"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Tostra's 10 liters DIY Pico

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af Kasper j. »

:-D


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af crazy seahorse »

Det kan være det er mig der ser forkert på billedet, men det ser da ud til at være dit 90 L der er på billedet. Er det ikke korrekt?
Der ser i hvert fald ud til at være mere end de godt 6L som du nævner i det lille - men billeder kan jo snyde.

Anyway, så er det en udfordring at sætte en kalkreaktor på den mængde vand.
Men du plejer jo at have gode idéer og ikke lade dig gå på af udfordringer.

Fin fin indstilling til de problemer du har synes jeg. Du lader dig ikke gå på af besværligheder.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af dyne »

Det var vist min tråd Carsten
Den minste jeg fandt var den fra knop og ja ved heller ik helt men jeg er ik solgt


180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af TOSTRA »

Jaja, jeg ved godt at jeg skal høre på, hvad du siger, Carsten, men jeg skal nu nok få sat en reaktor på alligevel.
Selve reaktoren laver jeg selv. Den bliver firkantet, for det blev for besværligt at lave den rund, men det gør jo ikke så meget.
Jeg kommer så til at betale en hel del for CO2, men det finder jeg nok ud af.
Det bliver bare ikke noget, jeg kan købe, før jeg har fundet et ordentligt fritidsjob(jeg er lige blevet omdeler for i det mindste at få en smule indpå kontoen...), men det skal nok komme.
Og ellers er en doseringsmaskine også helt fint, synes jeg.

Tak for svar, alle sammen!
Og nej, Erik, det er mit 10 liters.
90 literen har buet frontglas og har ikke noget møbel. Og så er der koraller og fisk i, som stadig lever :-)

ps. Jeg fandt under oprydningen noget, der kunne ligne levende væv i kanten af min Favia. Den er nu røget over i det "store" akvarie, og så håber jeg bare, at der kommer gang i den igen.


Kewin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 930
Tilmeldt: man 25. okt 2010 22:07
13
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Lausanne, Schweiz

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af Kewin »

Jeg fik umiddelbart samme tanke som Carsten. 10 liter er godt nok ikke meget.
Du siger at du ville skifte skummer ud med ATS. Der tror jeg nok jeg ville vælge skummer over ATS. Men ærligt talt tror jeg du vil få mere for pengene ved at kaste 300 efter et 54l akvarium...


/Kewin - 160L
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af TOSTRA »

JEg har allerede et 54 liters, men jeg kan godt lide det lille her.
Det er simpelthen sjovere at holde gang i end noget andet akvarie, jeg nogensinde har haft.
Der sker selvfølgelig ærgelige ting som nu, men jeg opgraderer det ikke, det er helt sikkert.


Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af Wiinberg »

Hvad med sådan en lille Tunze, hedder den 9001? Det tror du ville blive mere glad for end ATS..


Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af TOSTRA »

Den ser ret fed ud, det må jeg sige!
Jeg tror bare, at den skal bruge for høj vandstand, desværre...
Men det kunne selvfølgelig ordnes, hvis det virkelig var vigtigt.


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af Jones »

Jeg bruger selv Tunze 9001 i sumpen under mit akvarie. Den skal bruge 15 cm. Har lige målt.


o_O
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af TOSTRA »

Ok, jeg har kun ca. 7 :-(
Men hvis det er vigtigt, kan det vel også klares.
Hvad koster sådan en, hvor har du købt den, hvor meget larmer den og hvor meget varmer den?

Og så lige det lovede billede:
foto (1).JPG
Det er taget med en iPad, så der er kun meget dårlig dybde...
I kan vel ikke få meget mere ud af det, end at jeg skal se at få støvsuget og renset ruden, kan i vel? :-)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af Jones »

Købt ved mrutzek i Tyskland. Den bruger kun 2,5w. Tjek google...


o_O
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af TOSTRA »

Jeg fandt det manometer her på ebay:
http://www.ebay.com/itm/Aquarium-CO2-Re ... 417fc73299" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror i, at det er noget bras, eller vil det fungere fint nok? De skriver jo "Industrial-grade Precision Needle Valve". Jeg ved godt, at det er salgsgas, men alligevel. Jeg er tit blevet meget imponeret over kvaliteten af alt det Hongkong-bras, man kan købe for ingen penge...


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af Carsten »

TOSTRA skrev:Jeg fandt det manometer her på ebay:
http://www.ebay.com/itm/Aquarium-CO2-Re ... 417fc73299" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror i, at det er noget bras, eller vil det fungere fint nok? De skriver jo "Industrial-grade Precision Needle Valve". Jeg ved godt, at det er salgsgas, men alligevel. Jeg er tit blevet meget imponeret over kvaliteten af alt det Hongkong-bras, man kan købe for ingen penge...
Jeg ser ingen grund til at det ikke skulle fungere.
Men jeg har købt sådan en co2 fordeler til noget ferskvand for et par år siden, og mage til bras skulle jeg da lede længe efter


Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af TOSTRA »

Jo, men det kunne jo være, at der var nogen med gode/dårlige erfaringer med sådan nogle, så jeg ville da lige høre.
Hvad var det for en, du købte? Du siger "fordeler", er det il at styre mængden af CO2 til to forskellige slanger eller?
Og hvordan var det noget bras? Var den upræcis?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af Carsten »

TOSTRA skrev:Jo, men det kunne jo være, at der var nogen med gode/dårlige erfaringer med sådan nogle, så jeg ville da lige høre.
Hvad var det for en, du købte? Du siger "fordeler", er det il at styre mængden af CO2 til to forskellige slanger eller?
Og hvordan var det noget bras? Var den upræcis?
Det var en fordele der skulle kunne fordele co2 i 3 grene. Den var piv utæt viste det sig og meget svær at justere korrekt.


Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af TOSTRA »

Ok, ja utæt skal den jo ikke være...
Men jeg tror nu, at jeg prøver at købe den og se, hvad der sker. Hvis det er noget skidt, kan jeg jo returnere den.


Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af hellfish »

Forstår simpelthen ikke hvad du vil med en kalkreaktor på 10l ??

Hvorfor ikke bruge pengene på en doseringsmaskine istedet?


Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af TOSTRA »

Jeg har hørt mange gode historier om kalkreaktorer, og også at de fleste er rigtig glade for at være gået fra doseringsmaskine til kalkreaktor. Og når det nu koster næsten det samme, hvorfor så ikke gå efter det bedste?
Og så er der jo også det med, at det er sjovt at have lavet tingene selv. Jeg gik på et tidspunkt og rodede med planer o en DIY doseringsmaskine, men jeg syntes aldrig, at det blev rigtig godt.
En kalkreaktor er til gengæld ikke så forfærdeligt svær at lave rigtigt, synes jeg. Der er selvfølgelig små problemer i konstruktionen, som nu er løst, men doseringsmaskinen lignede i mit hoved lidt et halvhjertet forsøg på at spare penge, og det virkede ikke optimalt...


Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af AndersGS »

Carsten skrev:
TOSTRA skrev:Jeg fandt det manometer her på ebay:
http://www.ebay.com/itm/Aquarium-CO2-Re ... 417fc73299" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror i, at det er noget bras, eller vil det fungere fint nok? De skriver jo "Industrial-grade Precision Needle Valve". Jeg ved godt, at det er salgsgas, men alligevel. Jeg er tit blevet meget imponeret over kvaliteten af alt det Hongkong-bras, man kan købe for ingen penge...
Jeg ser ingen grund til at det ikke skulle fungere.
Men jeg har købt sådan en co2 fordeler til noget ferskvand for et par år siden, og mage til bras skulle jeg da lede længe efter
Enig

Har også lige købt den netop til kalkreaktor, men den er (for) billigt lavet og utæt.

Noget helt andet er at der skal være et vist flow i en kalkreaktor for den kan virke ordenligt. Det mikroskopiske forbrug du kan banke op i et 10 L vil aldrig nogensinde komme til at fungerer. Drop tanken, det er spild af tid og penge.


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af Jones »

Vil lige slå et slag for alle de fine doseringsmaskiner der findes :) http://www.nano-reef.com/topic/233847-5 ... ated-pico/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det akvarie er så tæske fedt. Jeg er sikker på at du kan gøre det samme hvis du får en doseringsmaskine på og ellers sørger for at vedligeholde. Ellers er der også dette link. http://www.nanoreefblog.com/features/pi ... ef-biology" onclick="window.open(this.href);return false;


o_O
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af TOSTRA »

AndersGS skrev:
Carsten skrev:
TOSTRA skrev:Jeg fandt det manometer her på ebay:
http://www.ebay.com/itm/Aquarium-CO2-Re ... 417fc73299" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror i, at det er noget bras, eller vil det fungere fint nok? De skriver jo "Industrial-grade Precision Needle Valve". Jeg ved godt, at det er salgsgas, men alligevel. Jeg er tit blevet meget imponeret over kvaliteten af alt det Hongkong-bras, man kan købe for ingen penge...
Jeg ser ingen grund til at det ikke skulle fungere.
Men jeg har købt sådan en co2 fordeler til noget ferskvand for et par år siden, og mage til bras skulle jeg da lede længe efter
Enig

Har også lige købt den netop til kalkreaktor, men den er (for) billigt lavet og utæt.

Noget helt andet er at der skal være et vist flow i en kalkreaktor for den kan virke ordenligt. Det mikroskopiske forbrug du kan banke op i et 10 L vil aldrig nogensinde komme til at fungerer. Drop tanken, det er spild af tid og penge.
Har du købt lige den vare, jeg linker til?

Hvor skal der være flow? inden i reaktoren eller fra akvariet og ind i den?
Det bliver jo en lille reaktor, når nu forbruget er så småt. Jeg kan ikke rigtig se, hvorfor man ikke skulle kunne lave en minireaktor? De fleste ting kan da laves i miniformat, synes jeg :-)


Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af TOSTRA »

Jones, det er ikke lige min stil, men ellers et meget fint akvarie! Især enkelte koraller. Jeg har en svaghed for blå og pink koraller, og dem er der jo nogle stykker af :-)


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af pederrevnørd »

Drop dog alle de ideer om kalkreaktor til den lille balje.

Bedste og billigste metode efter min overbevisning er 25-30% ugentlige vandskifte. 2 liter om ugen burde være til at klare :-)

Og som andre har skrevet til dig før, så hold simple ting som Zoa, og miniature fisk, og en reje.

Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af AndersGS »

TOSTRA skrev:
AndersGS skrev:
Carsten skrev:
TOSTRA skrev:Jeg fandt det manometer her på ebay:
http://www.ebay.com/itm/Aquarium-CO2-Re ... 417fc73299" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror i, at det er noget bras, eller vil det fungere fint nok? De skriver jo "Industrial-grade Precision Needle Valve". Jeg ved godt, at det er salgsgas, men alligevel. Jeg er tit blevet meget imponeret over kvaliteten af alt det Hongkong-bras, man kan købe for ingen penge...
Jeg ser ingen grund til at det ikke skulle fungere.
Men jeg har købt sådan en co2 fordeler til noget ferskvand for et par år siden, og mage til bras skulle jeg da lede længe efter
Enig

Har også lige købt den netop til kalkreaktor, men den er (for) billigt lavet og utæt.

Noget helt andet er at der skal være et vist flow i en kalkreaktor for den kan virke ordenligt. Det mikroskopiske forbrug du kan banke op i et 10 L vil aldrig nogensinde komme til at fungerer. Drop tanken, det er spild af tid og penge.
Har du købt lige den vare, jeg linker til?

Hvor skal der være flow? inden i reaktoren eller fra akvariet og ind i den?
Det bliver jo en lille reaktor, når nu forbruget er så småt. Jeg kan ikke rigtig se, hvorfor man ikke skulle kunne lave en minireaktor? De fleste ting kan da laves i miniformat, synes jeg :-)
Jep præcis den.

Giv det da et forsøg! :GO


Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af Thue »

Hvor er den utæt henne Anders. Syntes da at der er andre som før har anbefalet lige præsis den regulator til CO2


Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af AndersGS »

Thue skrev:Hvor er den utæt henne Anders. Syntes da at der er andre som før har anbefalet lige præsis den regulator til CO2
Den kan ikke holde trykket, så om det er selve manometeret, reduktionsventilen eller magnetventilen skal jeg lade være usagt.


Christian JS
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 61
Tilmeldt: man 11. aug 2014 22:14
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2010

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af Christian JS »

Jeg synes det er dejligt at du går en anden vej, end den mest almindelige.
Jeg må give Pederrevnørd og aqndre ret, det er helt sikkert nemmere at skifte et par liter om ugen, end kalkreaktor osv., men det lyder som om du er ligesom mig, det handler ikke nødvendigvis om hvor nemt det er, men om at skabe noget, og gerne noget andre ikke har lavet før, har jeg lidt ret?

Da jeg levede mit cylinderakvarie (Syltekrukken) fik jeg at vide at det var en knap så god idé, og i sidste ende havde folk ret, men det var sjovt at prøve! (og alle fisk havde det fint!)

Mht. picokalkreaktor, så har jeg et par idéer til CO2'en, hvis det skal være pico, så er der CO2 i ciffonpatroner, men jeg ville overveje en sodastreamflaske, billig i indkøb, nem at bytte! Der er vist ikke nogen reduktionsventil i selve sodastreammaskinen, den bøvser bare over, så det er lidt af et problem, men må kunne løses. Jeg kiggede lige på Ebay, og der er en del ventiler osv. til Sodastream... Ellers kan man kigge på Paintball, de bruger også CO2, og jeg så lige en ventil til at sætte en paintballtank i en Sodastreammaskine, så der er muligheder...
Når du har reduceret trykket, kan du finde myriader af elektriske pneumatiskventiler på Ebay, både 12 - 24 og 230V, så det MÅ være muligt... Selve styringen aner jeg intet om...

Men all in all, det er når folk prøver noget nyt, at vi lærer, ofte at det ikke var den vej vi alle skulle, men en gang i mellem skabes der ny viden, som vi alle får glæde af, så thumbs up herfra, bliv endelig ved, jeg er sikker på at du får det til at lykkes!


Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af TOSTRA »

Desværre Peder, jeg vil gerne have mulighed for at tage på ferie og droppe vandskift i nogle uger.
Det er væltet for mange gange for mig i ferierne til, at jeg tør at gøre det sådan. Jeg vil jo gerne have nogle sarte koraller og ikke kun Zoas osv.

Anders, den kan ikke klare trykket, siger du?
Jeg skal kun have en lille flaske, er der så lige så meget tryk på?

Christian, du har rigtig meget ret :-)
Jeg har fundet en 500g JBL flaske til 300,- hos en bruger på AS, så jeg tror, at jeg køber den.
Så må jeg finde et manometer et sted. Der skal jo virkelig præcision til her, så jeg vil gerne tage en af de lidt mere sikre løsninger.
Jeg tror næsten ikke, at man kan styre en sodastreamflaske præcist nok, så det tør jeg ikke rigtig.
Men jeg kigger da lige på det alligevel :-)


Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af AndersGS »

TOSTRA skrev:Desværre Peder, jeg vil gerne have mulighed for at tage på ferie og droppe vandskift i nogle uger.
Det er væltet for mange gange for mig i ferierne til, at jeg tør at gøre det sådan. Jeg vil jo gerne have nogle sarte koraller og ikke kun Zoas osv.

Anders, den kan ikke klare trykket, siger du?
Jeg skal kun have en lille flaske, er der så lige så meget tryk på?

Christian, du har rigtig meget ret :-)
Jeg har fundet en 500g JBL flaske til 300,- hos en bruger på AS, så jeg tror, at jeg køber den.
Så må jeg finde et manometer et sted. Der skal jo virkelig præcision til her, så jeg vil gerne tage en af de lidt mere sikre løsninger.
Jeg tror næsten ikke, at man kan styre en sodastreamflaske præcist nok, så det tør jeg ikke rigtig.
Men jeg kigger da lige på det alligevel :-)
Nej det jeg siger er at det er noget billigt lort.


Christian JS
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 61
Tilmeldt: man 11. aug 2014 22:14
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2010

Re: Tostra's 10 liters DIY Pico

Indlæg af Christian JS »

En trykflaske er en trykflaske, det er ikke den der skal styre hverken tryk eller mængde, den er bare tanken man køber CO2'en i, så at bruge en fra Sodastream er ikke et problem i den henseende.


Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"