"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

54L nano - feedback på aquascabe

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
TRG
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 20. jan 2015 19:35
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2015

Re: 54L nano - feedback på aquascabe

Indlæg af TRG »

Selvfølgelig har jeg heller ikke tænkt mig at høre blindt efter hvad der bliver sagt :beer:
Men rodede med det i lidt tid, og nogle gange kan det bare være sjovt og givende at høre andres mening om det - det kan give nye ideer og tanker.

Du har ret i baggrunden mangler. Har planer om at købe noget akrylplade værk og male blåt eller sort, jeg kan sætte ned bag ved som baggrund.

Da vi bruger skabet under til opbevaring, kan jeg desværre ikke lave rør føring direkte ned. Når konen ser lyset, og kan se hvor uundværligt det er med sump, er min plan at sætte en overflow boks på, og have sumpen stående ved siden af dette møbel på gulvet, med en kasse over, så det forbliver pænt.
Det er stadigvæk work in progress - det må være den tålmodighed alle siger man skal have i denne hobby, få lillemor med på alle de skøre påfund :beer: :wc:


DBH
Tim
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54L nano - feedback på aquascabe

Indlæg af jonas _sandager »

Hejsa.
Det ser jo ud til at du er kommet godt i gang. Tillykke med det :)

Hvis jeg skal være ærlig, så syntes jeg at din stensætning er temmelig flad, og mangler nogen fokalpunkter, altså noget der drager blikket til sig. Det er selvfølgelig fedt at have god plads til koraller, men det er også vigtigt at have en fed stensætning at sætte korallerne fast på.

Der er jo et par forskellige tilgange til at konstruere sin stensætning, men jeg vil mene, også ud fra hvordan dine sten umiddelbart ser ud, at to tårne ville være en god vej at gå. Sådan ca. sådan her
image1.jpg
Vil du lave det lidt mere avanceret, kan du prøve at google "iwagumi", som er den filosofi man oftest går efter i planteakvarieverdenen. Her er det oftest tre "bjerge" man opsætter, således at der er god spænding for øjet i selve stensætningen.

Jeg har selv haft et 54-liters, og ved at det er svært at lave en rigtig fed stensætning. Pladsen er jo meget begrænset. Men jeg ville lige give det et skud mere, hvis jeg var dig :)
god fornøjelse :beer:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"