"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Et glædeligt opstød - Tunze

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
romerlys
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 136
Tilmeldt: tirs 18. maj 2010 10:25
13
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2010

Et glædeligt opstød - Tunze

Indlæg af romerlys »

Hej SF,

Jeg synes det var på sin plads, lige at fortælle en lille historie om Tunze, således at folk i fremtiden i hvert fald er klar over, hvad Tunze står for, næste gang de skal købe ny teknik.

Historien er, at jeg nu to gange har haft defekte tunze produkter, som har været langt over garantiperioden, og alligevel har Tunze ydet fantastisk service.

Første gang, var min osmolator (uden kvittering og i hvert fald 3-4 år gammel), gået i stykker. Jeg tog kontakt til Tunze Europa, der har kontor i tyskland, de skrev med det samme at jeg skulle sende Osmolatoren ned, og under en uge efter sendte de mig en repereret Osmolator med ny controller, uden beregning.

Det samme skete denne gang, da min 9011 skummer var gået i stykker, denne er også langt uden for garantien, har dog en kvitterin.
Jeg sendte et billede af motorblokken, som jeg kunne identificerer at problemet kom fra, og Matthias fra Tunze, konstaterede hurtigt at pumpen var gået i stykker, og at han ville sende en ny uden beregning. (En ny pumpe koster over 100 €).

Dette skal ikke ses som reklame for en forhandler eller mærke og er helt på eget initiativ, men jeg synes blot det var på sin plads at dele denne oplevelse af kundeservice, som er langt ud over hvad man kan og bør forvente af en forhandler.

// Nicolai
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Et glædeligt opstød - Tunze

Indlæg af AndersGS »

romerlys skrev:Hej SF,

Jeg synes det var på sin plads, lige at fortælle en lille historie om Tunze, således at folk i fremtiden i hvert fald er klar over, hvad Tunze står for, næste gang de skal købe ny teknik.

Historien er, at jeg nu to gange har haft defekte tunze produkter, som har været langt over garantiperioden, og alligevel har Tunze ydet fantastisk service.

Første gang, var min osmolator (uden kvittering og i hvert fald 3-4 år gammel), gået i stykker. Jeg tog kontakt til Tunze Europa, der har kontor i tyskland, de skrev med det samme at jeg skulle sende Osmolatoren ned, og under en uge efter sendte de mig en repereret Osmolator med ny controller, uden beregning.

Det samme skete denne gang, da min 9011 skummer var gået i stykker, denne er også langt uden for garantien, har dog en kvitterin.
Jeg sendte et billede af motorblokken, som jeg kunne identificerer at problemet kom fra, og Matthias fra Tunze, konstaterede hurtigt at pumpen var gået i stykker, og at han ville sende en ny uden beregning. (En ny pumpe koster over 100 €).

Dette skal ikke ses som reklame for en forhandler eller mærke og er helt på eget initiativ, men jeg synes blot det var på sin plads at dele denne oplevelse af kundeservice, som er langt ud over hvad man kan og bør forvente af en forhandler.

// Nicolai

Det viser jo bare at det godt kan betale sig at købe kvalitet! Oplevede det samme med ATI, da jeg havde en defekt ledning på en pumpe til en BM200 - de sendte bare en ny pumpe.
rysken
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. mar 2009 21:21
15
Postnummer: 9670 Løgstør
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Løgstør

Re: Et glædeligt opstød - Tunze

Indlæg af rysken »

Top professionelt Tunze :K
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Et glædeligt opstød - Tunze

Indlæg af Han$en »

Jeg havde problemer med støj fra en Tunze 9210 skummer med kvittering, ca 1 år gammel.

De konstaterede på tidspunktet at den stammede fra deres første batch, hvor nogle af pumperne støjede mere end de burde..

De sendte mig en sprit ny komplet skummer, med frisk kvittering + garanti uden beregning, og jeg skulle bare beholde den gamle som reserve.

Det er fandme service i topklasse man får i Tyskland :GO
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Et glædeligt opstød - Tunze

Indlæg af MoG »

Det er lækkert sådan noget...
Morten
romerlys
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 136
Tilmeldt: tirs 18. maj 2010 10:25
13
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2010

Re: Et glædeligt opstød - Tunze

Indlæg af romerlys »

Er glad for, at det ikke kun er mig, som har oplevet dette, for det bevidner at de virkelig leverer en fantastisk service over hele linjen!

Det er nemlig sådan en service, som gør at jeg gerne vil betale mere for et produkt!
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Et glædeligt opstød - Tunze

Indlæg af Thue »

Dejlig historie.

Men jeg har nu ikke samme oplevelse med dem, har haft en del strømforsyninger på mine 6105 som er røget efter de var 2 år gamle og der var ingen hjælp og hente. ligledes havde jeg en wavebox der efter og have fyldt 2 år, som stod af. Der var pumpen gået i stykker på den og skrev til dem med problemet,deres svar tilbage var jeg bare kunne købe en ny pumpe til den og den kostede vidst 200 euro.

Så de får ikke ros i min bog
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Et glædeligt opstød - Tunze

Indlæg af Carsten »

Tunze har i en del år været kendte for der store service, og det er da helt klart at det noget der giver pote siden hen.
Hvorfor der så er sager hvor de er blankt afvisende må guderne så vide.
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Et glædeligt opstød - Tunze

Indlæg af den_ »

Det lyder lovende har lige afleveret min osmolator hos Carsten, da den heller ikke virker mere, tror det er den optiske sensor der er død. Så jeg krydser finger for samme gode behandling
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Et glædeligt opstød - Tunze

Indlæg af Mic4700 »

Altid super , med god service :GO
Brugeravatar
Preben
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 30. aug 2013 14:55
10
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2013

Re: Et glædeligt opstød - Tunze

Indlæg af Preben »

Hej Nikolai glædeligt at høre, hvad så hvordan klarede baljen sig så i ferien, uden skummer.
Mvh Preben
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Et glædeligt opstød - Tunze

Indlæg af Kasper j. »

Ja jeg køber for det meste tyske produkter hvis det er muligt. God kvalitet og god service, men man betaler også lidt mere, men det betaler sig.
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"