med orange markeringer – grøn mund)

__Acanthastrea Echinata (Pastel rød ring med hvide striber – pastel grøn mund)

__Ehcinopora Pacificus (Lyseblå med selvlysende grønne munde)

__Echinophyllia (Mørkelilla med orange munde)

__Echinopora (Lyselilla med grønne munde)

__Echinophyllia (Lysegrøn med lyserøde munde)

__Plerogyra Sinuosa (Grøn)

__Physogyra (Hvid)

__Catalaphyllia Jardinei

__Duncanopsammia

__Xenia Elongate (Pumpende lilla)

__Clavularia Viridis (Selvlysende grøn)

__Rhodactis

__Ricordea Yuma (Lilla kant – lyserød krop og selvlysende grøn mund)

__Ricordea Florida (Lyseblå kant – orange krop og selvlysende grøn mund)

__Caulastrea (Neongrøn)

__Cycloseris (Neongrøn)

__Cycloseris (Orange)

__Euphyllia Divisa (Neongrøn)

__Euphyllia Paraglabrescens (Neongrøn)

__Trachyphyllia (Sart neongrøn)

__Lobophyllia (Mintgrøn)

__Lobophyllia (Lilla ring med grønt – orange mund) (Ligner meget en Scolymia)

__Lobophyllia (Lyserød)

__Tridacna Maxima (Blå)

__SPS:

__Acropora Millepora (Rød)

__Acropora Millepora (Lilla)

__Acropora Valida (Tricolor – lilla med blå spidser og selvlysende grøn polypper)

__Acropora Valida (Blå med blå spidser og selvlysende grøn polypper)

__Acropora Valida (Blå med blå spidser og blå polypper)

__Acropora sp. (Babyblå)

__Acropora sp. (Dybhavs – blå)

__Acropora sp. (Neongrøn)

__Montipora Danae Superman (Blå bund med røde polypper)

__Montipora Danae Pokerstar (Blå bund med grønne polypper)

__Montipora Danae Reverse Pokerstar (Grøn bund med blå polypper)

__Montipora Danae Rainbow (Blå bund med orange/røde/grønne polypper)

__Montipora Danae Cappuccino (Hvid bund med brune polypper)

__Montipora Capricornis (Mørkelilla)

__Montipora Digita (Pink med pink polypper)

__Montipora Digita (Lilla)

__Montipora Digita (Orange)

__Montipora Undata (Grøn med orange polypper)

__Stylophora Milka (Hvid med babyblå polypper)

__Stylophora Pistillata (Rainbow)

__Seriatopora Guttatus (Birdnest grønne polypper)

__Seriatopora Guttatus (Hvid med lyserøde polypper)

__Ønskeliste:

__Montipora Danae Sunset
__Acan lord rainbow
__Blå scoly
__Acro milli gul
__Acro milli blå
__Acro milli lyserød
__Acro milli grøn
__Blå fungia
Senest rettet af Bingocaller man 7. jan 2013 18:56, rettet i alt 4 gange.


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers White RSM 250 -Opdateret koralliste sidste side

Indlæg af Bingocaller »

Dejligt med en frue i huset der forære en koraller i julegave :)


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Bingocallers White RSM 250 -Opdateret koralliste sidste side

Indlæg af pederrevnørd »

Bingocaller skrev:Dejligt med en frue i huset der forære en koraller i julegave :)
+1
Men hva fa.... Sku de ellers gi os, nye sokker :T


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers White RSM 250 -Opdateret koralliste sidste side

Indlæg af Bingocaller »

pederrevnørd skrev:
Bingocaller skrev:Dejligt med en frue i huset der forære en koraller i julegave :)
+1
Men hva fa.... Sku de ellers gi os, nye sokker :T
Hahahaha du ved jeg er storbruger af dem - eller akvariet er hahahahahahaha


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Bingocallers White RSM 250 -Opdateret koralliste sidste

Indlæg af Fat_Donnie »

Skal vi ikke snart ha en billede update herfra Bingo? =)


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers White RSM 250 -Opdateret koralliste sidste

Indlæg af Bingocaller »

Jo det skal nok komme :) lige nu slås jeg mest med alt den teknik der! Men mine SPS gror som snot!


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Bingocallers White RSM 250 -Opdateret koralliste sidste

Indlæg af Fat_Donnie »

Godt at høre - glæder mig til din billed serie da.


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers White RSM 250 -Opdateret koralliste sidste

Indlæg af Bingocaller »

Er gået op for mig at jeg aldrig fik lukket denne af.

Endte op med at køre med BB - masser af SPS - en Korallin Kalkreactor - det hele kørte så vidt jeg husker som smurt - så blev det kedeligt da jeg nu havde prøvet det hele med alskens vidundermidler - balling - Kalkreator - VSV - Chatoe - Ozon - Kulreaktor - Rowareaktor og hvad man ellers kunne købe for penge. Ud over det var mit RSM jo moddet til den helt store guldmedajle. Men en dejlig tank!

Når jeg kigger tilbage - hold kæft hvor har man været klog og troet man kunne det hele på den halve tid.

Hvis jeg skal udstykke nogen ting omkring denne gode gamle tank der stadigt står min hukommelse må det være.

# Skiftet til Kalkreactor - mine SPS gik helt amok i vækst - det var meget imponerende - også selvom jeg havde de tre hellige på plads inden

# Mit sprutte eventyr. Det undre mig stadigt hvordan man kan oprette blæksprutter i et køkken på Vesterbro. Kan huske jeg skrev til et stor dansk akvarie da de proklamere at de havde fået æg til at klække - at det havde jeg altså gjort i et køkken på Vesterbro - sååå... Men det var sgu spændende

# Da jeg skulle kappe hoved af min Palet kirurg. Den blev meget sygt meget hurtigt og der var intet at gøre - man kunne se den led. Havde haft den en del år efterhånden. Jeg tude som pisket bagefter - for den fisk havde gået igennem så meget og havde den vildeste personlighed. Kan huske jeg hentede den fra et akvarie ude på Amager og allerede der gik starten - for der gik hul i posen i metroen og der var vand alle steder og sgu ikke noget tilbage til fisken - men den overlevede - men hvad den ikke gjorde af åndsvage ting. Der har Pixar altså ramt rigtigt - ihvertfald i den første film.

Men

Akvariet blev lukket ned - hele lortet solgt - brugte pengene til at købe mig en fin nyere Peugoet 107 som jeg stadigt ræser rundt i når vejret ikke tillader mig at tage den åbne vogn.

Hvem ved - måske interessen melder sig igen - følger ihvertfald med hver dag på forum om hvad der sker og hvad det nye er. En gang salt - altid salt - om det er så bare at sidde og drømme og tegne oppe i hoved om det næste ultimative setup

/Mark


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Bingocallers White RSM 250 -Opdateret koralliste sidste

Indlæg af Allan M »

Bingocaller skrev:Er gået op for mig at jeg aldrig fik lukket denne af.

Endte op med at køre med BB - masser af SPS - en Korallin Kalkreactor - det hele kørte så vidt jeg husker som smurt - så blev det kedeligt da jeg nu havde prøvet det hele med alskens vidundermidler - balling - Kalkreator - VSV - Chatoe - Ozon - Kulreaktor - Rowareaktor og hvad man ellers kunne købe for penge. Ud over det var mit RSM jo moddet til den helt store guldmedajle. Men en dejlig tank!

Når jeg kigger tilbage - hold kæft hvor har man været klog og troet man kunne det hele på den halve tid.

Hvis jeg skal udstykke nogen ting omkring denne gode gamle tank der stadigt står min hukommelse må det være.

# Skiftet til Kalkreactor - mine SPS gik helt amok i vækst - det var meget imponerende - også selvom jeg havde de tre hellige på plads inden

# Mit sprutte eventyr. Det undre mig stadigt hvordan man kan oprette blæksprutter i et køkken på Vesterbro. Kan huske jeg skrev til et stor dansk akvarie da de proklamere at de havde fået æg til at klække - at det havde jeg altså gjort i et køkken på Vesterbro - sååå... Men det var sgu spændende

# Da jeg skulle kappe hoved af min Palet kirurg. Den blev meget sygt meget hurtigt og der var intet at gøre - man kunne se den led. Havde haft den en del år efterhånden. Jeg tude som pisket bagefter - for den fisk havde gået igennem så meget og havde den vildeste personlighed. Kan huske jeg hentede den fra et akvarie ude på Amager og allerede der gik starten - for der gik hul i posen i metroen og der var vand alle steder og sgu ikke noget tilbage til fisken - men den overlevede - men hvad den ikke gjorde af åndsvage ting. Der har Pixar altså ramt rigtigt - ihvertfald i den første film.

Men

Akvariet blev lukket ned - hele lortet solgt - brugte pengene til at købe mig en fin nyere Peugoet 107 som jeg stadigt ræser rundt i når vejret ikke tillader mig at tage den åbne vogn.

Hvem ved - måske interessen melder sig igen - følger ihvertfald med hver dag på forum om hvad der sker og hvad det nye er. En gang salt - altid salt - om det er så bare at sidde og drømme og tegne oppe i hoved om det næste ultimative setup

/Mark
Hej Mark
Du var en af mine første, hvis ikke DEN første, saltvandsbekendtskab. Skulle hente lidt grønt græs hos dig og syntes dit akvarie var gyseligt. Lyset var helt blåt, alle koraller var disco-farvet og du fortalte, at jeg godt kunne forberede mig på at skulle bruge mange penge i denne hobby.
Jeg tænkte bare "Godt med dig fætter smart".
Men nu, flere år siden har jeg stort akvarie, masse blåt lys og de vildeste disco-farvede koraller og er mange mange mange penge fattigere.
Så: Hvor havde du ret og hvor tog jeg fejl! :beer:
Håber at se dig aktiv i hobbyen igen snart. :wink:


Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
13
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers White RSM 250 -Opdateret koralliste sidste

Indlæg af Bingocaller »

Allan M skrev:
Bingocaller skrev:Er gået op for mig at jeg aldrig fik lukket denne af.

Endte op med at køre med BB - masser af SPS - en Korallin Kalkreactor - det hele kørte så vidt jeg husker som smurt - så blev det kedeligt da jeg nu havde prøvet det hele med alskens vidundermidler - balling - Kalkreator - VSV - Chatoe - Ozon - Kulreaktor - Rowareaktor og hvad man ellers kunne købe for penge. Ud over det var mit RSM jo moddet til den helt store guldmedajle. Men en dejlig tank!

Når jeg kigger tilbage - hold kæft hvor har man været klog og troet man kunne det hele på den halve tid.

Hvis jeg skal udstykke nogen ting omkring denne gode gamle tank der stadigt står min hukommelse må det være.

# Skiftet til Kalkreactor - mine SPS gik helt amok i vækst - det var meget imponerende - også selvom jeg havde de tre hellige på plads inden

# Mit sprutte eventyr. Det undre mig stadigt hvordan man kan oprette blæksprutter i et køkken på Vesterbro. Kan huske jeg skrev til et stor dansk akvarie da de proklamere at de havde fået æg til at klække - at det havde jeg altså gjort i et køkken på Vesterbro - sååå... Men det var sgu spændende

# Da jeg skulle kappe hoved af min Palet kirurg. Den blev meget sygt meget hurtigt og der var intet at gøre - man kunne se den led. Havde haft den en del år efterhånden. Jeg tude som pisket bagefter - for den fisk havde gået igennem så meget og havde den vildeste personlighed. Kan huske jeg hentede den fra et akvarie ude på Amager og allerede der gik starten - for der gik hul i posen i metroen og der var vand alle steder og sgu ikke noget tilbage til fisken - men den overlevede - men hvad den ikke gjorde af åndsvage ting. Der har Pixar altså ramt rigtigt - ihvertfald i den første film.

Men

Akvariet blev lukket ned - hele lortet solgt - brugte pengene til at købe mig en fin nyere Peugoet 107 som jeg stadigt ræser rundt i når vejret ikke tillader mig at tage den åbne vogn.

Hvem ved - måske interessen melder sig igen - følger ihvertfald med hver dag på forum om hvad der sker og hvad det nye er. En gang salt - altid salt - om det er så bare at sidde og drømme og tegne oppe i hoved om det næste ultimative setup

/Mark
Hej Mark
Du var en af mine første, hvis ikke DEN første, saltvandsbekendtskab. Skulle hente lidt grønt græs hos dig og syntes dit akvarie var gyseligt. Lyset var helt blåt, alle koraller var disco-farvet og du fortalte, at jeg godt kunne forberede mig på at skulle bruge mange penge i denne hobby.
Jeg tænkte bare "Godt med dig fætter smart".
Men nu, flere år siden har jeg stort akvarie, masse blåt lys og de vildeste disco-farvede koraller og er mange mange mange penge fattigere.
Så: Hvor havde du ret og hvor tog jeg fejl! :beer:
Håber at se dig aktiv i hobbyen igen snart. :wink:
Allan - tak for de fine ord :)

Hvem ved - måske :)


Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Bingocallers White RSM 250 -Opdateret koralliste sidste

Indlæg af Nicki Henriksen »

Mark skal nok komme tilbage, når han bliver træt a at ligge og ræse rundt i den 107 :) i de mørke, kolde måneder :)


Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"