"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

3D baggrunds maling??

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Baunsreef
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 18. jan 2016 00:41
8
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2016

3D baggrunds maling??

Indlæg af Baunsreef »

Hej.
Jeg står og er igang med at lave en 3D baggrund og jeg står i den situation at jeg skal have malet den. Men jeg kan ikke finde ud af hvad man kan bruge, har læst mig frem til at man kan bruge fusion "krylon paint", 100% akrylmaling og belægge det med "liquid acryliq". Jeg har aldrig hørt om nogle af de ting.
vh.
Magnus


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af PoulD »

Baunsreef skrev:Hej.
Jeg står og er igang med at lave en 3D baggrund og jeg står i den situation at jeg skal have malet den. Men jeg kan ikke finde ud af hvad man kan bruge, har læst mig frem til at man kan bruge fusion "krylon paint", 100% akrylmaling og belægge det med "liquid acryliq". Jeg har aldrig hørt om nogle af de ting.
vh.
Magnus
Hvorfor vil du male den?

Alt efter hvad baggrunden er lavet i ville jeg nok bare "male" den med en tynd blanding af hvid Aalborg Portland , koral sand/grus/ral og H2O. Med mindre malingen ligefrem er giftig, vil det jo i alle tilfælde blive dækket af kalkalger alligevel


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af Carsten »

Baunsreef skrev:Hej.
Jeg står og er igang med at lave en 3D baggrund og jeg står i den situation at jeg skal have malet den. Men jeg kan ikke finde ud af hvad man kan bruge, har læst mig frem til at man kan bruge fusion "krylon paint", 100% akrylmaling og belægge det med "liquid acryliq". Jeg har aldrig hørt om nogle af de ting.
vh.
Magnus
Det er nok fordi du har navnene fra en amerikansk side.


Baunsreef
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 18. jan 2016 00:41
8
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2016

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af Baunsreef »

Carsten skrev:
Baunsreef skrev:Hej.
Jeg står og er igang med at lave en 3D baggrund og jeg står i den situation at jeg skal have malet den. Men jeg kan ikke finde ud af hvad man kan bruge, har læst mig frem til at man kan bruge fusion "krylon paint", 100% akrylmaling og belægge det med "liquid acryliq". Jeg har aldrig hørt om nogle af de ting.
vh.
Magnus
Det er nok fordi du har navnene fra en amerikansk side.
Det har du fuldstændig ret i Carsten. Men det var jo hvis der var nogen der kendte noget tilsvarende, som blev solgt i Danmark.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Jeg har tidligere haft en "lysboks" bag på akvariet, det gav en rigtig fed dybte fornemmelse og var rigtig fedt når akvariet var mørkt at det fik noget der mindte om månebeysning bag ved stenopsætningen.

Jeg har også overvejet at have et billed inde i lysboksen.

I mit nye projekt bliver det med en simpel lysboks da jeg bare har 6 cm fra glasset til væggen, så jeg har malet den i en pæn blå farve og så lyser jeg op væggen med LED der kan stilles ind i forskellige farver.

3D kunne være fedt, så jeg ser frem mod hvordan du gør, en lysboks er stadig muligt med 3D og kan vel bare forstærke effekten.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af PoulD »

Ahhh, har jeg misforstået? Jeg troede da det var en baggrund til inde i baljen. Thomas' indlæg gør mig nu i tvivl, er det en baggrund til udenfor glasset der her er tale om?


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Og jeg havde ikke fattet at det var inden i akvaariet da det IMO ikke giver mening (som Poul antyder).


Baunsreef
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 18. jan 2016 00:41
8
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2016

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af Baunsreef »

Der er tale om en baggrund inde i baljen. :-D


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af Carsten »

"liquid acryliq". Er det ikke blot en epoxylak - 2 komponents lak?


Baunsreef
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 18. jan 2016 00:41
8
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2016

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af Baunsreef »

Det var også en af de ting jeg kunne finde frem til, men jeg fandt også dette "akryl lak" http://www.cchobby.dk/akryllak-blank-250ml" onclick="window.open(this.href);return false;
Og blev i tvivl om det var sådan noget der var tale om.
Men jeg er selvfølgelig taknemmelig for al den hjælp jeg kan få!


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ja jeg ville ikke male eller noget inde i akvariet, der kommer at gro alger på med tiden, du kan skabe rigtig 3D med tørlagte levende sten og koraller.
For min del er sten bare et sted jeg kan lime koraller fast, og at de så bidrager lidt med rengøringen af baljen er en mindre fordel.


Brugeravatar
theill
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 28
Tilmeldt: tirs 30. aug 2016 13:54
7
Postnummer: 3540 Lynge
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Lynge, Nordsjælland

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af theill »

Hej Magnus.
Har du fundet noget maling? Jeg kan anbefale at bruge malingen fra "Makemake", hvis du laver baggrunden af beton eller lignende. Det fungerer super godt og er fri for noget giftigt stads.
https://www.makemake.dk/category/makemake-farver-10/" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh,
Jesper


Baunsreef
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 34
Tilmeldt: man 18. jan 2016 00:41
8
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2016

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af Baunsreef »

Hej Jesper. Tak for rådet. Jeg har dog færdig gjort mit projekt. Jeg malede det med akryl maling og derefter gav det 4-5 lag 2-komponent epoxy lak. Det blev rigtig godt!
Vh.
Magnus


Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af bima »

Baunsreef skrev:Hej Jesper. Tak for rådet. Jeg har dog færdig gjort mit projekt. Jeg malede det med akryl maling og derefter gav det 4-5 lag 2-komponent epoxy lak. Det blev rigtig godt!
Vh.
Magnus
Vi vil se resultatet :biggrin:


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 3D baggrunds maling??

Indlæg af Tykki »

Ja vi vil! Ellers er det postulat, usandhed, svindel, humbug, og det som er værre!


Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"