"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Stilleben på bord

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 850
Tilmeldt: tors 3. sep 2009 10:15
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Stilleben på bord

Indlæg af Steffenhn »

Jeg har været ude og investere i et køkkenskab fra IKEA. Problemet er nu, at der hvor det skal stå, er gulvet ret skævt, så jeg vil have lavet en form for ben jeg skal stille på, så bordet står solidt og i vatter - Findes der nogle nemme løsninger? De mere besværlige som at lave et stel i jern med stilleben skruet på, kan jeg godt udtænke - men håbede på at I måske have nogle smarte løsninger? :beer:
Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 850
Tilmeldt: tors 3. sep 2009 10:15
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Re: Stilleben på bord

Indlæg af Steffenhn »

Faldt lige over dem her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30244346/" onclick="window.open(this.href);return false;

Der står at ét ben kan holde til 125kg og mit akvarie bliver små 200L, så måske en vægt der kommer op på 250kg.

Burde 4 ben ikke kunne klare jobbet? Jeg har selvfølgelig tænkt mig at stive skabet af med lægter eller sådan indvendigt. Benene vil jeg så montere, så de støtter på både lægter og selve pladerne, som skabet af lavet af.
Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
Malanica
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 186
Tilmeldt: fre 9. aug 2013 16:35
10
Postnummer: 5854 Gislev
Saltvand siden?: 2013

Re: Stilleben på bord

Indlæg af Malanica »

Du kan også få dem i jem & fix. Så slipper du for en tur mer i Ikea :-)
Jeg ville bruge fem ben, eller en ekstra plade i bund.
Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 850
Tilmeldt: tors 3. sep 2009 10:15
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Re: Stilleben på bord

Indlæg af Steffenhn »

Malanica skrev:Du kan også få dem i jem & fix. Så slipper du for en tur mer i Ikea :-)
Jeg ville bruge fem ben, eller en ekstra plade i bund.
Den med ekstra plade i bunden sad jeg også og tænkte på, det må da næsten være det bedste. Så er jeg også sikker på at hele skabet støtter på pladen (Benene) :beer:
Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Stilleben på bord

Indlæg af Marco R »

Steffenhn skrev:Faldt lige over dem her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30244346/" onclick="window.open(this.href);return false;

Der står at ét ben kan holde til 125kg og mit akvarie bliver små 200L, så måske en vægt der kommer op på 250kg.

Burde 4 ben ikke kunne klare jobbet? Jeg har selvfølgelig tænkt mig at stive skabet af med lægter eller sådan indvendigt. Benene vil jeg så montere, så de støtter på både lægter og selve pladerne, som skabet af lavet af.
Hej Steffen,

Jeg har faktisk storebroderen til disse ben på mine skabe fra IKEA, og de er rigtig fine og pæne :y

Jeg ville dog for at være på den sikre side nok sætte en plade nederst og så købe to sæt ben,
da jeg ville sætte et ben i hvert hjørne og så et par stykker i midten - better safe than sorry :happy:
Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 850
Tilmeldt: tors 3. sep 2009 10:15
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Re: Stilleben på bord

Indlæg af Steffenhn »

Tak for jeres indlæg, men fik et godt råd af Wiinberg og valget er faldet på 4 stk af disse: http://www.beslagskassen.dk/monteringsp ... -1253.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Så smider jeg en ekstra plade i bunden, som dækker bundplade og sider. Så monterer jeg beslagene på den nederste plade og så burde det række :beer:
Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"