"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Radion i vandet

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Radion i vandet

Indlæg af Mikas »

Har tabet min radion i vandet da den sku op. Den var slukket .
Har skilt den ad og tørt den men den blinker kun lige hurtigt når man tænder den? Nogle råd? :-(
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Radion i vandet

Indlæg af Schwensen »

Meld det til forsikringen. Den faldt pludseligt i vandet. Det koster så kun selvrisikoen.

Pænt ærgerligt.
dyr200
Reactions:

Re: Radion i vandet

Indlæg af dyr200 »

tæller det ikke kun hvis man har elektronisk forsikring
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Radion i vandet

Indlæg af Wiinberg »

Hvis forsikringen ikke dækker, så prøv at skille den ad og gør printplader osv rent i vand og sæbe, lade den tørre helt og se hvad der sker. Det plejede vi at gøre ved forstærkere osv efter våde fester med spildte drikkevarer i anlægget.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Radion i vandet

Indlæg af Schwensen »

dyr200 skrev:tæller det ikke kun hvis man har elektronisk forsikring
Det afhænger nok af forsikringsselskabet. Jeg får lamper dækket, hvis de "pludseligt" styrter i vandet.

Hvis jeg altså bare havde et akvarium...
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3729
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Radion i vandet

Indlæg af charlie saltvand »

Pis lort.... ØØØVVVVVvvv !

Håber den kommer til live igen.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Radion i vandet

Indlæg af PoulD »

Det er nok for sent, men ellers havde det været godt, inden den tørrede, at få den skyllet grundigt i 2 -3 hold RO vand og derefter have tørret den og have lagt 10-20 Selica poser i den, eller fylde den helt op med - og dække den til med ris i et par dage, FØR du forsøgte at koble strøm til.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Radion i vandet

Indlæg af trine... »

Gad vide om man kan se det på næste triton test :-) altså for meget radion i vandet, haha.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Radion i vandet

Indlæg af Mikas »

Satte lampen til her til morgen ..
Den blinkede og klikkede..

Så fandt jeg ud af det var de der lille relæ. Tror måske det er wifi mondulet for der var ik forbindelse til lampen.
Da jeg tog det af kunne jeg pludselig indstille noget på lampen på knapperne .
Jeg skyllede relæet igen og tørrede det med en hårtørrer i en times tid.
Da jeg satte det til igen kunne jeg få forbindelse til lampen.
Nu kan den tænde og styres igen..
Tør ik rigtig vaske resten a lampen? Nu den er tørret? Hvad synes i?
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3789
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Radion i vandet

Indlæg af crazy seahorse »

Hvis den virker som den skal igen, er der vel ikke grund til at gøre mere.
Ellers er Pouls forslag med ris en god idé. Ris suger fugt af h..... til. I de gode gamle dage, lå der altid riskorn i salttingene på cafeteriaer.
Det forhindrede salt i at klumpe pga fugt. Ris suger bedre/hurtigere end salt og er til at få øje på og dermed at fjerne igen.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3729
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Radion i vandet

Indlæg af charlie saltvand »

Fedt den virker Mikas. Tillykke.... :-)

Jeg ville overveje at "vaske" den meget forsigtigt af med RO vand, SALT og EL er en rigtig lorte kombi. Kan godt forstå hvis du tøver når nu den virker igen, men hvad gør saltet, på sigt, ved fx kobber.....? Hmmm ved sgu ikke hvad jeg ville gører... men igen FEDT den virker!
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Radion i vandet

Indlæg af Mikas »

Den var kun i vandet måske 2-3 sekunder mens den var slukket . Blev skilt ad og tørret af med det samme efter..
Blæseren larmede lidt mere end før så prøvede det samme med ro vand og så en hår tørre . Det. Lev det meget værre af så har bestilt en ny blæser. Håber det holder :)
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Radion i vandet

Indlæg af PoulD »

Langt de fleste ting kan tåle teknisk rent vand. Salt er derimod er meget skadeligt for mange ting. Endvidere vil saltkrystaller blive ved med at suge fugt til sig.

For en anden gangs skyld:
Hårtørrer, ovn og lign. er en meget skidt idé. Når du bruger en hårtørrer fordamper alt vandet jo og efterlader saltet tilbage. Saltet skal væk medens det er opløst i vandet. Man skal holde udstyret vådt indtil saltet er renset væk.

Hvis det først er blevet så tørt at salte er udkrystalliseret, kan det være meget vanskeligt, måske umuligt at få renset væk. Pensel, trykluft og lign. kan fjerne en del, men det kan ikke fjerne krystaller inde i komponenterne.

Da ventilatoren jo sidder vandret, er det sandsynligvis en type med kuglelejer i. Lejerne tager nok heller ikke skade af teknisk rent vand, men det er naturligvis ikke hensigtsmæssigt at skylle olien ud af dem (sker nok også lettere hvis det varmes med en hårtørrer)
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"