"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af AndersGS »

Macdoo skrev:Hvilke firma har du købt levende fra?
http://www.meeresaquaristik.de/
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Bingocaller »

Thanks anderS
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Bingocaller »

Så lykkedes det endeligt at få bekræftet at de spiser.

Har fodret med levende artemia i et stykke tid - kom artemia i og det var næsten væk næste morgen. Men så aldrigt sprutterne spise.

Igår fik jeg en masse forskelligt levende foder hjem fra tyskland. Ned kom lidt mysis og så gik jagten sgu ind.

Så ihvertfald 3 ud af de 7 der er tilbage spise. Det ser fedt ud!

De sniger sig ind på byttet og pludseligt fyrer de deres 2 lange arme af! Og hvis byttet ikke lige står perfekt vil de hellere starte jagten forfra. Og det her er altså sprutter der stadigt ikke er større end en lillefingernegl!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Marco R »

Bingocaller skrev:Så lykkedes det endeligt at få bekræftet at de spiser.

Har fodret med levende artemia i et stykke tid - kom artemia i og det var næsten væk næste morgen. Men så aldrigt sprutterne spise.

Igår fik jeg en masse forskelligt levende foder hjem fra tyskland. Ned kom lidt mysis og så gik jagten sgu ind.

Så ihvertfald 3 ud af de 7 der er tilbage spise. Det ser fedt ud!

De sniger sig ind på byttet og pludseligt fyrer de deres 2 lange arme af! Og hvis byttet ikke lige står perfekt vil de hellere starte jagten forfra. Og det her er altså sprutter der stadigt ikke er større end en lillefingernegl!
Tillykke med at de spiser :W

Det lyder fedt - hvad med en lille video af dem, når de spiser? :sneaky2:
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Bingocaller »

Ja jeg skal prøve at se om jeg kan optage noget i næste uge når næste levering levende kommer
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Marco R »

Bingocaller skrev:Ja jeg skal prøve at se om jeg kan optage noget i næste uge når næste levering levende kommer
Super håber jeg, at du kan :happy:
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Bingocaller »

Roede lige med slangen der fodre med frisk vand - og det kunne den ene sprutte sgu ikke lide så den inkede lige ;)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af wondersurfer »

Bingocaller skrev:Roede lige med slangen der fodre med frisk vand - og det kunne den ene sprutte sgu ikke lide så den inkede lige ;)

hvilke betydning for vandet har det ? ja det bliver lidt sort hehe men vandværdigerne
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Bingocaller »

Har ingen anelse hvad der sker med værdierne - men der kommer godt nok meget sovs ud af dem!

Pt er der 4 tilbage.

1 er sluppet ud i tanken - den ser jeg om natten og ser sund ud.
3 er tilbage i nettet - 2 ser store og stærke ud mens den sidste hænger lidt med mulen.

Det er jo en helt ny verden ! De er meget skrøbelige tror jeg og kræver foder men ikke for meget konstant.

Jeg har ugentlig levering fra Tyskland med mysis kørende - så håber det kan holde dem kørende. I mellemtiden får de mysis for at holde dem kørende med en lille bitte smule næring.
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af crazy seahorse »

Bingocaller skrev:Har ingen anelse hvad der sker med værdierne - men der kommer godt nok meget sovs ud af dem!

Pt er der 4 tilbage.

1 er sluppet ud i tanken - den ser jeg om natten og ser sund ud.
3 er tilbage i nettet - 2 ser store og stærke ud mens den sidste hænger lidt med mulen.

Det er jo en helt ny verden ! De er meget skrøbelige tror jeg og kræver foder men ikke for meget konstant.

Jeg har ugentlig levering fra Tyskland med mysis kørende - så håber det kan holde dem kørende. I mellemtiden får de mysis for at holde dem kørende med en lille bitte smule næring.
Hvis du får flere mysis end du kan bruge på en gang, så skulle du kunne fodre dem med nyklækkede artemia.
De nyklækkede artemia vil sikkert også kunne tilføre lidt næring til mysiserne, så du så at sige beriger dem lidt.

Det lyder da fantastisk at den ene svømmer rundt og er "på"

Fortsat held og lykke :GO

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Bingocaller »

Ahh god råd! Jeg håber fandme det lykkedes

Jeg kan bare ikke forstå at hvis man fodre artemia til søheste som foder - men man kan ikke bruge det til sprutter ?

Men alle internationalt siger nej - at der ikke er nok næring i? Jeg fodre nok med 10-15 artemia om aftenen for det er hvad jeg har - og det er stor set væk næste morgen. Om det så er død og forsvundet - eller spist ved jeg dog ikke
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af crazy seahorse »

Bingocaller skrev:Ahh god råd! Jeg håber fandme det lykkedes

Jeg kan bare ikke forstå at hvis man fodre artemia til søheste som foder - men man kan ikke bruge det til sprutter ?

Men alle internationalt siger nej - at der ikke er nok næring i? Jeg fodre nok med 10-15 artemia om aftenen for det er hvad jeg har - og det er stor set væk næste morgen. Om det så er død og forsvundet - eller spist ved jeg dog ikke
Du mener at der ikke er nok næring i artemia? Sådan forstår jeg dig.

Det er sådan set rigtigt ud fra hvad jeg har hørt. Man bruger jo også som regel kun de nyklækkede som foder til nyklækkede unger.
De nyklækkede er gode nok. De har sikkert noget næring med sig. Man begynder også først at berige efter ca. 16 timer siger de vise.
Men det de har med sig bliver jo opbrugt. Hvis ikke de får noget at leve af så kan de jo heller ikke give noget videre. Derfor skal de beriges.

Det kan du gøre med spirulina og eller gær, men nok snarest det første. Du kan også købe noget berigning, sandsynligvis der hvor du får dine levende mysis fra.
De artemiaer som du køber hos Neonfisken. Hvis du kigger på posen, så står der rent faktisk, at de er enriched altså beriget.
Det opbruger de jo når de ligger i posen. Min teori er at det er derfor at du ikke kan holde dem mere end en lille uge. De dør af sult, de døde forurener vandet og så dør hele molevitten.

Jeg var ude hos en dreven opdrætter jeg kender i forgårs. Han gav mig nogle yderst brugbare råd omkring det at få artemiaer til at vokse og yngle.
Jeg vil teste det nu her. Han havde haft op til 20 generationer i et gammeldags akkumulatorglas. Det skulle være pærelet at få dem til at vokse.
Men det kræver lidt foder og det er spirulina.
Det samme gælder vel for mysis. De løber jo også tør for energi, hvis ikke man tilfører dem noget.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Gino »

Det er et rigtigt sjovt projekt at følge! Thumbs up Bingocaller;-)

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 551
Tilmeldt: søn 6. dec 2009 20:50
14
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2012

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af permadsen12 »

Hvad nyt ?

:smart:

Og lige et tillægsspørgsmål til dit levende foder :y

Når jeg går ind og bestiller et "zooplankton multipack" til 19.99 £, så koster det 27.56 £ i forsendelse. Hvordan har du klaret det ? :dizzy:
med venlig hilsen

per madsen

salt fordi ikke alt behøver være surt
Brugeravatar
FrederikNørgaard
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 303
Tilmeldt: man 22. mar 2010 19:30
14
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 7000 Fredericia

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af FrederikNørgaard »

Det er sgu klasse det der Bingo! Da jeg sidst rodede med det, det kunne man kun skaffe Sepia officinalis ved Dejong.

Jeg krydser så meget fingre for dig!
Mvh Frederik B Nørgaard
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Bingocaller »

De er krop umulige at få til at spise bare nogenlunde. Jeg har en tilbage og det er den der er sluppet ud i akvariet.

Den lever af alle de gode ting der er i mine sten - den er tyk og fed og jager hele natten.

Planen er at starte en ny omgang op når jeg får taget mig sammen til at bestille en omgang nye æg - og så lade dem klække direkte i tanken og så lade dem gå på jagt selv istedet for at prøve at fodre dem
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Nicki Henriksen »

Hvor stor er den sidste blevet? Kan den fotograferes? :)
DanielXavier
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 822
Tilmeldt: tirs 18. aug 2009 18:56
14
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Ballerup

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af DanielXavier »

:W
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Bingocaller »

Den er på størrelse med spidsen af en lille finger - kommer fint frem om natten og sidder på sin sten og stener - skal prøve at tage et billed :)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Nicki Henriksen »

how goes?

kører det lille her stadig?

mvh
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Bingocaller »

Desværre ikke.

Tanken er lukket ned og solgt til Allan som fragtank.

Det er simpelthen for svært at holde de små i live i sådan en lille tank når man ikke har fast adgang til føde til dem.

Den eneste der overlevede var den der smuttede ud af det net der gik i tanken og gik og guffede af hvad den kunne finde af levende i stenene.

Derfor er planen at starte et nyt kuld op - men denne gang i hovedtanken som er blevet ryddet for fisk undtaget algeædere.

Jeg smider simpelthen et net ned i med æggene for at de ikke skal svine når de klækker - og når de så klækker kan se selv svæmme ud og gå på jagt - og så ser jeg dem forhåbentligt et par uger efter når de er blevet tykke og fede. Nu jeg ikke har nogen fisk er mine sten sygt levende - specielt om natten hvor alt kribler og kravler - så der burde være en masse de kan spise indtil de bliver store nok til fjordrejer :)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Nicki Henriksen »

det lyder da spændende, hvad skete der så med den sidste er den smidt i hovedtanken? el?

skal vi ikke have nogle billeder af dit RSM i den anden tråd så :)
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Bingocaller »

Jeg har desværre ikke set den i et stykke tid - men har så heller ikke været på jagt med lygten.

Pt er hovedtanken ikke noget at prale af - sidder stadigt og venter på min nye 6 kanals doseringsmaskine og har haft for travlt til at måle veje og dosere - så FUCK post dk og alt dere lort - har kan Tobias nok også skrive med under!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Moente »

Bingocaller skrev:FUCK post dk og alt dere lort - har kan Tobias nok også skrive med under!
De er til at brække sig over :devilish:
Mvh Tobias
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Nicki Henriksen »

Har de gribe snuppet jeres maskiner i tolden?
Har lige send en pakke til Norge, det plejer være et helved, men den var sku allerede fremme idag blev sendt fredag, så nogle gange går det godt :)
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Bingocaller »

Syntes denne fortjener en ordenligt slutning.

Den sidste der var tilbage røg i min store tank - her så jeg den i et par dage og så var den pist væk. Meget underligt.

Jeg besluttede at lægge tanken om og solgte bla. alle sten. Det eneste der var tilbage var fisk og sten.

Jeg fik stenene solgt og køber kom for at hente det hele - så vi begyndte at tømme tanken - og hvad fanden kom der svømmende der! Det gjorde sprutten sgu! Nu på størrelse med en blomme!

Hvad den havde levet af og hvor må guderne sgu vide! Nu var gode råd jo dyre - for havde jo ikke lige planlagt at skulle passe den skidderik - så frem med en bedroller og vand og pumpe etc i.

Her gik sprutten i et par dage - indtil den røg i pumpen - shit jeg havde dårlig samvittighed! Men det var så enden på det projekt.

Til info er de æg man køber som Sepia Sp. officinalis og ikke bandesis - MEGET stor forskel! Off. bliver nogen store skidderikker !
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4570
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Nicki Henriksen »

Vildt..
balder
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 19. nov 2013 17:00
10
Postnummer: 3210 Vejby
Saltvand siden?: 2013

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af balder »

sig til hvis du ska bruge gubbyir
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Bingocaller »

balder skrev:sig til hvis du ska bruge gubbyir
:) tak for tilbuddet men projektet er for længe lukket ned

Og fodrede med vilje ikke med gubber da de oftest har set kobber på et eller andet stadie i deres liv og det er no go med invertebrare
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Bingocallers 23 liters Sepia Bandensis tank

Indlæg af Michael_F »

Kom i sving Bingo!
Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"