"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Coral Box RN-1 Wavemaker.

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
helsted
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 57
Tilmeldt: man 22. sep 2014 19:13
9
Postnummer: 2880 Bagsværd
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Bagsværd

Coral Box RN-1 Wavemaker.

Indlæg af helsted »

Så blev det atter tid til en lille coral box anmeldelse.

Denne gang har jeg fået fingrene i deres RN-1 wavemaker for at teste dem. holde dem op mod en Maxspect gyre 250 som pt sidder i tanken.


Det vil også være en video anmeldelse at finde på youtube.


pakken kom ret hurtigt med belgium post efter at de skrev jeg kunne teste 6-12 dage så ventetiden var ikke lang.
kassen
kassen

Selv pumpen er lille og enkel med den stor propeller der laver det brede flow, Den er sat til at yde 10000L i timen. men bliver så reduceret ned pga det bredeflow den har så det endet med ca 3200 ud til siderne, ifølge coralbox selv. dette viker også meget rigtigt da strålen bestemt ikke
på max er kræftig lige ud som man kender det fra tunze eller andre pumper i samme stil.
pumpen 2
pumpen 2
installationen tog vel 2 minuter, så var den kørende.
pumpe set fra siden i akvariet
pumpe set fra siden i akvariet
IMG_4989.jpg
pumpe set bagfra
pumpe set bagfra
pumpen kommer også med safeguard til anomoner eller fisk, hvordan de virker i praksis ved jeg dog ikke, ud over det kan man slutte en powerbank til som battery backup. hvis strømmen skulle gå. dog kører den kun på 20 % (ktæver dog man er hjemme så ved ikke hvor funktionelt det er)
battery backup anemone guard
battery backup anemone guard
powerbank
powerbank
Controlleren virker meget som dem vi kender fra Jebao pumperne. en dejlig masse klikkeri specielt når man vælger interval/frekvens ( der langt fra 100 til 1 og omvendt ved at skulle klikke hver gang. holdes knappen dog inde skal man ikke helt op før det går ned igen.

pumpen har ellers indbygget 2 feed timere en på 10 min og en på 20 min.

der er bygget en light sensor ind hvis man skulle ønske at have det aktiveret så skruer den selv ned om natten. eller man kan bare lade dem køre som de nu engang gør. Der er dog også mulighed for natfuktionen som man ønsker selv via timeren, den kommer jeg lige tilbage til.

Der er også indbygget wifi så der mulighed for at kontroleren 8 pumper fra master controleren og kører den efter hinanden.

Manualen er skrevet på lidt gebrokken engelsk, men man kan dog sagtens hitte ud af den.
controller
controller
manual
manual
controlleren / pumpen har 7 modes 1-7 som dækker over forskellige muligheder for flow.

mode F1 er konstant flow hvor den bare blæser der ud af.
F1
F1
mode F2 er Pulse mode hvor pumpen udsender impulser så der kommer bølge gange, hvor længe of hvor ofte den skal gøre det er styret på frekvens i midten af controlleren.
F2
F2
Mode F3 er også en pulse mode men denne gang er det ved brug af to pumper hvor de skiftevis køre.
F3
F3
Mode F4 Nature mode, som er det vi kender fra Lagoon(ecotech mp) LTC (maxspec gyre) lidet mere varieret flow med blødt op og ned.
F4
F4
Mode F5 Reefmode, den kender vi også både fra maxpect og ecotech som re deres OTC og Reefcrest de hævder denne er bedst for koraller ( tror her de mener sps)
F5
F5


Mode F6 er timer her aktiverer man timer funktionen , søg gør det muligt at skifte mellem de forskellige modes gennem dagen, hvor du har 6 instillinger at programere. så du kan fra 12-13 kører pulse mode og senere nature mode vidre ovre i reefmode, eller du kan vælge at skifte fra reefmode til nature mode om natten.
F6
F6
Timer instilling
Timer instilling
Mode f7 Reverse, er deres interessante mode du kan sætte den i den suger nemlig i stedet for at blæse hvilket fungere lidt som samme formål nutrition export mode vi kender fra ecotech nemlig at få hvivlet snaks og snavs op fra bunden så det kan blive skummet ud og filteret fra.
F7 Reverse
F7 Reverse
har lavet lidt lyd test på den hvor jeg har holdt den op mod min maxspect gyre 250 på hhv. 100 %(18000L/T) og skruet den ned til 60 % da det ca er omkring de 10000L i timen som Rn-1 også giver. i skal ike bide mærke i avage og max altså det der stå i toppen da jeg kan have hostet rykket på mig som jo har givet udfald. :)

MAxspext gyre 250 på 100%
Maxspect på 100 %
Maxspect på 100 %
coral box rn-1 100 %
100 %  coral  box rn-1
100 % coral box rn-1
coralbox rn-1 100%
coralbox rn-1 100 %
coralbox rn-1 100 %
maxspect gyre 60 %
maxspect gyre 60 %
maxspect gyre 60 %
har også sammen lignet med ecotech der er lyden dog taget fra nettet i andre lyd tests.

lyden genere ikke mig, selv mit akvarie kørende har en db på 51 og det med indbygget sump og red sea standart skummer. ( ejer Red sea max E260 modellen)
Akvariet
Akvariet
Er man på market efter en billig pumpe med gode muligheder er denne bestemt interessant til prisen som kun er sølle 750 kr ca. og der er på samme niveu som jebao pumperne eller coral box andre pumper.

Fordelen ved disser er klart det brede flow og den lille størrelse de har i akvariet så de meget diskrete på siden.

kan de så hamle op med maxspect gyre eller ecotech, så er svaret klart nej.


helsted
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 57
Tilmeldt: man 22. sep 2014 19:13
9
Postnummer: 2880 Bagsværd
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Bagsværd

Re: Coral Box RN-1 Wavemaker.

Indlæg af helsted »

Engelsk review af pumpen, video er ikke lige min stærke side " onclick="window.open(this.href);return false;


Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"