"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Besvar
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Peters1 »

Ja så kunne jeg ski ikke undvære saltvandet længere.. Måtte bare have noget i stuen... Det blev dog ikke helt i den størrelse jeg havde forestillet mig og faktisk også købt ind til, men lidt har jo også ret..

Jeg pakkede i går d. 16/9-2010 bilen med 2 unger og fruen og kørte til Hobro for at hente den nye balje nemlig et RSM130 med diverse tilbehør.

Det var dælme tæt på vi ikke kunne have det hele, men efter at jeg afmonterede soklen på underskabet, så kunne både akvarium og underskab presses ind i bagagerummet. De ca. 20 kg sten kom ind til ungernes fødder, en stor spand salt imellem dem samt lidt filtervat og andet diverse der lige kunne presses ind. Den eneste fisk der var i var en Hugo og den kom om på forreste række sammen med fruen :GO Der var pænt læs på bilen der :wc:

Gik straks i gang med at brygge lidt vand, samt lave stensætningen. Jeg have taget vand med til ca. halvdelen af baljen deroppe fra og resten blev så nyblandet.

I dag har jeg skiftet den tunze 6025 der sad deri ud med en 6045 hvilket jeg synes er langt bedre. Hugo fiser fint rundt og spiser af algerne der sad på stenene, som jo bare fik lov at sidde :wink:

Fremtidige/snarlige ændringer.

Skal have skiftet blæsere ud med nogle støjsvage, da de larmer, som ind i h.... og fruen er ikke helt tilfreds :wc:
Skiftet skummeren ud med en Tunze 9002 eller have fundet ud af at gøre den originale mere støjsvag... (se ovenstående :wc: )

Til sidst kommer der lige lidt billeder selvom det jo ikke er voldsomt spændende og farverigt at kigge på endnu :crybaby: Men det kommer nok om nogle måneder eller lidt længere.. Planen er i hvert fald at det skal have en masse ro nu og bare have lov at stå og køre uden det store hurlumhej :GO
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Peters1 »

Billederne kom lige i forkert rækkefølge, men det er jo også længe siden at jeg har uploadet filer til forummet :wc:

Er der i øvrigt sådan en roterende dims på den ene returpumpe, som standard eller er den eftermonteret? Ved godt hvad dimsen hedder, men kan skidte huske det :hehe:
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Helena »

Så kom du endelig igang igen :K Det var da ikke så tosset vel :h Glæder os til at følge med :K
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
emmerbølle
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 96
Tilmeldt: fre 18. jun 2010 14:09
13
Postnummer: 5953 Tranekær
Saltvand siden?: 1980

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af emmerbølle »

Hej Peter. Dejligt at se at du er med igen, men når man først har fået saltvand i blodet er der ikke andet der dur. Selvom det er mindre end det du planede på skal det nok blive godt. Tillykke med det. Mvh
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Han$en »

Peters1 skrev:Billederne kom lige i forkert rækkefølge, men det er jo også længe siden at jeg har uploadet filer til forummet :wc:

Er der i øvrigt sådan en roterende dims på den ene returpumpe, som standard eller er den eftermonteret? Ved godt hvad dimsen hedder, men kan skidte huske det :hehe:
Den er eftermonteret - Det er nok en Hydor-dims.. :)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Peters1 »

Takker og nej det er slet ikke tosset at være i gang igen.. Smagen af brugt saltvand har jeg dog konstateret at jeg ikke savnede :wc:

Hansen: Efter at have fundet manualen :K kan jeg se det ikke er med fra starten i hvert fald :beer:

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor højt vandstanden bør være. Det eneste de skriver er at lågen skal stå helt åbent, men så er der da i hvert fald ikke noget fald på, som jeg var vand til fra mit første?? Og synes også at kunne se lidt begyndende "film" på overfladen hvilket jo i hvert fald ikke skal være der...
Ellers er skummeren så småt begyndt at skumme og det virke egentlig til at køre okay.. Bortset fra larmen, men nu er fruen ikke hjemme hele weekenden, så ingen brokkeri der :K
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Kirling »

synes din stenopsætning er rigtig god - gode muligheder for at sætte koraller på nogen naturlige måder!!

jeg vil råde dig til at skifte dit overløb til den nye model da den skimmer overfladen meget bedere, plus at når du nu er igang med at skifte blæsere så smid nogen flere i der kan sagens være 5- 6 stykker i det hele, feks kan 3 suge luft ind og 3 smide det ud i den anden side!! du kunne også bore nogen små huller i reflektoren inde i lampen så luften kan cirkulere.. :h
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Han$en »

Jeg havde spjældet halvt lukket da jeg kørte med RSM - Så kommer der lidt fald på. Det er noget du skal lege med selv, og finde ud af hvordan du vil have det. Men helt åbent, det virker ikke :)

Overvej denne:
http://akvarieudstyr.dk/Saltvand/Reserv ... upgradekit

Den bliver du glad for! Jeg havde selv en, og den gjorde sgu akvariet behageligt at arbejde med
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Kirling »


Jep hansen også den jeg mener :beer:
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Peters1 »

Sådan en må jeg have mig ja. Havde faktisk godt læst om den, men synes måske bare den så en smule klodset ud i så lille en balje vand :biggrin:
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Bingocaller »

Godt at se det lykkedes!

Et par råd der med på vejen!

Skift dine blæsere! Se evt min tråd under RSM delen hvad jeg købte - de er en sang for dine ører eftersom de andre larmer af HT

Tunze 9002 er et must - mood den med at lukke den og bore et hul i toppen og hiv en ny slange igennem med en ny ventil - det gør det meget nemmere at styre skummeren. Skriv til StigJest herinde - han ved lige hvordan den skal smøres

Hvis du mangler en upgrade kop har jeg en ekstra du kan købe billigt - så sender jeg den bare til dig

Din 6025 T kan snildt tunes til en 6045 - der skal bare skæres lidt plast væk - der er en tråd om det eller PM mig. Den er god at have som pumpe bagom stenene til at blæse godt og grundigt!

Held og lykke med det og ser frem til en masse billeder!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Peters1 »

Takker for alle rådende, det er super.

Budgettet for denne måned er vist brugt, men jeg er bestemt interesseret i den ekstra upgrade kop du har.

mht. pumpen, så havde jeg en 6045 liggende, som jeg bare smed i, men overvejer lidt om der skal være både en 6025 og en 6045.. Nu ser jeg lige tiden an.

igen takker for råd :GO
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Han$en »

Peters1 skrev:Takker for alle rådende, det er super.

Budgettet for denne måned er vist brugt, men jeg er bestemt interesseret i den ekstra upgrade kop du har.

mht. pumpen, så havde jeg en 6045 liggende, som jeg bare smed i, men overvejer lidt om der skal være både en 6025 og en 6045.. Nu ser jeg lige tiden an.

igen takker for råd :GO
Jeg havde 3x 6025 i mit RSM, så det kan du roligt gøre..

Men igen, kan du nøjes med 6045, så gør det :) Så køber jeg din 6025 :D
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Bingocaller »

Peters1 skrev:Takker for alle rådende, det er super.

Budgettet for denne måned er vist brugt, men jeg er bestemt interesseret i den ekstra upgrade kop du har.

mht. pumpen, så havde jeg en 6045 liggende, som jeg bare smed i, men overvejer lidt om der skal være både en 6025 og en 6045.. Nu ser jeg lige tiden an.

igen takker for råd :GO
Du sender bare en PM hvis du har interesse i den overløbskam-kop hvad man skal kalde den

Så finder vi en pris
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 991
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 14:30
13
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Stig Jest »

Peters1 skrev: Fremtidige/snarlige ændringer.

Skal have skiftet blæsere ud med nogle støjsvage, da de larmer, som ind i h.... og fruen er ikke helt tilfreds :wc:
Skiftet skummeren ud med en Tunze 9002 eller have fundet ud af at gøre den originale mere støjsvag... (se ovenstående :wc: )
Blæserne er noget af det jeg har rodet mest med, på mit RSM 130D.
Faktisk larmer de ikke ret meget, i sig selv (havde dog en med defekt leje. Den lød som en F16)
Det er mere resonans i lampen der gør det. Hvis du skiller lampen ad og holder blæseren i hånden mens den kører, siger den ikke en lyd.
Når du så sætter blæseren ned i holderen, så brummer den.
Jeg har moddet min lampe i flere etaper og er ikke færdig endnu (har sat det lidt på standby, da jeg overvejer en LED ombygning).

Mht. skummeren, så har jeg 2 skummere i. En Tunze 9002 med flere ændringer på. Desuden en Aqua Medic Miniflotor luftskummer.
Miniflotoren skummer bedst og er helt lydløs (kræver selvfølgelig en tyst luftpumpe).

Hvis du monterer den store overløbskam, er en osmolator et must. Faktisk er osmolatoren, den upgrade jeg er gladest for i mit RSM 130D.

Hvid du har spørgsmål til lyddæmpning af dit akvarie, så skriver du bare.

Mvh. Stig
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4651
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Anders månsson »

tillykke med akvariet Peter. Du har som jeg også været ude og hente dig et rsm istedet for at sætte det store setup op, jeg har ikke fortrudt , da rsm rummer en masse muligeheder + det er et af de pæneste designs fra top til tå alt inklussivt!

Mit rsm hører til de mere alternative efter hånden...

For at gøre udluftningen til lampen bedre, har jeg med et kop bor, boret et hul lige midt i hatten på låget. JEg har så installeret en 10x10 pabst blæser med velcro bånd. båndene tager resonansen og mit akvarie er lydløst! Nu kører jeg så heller ikke med skummer...

HVis du har lyst til at lave din egen LED lampe har jeg nogle dele til overs... bare et sjovt projekt til dig, når du begynder at kede dig...
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4651
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Anders månsson »

forresten... der er kun plads til blæseren pga jeg har fjernet det oprindelige lys og har sat 28x3W LED op istedet... men velcro bånd kan klart anbefales!
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Peters1 »

Dejligt med en masse råd, så tak for det :GO

Velcrobånd har jeg vist stadigvæk liggende fra en tidligere balje, så det vil jeg se om jeg kan indoperere i lampen et sted. Vil prøve at have den skilt en af dagene og se hvad det er der larmer sådan.

Mht. osmolator, så har jeg faktisk en tunze liggende, som jeg bare skal have sat på også, men skal lige finde helt ud af optimal vandstand osv. inden jeg montere den.

Anders: Hvis/når :K jeg begynder at kede mig, så vil jeg helt klart tage fat i dig :beer:

Baljen kører fortsat bare derudaf og den er klaret helt fuldstændigt op.

Har faktisk 2 tunze 6025 til at ligge i reserve og overvejer stadigvæk kraftigt at smide den ene i og se hvad der sker, men nu ser vi.

Har nu gået og kigget på stensætningen og er faktisk ret tilfreds med den, så det er vist første gang at den sidder i skabet efter 1. forsøg :W men har vel også været med til et par stykker efterhånden :hehe:

Endnu engang tak for alle jeres gode råd og har i flere af slagsen, så er i velkommen til at skrive.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Bingocaller »

Mod de 6025 og smid bag din stensætning!

Hvad overvejer du af kære ting at putte i?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 991
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 14:30
13
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Stig Jest »

Anders månsson skrev:
HVis du har lyst til at lave din egen LED lampe har jeg nogle dele til overs... bare et sjovt projekt til dig, når du begynder at kede dig...
Hej Anders

Jeg kunne nok godt bruge nogle LED stumper hvis du har noget

Mvh. Stig
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Peters1 »

Jeg har ikke rigtig overvejet hvad fiskebestanden skal være endnu, men det kommer nok på et tidspunkt. Mht. koraller, så ønsker jeg en god blanding af sps(hvis muligt), lps, lidt skiver og lidt bløde måske :y

Men der er jo lige lidt tid til endnu førend det kan komme på tale :be:
Bingocaller skrev:Mod de 6025 og smid bag din stensætning!

Hvad overvejer du af kære ting at putte i?
Jeg har i dag skilt lampen og afmonteret de 2 blæsere... Larmen blev simpelthen for voldsomt :BA Kunne så se at den ene slet ikke virkede og den anden larmede af H..... til. Prøvede at sætte et par elastikker rundt om for at se om det afhjalp, men desværre uden held... Har lige sendt en mail til Red sea for at se om det er noget de vil hjælpe med ellers, så må jeg jo have bestilt nogle pc blæsere over nettet.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Peters1 »

hmmm kan da vist ikke vente særlig længe med at sætte nogle blæsere i.. Har lige slukket lampen igen, da det begyndte at lugte lidt varmt... Hvilket det også var. Kunne næsten ikke holde hånden ovenpå lampen :shout:
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Bingocaller »

Så vidt jeg ved så burde lyset selv slukke hvis det bliver for varmt?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Peters1 »

Ja det er også hvad jeg havde læst, men turde ikke rigtig vente og se. Der er heldigvis ikke noget i der kræver lys lige nu for at overleve, så jeg må bare have sat de nye blæsere i hurtigst muligt..
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4651
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Anders månsson »

JEg har lidt optikker, strømforsyninger og hvide led tilbage... men da jeg har lavet den uden at vide en dyt om elektronik og fået anvisninger fra nogel kollegaer, så kan jeg bedst hjælpe ved at forklarer sagerne i levende live...

så der mangler jo en køleplade (som jeg måske også har) og så lidt flere led, optikker samt modstande... men I kan kontakte mig, hvis der er noget over pb, så opmærksomheden ikke ryger fra Peters projekt her!
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Peters1 »

Så sidder man lige og tænker at så meget larmer den skummer nu heller ikke.... Og så virker den slet ikke :wc: Måtte lige have den af og rense, give den et par dask og så kørte den igen :hehe: Så back to the noise from hell :lipssealed: :K
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4651
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Anders månsson »

Du hopper da på vognen og smider skummeren ud og kører vsv :beer:
jeg startede d. 20juni med vsv uden skummer og har ikke tænkt mig at vende tilbage :y JEg har så kun blødkoraller, polypper og skiver og af fisk har jeg en blenny og to klovne...

men på sigt skal der da mere i :grouphug:
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Peters1 »

hehe ja så venter jeg nok lige og ser hvordan det går på sigt :T

Har absolut ingen erfaring med vsv, men jeg kan sku ikke rigtig få mig selv til at køre uden skummer :beer:
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4651
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Anders månsson »

jeg er også ret overrasket over det går som det går! Det er vidunderligt nemt, bare man husker at tilsætte hver aften... Jeg havde en nabo til at give akvariet en dram, da vi var i Sverige på ferie!

Men det er jo et eksperiment... så nu må vi se hvorlænge det går godt!
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Peters1´s RSM Mixed reef to be...

Indlæg af Peters1 »

Jeg følger skam spændt med, så ikke noget negativt ment herfra.

Jeg kan bare godt lide at køre med skummer og vide at når jeg tømmer koppen, så er det "lort" væk :wc:

Men jeg er fortsat lidt i tvivl om miniflotoren vil kunne klare opgaven fremfor en Tunze 9002.. Forslag modtages med kyshånd :sneaky2:
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"