"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Jeg er lidt træt af LED...

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Jeg er lidt træt af LED...

Indlæg af nbd »

Min gamle Maxspect lampe blev bygget om for 2,5 år siden, se tråden her: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=8&t=69483
Jeg har været meget tilfreds med DIY-løsningen, i hvert fald indtil én af kanalerne holdt op med at virke for et halvt år siden :G

Jeg har testet alle LED - og de virker. De lyser når man forbinder med to 1,5 V batterier. Fejlen må derfor skulle findes et andet sted?

Jeg havde en mistanke om, at et driving board måske skulle være røget. Derfor bestilte jeg 1 stk. LDD1000H og 1. stk LDD700H fra AquaStyle Online i Hong Kong. De kostede hver især 12 USD plus porto. Dertil kom straftold og gebyr fra FedEx på 233 kr, så samlet kostede de mig 484 kr :devily:

I går skiftede jeg driving board, hvor jeg forsøgte mig med ét ad gangen i håbet om at få alle kanaler til at lyse. Det lykkedes ikke. Tvært i mod - kanalen med rød/grøn lyser ikke mere og blæserne virkede heller ikke :angry:
Det lykkedes mig dog at få blæserne i gang igen, uden at jeg aner hvordan, men pt. tænder kun blå og hvid og blæsere på det programmerede tidspunkt. Det kan jeg leve med, men det er lidt utilfredsstillende at jeg ikke kan tænde de to andre kanaler.

Måske er der overgang i lampen. Når al strøm til lampen er fjernet, lyser dioderne svagt op når man berører metalpladen. Hvordan sikrer jeg mig mod det?

Jeg kan leve med lampen som den er, for den giver lys nok (42x 3 W Cree over 180 L). Men det kunne være rart at få den til at virke igen. Er det nødvendigt at skille alt ad for at samle det igen?

Har I et godt råd til en LED-novice?


Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"