"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

75L. Aqua Medic Blenny Advanced - Update

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
Besvar
Brugeravatar
DKMcSalt
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 169
Tilmeldt: tirs 16. nov 2010 00:32
13
Postnummer: 2720 Vanløse
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Vanløse

75L. Aqua Medic Blenny Advanced - Update

Indlæg af DKMcSalt »

Nå, nu syntes jeg det var tid til en lille update.

Efter lidt op og nedtur med mit bassin, http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 55#p625555 tænkte jeg nu skal det fandme være.
Der var brugt for meget tid og penge på at nedlægge baljen eller lade det forgå.

Så efter en tid hvor det bare gik i stå, har jeg de sidste måneder lavet moderate vandskift osv. saltvand tager jo tid, og nu kan jeg se at det begynder at give frugt.
De koraler der overlevede ser ud til at vokse og det snask der var er på retur, min lampe der var drosslet ned til 33% er nu langsomt hævet med en enkelt % ad gangen og er nu på 42% dog over et halvt år.

Til den der har læst med ind til nu, jeg søger lidt pods, en sten på størrelse med spidsen af en finger, eller en lille sjat sander fint, giver gerne en :beer: :GO og henter selv, men det jeg havde blev spist eller døde så mangler lidt mere liv ud over de orme der er.

Lige et tillæg, har overvejet at tilsætte ozon, nogle input...

Og bedst af alt, gnisten og gejsten er der endnu :wink: så god aften til alle :) Vedhæfter lige lidt pics.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


75L. Aqua Medic Blenny Advanced, skummer opdateret til Tunze 9001, returpumpe erstattet af Tunse 6025, Tunze osomolator, Jebao RW-4
Afviklet:
125l Nano, 150W HQI, 2 X 15W T8, Tunze DOC 9010, Tunze Nano Stream 6025, Tunze returpumpe, Tunze Osomolator
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 75L. Aqua Medic Blenny Advanced - Update

Indlæg af charlie saltvand »

Fedt at du har fået gnisten tilbage! :GO


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: 75L. Aqua Medic Blenny Advanced - Update

Indlæg af Anden »

Fedt det glæder jeg mig til at se mere af, jeg har et yasha og overvejer et blenny også det er virkelig nogle fede mål den tank har


Billede
Brugeravatar
DKMcSalt
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 169
Tilmeldt: tirs 16. nov 2010 00:32
13
Postnummer: 2720 Vanløse
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Vanløse

Re: 75L. Aqua Medic Blenny Advanced - Update

Indlæg af DKMcSalt »

Anden skrev:Fedt det glæder jeg mig til at se mere af, jeg har et yasha og overvejer et blenny også det er virkelig nogle fede mål den tank har
Skulle jeg gøre det om, ville jeg lave det selv og derved få en større indbygget sump. De ca. 9 cm der er at gøre godt med, er lige i underkanten, bare 5 - 7 cm mere kunne have gjort det.
Lampen var lidt noget bras, skruerne der skal holde lampen er af plastic, så de holdt ikke. Måtte lave nyt gevind og så nye bolte i.
Skummeren syntes jeg også var noget bras, dødbesværligt at tømme skummerkoppen og støjende.
Ligeledes returpumpen, den blev skiftet ud med en Tunze 6025 der passer lige ind i, den anden støjede helt vildt.

Skulle du have andre spørgsmål, eller kommer forbi kbh så kigger du bare forbi og ser mit.

/claus


75L. Aqua Medic Blenny Advanced, skummer opdateret til Tunze 9001, returpumpe erstattet af Tunse 6025, Tunze osomolator, Jebao RW-4
Afviklet:
125l Nano, 150W HQI, 2 X 15W T8, Tunze DOC 9010, Tunze Nano Stream 6025, Tunze returpumpe, Tunze Osomolator
Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"