"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Radion og Kessil i fordragelighed

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Dan Binderup
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 460
Tilmeldt: søn 16. jul 2006 19:47
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: København Ø

Radion og Kessil i fordragelighed

Indlæg af Dan Binderup »

Jeg har tidligere kørt med Kessil A360we på mit Shallow reef (60x60x35). Jeg syntes lyset var rigtig flot, men følte måske det var for lidt, og var lidt draget af en Radion gen4, og efter at have set lyset hos Mikas vil jeg selv prøve. Jeg købte en xr15 da jeg var i tvivl om 30eren vil være overkill, og så er der det med at blæseren kører nonstop på 30eren. Jeg må sige at der er knald på de Radion lamper, men det går også lidt amok med disco farver på sandbunden, hvilket er knap så pænt. Jeg ved ikke om det er forbi mit akvarie er så lavet at lyset ikke blendes så godt inden det rammer bunden, men syntes altså det er lidt voldsomt, ligesom jeg faktisk syntes at shimmer effekten ved Kessil også er lidt meget.
Jeg syntes dog at Kessil lyset var noget pænere end det jeg kan få ud at Radionen. Så derfor monteret jeg min Kessil lampe på Radion holderen med et par strips, og syntes faktisk at lyset er ret flot. Så skal jeg bare vente på at den nye Radion diffuser kommer på marked, så jeg kan få fjernet det sidste disco, det kan jeg så gøre med god samvittighed, uden at miste for meget par, da Kessil lampen burde trække lidt på den konto.
Vedhæftede filer
C0C41A51-1A8D-413C-B865-1DEF1E29C17F.jpeg
MVH.
Dan Binderup
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Radion og Kessil i fordragelighed

Indlæg af Mikas »

Er det en g4 du har købt ? :)
Hvordan har du indstillet lampen?
Jeg havde i starten, skruet meget op for den røde. Det synes jeg man kunne se på bunden. Nu har jeg den på maks 25% det hjalp meget på det
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Dan Binderup
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 460
Tilmeldt: søn 16. jul 2006 19:47
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: København Ø

Re: Radion og Kessil i fordragelighed

Indlæg af Dan Binderup »

Hej Mikas
Ha det er xr15 g4.
Jeg kører coral lab +AB, tror jeg det hedder, og der kommer rød ikke over 25%. Men syntes stadig det er voldsomt, men når der kommer en diffuser på, vil det sikkert forsvinde. Men synes som sagt at Kessil lyset er noget pænere.
MVH.
Dan Binderup
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"