Det er ikke mit drømmesetup, men det er en begyndelse til at afprøve interessen, mig selv og ikke mindst min langt værre halvdel

ca. 60 l display, ca. 38(l)x38(d)x43(h)
Tunze 9002 skummer
Tunze 6015 Nanostream cirkulation
Hammerhead 24 w LED
ca. 5 kg levende og døde sten
9 kg. levende sand, Natures way, Crystal White
50 l osmose vand
Møblet er fra Ikea
Baggrund er noget selvklæbende folie fra Bauhauss
De små søjler er lavet af døde sten og PU-skum. Noget jeg ikke havde prøvet før, og jeg synes egentlig de er blevet ret gode, og med god plads til lidt små koraller. Der er størrelsen taget i betragtning gode huller og skjulesteder, og en ret god dybde-virkning i opsætningen.

Der har i skrivende stund været vand i ca. 1 uge. Stenene har dog været oppe og nede nogen gange, da jeg havde lidt problemer med mit sand i starten. Hver gang jeg bare tænkte på at flytte en sten, blev vandet mælkehvidt og jeg måtte indstille min akvaskaping indtil det hele var klaret lidt op. Nu er det rimelig godt på plads. Varmelegemet skal skiftes til et lidt større og flyttes om bagved.
Jeg kan endnu ikke se en eneste alge, hvilket undre mig lidt, da vand, lys og skummer har kørt en uge. Jeg havde dog også renset de døde sten godt og udvandet dem inden de røg i saltvandet. Så måske jeg ikke har så meget næring. De døde sten er suppleret med ca. 1 kg levende.
Jeg leger lidt med tanken om at lave et overløb som fører til en lille sump i skabet, hvor jeg så ville flytte skummeren ned. Jeg er ret begejstret ved tanken om at gøre det enkelt, og ville gerne forsøge mig med en lille DSB og nogle alger.
Fremtiden - ja der skal et par fisk eller 3 i, det ender jo nok med en klovn, og et par andre små fisk og nogle lps koraller. En af de nye Silent-storm LED kunne også friste, hvis det da ikke ret hurtigt ender med en lille opgradering

Altså ingen revulotion herfra, men nu er jeg igang

Kommentarer og spørgsmål er velkomne - og jeg er ikke sart