"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Forbedret GHL profilux stats.

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
MKallehauge11
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: man 14. mar 2016 22:50
8
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af MKallehauge11 »

Jeg er bare ikke helt med på, hvor de der rasberry dele skal placeres... Er det i profilux'en eller hvor henne?
Sink beneath the surface and you are free...

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=97143
MKallehauge11
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: man 14. mar 2016 22:50
8
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af MKallehauge11 »

Og kan det gøres med Profilux 3 Ex?
Sink beneath the surface and you are free...

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=97143
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Jeg har lavet en løsnign som gør man selv skal køre det. Den blev aldrig helt færdig, da de fleste stod af når de selv skulle opsætte en maskine til at køre systemet, så jeg har været igang med at lave en hosted version, der køre så man bare skal melde sig selv til. Så kan man bruge en billig tablet eller andet som kan sættes op ved sit akvarie og på den måde få grafer vist direkte ved sit akvarie.

jeg copy paster lige det svar jeg smed i din ghl tråd her.

mit system er åbent for beta, imens det bliver finpudset. Så der er gratis adgang. Dog skal der være åbent igennem din router til din ghl, og den må ikke være password beskyttet.

Så jeg skal have din ip adresse til din ghl, samt mail, så opretter jeg dig.
alternativt hvis du har password på, så skal jeg have dette, jeg arbejder nemlig på support for at hente data fra ghl når der er password på, det burde være færdig i denne weekend. smid det på en pm.
MKallehauge11
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: man 14. mar 2016 22:50
8
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af MKallehauge11 »

Hvor kan jeg se hvad ip adressen på min GHL er? Skal du bruge koden til mit internet? Eller bare det login jeg har registreret mit GHL produkt med på myghl.com?
Sink beneath the surface and you are free...

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=97143
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

den externe ip adresse på din ghl, vil være den ip adresse du har ud af huset fra din internet leverandør. før enheder bag din router kan tilgåes externt fra, så skal der laves en routing i din router.

jeg trækker ikke data fra myghl, da det simpelthen er for langsomt, det er direkte via enhedens web interface.
MKallehauge11
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: man 14. mar 2016 22:50
8
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af MKallehauge11 »

Okay. Og det er der direkte i Profilux 3Ex, eller var det noget jeg skulle købe?
Sink beneath the surface and you are free...

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=97143
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Nej.

Du har en router fra din internet udbyder. Som router trafikken mellem din externe ip, og de interne ip adresser.

Alle dine enheder på dit hjemme netværk, får en intern ip adresse i dit netværk, hvad enten om det er trådløs eller kablet. Men du har kun en extren adresse, som er den adresse du går på nettet via. Den kan typisk ses via http://www.minip.dk" onclick="window.open(this.href);return false; f.eks.

For mit system kan tilgå din ghl maskine, som ligger bag din router, skal du i denne router lave en forward fra din externe ip, til ghl interne ip. Diverse internet udbyder har typisk guides til dette.
MKallehauge11
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: man 14. mar 2016 22:50
8
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af MKallehauge11 »

Okay, jeg får lige sat det op, også sender jeg en besked.
Sink beneath the surface and you are free...

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=97143
Gludoc
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 125
Tilmeldt: tors 20. aug 2015 07:28
8
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af Gludoc »

Vær opmærksom på at mange Internet udbydere tilbyder dynamisk ip adresse som standard hvorfor din eksterne ip adresse kan ændre sig. Fast ip kan dog som regel tilkøbes for et mindre beløb.
Derudover, skal du også sørge for fast ip når du sætter den interne routing op - dette er relativt nemt at gøre i router indstillingerne
Mvh Jeppe
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

En lille opdatering. Der er nu support for tilgang til profilux enheden selv om den er password beskydtet. Kunne godt bruge et par stykker mere til at teste denne funktion, for at sikre sig at data tilgang er stabil når der er login med i det. Guest adgang er nok.

Jeg overvejer at lave support for at hente data direkte via myghl, men det er en lidt tungere tilgang til tingene, så det bliver nok først noget jeg laver hvis der er nok interesse for systemet når det er færdigt.

Fokus lige nu er at få test platformen helt færdig, har et par funktioner tilbage på min liste der skal laves før det bliver meldt klar. Disse er, uge og månelige statestikker (og årlige når den tid kommer)

Jeg forventer ikke at tjene penge på projektet. Og ønsker man at hoste det selv, må man gerne få den gamle version. Jeg forventer dog at der vil være bruger betaling, til at betale for udgifterne til serverne til at håndtere og behandle data. Jeg regner med vi snakker 10-15kr om måneden ca.

Så må tiden vise om det kan løbe rundt. :)

folk der ønsker at teste og se statestikker er stadig velkommen, beta test vil altid være gratis. Ønsker i at teste, så forventer jeg at i selv har styr på at få opsat jeres ghl, så der er direkte adgang til den via internettet, så alt routing osv må i selv stå for, jeg har ikke tiden eller overskudet til at agere it supporter for alle. Beklager.
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af S1m0n »

Jeg vil glæde mig rigtig meget til du står med noget færdigt som er lige til at koble sig på for os som ikke forstår ret meget af det tekniske.
Jeg ka nemlig ikke finde ud af og lave portforwarding osv på min router.

Jeg syns iøvrigt det er helt fint og fair med et lille beløb for at kunne bruge dit system. Så jeg bakker op omkring dette.
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

S1m0n skrev:Jeg vil glæde mig rigtig meget til du står med noget færdigt som er lige til at koble sig på for os som ikke forstår ret meget af det tekniske.
Jeg ka nemlig ikke finde ud af og lave portforwarding osv på min router.

Jeg syns iøvrigt det er helt fint og fair med et lille beløb for at kunne bruge dit system. Så jeg bakker op omkring dette.
Den eneste måde man kommer uden over port forwarding er:

1: import via myghl.com (men der er nogle begrænsninger og udfordringer)
2: alternativt laver en et lille program, app, script der kan køre på en computer/tablet der kan hente dataén internt, og sende den ud externt.

Jeg har overvejet begge dele, evt et script kompineret med en raspberry pi, eller måske et app til en android tablet, som både viser graferne, men som også sørger for at sende de data ud der skal bruges. Det er dog alt sammen noget der ikke kommer med i version 1.

Alle udbyder stort set har guides til hvordan portforward laves i en router.

Men godt at vide at tanken om det vil koste et lille beløb ikke lyder skræmmende.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Så er der lavet support for at tilføje sine testkit resultater, der er support for disse: NO3,PO4,CA,KH,MG,NO2,HN4,SI,SR,I2,B,CU. Hvis jeg har glemt nogle, så giv endelig besked :)
s2.JPG
s1.JPG
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af Gino »

Hej mads. Kommer der en App til android uden man skal købe en rasberry osv?
Kan det virkeligt passe at det nye my ghl der kan man ikke se hvis der er gået en alarm på f. Eks Level?

Men ret fedt du er gået igang med selv designe osv, det er ret fedt :)
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Gino skrev:Hej mads. Kommer der en App til android uden man skal købe en rasberry osv?
Kan det virkeligt passe at det nye my ghl der kan man ikke se hvis der er gået en alarm på f. Eks Level?

Men ret fedt du er gået igang med selv designe osv, det er ret fedt :)
1: brug hvilken som helt browser, og sæt den i fullscreen mode (hvis mulig..)
2: jeg har planer om at lave et android app, hvor man bare smider sine konto info ind, så viser den data for en.. men det afhænger lidt af hvor stor interessen er.. Systemet skal gerne kunne betale sin egen hosting. pt laver jeg det fordi jeg selv skal bruge dette. Så viser det sig interessen er så lille det ikke kan holdes kørende neutralt, så bliver det nok ikke lavet.
3: pas... umildtbart vil jeg mene der bør kunne laves alarm på level. Men har ikke lige tjekket det :)

/edit

kan se der er snak om myghl... og der må jeg være svar skyldig.. myghl er elendig. Jeg havde forventet myghl vil have funktioner der lignede dem jeg er igang med at lave.. Jeg regner dog med at lave support for level alarmer osv ;)
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af Gino »

StarF skrev:
Gino skrev:Hej mads. Kommer der en App til android uden man skal købe en rasberry osv?
Kan det virkeligt passe at det nye my ghl der kan man ikke se hvis der er gået en alarm på f. Eks Level?

Men ret fedt du er gået igang med selv designe osv, det er ret fedt :)
1: brug hvilken som helt browser, og sæt den i fullscreen mode (hvis mulig..)
2: jeg har planer om at lave et android app, hvor man bare smider sine konto info ind, så viser den data for en.. men det afhænger lidt af hvor stor interessen er.. Systemet skal gerne kunne betale sin egen hosting. pt laver jeg det fordi jeg selv skal bruge dette. Så viser det sig interessen er så lille det ikke kan holdes kørende neutralt, så bliver det nok ikke lavet.
3: pas... umildtbart vil jeg mene der bør kunne laves alarm på level. Men har ikke lige tjekket det :)

/edit

kan se der er snak om myghl... og der må jeg være svar skyldig.. myghl er elendig. Jeg havde forventet myghl vil have funktioner der lignede dem jeg er igang med at lave.. Jeg regner dog med at lave support for level alarmer osv ;)
Hej Mads.

Jeg skal nok være klar til at købe din app. Jeg tror hvis du lægger den op inden så længe at mange vil købe den da der ikke findes en app til den i Android marked!
Jeg kan ikke være den eneste som ønsker en nem simpel app. Jeg skal nok reklamere for din på de forskellige fora:-)
Man kan ikke på det lorte MyGHL se hvis en alarm er gået , jeg har prøvet med redox og level men ikke om du kan se det nogensteder, det er bare så ringe! Jeg syntes selv deres gamle app var bedre end det MyGHL der!

Jeg er klar til at teste en Android app hvis det er :-)

Som sagt tror jeg rigtigt mange vil købe det hvis de for nys om den gennem nettet.

Kunne jeg selv den app og hoste så havde jeg ingen betænkeligheder ved at påbegynde en sådan app da jeg er ret sikker på det:-)

Mvh
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Gino skrev:
StarF skrev:
Gino skrev:Hej mads. Kommer der en App til android uden man skal købe en rasberry osv?
Kan det virkeligt passe at det nye my ghl der kan man ikke se hvis der er gået en alarm på f. Eks Level?

Men ret fedt du er gået igang med selv designe osv, det er ret fedt :)
1: brug hvilken som helt browser, og sæt den i fullscreen mode (hvis mulig..)
2: jeg har planer om at lave et android app, hvor man bare smider sine konto info ind, så viser den data for en.. men det afhænger lidt af hvor stor interessen er.. Systemet skal gerne kunne betale sin egen hosting. pt laver jeg det fordi jeg selv skal bruge dette. Så viser det sig interessen er så lille det ikke kan holdes kørende neutralt, så bliver det nok ikke lavet.
3: pas... umildtbart vil jeg mene der bør kunne laves alarm på level. Men har ikke lige tjekket det :)

/edit

kan se der er snak om myghl... og der må jeg være svar skyldig.. myghl er elendig. Jeg havde forventet myghl vil have funktioner der lignede dem jeg er igang med at lave.. Jeg regner dog med at lave support for level alarmer osv ;)
Hej Mads.

Jeg skal nok være klar til at købe din app. Jeg tror hvis du lægger den op inden så længe at mange vil købe den da der ikke findes en app til den i Android marked!
Jeg kan ikke være den eneste som ønsker en nem simpel app. Jeg skal nok reklamere for din på de forskellige fora:-)
Man kan ikke på det lorte MyGHL se hvis en alarm er gået , jeg har prøvet med redox og level men ikke om du kan se det nogensteder, det er bare så ringe! Jeg syntes selv deres gamle app var bedre end det MyGHL der!

Jeg er klar til at teste en Android app hvis det er :-)

Som sagt tror jeg rigtigt mange vil købe det hvis de for nys om den gennem nettet.

Kunne jeg selv den app og hoste så havde jeg ingen betænkeligheder ved at påbegynde en sådan app da jeg er ret sikker på det:-)

Mvh
Selve appet vil være gratis, det er selve data behandlingen der vil koste penge. nok 10/15kr om måneden, som det ser ud nu.

Appet kommer først når resten er færdig udviklet, og det vil primært være et app der snakker med mine servere, så dataen skal fra jeres ghl til min server først, som så behandler data og levere det tilbage. Pt kræver det den version af computeren med indbygget webserver. Som så er sat op så det kan nåes fra min server af. (routing i routeren)

Jeg arbejder også på support for at hente data direkte fra myghl, men det er en lidt tungere process, efter som de bevist har gjort det så besværligt som muligt. Så inden jeg spiller for meget energi på noget, som enlig ikke er tiltænkt mig, så vil jeg lige se hvor meget interesse der er for det her, når det er klar til at blive lanceret.

kan altid bruge flere beta testere, hvis det har interesse. Kræver bare din ghl´s webserver er åbnet op ude fra.
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af S1m0n »

StarF skrev: Hvis det bliver her torsdag jeg kommer forbi dig en tur, ku jeg så evt lokke dig tl at hjælpe og guide mig til at få det til at fungere ? :) For jeg er 2talt klar på det projekt her og vil gerne være med som beta tester også :=)
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af Gino »

StarF skrev:
Gino skrev:
StarF skrev:
Gino skrev:Hej mads. Kommer der en App til android uden man skal købe en rasberry osv?
Kan det virkeligt passe at det nye my ghl der kan man ikke se hvis der er gået en alarm på f. Eks Level?

Men ret fedt du er gået igang med selv designe osv, det er ret fedt :)
1: brug hvilken som helt browser, og sæt den i fullscreen mode (hvis mulig..)
2: jeg har planer om at lave et android app, hvor man bare smider sine konto info ind, så viser den data for en.. men det afhænger lidt af hvor stor interessen er.. Systemet skal gerne kunne betale sin egen hosting. pt laver jeg det fordi jeg selv skal bruge dette. Så viser det sig interessen er så lille det ikke kan holdes kørende neutralt, så bliver det nok ikke lavet.
3: pas... umildtbart vil jeg mene der bør kunne laves alarm på level. Men har ikke lige tjekket det :)

/edit

kan se der er snak om myghl... og der må jeg være svar skyldig.. myghl er elendig. Jeg havde forventet myghl vil have funktioner der lignede dem jeg er igang med at lave.. Jeg regner dog med at lave support for level alarmer osv ;)
Hej Mads.

Jeg skal nok være klar til at købe din app. Jeg tror hvis du lægger den op inden så længe at mange vil købe den da der ikke findes en app til den i Android marked!
Jeg kan ikke være den eneste som ønsker en nem simpel app. Jeg skal nok reklamere for din på de forskellige fora:-)
Man kan ikke på det lorte MyGHL se hvis en alarm er gået , jeg har prøvet med redox og level men ikke om du kan se det nogensteder, det er bare så ringe! Jeg syntes selv deres gamle app var bedre end det MyGHL der!

Jeg er klar til at teste en Android app hvis det er :-)

Som sagt tror jeg rigtigt mange vil købe det hvis de for nys om den gennem nettet.

Kunne jeg selv den app og hoste så havde jeg ingen betænkeligheder ved at påbegynde en sådan app da jeg er ret sikker på det:-)

Mvh
Selve appet vil være gratis, det er selve data behandlingen der vil koste penge. nok 10/15kr om måneden, som det ser ud nu.

Appet kommer først når resten er færdig udviklet, og det vil primært være et app der snakker med mine servere, så dataen skal fra jeres ghl til min server først, som så behandler data og levere det tilbage. Pt kræver det den version af computeren med indbygget webserver. Som så er sat op så det kan nåes fra min server af. (routing i routeren)

Jeg arbejder også på support for at hente data direkte fra myghl, men det er en lidt tungere process, efter som de bevist har gjort det så besværligt som muligt. Så inden jeg spiller for meget energi på noget, som enlig ikke er tiltænkt mig, så vil jeg lige se hvor meget interesse der er for det her, når det er klar til at blive lanceret.

kan altid bruge flere beta testere, hvis det har interesse. Kræver bare din ghl´s webserver er åbnet op ude fra.
Ok det lyder da rigtigt godt, det vil jeg i hvert fald godt betale!

Ja jeg er godt nok ikke fan af deres nye myghl, det er godt nok noget skrammel! når man logger ind burde man kunne se hvis eller anden alarm er gået i gang, det er jo primært derfor man har en app. hvis man ikke lige er hjemme og noget sku ske!

Deres gamle app der kunne man se en alarm!

men du kan bare prøve skrive når/hvis du får lavet en app, så vil jeg gerne teste den:-) Syntes det er rigtigt spændene det du har gang i.

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Gino skrev:
Ok det lyder da rigtigt godt, det vil jeg i hvert fald godt betale!

Ja jeg er godt nok ikke fan af deres nye myghl, det er godt nok noget skrammel! når man logger ind burde man kunne se hvis eller anden alarm er gået i gang, det er jo primært derfor man har en app. hvis man ikke lige er hjemme og noget sku ske!

Deres gamle app der kunne man se en alarm!

men du kan bare prøve skrive når/hvis du får lavet en app, så vil jeg gerne teste den:-) Syntes det er rigtigt spændene det du har gang i.

MVH
Jeg ved ikke om du misforstor.. Men ideen er ikke at det skal styres fra en App, ideen er at man via en billig tablet, kan få sig et flot display til akvariet, der viser statestikker omkring akvariet, der er pænere end ghl´s externe display skærm.

Appét er bare så man er fri for at bruge en browser, men indtil appét er lavet, kan man bare bruge en browser og vise siden med statestikker der. Håber det giver mere mening.

Som du kan se på disse billeder, så er det bare en browser der viser dataén :)
l1.JPG
l2.JPG
Senest rettet af StarF ons 25. maj 2016 09:35, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

S1m0n skrev: Hvis det bliver her torsdag jeg kommer forbi dig en tur, ku jeg så evt lokke dig tl at hjælpe og guide mig til at få det til at fungere ? :) For jeg er 2talt klar på det projekt her og vil gerne være med som beta tester også :=)
Hvad internet udbyder har du?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Her kan man se der er en alarm. Det er dette dashboard man vil vise på en extern skærm ved sit akvarie. Trykker man på en kasse, ryger man ind og ser graferne på den sensor.
02.JPG
Her indstiller man hvornår de forskelige advarsler og alarmer skal vises
03.JPG
her kan man se hvilke sensors der er oprettet alarmer til.
04.JPG
viser hvilke sensors der er aktive, hvilke testkit man har data på, og hvilke noter man har lavet.
01.JPG
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af Gino »

StarF skrev:
Gino skrev:
Ok det lyder da rigtigt godt, det vil jeg i hvert fald godt betale!

Ja jeg er godt nok ikke fan af deres nye myghl, det er godt nok noget skrammel! når man logger ind burde man kunne se hvis eller anden alarm er gået i gang, det er jo primært derfor man har en app. hvis man ikke lige er hjemme og noget sku ske!

Deres gamle app der kunne man se en alarm!

men du kan bare prøve skrive når/hvis du får lavet en app, så vil jeg gerne teste den:-) Syntes det er rigtigt spændene det du har gang i.

MVH
Jeg ved ikke om du misforstor.. Men ideen er ikke at det skal styres fra en App, ideen er at man via en billig tablet, kan få sig et flot display til akvariet, der viser statestikker omkring akvariet, der er pænere end ghl´s externe display skærm.

Appét er bare så man er fri for at bruge en browser, men indtil appét er lavet, kan man bare bruge en browser og vise siden med statestikker der. Håber det giver mere mening.

Som du kan se på disse billeder, så er det bare en browser der viser dataén :)
l1.JPG
l2.JPG
ahh ok så er jeg med, havde ellers lige håbet på en fed app;-) men det andet her er også fedt, det er slet ikke det.

Havde deres touch skærm men den var ikke meget bevendt så solgte den igen.
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Jeg kan ikke se pointen i at alt skal laves om til apps. Hvis websiden har den samme funktion som et app, og fungere præcist lige så godt, hvad er det så man vil opnå med et app? Her er jeg nok lidt gammeldags ;)

det app jeg har i tankerne, vil bare vise det jeg kalder dashboard, og er udelukkende lavet så der er kontrol over display timeout, og man er fri for at se på en browser. Men igen det afhænger af om der er nok brugere.. For mig er raspberry pi delen fint nok..
02.JPG
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af S1m0n »

StarF skrev:
S1m0n skrev: Hvis det bliver her torsdag jeg kommer forbi dig en tur, ku jeg så evt lokke dig tl at hjælpe og guide mig til at få det til at fungere ? :) For jeg er 2talt klar på det projekt her og vil gerne være med som beta tester også :=)
Hvad internet udbyder har du?
Jeg har Stofa :)
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

S1m0n skrev:
StarF skrev:
S1m0n skrev: Hvis det bliver her torsdag jeg kommer forbi dig en tur, ku jeg så evt lokke dig tl at hjælpe og guide mig til at få det til at fungere ? :) For jeg er 2talt klar på det projekt her og vil gerne være med som beta tester også :=)
Hvad internet udbyder har du?
Jeg har Stofa :)
" onclick="window.open(this.href);return false;

i videoén er det port 21, du skal forwarde port 80, til den ip din ghl har.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Første del af de sidste funktioner er færdige.

Lav, median og højeste værdie i gennemsnit over uge vist i graf. Teorien er man på den måde kan se hvor stabilt ens akvarie køre hen over de forskelige uger. Der er pt kun 2 ugers data i systemet.. Men den skulle viste det hen over 7 uger. Der kommer en ligende funktion pr månede, hen over et helt år, og så pr år, når der er nok data i systemet til at vise det :)
g1.JPG
Som man kan se her, kan de forskelige sektioner fjernes hvis man ønsker at sammenligne f.eks. laveste imod højeste..
g2.JPG
eller sammenligne f.eks laveste værdi hen over ugerne.
g3.JPG
Nu handler det om at få lavet automatisk signup adgang til systemet, hvor efter det vil blive åbent offentligt.. Man kan stadig nå at få beta adgang, og få adgangen gratis i xx antal måneder.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Jeg tror jeg har gennemskuet hvordan jeg kan lave et system der kan hente dataérne fra myghl, frem for direkte af akvarie computeren. Men for at være sikker, har jeg brug for adgang til en eller to andre ghl computeren der er koblet op på myghl. Så hvis nogle har lyst til at dele adgangen til deres myghl med mig, for at teste dette, så pm mig gerne.

Fordelen ved dette vil være at man er fri for at rode med port forward i ens router, lige som ghl computere uden webserver kan bruge systemet.

Begrænsningerne vil så være at man kun får sin tid og måle format ud i det der er i myghl, da man pt ikke selv kan vælge det.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Så er der myghl support... dog med overnævnte begrænsninger.. For at gøre det færdigt har jeg brug for en eller 2 test personer... for at tjekke hvor stabilt import delen køre...
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Forbedret GHL profilux stats.

Indlæg af StarF »

Så er der tilføjet månelig graf, der viser gennemsnittet pr månede...
Udklip.JPG
Så mangler jeg at få færdig gjort myghl import delen. Den direkte import vil køre hver 3 minut, myghl importen vil nok køre hver 10 eller 15 minut. Da GHL har gjort alt for at gøre det tæt på umuligt at importere via deres side. Så den import del er ret tung. Når jeg lige får testet med de bruger jeg har fået, så kan det være jeg kan sætte import tiden ned.
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"