"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

54 liter nano - 60 liter sump - LPS og softies

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
Besvar
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

Aha! Ja, den oplysning passer i hvert fald godt med hvad jeg har oplevet.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af Jones »

Spændende læsning. Jeg har også mange alger i mit lille nano for tiden og mine koraller vokser hurtigere end jeg troede muligt. Især mine digitata'er. Jeg vil, som du, have en sump sat under :) Det er ellers et dejligt lille akvarie du har kørende. Har du overvejet muligheden for en musling i et nano? Jeg vil forsøge mig når sumpen er sat på. Overvejer også en doseringsmaskine for mere stabilitet. Respekt for de små akvarier :D
o_O
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

Jones skrev:Spændende læsning. Jeg har også mange alger i mit lille nano for tiden og mine koraller vokser hurtigere end jeg troede muligt. Især mine digitata'er. Jeg vil, som du, have en sump sat under :) Det er ellers et dejligt lille akvarie du har kørende. Har du overvejet muligheden for en musling i et nano? Jeg vil forsøge mig når sumpen er sat på. Overvejer også en doseringsmaskine for mere stabilitet. Respekt for de små akvarier :D
Ja, der var sjovt nok også en overgang hvor mine digitataer virkelig voksede hurtigt. Til gengæld kneb det gevaldigt med farverne. Det var så da jeg begyndte at arbejde på at få dem frem at algerne begyndte at komme. Træd varsomt! ;)
Tanken om en musling har strejfet mig, men det bliver ikke noget jeg kaster mig ud i. Der er flere grunde. For det første er jeg ikke 100% på om jeg har lyset til det. For det andet er mine værdier ikke stabile nok. For det tredje (og det er en vigtig grund) har jeg ikke nogen steder, hvor det er oplagt at den kunne få plads. Og for fjerde har der været en tendens til, at findes der et skadedyr, der går på det jeg kommer i akvariet, så får jeg dem også - jeg er simpelthen sikker på at der ville komme pyramidesnegle med det samme. Og da jeg ikke har plads til en gylte, er det et betydeligt problem ;)
Men jeg ved at det kan lade sig gøre. Der er på nano-reef.com et par vældig fine akvarier med muslinger der trives.
Som jeg skrev ovenfor er mit mål med akvariet dog blevet det, at jeg hellere vil have nogle overkommelige koraller og forsøge at få dem til at stå flot, end at jeg vil bøvle med en hel masse svære sager. Det kan blive når jeg er færdig med at studere og får råd til et større akvarie med lidt mere albuerum :beer:
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

Er der i grunden nogen der ved hvordan det forholder sig med forskellige typer duncans?
Jeg har selv sådan en herBilledeDSC_4905 by jonas_sandager, on Flickr
Men det virker til at der også er en blå type, der også virker til at være større i polypstørrelsen. Er der tale om samme type, eller er det to forskellifge?
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

Så kører ATS'en og den er så småt begyndt at give grønne alger. Det bliver spændende at se om den kan gøre en forskel :)
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af dyne »

:GO
jonas _sandager skrev:Så kører ATS'en og den er så småt begyndt at give grønne alger. Det bliver spændende at se om den kan gøre en forskel :)
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
11
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af TOSTRA »

Hos mig gør AtTS'en ingen synlig forskel, før man slukker den. Så kan man se på den følgende algeeksplosion, at den nok alligevel gør en forskel :-)
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

Det har den heller ikke gjort her. Algerne vokser stadig upåklageligt i DT.
Jeg har pilet den ud igen og fortsætter med RowaPhos
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af dyne »

Nej nej Jonas giv den tid det tager lang tid før den køre helt som den skal
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

dyne skrev:Nej nej Jonas giv den tid det tager lang tid før den køre helt som den skal
Du har jo helt ret, Dyne. Dog var setupet ikke helt tilfredsstillende i første omgang, så jeg vil satse på at få sat fosfatfilteret på igen. Indtil videre har jeg ikke fået nosset mig sammen til at gøre noget alvorligt ved akvariet, men det er lige som om lysten er ved at vende tilbage, som efteråret nærmer sig :)

Jeg tog den store tur med algefjerningen i går, og fjernede ved ca en knytnæve fuld, når det var godt klemt sammen. En hel del for sådan et lille akvarie. Desværre kan jeg se at jeg har ret mange bobbelalger, så jeg skal nok have fundet mig en krabbe til at tage dem. Desuden tror jeg også at jeg vil have mig et tuxedo urchin. De er så fine, og skulle jo være gode til at gnaske alger.

Hvem ved, måske hvis entusiasmen fortsætter, ender det måske med at jeg også får målt værdier. De skal nok være 'spændende' læsning, med alle de vandskift jeg har sprunget over, og så lidt pasning akvariet har fået.

Jeg kan ikke lige huske om jeg har skrevet det før i tråden, men min plan er at gå helt over til LPS og bløde, da jeg simpelthen ikke kan få tid til så megen opmærksomhed som SPS'erne kræver. Desværre, men heldigvis er der jo stadig mange flotte ting at stoppe i akvariet.

Fiskene har det heldigvis rigtig fint, ser det ud til. Klovnen er begyndt at hoste min sarcophyton og kardinalen er ved at være så stor at den må sendes videre til én med et større akvarie

Klovnen hygger i sit 'hjem'
BilledeDSC_7884 by jonas_sandager, on Flickr
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af palamo123 »

Tuxedo vil helt klart gnaske algerne. Den jeg har er vel efterhånden 2,5 år gammel.
Eneste ulempe ved den er, at den vælter alt omkring sig, hvis tingene ikke er sat ordentligt fast.
En lille klumpe dumpe :-)
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af FEM64 »

Hej Jonas

Skal du have en ny Kardinal eller 3, så har jeg dem gående. Vi bytter bare. Jeg kunne godt bruge et par i DT og de 3 unger er for små endnu til det. Skal vi bytte lidt SPS til LPS er jeg også klar på det. Jeg har lidt forskelligt at gøre med. :y

Vi skal vel også have knipset nogle billeder af mit setup engang?

VH Flemming
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af FEM64 »

Er din sarcophyton så hvid som på billederne, så har jeg en meget kraftig grøn som jeg har planer om at fragge. Der kunne nemt blive en til dig. Har også Pavona Cactus og Sinularia fragt klar....
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

palamo123 skrev:Tuxedo vil helt klart gnaske algerne. Den jeg har er vel efterhånden 2,5 år gammel.
Eneste ulempe ved den er, at den vælter alt omkring sig, hvis tingene ikke er sat ordentligt fast.
En lille klumpe dumpe :-)
Jep. Kan godt forestille mig at de kræver at alt er surret godt fast til stenene. Men jeg tror jeg løber risikoen. Hvis jeg da ellers kan finde et. Syntes jeg har set dem hos Dyrehandleren en gang. Der må jeg ned ved lejlighed :)
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

FEM64 skrev:Hej Jonas

Skal du have en ny Kardinal eller 3, så har jeg dem gående. Vi bytter bare. Jeg kunne godt bruge et par i DT og de 3 unger er for små endnu til det. Skal vi bytte lidt SPS til LPS er jeg også klar på det. Jeg har lidt forskelligt at gøre med. :y

Vi skal vel også have knipset nogle billeder af mit setup engang?

VH Flemming
FEM64 skrev:Er din sarcophyton så hvid som på billederne, så har jeg en meget kraftig grøn som jeg har planer om at fragge. Der kunne nemt blive en til dig. Har også Pavona Cactus og Sinularia fragt klar....
Hej Flemming.
Ja, det kunne da godt være vi bare skulle lave et bytte. Jeg vil i hvert fald nok mene at den der går her er stor nok til at komme sammen med andre fisk, og den savner vist snart lidt mere plads. Jeg tror dog hellere jeg må holde mig til en enkelt af dine, så de ikke vokser ud af tanken for hurtigt :)

Hvis du ikke har skaffet pink hystrix endnu, kom jeg til at knække et pænt stykke af ved algeoprydningen. Ellers har jeg mest meget sløje SPS minifrags, der er mere hvide end farvede. Jeg vil nødigt have noget i retur for dem, men du må gerne få dem af dem, du tror du kan få på benene igen. Der er lidt montipora og vist også lidt seriatopora, så vidt jeg husker. Ud over det, kan jeg nok også lave lidt små frags af nogle zoaer. LPS har jeg ikke meget at bytte med, desværre. Nåh ja, så har jeg også en fin, meget grøn sinularia, hvis det var noget?
Sarcophytonen er ikke helt den farve den har på billedet. Den er mere neon-turkis, hvis det giver nogen mening. Men det er mega svært at fange den farve på billeder, desværre. Jeg vil dog gerne bytte til en grøn også. Den kunne der nok blive plads til et eller andet sted :)

Og til sidst. JO! Det skal vi da. Jeg har lige en bryllupsfest nu på lørdag, som jeg skal have "overstået", men så skal jeg da have pakket fototasken og komme på besøg. Vi må lige tage den pr. pb :)
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af Wiinberg »

jonas _sandager skrev:
palamo123 skrev:Tuxedo vil helt klart gnaske algerne. Den jeg har er vel efterhånden 2,5 år gammel.
Eneste ulempe ved den er, at den vælter alt omkring sig, hvis tingene ikke er sat ordentligt fast.
En lille klumpe dumpe :-)
Jep. Kan godt forestille mig at de kræver at alt er surret godt fast til stenene. Men jeg tror jeg løber risikoen. Hvis jeg da ellers kan finde et. Syntes jeg har set dem hos Dyrehandleren en gang. Der må jeg ned ved lejlighed :)
Dyrehandleren har nogle gående pt, navnet passer godt nok ikke med det der tidligere er nævnt i forskellige tråde (globulus), men de ligner på en prik.
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

Super. Så skal jeg jo derned et smut :)
Tak for info
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

Caulastrea og brune håralger
BilledeDSC_7898 by jonas_sandager, on Flickr
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

I går kom jeg endelig et smut ned til dyrehhandleren og fik købt en tuxedo urchin. Den tager allerede for sig af algerne. Endvidere blev der købt noget nyt GFO til reaktoren, så nu er der måske håb for at komme af med lidt af alt det grønne.
Dog kom jeg - af egen fri vilje! - selv lidt grønt i baljen, også. En GSP, blev det til
BilledeDSC_8490 by jonas_sandager, on Flickr
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af palamo123 »

Godt med en update........ Nu rykker vi. Efterårets komme ;-)
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

Hehe. Præcis ;) Øjeblikket før jeg læste din besked kiggede jeg på min kone og fortalte he de at NU var saltcandsgejsten tilbage. Sjovt nok kom den lige efter jeg havde købt lidt nyt til akvariet. Mon der er en sammenhæng der? ;)
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af Jones »

Hej Jonas. Jeg overvejer noget bølgefunktion i form af den mindste jebao pumpe, men ved ikke hvor meget plads det kræver mellem vandspejl og kant. Jeg har ikke så meget at gøre godt med, så ville lige høre dig hvordan du undgår vand på gulvet. For mig at se står dit vandspejl også ca 3 cm under kanten af akvariet?
o_O
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

Jeg har slet ikke problemer med at det skvulper over, og der er vel ca 1,5-2 cm fra vandspejl til akvariekant. Dette gælder dog kun så længe jeg kører i 'else' mode, hvor den giver et turbulent flow. Skifter jeg til en af de mere regulære bølgeprogrammer, kan jeg nemt få det til at gå over kanten. Men det er ikke noget problem, for den turbulente funktion fungerer helt efter hensiigten for mig :)
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af Jones »

Og du kører fortsat med wp10?
o_O
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

Ja, det gør jeg og det er jeg godt tilfreds med. Den kører på fuld skrue, og det vil jeg mene er passende til et 54 liters.
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af Wiinberg »

Godt og høre gejsten er tilbage :GO Kan du se nogen tydelig effekt af tuxedoen? Den jeg fik deroppe synes jeg nemlig stadig ikke er særlig effektiv.
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

Ja, i løbet af de sidste par dage har jeg virkelig mærket hvordan ideerne til hvad der skal ske med akvariet er kommet tilbage, og jeg har nu en ret klar og simpel plan. Om et par måneder er der forhåbentlig styr på alger og vækst igen :)

Den overlevede desværre ikke længe. Jeg er bange for at jeg ikke fik afklimatiseret den godt nok... Men på de par dage den fik til at græsse, må jeg sige at jeg var imponeret. Der hvor den satte sig, efterlod den stort set hvide pletter på stenene. Underligt hvis dins indsats ikke kan ses...
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af Wiinberg »

Det var da ærgeligt, men du er ikke den eneste der har mistet tuxedo derfra. De er åbenbart sarte med afklimatisering.. De skal nok behandles ligesom rejer :) Ja jeg synes godt nok også det er besynderligt, for den bevæger sig fint rundt i hele baljen, men kan ikke rigtig se nogle hvide spor :rolleyes: Jeg gav den faktisk bare 20 minutter i en skål, med en sjat vand fra baljen 3-4 gange og så over i. Måske den er blevet hjerneskadet :hehe:
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

Jeg gjorde det på samme måde, og læste mig først bagefter frem til at den skulle have været drypafklimatiseret :rolleyes:
Men min reagerede stort set modsat. Den fór rundt og åd helt vildt. Tror jeg havde set den smide en afførringssky 3 gange i løbet af den første dag :K

Men jeg havde den jo som sagt kun i et par dage, så jeg kan jo heller ikke sige om det var dens generelle effektivitet, eller bare nyhedsverdien der viste sig...

Håber der kommer mere gang i din :h
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: 54 liter nano - 60 liter sump - når bølgerne går højt

Indlæg af jonas _sandager »

I går var jeg forbi KasperT for at købe et par nye skiver. Blandt andet den herBilledeDSC_9083 by jonas_sandager, on Flickr
Jeg glæder mig godt nok til at de er faldet helt på plads, for de pynter rigtig meget. Jeg har en lille plan om at gøre den ene ende af akvariet til en lille samling af fede skiver, så der kommer til at være zoas i den ene ende og skiver i den anden. Nu er det første skridt i hvert fald taget for at det bliver til noget.

Det er i øvrigt rigtig fedt at have fået gang i udviklingen i akvariet igen. Der er stadig lang vej til at det hele står flot igen, men med små skridt går det i den rigtige retning :)
Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"