"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

vandur / måler

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
magma111
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 231
Tilmeldt: søn 2. okt 2011 00:16
12
Postnummer: 9382 Tylstrup
Saltvand siden?: 2007

vandur / måler

Indlæg af magma111 »

vandmaengdetaeller-53e60416.jpg
vandmaengdetaeller-53e60416.jpg (8.77 KiB) Vist 3704 gange
Faldt ved en tilfældighed over dette i den lokale Jem og fiks
http://www.gardena.com/dk/water-managem ... detaeller/" onclick="window.open(this.href);return false;



Vanduret er genialt, der sidder en lille flowmåler inde i uret, som tæller hvor meget vand der er løbet igennem, så nu er det slut med at måle op i dunke osv. når der skal laves vand skifte.

Uret kan også vise flow L/min

Producenten skriver der er en tolerance på +/- 5% det er meget. men jeg kontrollerede det lige og ved 100 L var tolerancen under 1 %

Kan findes på nettet til ca. 150kr. Jem og fiks i Brønderslev har dem liggende i en rode kasse til 65Kr.
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1063
Tilmeldt: søn 16. jan 2011 17:52
13
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Re: vandur / måler

Indlæg af chrislolk »

Ifølge deres datablad skal gennemløbshastigheden være min. 2 l/min og det er desværre langt fra alle osmose anlæg, der kan leve op til det. Har selv ledt efter en i et stykke tid, men har aldrig fundet en der kan måle på de få ml der løber igennem i minuttet på mit osmoseanlæg.

http://www.gardena.com/ddoc/GARO/GARO20 ... _08188.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
magma111
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 231
Tilmeldt: søn 2. okt 2011 00:16
12
Postnummer: 9382 Tylstrup
Saltvand siden?: 2007

Re: vandur / måler

Indlæg af magma111 »

ja men du laver jo bare vandet i en tønde / kar og pumper det så herefter i en anden tønde / kar med ovenstående måler mont. så har du antal liter
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: vandur / måler

Indlæg af PoulD »

magma111 skrev:ja men du laver jo bare vandet i en tønde / kar og pumper det så herefter i en anden tønde / kar med ovenstående måler mont. så har du antal liter
For mig lyder det altså lidt som at grave hul til stigen når man skal pudse kældervinduer :T
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Raavig
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 370
Tilmeldt: fre 17. jul 2009 23:53
14
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Sjælland

Re: vandur / måler

Indlæg af Raavig »

Det godt unøjagtig :)
Så det nemmere at beregne selv.

Måske på et opadstrømmene retur system med vektor for udligning ved snævring af rør kunne den bruges :)
Hvis man ønsker at se flowet på systemet der
Mvh. Christian Raavig
________________
Skimz IBOX nano, 8-7-2014
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"