"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Radion G4 vs. Maxpect RSX

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Tuxen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 15. jan 2018 20:41
6
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2007

Radion G4 vs. Maxpect RSX

Indlæg af Tuxen »

Overvejer at opgradere mit Nuvo 24G balje, med bedre lys.

Jeg har overvejende LPS og enkelte SPS (Hammerheads er dominerende).

Rent design syntes jeg det nye maxpect 150W rsx er superflot, men tvivler bare på om ikke en Radion 30W Gen 4 pro viller gøre det bedre.

Iflg Radion skulle en Radion 30W Gen 4 dække op til godt 95 cm lidt afhængigt hvor man læser.

Baljen er 90cm lang, 32cm dyb og 36cm i højden.

De medfølgende lys giver lidt kedeligt eller fladt lys. Fik prøvet en Radion kort i 10 sek, og kunne se en kæmpe forskel, men der er også en seriøs prisforskel....

Meninger og andet er velkommen....
Vedhæftede filer
IMG_20180115_203933.jpg


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Radion G4 vs. Maxpect RSX

Indlæg af Hareskov »

Hej

Jeg har 2 af Radion 30W pro G4 og vil sige, at de er de bedste lamper jeg har prøvet. Nu har jeg haft dem i 1,5 År, og de spiller bare.

Om du kan nøjes med 1 syntes jeg virker lidt usikkert. Jeg har 2 over min balje som er 120*75*60cm. De klarer såmænd de 75 i dybden, men har ikke meget spild ud af akvariet, som tror ikke at de vil kunne dække de 90 cm 100%.
Du skal også huske at du nok skal skrue dem en del ned, da dit akvarie kun er 30cm dybt. Bare så du ikke brænder alt af.

Sidst vedr Maxpeect VS Radion. Jeg syntes bestemt ikke at man kan sammenligne disse lamper. Dog kan man sige at begge vil give dig lys, men kvaliteten af lyset, og mulighederne er så meget større på Radion.

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Radion G4 vs. Maxpect RSX

Indlæg af PoulD »

Som nævnt i din sidste tråd hvor du spurgte om det samme: Jeg tror jeg 2 stk Radion XR15 G4 ville passe så meget bedre til de mål end 1 stk. XR30.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"