128l

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Besvar
koivo
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
11
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2013

128l

Indlæg af koivo »

Halløj i skuret
Ja så blev det min tur til at starte et akvarie op, har ikke prøvet saltvand før men har haft ferskvand for mange år tilbage, men det blev der sat en stopper for da man flyttede sammen med kæresten, blev gift, fik barn og købt hus. Hun synes ikke sådan noget det var spændende og gad absolut ikke kigge på det, men hun ville have nye ting i køkkenet og jeg sagde så vil jeg have salvand og hun sagde okay. Det fortrød hun så da hun så akvariet :T så det blev henvist til arbejdsværelset, jeg var da ligeglad jeg var igang.
Efter der så er kommet sten og vand i har hun måttet give sig at det godt kunne blive pæn og vi har aftalt at der kan sættes et større op i stuen om et års tid hvor hun er med til at vælge størelse osv. PERFEKT! :D
Købte et buyo 128l brugt herinde over, skummeren viste sig så at være i stykker og så måtte bestille lidt nyt til akvariet en Red Sea Skimmer Berlin Airlift 90, et par tunzer 6025 og 6045 og så var jeg igang
vand kommer i
vand kommer i
sten opsætning
sten opsætning
oppefra
oppefra
P6100022.JPG
brunalger er startet
brunalger er startet
en lille rød snegl 1/3 beboer pt i akvariet
en lille rød snegl 1/3 beboer pt i akvariet
Hislen Thomas
Kæmpe tak til Marco R herindefra og Lotte fra Reeffarmer, kæmpe hjælp de to har været snart går det løs med mit eget projekt :)

mit Reef http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 57#p584757" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Bobbe88
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
12
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2012

Re: 128l

Indlæg af Bobbe88 »

Tillykke med bajlen :) Det kan bestemt blive kønt og ikke mindst spændende!

Først og fremmest vil jeg gøre dig opmærksom på, at du med tiden vil irritere dig over ikke at kunne gøre ruden ren i siderne, når stenene står så tæt op af.
Derudover vil jeg anbefale dig, at modde dine pumper, så de får en mere bredt flow, når nu akvariet ikke er større.

Alt held og lykke herfra :)
Min byggetråd - 430 liters højt akvarie:
viewtopic.php?f=93&t=85178
koivo
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
11

Indlæg af koivo »

Bobbe88 skrev:Tillykke med bajlen :) Det kan bestemt blive kønt og ikke mindst spændende!

Først og fremmest vil jeg gøre dig opmærksom på, at du med tiden vil irritere dig over ikke at kunne gøre ruden ren i siderne, når stenene står så tæt op af.
Derudover vil jeg anbefale dig, at modde dine pumper, så de får en mere bredt flow, når nu akvariet ikke er større.

Alt held og lykke herfra :)
Tusind tak, stenopsætningen er også ændret bare ikke lige fået taget et nyt billed endnu af det men der er nu 5cm fri plads fra stenene til ruden og må prøve at modde dem :)
Kæmpe tak til Marco R herindefra og Lotte fra Reeffarmer, kæmpe hjælp de to har været snart går det løs med mit eget projekt :)

mit Reef http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 57#p584757" onclick="window.open(this.href);return false;
niko9260
Foxface
Foxface
Reactions:
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af niko9260 »

Det er du da sluppet ret godt fra glæder mig til og se det når det rigtigt et kørt ind
mit shallow reef. 224 ltr +170 ltr sump LUKKET NED.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=60292" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh Nikolaj
koivo
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
11

Indlæg af koivo »

niko9260 skrev:Det er du da sluppet ret godt fra glæder mig til og se det når det rigtigt et kørt ind
Ja det håber jeg også :GO

koivo
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
11

Indlæg af koivo »

lille en lille update af den nye stensætning
der kom også lidt liv i akvariet
6 turbo snegle, et kenya træ som har delt sig selv i 2 så nu har jeg egentlig 2 :)
og så kom der 2 debelius rejer i. Har fået at vide at det var for tidligt bagefter, men alle kender vel til lidt impulskøb :) men de har da klaret de første 3 dage så nu håber jeg bare de fortsætte med at være tilfredse :be:
den ene af de 2
den ene af de 2
P6190017.JPG

Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
12
Postnummer: 3450 Allerød
Kontakt:

Indlæg af Michael_F »

Hvordan går det her?