"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

DT's live phytoplankton

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 693
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 19:09
19
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg

DT's live phytoplankton

Indlæg af noooze »

Jeg tænkte jeg lige ville give min mening omkring dette produkt.

Flasken indeholder levende plankton fra 2-20 microns - og skulle ifølge producenten være de arter, som bedst overlever køling.

Deres test viser at 90 % af alle celler stadigvæk er hele og i live efter 5 uger på køl - så det er jo godt.

DT's hjemmeside, er supergod information om hvorfor man skal vælge levende plankton, og selvom de prøver på at sælge et produkt, så giver det jo mening, at visse koraller eller invebrater ikke vil tage dødt foder. Samtidig er der hele problematikken omkring konservering, som visse firmaer gør brug af, selvom de officielt benægter dette.

jeg har doseret 30 ml om dagen, selvom dette er halvdelen af hvad der anbefales.
Jeg må sige at jeg har set overraskende resultater, selv på så kort tid som jeg har været igang.

Mine crosmis og klovnfisk elsker det - selv min naso har haft bidt sig fast på pipetten og har suget en 10 - 20 ml i sig, som var det slik.

Flere pods i baljen, en del mere action i sumpen og ikke mindst - et par blødkoraller som har ændret karakter siden start. Bedre farve og polypper der er meget meget mere fremme.

Samtidig kan jeg se at visse rørorme har haft en eksplosiv vækst, så kom ikke det hjælper ?

har lige bestilt en 888 ml flaske - og fortsætter det, så må jeg kigge på en plankton reaktor.
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Du mangler at oplyse hvorlang tid du har brugt det.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Link til den omtalte hjemmeside, samt udsalgssteder og priser ville også være god information.
Killioten
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 979
Tilmeldt: ons 13. apr 2005 19:11
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Kontakt:

Indlæg af Killioten »

Ja det lyder spænende
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk

Billede

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 693
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 19:09
19
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg

Indlæg af noooze »

ja ok :)

jeg har brugt det en 3-4 uger ... og synes virkelig at jeg har set en stor ændring specielt med hensyn til pod population og rørorme :)

DT's hjemmeside er : http://www.dtplankton.com/index.html

Og jeg har købt det hos aquapro2000.de - afventer pt en 888 ml flaske :)
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Brugeravatar
Claus H
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 428
Tilmeldt: tirs 18. jul 2006 20:21
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: fyn

Indlæg af Claus H »

hvor koldt opbevare du det der står 1 til 4 grader det er da mindre end
normalt i køleskab
Claus H

250 l 80 l sump afp 600 skummer tunze 6000 tunze nano 150w hqi 2 24w blå osmolator 3000 L retur

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Billede
Brugeravatar
Claus H
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 428
Tilmeldt: tirs 18. jul 2006 20:21
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: fyn

Indlæg af Claus H »

passer det ikke med 21ml til min 300 L :!:

trappede du dosis op eller
Claus H

250 l 80 l sump afp 600 skummer tunze 6000 tunze nano 150w hqi 2 24w blå osmolator 3000 L retur

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Billede
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 693
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 19:09
19
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg

Indlæg af noooze »

joe det passer vel der omkring :)

Jeg startede ud med halvdelen af det der skulle i, med den første bøtte - og nu køre jeg fuld dosis - og hvor bliver det dyrt i længden :)

Ved godt at nogen siger at plankton er en stor nitrat bombe, men mon ikke man kan finde en balance ?
Jeg tænker - hvis man kun tilsætter nok til at kulturen kan opnå sin optimale størrelse, så kunne man jo i teroien ha en kultur i køleskabet som kun er plankton som har opbrugt al næring...
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Brugeravatar
Claus H
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 428
Tilmeldt: tirs 18. jul 2006 20:21
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: fyn

Indlæg af Claus H »

Ja det blir godt nok dyrt
kan se at jeg har købt til ca 10 dage


så det er vist bare en prøve

er det her noget i samme boldgade
O.S.I MICRO-FOOD (INVERTEBRATES)

5 Gram

30,00 kr.

O.S.I Micro-Food is a specially formulated diet for baby fish and marine reef invertebrates. Invertebrates and baby fish require food with a high fat level and very small particle sizes. In the wild, baby fish and many invertebrates feed on natural plankton. O.S.I Micro-Food is an artificial content provides energy-rich food particles to promote growth in baby fish and support the slow feeding habits of reef invertebrates.
Claus H

250 l 80 l sump afp 600 skummer tunze 6000 tunze nano 150w hqi 2 24w blå osmolator 3000 L retur

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Billede
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 693
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 19:09
19
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg

Indlæg af noooze »

Jeg har det sådan med mange af de ting som er i hnadlen, at jeg egenlig ikke tror på det.
Jo måske virker det produkt som du nævner til yngel - men de fleste steder står der at yngel ikke vil andet end levende foder, da det er bevægelsen der " trigger " deres æde flip.

det samme tænker jeg om plankton eller koral mad - meget af det er vist noget bullshit - som i bund og grund ikke tilføre noget.

Ideen med konserveret plankton er jeg heller ikke skide glad for - for hvordan er det konserveret ? Jeg mener, et firma sagde at der ikke var konserveret med noget der var skadeligt, og selvom de ydrede sig offenligt med dette, kunen det bevises at der var større mængder af bla alkohold i blandingen.

samtidig har død foder en tiltends til at blive omdannet til nitrit og nitrat, mens levende foder har en meget større mulighed for at blive en del af systemet.

og så er der jo hele spørgsmålet om hvorvidt visse dyr eller koraller optager dødt plankton :)
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"