"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ridser indvendig på glasset

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Palle B
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 102
Tilmeldt: man 24. feb 2014 17:37
10
Postnummer: 8355 Solbjerg
Saltvand siden?: 2014

Ridser indvendig på glasset

Indlæg af Palle B »

Hejsa.

Jeg har været uheldig at få lavet nogle ridser i glasset, desværre på den indvendige side.

Er der nogle herinde, der har et forslag til hvordan det eventuelt kan fjernes eller reduceres?

Mvh Palle
Mvh
Palle
8355 Solbjerg
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ridser indvendig på glasset

Indlæg af Carsten »

Lev med det. Ellers skal vandet tømmes af
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Ridser indvendig på glasset

Indlæg af Lord Mike »

Palle B skrev:Hejsa.

Jeg har været uheldig at få lavet nogle ridser i glasset, desværre på den indvendige side.

Er der nogle herinde, der har et forslag til hvordan det eventuelt kan fjernes eller reduceres?

Mvh Palle

Som Carsten skriver "på den mest oplyste måde, NOT" kan det godt være muligt at slebe ridser ned, men det skal tømmes og spørgsmålet er om det ikke stadig i en vis grad ville kunne ses at der er blevet slebet.
Jeg har aldrig selv prøvet dette men kan forstille mig at det er ret så besværligt og at det kræver en masse tålmodighed og arbejde afhængig af ridsernes størrelse og tykkelse. Du skal nok tage arbejdet i relief af tømning og opsætning mm. af akvariet set ifht at leve med ridserne eller måske endda at købe et nyt.

En ting som jeg selv bruger meget tid på er netop at rense ruderne da jeg selv har stor frygt for at komme til at ridse. Derfor bruger jeg aldrig mine magneter i nærheden af bunden. Stopper med magnet ca. 5cm. fra bundlaget hvorefter jeg nænsomt bruger en skraber med et bred "barberblad" da bundlag nemt vikles op og sætter sig mellem magnet og rude. Det skal lige siges at man bestemt også kan ridse sin rude med barberblad så der skal man også være påpasselig :y
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"