"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Stille bord i vater?

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
TRG
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 20. jan 2015 19:35
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2015

Stille bord i vater?

Indlæg af TRG »

Hejsa

Jeg har bygget et fint lille akvariebord, men gulvet det står på er en lille smule skævt, så har prøvet at få sat det lige.
Det er gjort ved at putte nogle små stykker plastik i hjørnerne, men nu er jeg kommet i tvivl om, om det vil holde eller lave ballade?

Her er et billede, hvor man forhåbentlig kan se de små stykker, der er brugt til at rette op med.

Er det go eller no-go? :-)
Vedhæftede filer
20161009_091334.jpg


DBH
Tim
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Stille bord i vater?

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa.

Jeg ville overveje flere ting.

Hvor stor/tung, er baljen?

Er det et porsa stel? Eller et andet "stel" hvor det kun et et ben der trykker ned på plastikken? Så syntes jeg du skal passe på.

Hvis der ligger en "ramme" i akvariets omkreds på hele gulvet, ville jeg klodse rammen mere gradvist op.

Det ligner "formalux/opskummet" plastik du har lagt under, det trykkes ret nemt fladt.

Hvis det er som ovenstående, så ville jeg være nervøs for en "pludselig" hændelse, så akvariet pludseligt fik et skævt tryk.


Jeg går med både livrem, seler OG redningsvest i den her hobby, magter ikke en masse vand på gulvet.

Håber du finder en løsning :-)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
TRG
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 20. jan 2015 19:35
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2015

Re: Stille bord i vater?

Indlæg af TRG »

charlie saltvand skrev:Hejsa.

Jeg ville overveje flere ting.

Hvor stor/tung, er baljen?

Er det et porsa stel? Eller et andet "stel" hvor det kun et et ben der trykker ned på plastikken? Så syntes jeg du skal passe på.

Hvis der ligger en "ramme" i akvariets omkreds på hele gulvet, ville jeg klodse rammen mere gradvist op.

Det ligner "formalux/opskummet" plastik du har lagt under, det trykkes ret nemt fladt.

Hvis det er som ovenstående, så ville jeg være nervøs for en "pludselig" hændelse, så akvariet pludseligt fik et skævt tryk.


Jeg går med både livrem, seler OG redningsvest i den her hobby, magter ikke en masse vand på gulvet.

Håber du finder en løsning :-)
Hej Charlie, fedt du svare :-)

Bordet er lavet af træ, og skelettet ser er på billedet - og så beklædt med krydsfiner på sider og bagpå.

Akvariet er på 250 liter, og måler 90x60x45cm.

Det der ligger under er ikke foamalux. Det er hårdt plastik, der er lavet til at justere ting til at stå lige.

Men du vil foreslå at jeg ligger flere ind, så den bliver holdt lidt over hele bredden af akvariet? Eller er der en anden måde man kan gøre det bedre på? :-)
Vedhæftede filer
20160828_142706.jpg


DBH
Tim
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Stille bord i vater?

Indlæg af charlie saltvand »

Når du har ramme under hele baljen, er det ikke nødvendigt, er det kiler du har lagt under? Jeg ville se om jeg ikke kunne lukke det "skrå" kileformet mellemrum også, mest pga. Kosmetik ;-)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"