"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Forbedret GHL profilux stats.

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Har altid syntes GHL akvarie computere leverede nogle af de bedste computere på marked, når man kigger på service, pris og udvidelse muligheder. Men deres begrænset statestik har altid irriteret mig. Så da jeg sidste havde en akvarie computer begyndte jeg et projekt for at gøre statestik delen noget bedre, men projektet gik død da jeg solgte mit system.

Nu har jeg så fået en computer igen, og fået gang i mit lille projekt igen. Jeg ved ikke om andre ghl ejere kunne havde interesse i dette? planen er at lave det nogen lunde færdigt, og lægge koden ud til fri afbenyttelse. Det er planen det skal køre på en lille rasberry pi, med en touch skærm, der ud over er designet fuldtstændigt responsivt, så tilgår man det fra andre enheder så vil det tilpasse sig deres skærm.

Der er lidt problemer der skal løses. i firmware version 5, havde computeren et rss feed, som man kunne tilgå for at hente probe data, det har de fjernet, så har omskrevet min kode, så den nu parser den indbygget webside. (hvilke sikkert kan give udfordringer hvis andre skal køre det.. da man nu ikke længere har tags til at ramme de forskelige prober)

Der mangler også nogle funktioner. samt opdateringer af designet.. Men er det noget folk har interesse i ? er det værd at bruge tid på at finpudse det, så det er lettere at tilgå, hvis man selv vil sætte det op?

Start skærmen...
Billede

Ph graf set i chrome browser
Billede

ph graf i chrome browser stort skærm
Billede

ph graf i chromebrowser. Man kan zoome ind på graferne og derved se flere detaljer f.eks. zoome ind mellem 2 tidspunkter af dagen, og se det mere detaljeret
Billede

ph graf, set på rasberry pi touchskærm.
Billede

redox set på chrome browser
Billede

redox set på resberry pi touchskærm
Billede
Vedhæftede filer
redox_rasberry.JPG
redox_chrome.JPG
ph_rasberry.JPG
ph_chrome_zoom.JPG
ph_chrome_stor.JPG
ph_chrome.JPG
start stkærm
start stkærm
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Hardware pris:

Raspberry Pi 2 Model B, 1GB Ram 349,00 DKK
Raspberry Pi 7″ Touchscreen Display 699,00 DKK
Micro SD-kort, 8GB Class 10 med image (SanDisk) 129,00 DKK
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af FEM64 »

Det ser rigtig fedt ud og ideen en en raspberry tiltaler mig meget. Det er en møgsmart lille sag. Du må have en N model med webside indbygget? Fjernaflæsning er også noget jeg kunne ønske mig, da jeg ikke har en N version.

Jeg har så købt et Touch display til den og den kan det meste af det du laver med graferne. Jeg synes faktisk den gør det godt + at den kan kodes til en masse smarte ting hvis man som jeg har computeren i kælderen og DT + Touch i stuen.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

I princippet kan systemet køre på alt, hvad der kan afvikle python kode, men siden der ikke er api adgang til ghl maskinen, så trækker den data via den indbygget webserver. Det er korrekt det kræver en model med den indbygget webserver, den har vist skiftet navn et par gange, lige nu hedder den vist bare 3.1 eX... før hed den N..

Jeg har også det medfølgende touch display, det er ok, jeg syntes dog graferne er for dårlige, da er zoomet for langt ud, altså hvis min ph i akvariet ligger mellem 7 og 8, gider jeg da ikke at min graf tegnes mellem 5 og 10, da det gør det svært at se nuancerne ordenligt. der ud over er det en begrænset mængde data man kan gemme. Mit system logger pt hver 5 min, og der er ingen grænse for hvor meget historisk data jeg vil gemme. en dag fylder under 50kb :)
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af FEM64 »

Jeps. Man er begrænset af plads til data. Det er synd og fjollet når nu memory intet koster i dag. Enig i graferne men man kan nu godt ændre på visningen. I en af indstillingerne for Touch står default værdierne. Samme sted kan man ændre dem så du kan godt får din pH vist mellem 7 og 8 hvis du vil. 7 og 9 passer nok bedre. :wink:

Touch har bestemt potentiale men kan klart forbedres.

Jeg har ikke en model med webinterface så jeg må nøjes med Touch indtil videre.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Tak for tippet det havde jeg ikke lige set man kunne ændre.
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af FEM64 »

StarF skrev:Tak for tippet det havde jeg ikke lige set man kunne ændre.
:GO
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af minedykker »

ser da super spændende ud, spørgsmålet er så vil en normalt dødlig bruger kunne sætte det op uden de stor problemer ?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

minedykker skrev:ser da super spændende ud, spørgsmålet er så vil en normalt dødlig bruger kunne sætte det op uden de stor problemer ?
Som det er nu nej..

Projektet virker som det skal. Det der vil tage tid, er at fin pudse det, og lave det så folk let kan sætte det op. Min plan hvis der er interesse nok, er at lave så man enlig bare installere det på sin rasberry pi, og giver det ip adressen på sin ghl computer, og så køre det.
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af minedykker »

StarF skrev:
minedykker skrev:ser da super spændende ud, spørgsmålet er så vil en normalt dødlig bruger kunne sætte det op uden de stor problemer ?
Som det er nu nej..

Projektet virker som det skal. Det der vil tage tid, er at fin pudse det, og lave det så folk let kan sætte det op. Min plan hvis der er interesse nok, er at lave så man enlig bare installere det på sin rasberry pi, og giver det ip adressen på sin ghl computer, og så køre det.
Hvis du kan det så er det bestemt noget man kan bruge
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af PederP »

NØRDER :T :T :T

Gad godt have en log, men det Mads beviser for mig her, er hvor langt jeg er fra at få det :)
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

minedykker skrev:
StarF skrev:
minedykker skrev:ser da super spændende ud, spørgsmålet er så vil en normalt dødlig bruger kunne sætte det op uden de stor problemer ?
Som det er nu nej..

Projektet virker som det skal. Det der vil tage tid, er at fin pudse det, og lave det så folk let kan sætte det op. Min plan hvis der er interesse nok, er at lave så man enlig bare installere det på sin rasberry pi, og giver det ip adressen på sin ghl computer, og så køre det.
Hvis du kan det så er det bestemt noget man kan bruge
Hvis interessen er stor nok, gider jeg godt bruge tid på at finpudse systemet, så det er let at sætte op.

Det burde være muligt at lave det plug and play (forudsat man selv sætter sin rasberry pi op).
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

test på farvene ved advarsel og alarm.

Billede
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af Lord Mike »

Puha, din beskrivelse i første indlæg kan jeg godt læse men det kniber en hel del med forståelsen haha
Men fortsæt meget gerne med udviklingen så en alm. bruger som jeg kan få gavn af dine fremragende ideer Mads :GO
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Forsiden viser nu laveste, middel og højeste måling inden for en periode af de sidste XX antal dage.. PT er den sat til 7, ved ikke om det er for meget...

Billede
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Jeg overvejer at udgive en test version, der er låst til 4 sensors.. ph, redox, temp og salt. Jeg ved ikke om folk har brug for at logge mere? det er et stort arbejde at lave alt dynamisk, så man kan vælge fra alt mellem 1 til 6 sensors, og f.eks. logge 3 ph sensors.. jeg ved ikke om det er en brugbar funktion...

Eksempel på grafen der viser laveste ph, højeste ph og median værdien for ph, i et layout, der let giver overblik over hvordan ens akvarie køre. ideen er at begynder værdien at falde, så vil man lettere fange det, i sådan et view. Dataén er generet over de seneste 7 dages data. Jeg experimentere stadig med hvor mange data points der skal være.. et par dag bliver nok standad, og så 3 uger tilbage.

Billede
bmvw
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 705
Tilmeldt: ons 9. feb 2005 16:45
19
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1990
Geografisk sted: 9220, Aalborg Ø

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af bmvw »

Det er sku godt lavet Mads! Meget langt fra mit low tech...
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Er snart klar til første test version.. den vil dog være låst til 4 sensor.. ph, con, temp og redox...

Kravenene for at køre test versionen:

Python 3.5
med følgende moduler: requests, beautifulsoup4, lxml
Django 1.8

Det kan køre på alt, hvad der har support for python 3.5 linux, unix, macos, windows.....

guide:
Download og installere python 3.5 for dit os...
https://www.python.org/downloads" onclick="window.open(this.href);return false;

husk at vælg den skal tilføje path til system envoriment...

Når det er gjort, bør du kunne skrive følgende kommandoer i en konsol.

pip install request
pip install beautifulsoup4
pip install lxml (Hvis du bruger windows, og ikke har opsat compile miljø, skla du hente lxml modulet manuelt her: http://www.lfd.uci.edu/~gohlke/pythonlibs/#lxml" onclick="window.open(this.href);return false; Hent den version der passer til din python version (3.5) og 32 el 64 alt efter hvilken du køre.. Brug denne kommando til at installere den "pip install lxml-3.5.0-cp35-none-win_amd64.whl" forudsat din consol er i den mappe du har downloadet filen til.. husk at tjekke filnavnet med den du har downloadet.)
pip install django==1.8.7 (burde virke med django 1.9 har bare ikke testet..)

Når dette er inde kan systemet køre på computeren. Pakken jeg lægger op, vil kunne køre out of the box, når disse ting er tilføjet. Jeg laver nok et install script senere...

Er der nogle der har mod på det? ;)

En lille opdatering, der er et par bugs stadig, jeg lige vil have rettet. Målet er at gøre systemet 100% dynamisk, så man selv vælger hvor mange sensor man logger og hvilke.. men det kommer til at tage noget arbejde. Ønsker og ideer til funktioner tager jeg gerne imod.

Jeg prøver stadig at bestemme mig for hvor meget data, man skal gemme, og hvor langt tilbage man skal kunne se på en graf. Jeg tænker et sted mellem 7 og 10 dage for alm grafer og 14-16 dage for low/median/high graferne. Jeg ønsker også at lave noget historisk data, måske middel værdien hen over året eller noget..

Her er 10 dages data, husk man kan zoome ind og se flere detaljer

Billede

Her er der zoomet lidt ind på et område.

Billede

Low/Median og high værdierne.. median er den værdi systemet er på mest.. og er altså ikke gennemsnit..

Billede

Du kan fjerne en graf for at gøre de andre lettere at læse.. her er high grafen fjernet.

Billede

og du kan exportere....

Billede
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af S1m0n »

Jeg er ret vild med ideen og imponeret over du selv koder det hele.
Jeg forestiller mig lidt at evt bruge det som ekstra ''gadget'' til akvariet og have en ipad hængene ved siden af akvariet hvor skærmen aldrig låser, men konstant bare viser ''sensor overview''
For at dette er muligt, er det så korrekt forstået at jeg skal købe disse ting:
Raspberry Pi 2 Model B, 1GB Ram
Raspberry Pi 7″ Touchscreen Display
Micro SD-kort, 8GB Class 10 med image (SanDisck) ?

Og derefter downloade python 3.5 ? Eller hva kræver det for at jeg ville kunne se disse grafer på min ipad ? :)
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Well det kan jo køres på flere måder..

Metode 1:
En hvilken somhelst computer, der er koblet på netværket.. (mac, linux, windows), den vil så fungere som en "server" hvor en enhed, så som ipad, android tablet eller andet kan vise graferne via den indbygget browser..

Metode 2:
lav en rasberry pi server, som de overnænte enheder tilgår data fra

Metode 3:
Lav en rasberry pi server kombineret med touchpanel for en komplet løsning
http://raspberrypi.dk/produkt/raspberry ... n-display/" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er lige kommet en ny rasberry pi, som har indbygget wireless net også, så det er den jeg vil anbefale til dette.

http://raspberrypi.dk/produkt/raspberry ... b-1gb-ram/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har lavet systemet stort set færdigt, det er dog ikke lavet helt plug and play endnu, og jeg ved heller ikke om jeg får det lavet. Pt er den hardcoded til at vise 4 grafer. Der er lavet en config fil, hvor man kan indstille nogle forskelige funktioner. Kan man finde ud af at installere python 3.5, og har man middel computer erfaring kan man også som det er nu, sætte det op. Med den lille interesse der har været for det bliver det nok ikke lavet plug and play, da det simpelt hen tager for lang tid, og det for mig bare er lettere at ændre i koden hvis det er.

Jeg havde ønsket at lave et månedes view også, så man kunne se udviklingen fra månede til månede... det er enlig det sidste jeg mangler af funktioner jeg havde planlagt.
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af FEM64 »

Det ser super fedt ud. Nu har jeg allerede GHL graferne og sammenlignet med dine er de lidt kedelige og mangler nuance. En funktion jeg mangler rigtig meget er, at kunne lægge en tekst ind og få den mærket op i grafen. Forestil dig f.eks. at man på skummeren skifter fra luftindtag i underskab til luft taget udefra. På mit system får jeg stabiliseret PH og hævet den lidt. Når jeg så efterfølgende kigger på min graf kan jeg ikke lige huske hvornår jeg ændrede det. Det kunne en prik eller markering så vise mig direkte på grafen. Det fedeste ville være med en mouseover funktion. Så når man ser en ændring i en graf man ikke forstår eller kan huske, så kan man se efter en prik og bedre forstå en ændring.

Det kræver så også af brugeren at man skriver 5 ord om en ændring i loggen. Ellers ved grafen jo ikke hvad der sker. :)
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

FEM64 skrev:Det ser super fedt ud. Nu har jeg allerede GHL graferne og sammenlignet med dine er de lidt kedelige og mangler nuance. En funktion jeg mangler rigtig meget er, at kunne lægge en tekst ind og få den mærket op i grafen. Forestil dig f.eks. at man på skummeren skifter fra luftindtag i underskab til luft taget udefra. På mit system får jeg stabiliseret PH og hævet den lidt. Når jeg så efterfølgende kigger på min graf kan jeg ikke lige huske hvornår jeg ændrede det. Det kunne en prik eller markering så vise mig direkte på grafen. Det fedeste ville være med en mouseover funktion. Så når man ser en ændring i en graf man ikke forstår eller kan huske, så kan man se efter en prik og bedre forstå en ændring.

Det kræver så også af brugeren at man skriver 5 ord om en ændring i loggen. Ellers ved grafen jo ikke hvad der sker. :)
Ikke en tosset ide, burde være let nok at implantater.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Så er det muligt at tilføje kommentar (sådan da.. skal lige finpudses)

Der er 2 kommentar i denne grad.. rød og grøn prik.
g1.PNG
ved at trykke på grafen / mouse over kan man se kommentaren...
g2.jpg
kommentaren bliver også vist hvis man zoomer ind på grafen..
g3.jpg
Det fungere pt sådan her..

Man kan oprette en kommentar, som vil blive vist på alle grafer. Så hvis jeg f.eks. ændre luft indtaget til at tage luft ude fra, kan jeg når dette er gjort, gå ind og trykke tilføj kommentar, skriv kommentaren, hvor efter det bliver gemt på det tidspunkt du skriver den. Denne kommentar vil så blive vist på tværs af alle grafer, så man kan se de virkninger den vil få hen over alle grafer.
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af FEM64 »

:GO

Du er sgu lidt sej. :y

Så kan man se hvilke ændringer der påvirker systemet og nu også huske hvornår man lavede det.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Nu er det også gjort lidt pænere.
Capture.JPG
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Nå fik taget mig sammen til at få købt en Raspberry 3 med touch skærm, og fik systemet til at køre på det. I denne video køre både statestik opsamlings delen, og selve ui på raspberry 3.

En billigere metode kunne være en raspberry3 og en billig android tablet.

Skærmen er lidt mat, fordi jeg ikke har fjernet filmen endnu, det er også derfor den ind imellem ikke reagere når jeg trykker. Samtidig er det lidt svært at ramme når man filmer samtidig :) Farverne er også lidt udvasket...

Mouse ikonet er ikke blevet fjernet endnu, det er dog let nok.

[video][/video]
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Har besluttet mig for at lave en hosted version, hvor folk kan melde sig til, og få deres akvarie computer statestik optaget.

planen er at så tilbyde apps til en billig android tablet, eller program til raspberry pi, der gør det muligt at få vist sine statestiker ved siden af akvariet. (hvis tilgang via computer ikke er nok)..
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Mangler gerne nogle test folk. Hvis folk har ghl 3, og har opsat adgang til deres ghl ude fra og ind, kan de tilføjes i mit system, hvor efter der vil blive opsamlet data. Ejeren vil selvfølgelig få gratis adgang til alt data, grafer osv, ligende det der er set i tråden her.. smid pm ved interesse.

tidsplanen er en månede før der er åbent for at se grafer, men systemet kan allerede logge folks data nu.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

ca 40%færdig med den hosted løsning.

det der mangler er stort set finpudsning, og et par enkelte funktioner. Men selve data indsamlingen køre nu, og genere pt de grafer der kan ses i tråden for en 5 forskelige ghl systemer pt.
Vedhæftede filer
03.JPG
02.JPG
01.JPG
MKallehauge11
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: man 14. mar 2016 22:50
8
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af MKallehauge11 »

Jeg vil meget gerne være en del af dit program. Skal bare have købt mig de tre nødvendige ting, og sat det op. De grafer og det, er lige det jeg mangler i GHL eget program, som jeg ikke umiddelbart synes er lige så nemt.
Sink beneath the surface and you are free...

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=97143
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"