"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hjælp til Ai Hydra 26

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Hjælp til Ai Hydra 26

Indlæg af Palaarsuaq »

Hejsa :) Jeg har lige fået 2 stks Ai Hydra 26 lamper til mit akvarie. De er monteret og sat til. Mit problem er at jeg ikke kan connect til dem. Nogle gange lykkes det mig at finde den ene og andre gange den anden.
Lad os sige mit router til mit hjemme netværk ikke kan sende signalet ud i det rum hvor de står i. Kan det være derfor ?

Hvis jeg står med min telefon derude med appen kan jeg ikke finde dem når jeg søger efter dem med appen. Jeg kan sagtens findes deres WI FI signal, men jeg kan ikke få dem ind i appen hvor jeg kan styre dem. Håber i kan hjælpe.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hjælp til Ai Hydra 26

Indlæg af Gambi »

kører du 2,4GHZ eller 5 GHZ på din router ? min maxspect lampe kan nemlig kun finde netværket når den kører på 2,4 GHZ. Ved ikke om det er det samme med AI lamperne


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Hjælp til Ai Hydra 26

Indlæg af Palaarsuaq »

Gambi skrev:kører du 2,4GHZ eller 5 GHZ på din router ? min maxspect lampe kan nemlig kun finde netværket når den kører på 2,4 GHZ. Ved ikke om det er det samme med AI lamperne
Der må jeg være dig et svar gyldigt. Men med de her AI lamper har jeg lige læst mig til at de ikke behøves at være på hjemme netværket.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Hjælp til Ai Hydra 26

Indlæg af Palaarsuaq »

Jeg er nået her til. Begge lamper er I appen og den ene er som på billedet gjort til voksen og den anden som barn. Men det er kun den voksne jeg kan styre.
Vedhæftede filer
20180214_153143.jpg


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Hjælp til Ai Hydra 26

Indlæg af tim_rn »

Hej

Hvis du mistænker nogen form for signalproblemer i forhold til rækkevidden, så prøv at opsæt et mobilt hotspot med din telefon og test derigennem.

Hvis Hydraudgaven er som Prime, så kører de ikke på 5 ghz netværket, men 2.4. Det kræver noget nyere (og dyrere) hardware at koble sig på den hurtige, så det er nok sparet væk. helt forståeligt, da det jo bare er lamper. Men det behøver du ikke lægge så meget mærke til.

Du skal jo blot ind på den hjemmeside der følger med i instruktionen og connecte til det netværk det nu engang finder. Hvis det ikke finder noget, så forsøg med mobilt hotspot. Virker det her, så er rækkevidden i din router ikke god nok. Hvis det ikke virker, så er det noget andet.

Men man kan sige, er du nået dertil hvor du kans tyre en men ikke den anden, så har du stort set gjort alt rigtigt. Jeg havde samme udfordring i starten. Jeg valgte bare at nulstille lortet og så prøve forfra. Så virkede det ganske fint. :)

Så du er på rette vej. Nulstil det og følg instruktionen igen. Så rammer du nok rigtigt på et tidspunkt. ;)


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Hjælp til Ai Hydra 26

Indlæg af Palaarsuaq »

Åh jeg er prøvet alt nu :( Hvis jeg vælger den ene lampe som Parent så kan jeg styre den men ikke den der er child og det samme hvis jeg bytter om.. Der bliver bare ved med at være det lille udråbstegn ved den som er child.


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hjælp til Ai Hydra 26

Indlæg af christiantt »

Har du prøvet at få forbindelse gennem lampernes lokale adresse og ikke igennem husets WiFi?? Det skulle være fremgangsmåden :)


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Hjælp til Ai Hydra 26

Indlæg af Palaarsuaq »

christiantt skrev:Har du prøvet at få forbindelse gennem lampernes lokale adresse og ikke igennem husets WiFi?? Det skulle være fremgangsmåden :)
Ja der opstår det sammen problem. Jeg ha lige resat begge lamper med at holde knappen inden i 10 sek. Så kobler jeg mig på den enes WIFI åbner appen på min Ipad. Opretter et navn og done så er den ene lampe fin, jeg kan tænde slukke og styre den.. Så går jeg ind og adder den anden lampe. Den arbejder i et minut og derefter blinker lampen 2-3 gange med blåt lys. Jeg bliver kastet af forældre lampens WIFI og skal connecte igen. Jeg åbner appen og begge lamper er der men den som hedder Child har det lille røde udråbs tegn. Tror jeg har prøvet 100 gange nu :( Puha..


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Hjælp til Ai Hydra 26

Indlæg af Michael_F »

Hej.

Sorry jeg ikke har fået svaret på din besked. Men nu svarer jeg her, så er der måske andre som også kan bruge det :)

Jeg havde meget svært ved at få mine to koblet sammen. Så jeg endte med at lave et lokalt setup på den ene, som jeg så kopiere over på den anden bagefter.
Men efter jeg har fået nyt wifi herhjemme i hytten, er det lykkedes mig at få dem koblet sammen på wifi i huset.

Men længe kørte jeg med at de havde hver deres "profil" i app'en. Rimelig irriterende!


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Hjælp til Ai Hydra 26

Indlæg af Palaarsuaq »

Michael_F skrev:Hej.

Sorry jeg ikke har fået svaret på din besked. Men nu svarer jeg her, så er der måske andre som også kan bruge det :)

Jeg havde meget svært ved at få mine to koblet sammen. Så jeg endte med at lave et lokalt setup på den ene, som jeg så kopiere over på den anden bagefter.
Men efter jeg har fået nyt wifi herhjemme i hytten, er det lykkedes mig at få dem koblet sammen på wifi i huset.

Men længe kørte jeg med at de havde hver deres "profil" i app'en. Rimelig irriterende!
Det er også den eneste måde jeg kan få dem til at lyse på samme tid. Altså ved at lave en profil på dem vær hvor de er parent på hver deres. Men det burde kunne lade sig gøre uden at de køre på huset WI FI sådan har jeg forstået det.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Hjælp til Ai Hydra 26

Indlæg af Palaarsuaq »

Endelig lykkedes. Man skulle slette den indlagte demo model som skabelon, samme tid med man restter lamperne med at holde knappen inden til blinker rødt.. Puha sikke en kamp.


Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"