Lampen dækker fint min balje med en overflade på 120 x 80cm.
Byggekvaliteten virker rigtig god. Dog er det den første fabriksfremstillede lampe jeg har ejet. Så sammenligningsgrundlaget er ikke det store.
Jeg var meget usikker på hvordan lyset ville være, eftersom der ikke er nogen hvide dioder i lampen. Men jeg kan rigtig godt lide lyset den laver. Og korallerne ser også ud til at trives godt under den. Faktisk vil jeg sige at specielt LPS og zos's virkelig strutter i forhold til under HQI'en som jeg havde over før. SPS'erne står også rigtig flotte med fin vækst. Dog synes jeg at min lilla montipore digita ikke rigtig kommer til sin ret farvemæssigt. Men er ikke sikker på det har noget med lyser at gøre. Min lilla montipora capricornis står meget skarp i farven med go vækst.
Jeg kæmpede en del i starten med at få installeret software. Og senere med at få hentet og installeret Bali softwaren. Det er så lykkes nu. Dog bruger jeg ikke Bali lys programmet. Da jeg synes det bliver lige blå/lilla nok. Men selve softwaren har nogle fetures som den gamle ikke har. F.eks fortæller den dig hvornår dine T5 trænger til at blive udskiftet. Og det kan simulere skyer på himlen. Samt kan lave meget svagt månelys, hvor man kun lige kan ane at der er lidt lys over baljen.
Hvis jeg skal komme med lidt kritik af lampen må det være blæserne. Jeg synes de støjer lige en tand for meget. Men er måske lidt skadet af sump i kælderen. Så er jo vandt til tæt på total stilhed.
Billederne ser meget mere blå ud, end det er i virkeligheden. Men det er vidst generalt for alle os amatør fotografer med vores telefoner...