"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Jonas Nuvo Nano 8

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
Besvar
Jonas92
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:14
12
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2007

Jonas Nuvo Nano 8

Indlæg af Jonas92 »

Hej alle.
Endelig føler jeg at baljen er ved at falde nogenlunde på plads, og ved at se nogenlunde præsentabel ud. Derfor får i hermed nogle billeder af hvordan baljen ser ud lige pt. Det skal dog siges at den ikke er helt færdig endnu, der skal tilføres lidt flere farverige koraller med tiden. For som sagt er tålmodighed en dyd indenfor saltvand, så det kommer til at tage den tid det nu tager. Jeg modtager gerne forslag til forbedringer og jeres generelle vurdering af akvariet. :)
Dog først en kort beskrivelse af akvariet:
Nuvo nano 8 gallon: dvs. ca. 31 liters akvarium med overløb til indbygget filterkammer bagved.
Filterkammeret består af Nuvos egen skummer, filtermateriale samt LS og Rowaphos.
Derudover er der tilsat ekstra nano pumpe, og lyset består af det oprindelige LED panel.
Beboere er pt.
1 stk. Amphiprion ocellaris
1 stk. Pictichromis porphyrea
2 stk. Turbo castenea
2 stk. Turbo fluctuosa

Koraller:
Acropora
Euphyllia
Acanthastrea
Zoanthus
Ricordea
Briareum

I fremtiden kunne jeg godt overveje at opgradere lyset, hvis jeg finder en økonomisk fornuftig løsning på dette, og så muligvis anskaffe mig en symbiose par af gobi og reje, hvis jeg føler pladsen er der til det.

Mvh: Jonas :-)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Jonas Nuvo Nano 8

Indlæg af Ryom »

Ser da godt ud.
Den Pictichromis porphyrea ser godt nok fin ud. Hvordan er temperamentet på sådan en fætter?


Jonas92
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:14
12
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2007

Re: Jonas Nuvo Nano 8

Indlæg af Jonas92 »

Jeg har faktisk ikke oplevet nogle problemer, den går fint sammen med klovnfisken, rører heller ikke korallerne. De kan nemlig godt have tendens til at være territorial, men det har jeg slet ikke oplevet. :)


Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"