"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Forbedret GHL profilux stats.

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Kunne godt bruge et par testere mere :)
Billede
Billede


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Et lille fredags projekt...

Opsatte grafana kombineret med influxdb, som normalt bliver brugt til at overvåge servere/switche i støre it miljøer. Fik lavet et script, der kunne læse data fra min Profilux enhed, over i InfluxDB (som er en speciel database, specielt lavet til at håndtere målinger), derved kunne grafana, (som bare er et graf værktøj, der understøtter at man opretter forskelige typer danshboards), genere grafer, med live opdatering :) Det er lavet så smart, så man kan smide data fra flere forskelige enheder ind, og beskrive hvor disse enheder er. Så vil man kunne lave et dashboard pr akvarie/computer enhed f.eks.

scriptet er lavet i python3, og hvis man ønsker at lege med det så smid en pb, så sender jeg det gerne.

Billede

Billede

Billede

Billede

http://grafana.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.influxdata.com/" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 742
Tilmeldt: fre 30. nov 2007 22:52
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af sejeulki »

F... det er NICE. Jeg skal helt sikkert have dette til at fungere når jeg får min Profilux og mit akvarie er oppe at køre. Godt gået StarF


Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af Twinks »

Det ser lækkert ud. Har netop selv erhvervet mig en profilux. Har ikke fået den sat til endnu, men statistik kan jo være meget godt. Stabilitet er jo godt.
Jeg forstår dog sådan ca intet af det der skrives om grej der skal til for at det virker. Det må jeg hellere læse lidt op på.
Step 1 er at få den sat til (når akvariet ellers bliver klar til vand) step 2 må være at få den til at kunne køre så jeg kan betjene via min ipad. Step 3 må være at se på om jeg kan få det der statistik til at køre på min ipad :) :smart: :f3:


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

En lille opdatering...

Har været igang med at skrive det om til react, planen er at lave så dashboard opdatere live hver 2 sec, uden en page reload.. For at opnå det uden at skulle gemme data hver 2 sec fra ghl computeren(bliver en kæmpe belastning hvis der er mere end et par brugere), har jeg været ved at dele systemet op i historisk data, og live data... live data bliver ikke gemt, det gør historisk data... (et data point for hver 5 minut pt.. men sætter det nok ned til hver 3 minut)

Har også været ved at experimentere med andre måder at vise dashboardet på.. Jeg kan nu bedre li kasserne, der skifter farve..
Vedhæftede filer
Udklip.JPG


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

et par opdateringer.. (ved ikke om det har interesse for nogle...)

Systemet er nu lavet om så databasen kun bruges til statestikker, men systemet vil hente data live fra ghl profilux enheden.
ghl01.JPG
1: dette data er hentet direkte fra ghl enheden. dette opdatere hver 5 sec
2: dette data er hentet fra databasen. og opdatere hver 60 min.. (tallene skifter ikke så tit, pga det er mid, low og high)
ghl02.JPG
setting mulighed for at vælge hvor tit den opdatere de forskelige feltet, samt om den skal vise hvis der er en alarm på systemet. Den kan allerede nu se alarmerne (hvis der er nogle) pt bliver de bare ikke vist... Jeg skal lige bestemme mig for hvordan dette skal vises, og om det skal logges eller ej....

som altid hvis nogle ønsker at på deres profilux på systemet, så pm mig ip og brugernavn/password hvis det er nødvendigt... alt sådan noget som port forward må i selv lige fixe inden.


Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"