"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.
Et glædeligt opstød - Tunze
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: tirs 18. maj 2010 10:25
- 13
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2010
Et glædeligt opstød - Tunze
Hej SF,
Jeg synes det var på sin plads, lige at fortælle en lille historie om Tunze, således at folk i fremtiden i hvert fald er klar over, hvad Tunze står for, næste gang de skal købe ny teknik.
Historien er, at jeg nu to gange har haft defekte tunze produkter, som har været langt over garantiperioden, og alligevel har Tunze ydet fantastisk service.
Første gang, var min osmolator (uden kvittering og i hvert fald 3-4 år gammel), gået i stykker. Jeg tog kontakt til Tunze Europa, der har kontor i tyskland, de skrev med det samme at jeg skulle sende Osmolatoren ned, og under en uge efter sendte de mig en repereret Osmolator med ny controller, uden beregning.
Det samme skete denne gang, da min 9011 skummer var gået i stykker, denne er også langt uden for garantien, har dog en kvitterin.
Jeg sendte et billede af motorblokken, som jeg kunne identificerer at problemet kom fra, og Matthias fra Tunze, konstaterede hurtigt at pumpen var gået i stykker, og at han ville sende en ny uden beregning. (En ny pumpe koster over 100 €).
Dette skal ikke ses som reklame for en forhandler eller mærke og er helt på eget initiativ, men jeg synes blot det var på sin plads at dele denne oplevelse af kundeservice, som er langt ud over hvad man kan og bør forvente af en forhandler.
// Nicolai
Jeg synes det var på sin plads, lige at fortælle en lille historie om Tunze, således at folk i fremtiden i hvert fald er klar over, hvad Tunze står for, næste gang de skal købe ny teknik.
Historien er, at jeg nu to gange har haft defekte tunze produkter, som har været langt over garantiperioden, og alligevel har Tunze ydet fantastisk service.
Første gang, var min osmolator (uden kvittering og i hvert fald 3-4 år gammel), gået i stykker. Jeg tog kontakt til Tunze Europa, der har kontor i tyskland, de skrev med det samme at jeg skulle sende Osmolatoren ned, og under en uge efter sendte de mig en repereret Osmolator med ny controller, uden beregning.
Det samme skete denne gang, da min 9011 skummer var gået i stykker, denne er også langt uden for garantien, har dog en kvitterin.
Jeg sendte et billede af motorblokken, som jeg kunne identificerer at problemet kom fra, og Matthias fra Tunze, konstaterede hurtigt at pumpen var gået i stykker, og at han ville sende en ny uden beregning. (En ny pumpe koster over 100 €).
Dette skal ikke ses som reklame for en forhandler eller mærke og er helt på eget initiativ, men jeg synes blot det var på sin plads at dele denne oplevelse af kundeservice, som er langt ud over hvad man kan og bør forvente af en forhandler.
// Nicolai
Mit 170 liters: viewtopic.php?f=92&p=477364#p477364
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- Indlæg: 5279
- Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
- 15
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Et glædeligt opstød - Tunze
romerlys skrev:Hej SF,
Jeg synes det var på sin plads, lige at fortælle en lille historie om Tunze, således at folk i fremtiden i hvert fald er klar over, hvad Tunze står for, næste gang de skal købe ny teknik.
Historien er, at jeg nu to gange har haft defekte tunze produkter, som har været langt over garantiperioden, og alligevel har Tunze ydet fantastisk service.
Første gang, var min osmolator (uden kvittering og i hvert fald 3-4 år gammel), gået i stykker. Jeg tog kontakt til Tunze Europa, der har kontor i tyskland, de skrev med det samme at jeg skulle sende Osmolatoren ned, og under en uge efter sendte de mig en repereret Osmolator med ny controller, uden beregning.
Det samme skete denne gang, da min 9011 skummer var gået i stykker, denne er også langt uden for garantien, har dog en kvitterin.
Jeg sendte et billede af motorblokken, som jeg kunne identificerer at problemet kom fra, og Matthias fra Tunze, konstaterede hurtigt at pumpen var gået i stykker, og at han ville sende en ny uden beregning. (En ny pumpe koster over 100 €).
Dette skal ikke ses som reklame for en forhandler eller mærke og er helt på eget initiativ, men jeg synes blot det var på sin plads at dele denne oplevelse af kundeservice, som er langt ud over hvad man kan og bør forvente af en forhandler.
// Nicolai
Det viser jo bare at det godt kan betale sig at købe kvalitet! Oplevede det samme med ATI, da jeg havde en defekt ledning på en pumpe til en BM200 - de sendte bare en ny pumpe.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- Indlæg: 106
- Tilmeldt: søn 1. mar 2009 21:21
- 15
- Postnummer: 9670 Løgstør
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Løgstør
Re: Et glædeligt opstød - Tunze
Top professionelt Tunze
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- Indlæg: 7297
- Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
- 15
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Re: Et glædeligt opstød - Tunze
Jeg havde problemer med støj fra en Tunze 9210 skummer med kvittering, ca 1 år gammel.
De konstaterede på tidspunktet at den stammede fra deres første batch, hvor nogle af pumperne støjede mere end de burde..
De sendte mig en sprit ny komplet skummer, med frisk kvittering + garanti uden beregning, og jeg skulle bare beholde den gamle som reserve.
Det er fandme service i topklasse man får i Tyskland
De konstaterede på tidspunktet at den stammede fra deres første batch, hvor nogle af pumperne støjede mere end de burde..
De sendte mig en sprit ny komplet skummer, med frisk kvittering + garanti uden beregning, og jeg skulle bare beholde den gamle som reserve.
Det er fandme service i topklasse man får i Tyskland
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: tirs 18. maj 2010 10:25
- 13
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2010
Re: Et glædeligt opstød - Tunze
Er glad for, at det ikke kun er mig, som har oplevet dette, for det bevidner at de virkelig leverer en fantastisk service over hele linjen!
Det er nemlig sådan en service, som gør at jeg gerne vil betale mere for et produkt!
Det er nemlig sådan en service, som gør at jeg gerne vil betale mere for et produkt!
Mit 170 liters: viewtopic.php?f=92&p=477364#p477364
-
- Rev haj
- Reactions:
- Indlæg: 1560
- Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
- 16
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Re: Et glædeligt opstød - Tunze
Dejlig historie.
Men jeg har nu ikke samme oplevelse med dem, har haft en del strømforsyninger på mine 6105 som er røget efter de var 2 år gamle og der var ingen hjælp og hente. ligledes havde jeg en wavebox der efter og have fyldt 2 år, som stod af. Der var pumpen gået i stykker på den og skrev til dem med problemet,deres svar tilbage var jeg bare kunne købe en ny pumpe til den og den kostede vidst 200 euro.
Så de får ikke ros i min bog
Men jeg har nu ikke samme oplevelse med dem, har haft en del strømforsyninger på mine 6105 som er røget efter de var 2 år gamle og der var ingen hjælp og hente. ligledes havde jeg en wavebox der efter og have fyldt 2 år, som stod af. Der var pumpen gået i stykker på den og skrev til dem med problemet,deres svar tilbage var jeg bare kunne købe en ny pumpe til den og den kostede vidst 200 euro.
Så de får ikke ros i min bog
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- Indlæg: 35612
- Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
- 19
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Et glædeligt opstød - Tunze
Tunze har i en del år været kendte for der store service, og det er da helt klart at det noget der giver pote siden hen.
Hvorfor der så er sager hvor de er blankt afvisende må guderne så vide.
Hvorfor der så er sager hvor de er blankt afvisende må guderne så vide.
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
Re: Et glædeligt opstød - Tunze
Det lyder lovende har lige afleveret min osmolator hos Carsten, da den heller ikke virker mere, tror det er den optiske sensor der er død. Så jeg krydser finger for samme gode behandling
-
- Rev haj
- Reactions:
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
- 10
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Re: Et glædeligt opstød - Tunze
Altid super , med god service
- Preben
- Naso kirurg
- Reactions:
- Indlæg: 438
- Tilmeldt: fre 30. aug 2013 14:55
- 10
- Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
- Saltvand siden?: 2013
Re: Et glædeligt opstød - Tunze
Hej Nikolai glædeligt at høre, hvad så hvordan klarede baljen sig så i ferien, uden skummer.
Mvh Preben
Mvh Preben
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- Indlæg: 1518
- Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
- 15
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Re: Et glædeligt opstød - Tunze
Ja jeg køber for det meste tyske produkter hvis det er muligt. God kvalitet og god service, men man betaler også lidt mere, men det betaler sig.
Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161